Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Açık Öğretim
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Açık Öğretim Açık Öğretim hakkındaki tüm güncel bilgiler ve paylaşımlar bu bölümdedir.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Ocak 2013, 23:10   #1 (permalink)
*Kirpiklerine kadar sevdiğim adam, varlığına elhamdülillah.

- MiŁenα - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 24 Ağustos 2012
Nerden: vaLLa ayıptır heryerden çıkabilirim :D
Yaş: 27
(Mesajlar): 6.095
(Konular): 1890
İlişki Durumu: Var
Burç:
Renkli Para : 178770
Aldığı Beğeni: 843
Beğendikleri: 540
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart İletişim Bilgisi Ders Notları


İletişim= anlamların paylaşım sürecidir.

İletişim süreci ve sürecin öğeleri;

*kaynak
*ileti
*kanal
*araç
*hedef/alıcı

Gürültü=kaynak ve hedef tarafından öngörülmemiş ,istenmeyen ve iletişimin kötü işlemesine ya da tümüyle engellenmesine neden olan şeylere denir.4’e ayrılır;

*fiziksel gürültü kaynakları
*fizyo-nörolojik gürültü kaynakları
*psikolojik gürültü
*toplumsal-kültürel gürültü

KÜLTÜR=>el değmemiş doğaya karşı ,insan varlığının ve etkinliğinin vazgeçilmez ve ayrılmaz bir parçası ve bütünüdür.

Genel kültür:herhangi bir ülkenin ve toplumun hakim inançları,değerleri,hareket tarzları ve yaptırımlarının türleri temelde o ülkenin gene kültürünü oluşturan parçalardır.

Alt kültür:genel kültürdeki bir takım değerlerin ve inanışların paylaşılması,fakat aynı zamanda bazı kişilerle ,yine o toplum içinde başka değerlerinde paylaşılması biçimnde tanımlanır.

Karşıt kültür:toplumun bir takım değerlerine ters düşen bir kültür alt grubu biçiminde tanımlanır.

Kültürel yayılma:belli bir toplumda ,dıştan içe doğru yada içten dışa doğru maddi ve manevi öğelerin sürekli olarak yayılması.

Kültürleme:doğumdan ölüme kadar ,bireyin toplumun istek ve beklentilerine uyacak şekilde etkilenmesi ve değiştirilmesi.

Kültürleştirme: kültürel yayılma süreci ile gelen maddi ve manevi öğelerle ,başka kültürlerden birey ve grupların ,belli bir kültüre gitmesi ve karşılıklı etkileşim sonunda her ikisininde değişmesi .

Kültürlenme:belli bir toplumun alt kültürlerinden yada farklı toplumlardan kopup gelen birey ve grupların buluşması ve etkileşim süresi sonunda , genel kültür ve alt kültürlerde bulunmayan yepyeni bir birleşime varılması,ulaşılması.

Kültür şoku:bir kültürden başka bir kültüre giden bireylerin,yeni kültüre uyum saglamakla karşılaştıkları güçlükler,sıkıntı ve bunalımlar , gösterdikleri tepkilerdir.

Zorla kültürleme:bir kültüre üye birey ve grupların,başka bir kültür tarafından zorla değiştirilmesi.
Kültürel özümseme:bir kültürel sistemin başka bir kültürel sistemi,giderek kendine benzetmesi ve egemenliği altına alması.

Kültürel bütünleşme:bir kültürün özellikle kurucu öğelerinin kültürel yapıdaki dengeli bütünlüğü saglayacak biçimde karşılıklı olarak birbirine uyarlanması süresi ya da durumudur.

Kültür değişmesi:bir kültürel yapının kendiliğinden ya da zor yoluyla değişime ugraması.

Kitle kültürü:üyeleri çoğunlukla kişilikleriyle değil,bir yığının kimliği silinmiş bilinçli bilinçli irdeleme gücü yitmiş birimleri olarak duyan,düşünen ve davranan toplumun kültürüne denir.

KONUŞMA=>duygu ve düşüncelerimizi.görüp yaşadıklarımızı karşımızdakilere sözcükleri seslendirerek gönderme,iletme işidir.

Konuşmayı oluşturan etmenler;ses,boğumlama,konuşma dinamiğisözcük hazinesi ve biçem(üslup)’dir.

Konuşmanın öğeleri;
*dinleyici
*ortam
*konu
*konuşmacı

Konuşma türleri;
*bilgilendirici konuşma
*özel durumlarda konuşma
*ikna edici konuşma

DİNLEME=>dinleme ile ilgili üç nokta önem taşır;
***dinleme işitme değildir
***dinleme becerisi doğal değildir
***bütün dinleyiciler aynı iletiyi almazlar

Dinleme türleri;
*Görünüşte dinleme
*Seçerek dinleme
*Saplantılı dinleme
*Tavunucu dinleme
*Tuzak kurucu dinleme
*Yüzeysel dinleme

SÖZSÜZ İLETİŞİM=>söz dışındaki sesleride içeren,sözel olmayan göstergelerden oluşan iletişim kodlarıdır.
Sözsüz iletişimin özellikleri;
*iletişimin yokluğunu olanaksız kılma
*duyguları etkin biçimde dile getirme
*ilişkileri tanımlama ve belirleme
*sözel içerik hakkında bilgi verme
*güvenilir iletiler saglama
*kültüre göre biçimleme
Sözsüz iletişimin işlevleri;
*tamamlama
*çelişme/yalanlama
*tekrarlama
*düzenleme
*yerini alma
*vurgulama
*resmetme işlevi


MİMİK=>yüz kaslarını kullanımı
JEST =>el,kol,baş,ayak hareketleri

Sesin özellikleri;
1)sesin yüksekliği
2)sesin perdesi
3)sesin ritm hızı
4)süre
5)nitelik
6)düzenlilik
7)boğumlama
8)sessizlik ve susma(3 ‘e ayrılır
a)piskolinguistik susma:konuşma süresi içinde kaynağa ve hedefe düşünme süresi veren susma tipidir.
b)etkileşimsel susma:kaynak ile hedef arasındaki etkileşimden kaynaklanır.
c)sosyo-kültürel susma:iletişimin gerçekleştiği toplum ve kültürle ilgilidir.

GRUP=>birbirleriyle etkileşimde bulunan psikolojik olarak birbirlerinin varlığından haberdar olan ve kendisini bir grup olarak algılayan küçük veya büyük insan topluluklarına denir.

Grubun oluşum nedenleri;
*fiziksel yakınlık
*ekonomik nedenler
*psikolojik ve sosyal nedenler

Grubun işlevleri;
*biçimsel ve örgütsel işlevler
*psikolojik ve kişisel işlevler
*Çok yönlü ve karma işlevler

ÖRGÜT=>ortak bir amacı yada eylemi gerçekleştirmek için bir araya gelmiş örgütlerin ya da kişilerin oluşturdugu birliktir.

***yazılı kurallar örgütün iskeletini oluşturur.

Örgüt içi iletişim:örgütün amaçları doğrultusunda işleyişini sağlamak için gerek örgütü meydana getiren çeşitli bölüm yada birimler ,gerekse örgüt ile çevresi arasındaki sürekli bilgi ve düşünce alış verişine olanak sağlayan toplumsal bir süreç.

Örgüt içi iletişimin işlevleri;
1)bilgi saglama işlevi
2)etkileme ve ikna etme işlevi
3)eşgüdüm işlevi
4)emir verme ve eğitim –öğretim işlevidir.

ÇATIŞMA=>bireyler ve toplumlar arasında karşılıklı düşünce uyuşmazlığı,bağdaşmazlık ve savaş durumudur.

Graf analizine göre iletişim çatışmaları;

*aktif çatışma
*pasif çatışma
*varoluş çatışması
*tümden reddetme
*ön yargılı çatışma
*yoğunluk çatışması
*kısmi algılama çatışması
*alıkoyma çatışması

Yapısal analize göre iletişim çatışması;insan benliğni,ana-baba,çocuk ve yetişkin olmak üzere üç farklı biçimde inceleyen bir çatışma yöntemi biçimidir.

ÖRGÜTLERDE ÇATIŞMANIN NEDENLERİ

*kaynakların sınırlı olması
*amaç farklılıkları
*kararların ortaklaşa alınması
*yönetim alanı ile ilgili belirsizlik
*Ödüllendirme sistemleri
*iletişim noksanlıklaı
*denetim biçimi
*değişim ve belirsizlik
*yöneticilik tarzları arasındaki farklılıklar
*statü farklılıkları
*Örgütün büyüklüğü

İKNA EDİCİ İLETİŞİMİN ÖĞELERİ
*iknacı
*ikna edici ileti
*ikna edici( kanal)
*ikna edilen (alıcı)


****Aristo’ya göre ikna,’’her durumda mevcut ikna araçlarını görebilme yeteneği”dir.
****Kenneth burke!e göre ikna, bir birey ya da grubun , dil stratejileri veya görsel imgeleri diğer bireyler yada gruplarla özdeşleşmek için kullanmaları sonucunda anlamın birlikte üretimidir.
*******Aristo’ya göre ikna,kaynağın inandırıcılığı(ethos),duygusal çekicilikler(pathos),mantıki çekicilikler(logos) ya da bunların birleşiminden oluşur.
*******Larson’a göre ikna ,tutumları,davranışları,inançları,fikirleri, ve davranışları değiştiren bir süreçtir.ikna,yalnızca kaynak ve alıcı arasında işbirliği oldugunda meydana gelir.

İKNADA KULLANILAN YAYGIN TAKTİKLER
*evet-evet taktiği
*seçenekleri sınırlama taktiği
*Soruyu soruyla yanıtlama taktiği
*kısmi taahhüt altına alma taktiği
*duyulara hitap etme taktiği
*borçlu hissettirme taktiği
*çok söyle nasıl olsa daha azını öderler taktiği

KİTLE İLETİŞİMİ=>radyo,tv,gazete gibi teknolojinin sagladığı araçlarla uzak mesafelerdeki insanlarla iletişim kurma,eğlence sunma;enfermasyon ve bilgi göndermedir.

Özellikleri;
*kaynak örgütlü bir kurum
*iletilerin herkesin kullanımına açık olması
*alıcı yorumlarının farklılaşabilmesi
*kamusaldır
*bir kitle iletişim aracına ihtiyaç duyulması

İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI TARİHİ

1)ilk dönem(güçlü etkiler dönemi)
2)orta dönem(sınırlı etkiler dönemi)
3)geç dönem(1960’dan günümüze uzanan süreç yeniden etkiler dönemi)






- MiŁenα isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
bilgisi, ders, notları, İletişim


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557