Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Açık Öğretim
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Açık Öğretim Açık Öğretim hakkındaki tüm güncel bilgiler ve paylaşımlar bu bölümdedir.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07 Ocak 2013, 22:57   #1 (permalink)
*Kirpiklerine kadar sevdiğim adam, varlığına elhamdülillah.

- MiŁenα - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 24 Ağustos 2012
Nerden: vaLLa ayıptır heryerden çıkabilirim :D
Yaş: 27
(Mesajlar): 6.095
(Konular): 1890
İlişki Durumu: Var
Burç:
Renkli Para : 178770
Aldığı Beğeni: 843
Beğendikleri: 540
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart Pazarlama Yönetimi- soru ve cevapları


1-) Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun biçimde değişimi sağlamak üzere malların hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını fiyatlandırılmasını dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecine ne ad verilir?

A) Ticaret
B) Toptancılık
C) Parakendecilik
D) Pazarlama
E) İşletme

2-) Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın temel özelliklerinden biri değildir?

A) İnsan ihtiyaçlannın doyurulmasına yönelik olması
B) Değişimi kolaylaştırması
C) Şekil faydası yaratması
D) Değişken çevre koşullarında yapılması
E) İnsanlar ve örgütler tarafından yapılması

3-) Aşağıdakilerden hangisi satışla ilgili pazarlama eylemeri arasında yer almaz?

A) Reklam mesajlarmı ve görünlülerini geliştirmek
B) Reklam araçlarını seçmek
C) Pazar koşullarını belirlemek ve araştırma yapmak
D) Satış görevlilerini belirlemek
E) Reklamlarm etkisini ölçmek

4-) Aşağıdakilerden hangisi pazarlama karması geliştirme ilkelerinden biri değildir?

A) Bir pazarlama elemanıyla ilgili kararın öteki elemanları da etkileyeceğinin gözönünde bulundurulması
B) Girilecek bütün pazarlara uygulanabilecek bir karma geliştirilmesi
C) Pazarlama karmasının sürekli olarak gözden geçirilmesi ve gerekli değişikliklerin yapılması
D) En iyi karmayı oluşturuncaya dek çeşitli karmalar geliştirilmesi
E) Rakiplerin pazarlama karmalarından farklı ve tüketicler için yararlı olacak bir karma oluşturulması

5-) Pazarlama hedeflerinin belirlenmesi aşağıdakilerden hangisiyle ilgili eylemlerin kapsamına girer?

A) Dağıtım
B) Satış
C) Mal
D) Fiyat
E) Pazarlama yönetimi

6-) Pazarlama yönetiminin temel işlevi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Malların pazara ulaşmasını sağlamak
B) Tüketicilere mallar hakkında bilgi vermek
C) Satış sonrası hizmet sağlamak
D) Tüketicilerin ihtiyaçlarmı karşılamak
E) Talep yaratmak

7-) Bir işletme özellikleri birbirinden farklı birden çok pazara girecekse sistem yaklaşımına göre nasıl bir yol izlemelidir?

A) Her pazar için farklı reklam programı uygulamalıdır
B) Her pazar için farklı mal tasarımı yapmalıdır
C) Her pazar için farklı fiyat saptamalıdır
D) Her pazar için ayrı dağıtım kanalı kullanmalıdır
E) Her pazar için ayrı pazarlama karması oluşlurmalıdır

Aşağıdakilerden hangisi pazarlamayı etkileyen işletme dışı faktörlerden biridir?

A) Üst yönetim
B) Üretim
C) Aracılar
D) Finans
E) Araştırma-Geliştirme

9-) Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın genel çevre koşulları arasında yer almaz?

A) Pazar koşulları
B) Demografik koşullar
C) Ekonomik koşullar
D) Teknolojik koşullar
E) Kültürel koşullar

10-) Aşağıdakilerden hangisi örgütsel pazarlar arasında yeralmaz?

A) Devlet pazarı
B) Aracılar pazarı
C) Üreticiler pazarı
D) Kurumlar pazarı
E) Tüketiciler pazarı

11-) Aşağıdakilerden hangisi işletmenin gireceği pazarı belirlerken gözönünde bulundurması gereken faktörler arasında yer almaz?

A) Pazarda geçerli yasal sınırlamalar
B) Pazardaki mevcut iletişim kanalları
C) Tüketicilerin satınlama alışkanlıkları
D) Pazarın büyüklüğü
E) Pazarın ekonomik yapısı

12-) Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarları birbirinden farklı kılan etkenlerden biri değildir?
A) Fiziksel çevre koşulları
B) Ekonomik yapı
C) Satınalma davranışları
D) Yasal düzenlemeler
E) Öğrenim düzeyi

13-) Satınalma kararı verme sürecinin ilk aşaması aşağıdakilerden hangisidir?

A) Seçeneklerin tanınması
B) Seçeneklerin değerlendirilmesi
C) Alım kararının verilmesi
D) İhtiyaçların ortaya çıkması
E) Alım sonrası davranışlar

14-) Tüketicilerin malı satın alacaklarını umarak malı kitle halinde üretip kitle halinde dağıtmaya ne ad verilir?

A) Bütünleşik pazarlama
B) Makro pazarlama
C) Tüm pazar yöntemi
D) Pazar bölümleme yöntemi
E) Mala yönelik pazarlama

15-) Aşağıdakilerden hangisi pazar bölümlemenin sağladığı yararlardan biri değildir?

A) Pazara uygun ve etkili pazarlama karmalarının geliştirilmesi
B) Pazar bölümünün ihtiyaçlarının daha iyi saptanması
C) Pazarlamanın daha bilinçli ve etkili hale gelmesi
D) Yeni pazar fırsatlarının ele geçirilmesi
E) Pazarlama maliyetlerinin azalması


cevap anahtarı

1 D
2 C
3 C
4 B
5 E
6 E
7 E
8 C
9 A
10 E
11 B
12 E
13 D
14 C
15 E
PAZARLAMA YÖNETİMİ

1) 1900’ lü yıllarda H.Ford’ un otomobil satışlarını arttırmak için üretimi verimli kılmaya ve seri halinde üretim yaparak maliyetleri düşürmeye çalışması hangi pazarlama anlayışının sonucudur?
A) Satışa yönelik pazarlama anlayışı
B) Mamule yönelik pazarlama anlayışı
C) Üretime yönelik pazarlama anlayışı
D) Pazara yönelik pazarlama anlayışı
E) Toplumsal pazarlama anlayışı

2) Pazarlama karmasını oluşturan değişkenler arasında aşağıdakilerden hangisi yer almamaktadır?
A) Tutundurma
B) Tüketici
C) Fiyat
D) Dağıtım
E) Mamul

3) Karar vericiye bilgiyi sürekli toplayan depolayan analiz eden ve ihtiyaç duyulduğunda sunan yöntemler bütününe ne ad verilir?
A) Pazarlama araştırması
B) Pazarlama bilgi sistemi
C) Birinci dereceden veri
D) İkinci dereceden veri
E) Projeksiyon yöntemi

4) Aşağıdakilerden hangisi insanın terleme miktarını ölçerek duyduğu heyecanın derecesini saptamak amacıyla kullanılmaktadır?
A) Odimetre
B) Psiko-galvonometre
C) Gizlenmiş göz kamerası
D) Direkt gözlem
E) Projeksiyon yöntemi

5) Tüketici satın alma kararını etkileyen faktörler arasında aşağıdakilerden hangisi yer almamaktadır?
A) Pazarlama faktörleri
B) Kişisel faktörler
C) Ekonomik faktörler
D) Sosyal faktörler
E) Politik faktörler

6) Aşağıdakilerden hangisi referans gruplarının tüketiciler üzerinde uygulayabileceği güçlerden biri değildir?
A) Bilgilendirme gücü
B) Zorlayıcı güç
C) Uzman gücü
D) Ödül gücü
E) Ceza gücü

7) Aşağıdakilerden hangisi endüstriyel pazar türleri arasında yer almaz?
A) Üreticiler pazarı
B) Aracılar pazarı
C) Kurumlar pazarı
D) Tüketiciler pazarı
E) Devlet pazarı

Aşağıdakilerden hangisi örgütsel alıcıların satın almada kullandığı yöntemlerden biri değildir?
A) Tetkik
B) Örneklendirme
C) Siyasi durum
D) Tanımlama
E) Müzakere edilmiş sözleşmeler

9) Ürünler arasındaki ani ve ölçülebilir etkileşimlerden hareketle talep tahminine yardımcı olan faktör aşağıdakilerden hangisidir?
A) Stoklar
B) İkame ve tamamlayıcı ürünler
C) Fiyat
D) Tüketici gelirleri
E) Tüketici beğeni ve tercihleri

10) Mevsimlere bağlı olarak dondurma meşrubat giysi vb. ürün taleplerine ne ad verilir?
A) Sağlıklı olmayan talep
B) Aşırı talep
C) Düzensiz talep
D) Negatif talep
E) Sıfır talep

11) Bireylerin kişisel gereksinme ve isteklerini gidermek amacıyla satın aldığı mallara ne ad verilir?
A) Üretim ürünleri
B) Yatırım ürünleri
C) Endüstriyel ürün
D) Tüketim ürünleri
E) İkame ürünler

12) Bir ürünle ilgili olarak ortaya çıkacak sorunlarda üreticinin sorumluluğunu ortaya koyan bildirime ne ad verilir?
A) Ürün güvencesi
B) Servis sorumluluğu
C) Ürün sorumluluğu
D) Yasal yaptırım sorumluluğu
E) Etik sorumluluk

13) Belirli bir yerde ve belirli bir zamanda ya da değişik yerlerde ve değişik zamanlarda pazarda uygulanan fiyata ne ad verilir?
A) Normal fiyat
B) Güvenceli fiyat
C) Tek fiyat
D) Gerçek Fiyat
E) Kuramsal fiyat
14) Aşağıdakilerden hangisi maliyetler ya da rekabet üzerinde odaklanma yerine tüketici üzerinde yoğunlaşmayı gerektiren fiyatlama yöntemidir?
A) Talebe dayalı fiyatlama
B) Belirli bir kar hedefine dayanan fiyatlama
C) Başa baş analizi ile fiyatlama
D) Marjinal maliyetlere dayalı fiyatlama
E) Değişken maliyetlere dayalı fiyatlama

15) Kömür endüstrisinde yaz ayları için yapılan indirim aşağıdakilerden hangisine örnek olarak verilebilir?
A) İşlevsel indirim
B) Ticaret indirimi
C) Nicelik indirimi
D) Peşin ödeme indirimi
E) Mevsimlik indirim

16) Aşağıdakilerden hangisi pazarlama kanallarındaki yardımcı kurumlardan biri değildir?
A) Sigorta şirketleri
B) Bankalar
C) Acenteler
D) Reklam ajansları
E) Taşıma şirketleri

17) Aşağıdakilerden hangisi pazarlama kanallarında meydana gelen akışlardan biri değildir?
A) Fiziksel akış
B) Üretim akışı
C) Tutundurma faaliyetlerinin akışı
D) Bilgi akışı
E) Sahipliğin akışı

1 Aşağıdakilerden hangisi kanal yapısını etkileyen değişkenlerden biri değildir?
A) Pazar faktörleri
B) Ürün faktörleri
C) Firmaya ilişkin faktörler
D) Çevresel faktörler
E) Tutundurma faktörleri

19) Aşağıdakilerden hangisi mağazasız perakendecilik uygulamalarından biridir?
A) Tüketici kooperatifleri
B) Gönüllü zincirler
C) Kapıdan kapıya satış
D) Perakendeci kooperatifleri
E) Perakendeci grupları

20) Bölümlü mağazalar ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Bölümlü mağaza tüketicilere geniş ve derin ürün dizileri ve yoğun tüketici hizmetleri sunan büyük ölçekli perakende mağaza türüdür.
B) Self servise dayalı çalışan çeşitleri az ve gıda ürünlerinin ağırlıkta oldukları mağazalardır.
C) Kişisel ya da aileye yönelik tüketime kullanıma yönelik çok çeşitli ürünlerin bir çatı altında tüketicilere sunumu söz konusudur.
D) Gıda ürünleri çocuk kadın erkek giysileri mobilyalar ev eşyaları ayrı ayrı bölümlerde satışa sunulur.
E) Gima bu mağazalara örnek olarak verilebilir.

21) Aşağıdakilerden hangisi toptancıların perakendecilere yönelik işlevlerinden biri değildir?
A) Mağaza düzeninde planlamada tasarımda malzeme spesifikasyonlarında yardımcı olmak
B) Ticari kredi açmak konsinye satış yapmak yoluyla finansal yardımda bulunmak
C) Çeşitli tedarik kaynaklarından aldıkları ürünlerle geniş bir ürün çeşidi sunmak
D) Yeni ürünlerin rakiplerin fiyatları faaliyetleri gibi konularda perakendeciyi bilgilendirmek
E) Üreticileri üretime teşvik edebilirler üretimi planlamalarına yardımcı olmak

22) Tüketicileri bilgilendirme etkileme ikna ve teşvik etme amacıyla oluşturulan iletişim yöntemlerine ne ad verilir?
A) Kişisel satış
B) Tutundurma
C) Reklam
D) Halkla ilişkiler
E) Sponsorluk

23) Aşağıdakilerden hangisi satış tutundurma çabaları arasında yer almaz?
A) Para iadeleri
B) Geçici fiyat indirimleri
C) Kupon verme
D) Alıcılar arasında yarışma düzenleme
E) Konsinye ürün verme

24) Tutundurma bütçesinin oluşturulmasında kullanılacak en mantıklı yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Satışların yüzdesi yöntemi
B) Rekabetçi eşitlik modeli
C) Keyfi bütçe belirleme yöntemi
D) Amaç ve görev yöntemi
E) Ayırabildiğin kadar bütçeleme yöntemi

25) Aşağıdakilerden hangisi kişisel satışın üstünlüklerinden biri değildir?
A) Geri bildirim anında olur.
B) Hedeflenmiş mesaj vardır.

C) Bilgi verme kolaydır.
D) Ulaşım ve sıklık az olabilir.
E) Demostrasyon (gösterim) yapılabilir.

26) Aşağıdakilerden hangisi niteliksel performans ölçülerinden biri değildir?
A) Satış kotaları
B) Satışçının tutumları
C) Müşteri tatmini
D) İletişim becerileri
E) Ürün bilgisi

27) Kişisel satış sürecinde müşteriyle ilk görüşmenin yapılıp iyi niyet oluşturulan aşama aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş
B) Yaklaşma
C) İhtiyaç keşfi
D) İtirazların ele alınması
E) Ziyaret öncesi planlama

2 Aşağıdakilerden hangisi reklam yönetimiyle ilgili karar alanlarından biri değildir?
A) Reklam amaçlarının oluşturulması
B) Bütçenin belirlenmesi
C) Mesaj ve medya kararlarının alınması
D) Duyurum olanaklarının araştırılması
E) Etkinliğinin değerlendirilmesi

29) Yumuşatıcı reklamlarında oyuncak ayı ya da beyaz eşya reklamındaki robot kullanılması aşağıdaki mesaj sunum yöntemlerinin hangisinde söz konusudur?
A) Tanıklık
B) Bilimsel kanıt
C) Yaşam biçimi
D) Yaşamdan kanıt
E) Sembolik kişilikler

30) Aşağıdakilerden hangisi aracılara yönelik satış tutundurma faaliyetlerinden biridir?
A) Ticari indirimler
B) Armağan dağıtımı
C) Kupon dağıtımı
D) Örnek ürün dağıtımı
E) Yarışma ve çekilişler

31) Lisans verme ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Yurt dışındaki işletmeye lisans veren (lisansör) işletme bir üretim sürecini markayı patenti veya teknik bilgiyi belirli bir bedel karşılığı sağlar.
B) Lisansı satın alan işletme (lisansiye) böylelikle bir üretim tekniğini ya da tanınmış bir markayı araştırma geliştirme masraflarına katlanmaksızın elde etmiş olur.
C) Malların satışı ihracatçı tüccar ihracat acentesi veya kooperatif işletme gibi aracı kuruluşların sorumluluğundadır.
D) Lisans vermenin avantajı; dış pazarlara düşük maliyetle girebilmesidir.
E) Dış pazarlara girmek için fazla çaba gerekmez.

32) Aşağıdakilerden hangisi yurt dışında üretimin yerel bir işletme ile ortaklığa girişilerek yapıldığı uluslar arası pazarlara giriş yöntemidir?
A) Dolaylı ihracat
B) joint venture
C) Lisans verme
D) Doğrudan yatırım
E) Dolaysız ihracat

33) Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin uluslar arası pazarlamada dikkate almaları gereken demografik çevre faktörlerinden biri değildir?
A) Nüfus
B) Nüfus yaş ortalaması
C) Nüfusun mesleklere göre dağılımı
D) Nüfusun cinsiyete göre dağılımı
E) Nüfusun gelir düzeyi

34) Aşağıdaki amaçlardan hangisi tedarik zinciri yönetimi amaçlarından biri değildir?
A) Karı maksimize etmek
B) Maliyetleri düşürmek
C) Müşteri tatmini arttırmak
D) Daha verimli çalışmak
E) Üretim sürecini geliştirmek

cevap anahtarı1. C
2. B
3. B
4. B
5. E
6. E
7. D
8. C
9. B
10. C
11. D
12. A
13. D
14. A
15. E
16. C
17. B
18. E
19. C
20. B
21. E
22. B
23. E
24. D
25. D
26. A
27. B
28. D
29. E
30. A
31. C
32. B
33. E
34. E



alıntıdır....






- MiŁenα isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
cevapları, pazarlama, soru, ve, yönetimi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557