Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Televizyon & Radyo > Anime (Çizgi Film)
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Anime (Çizgi Film) Anime, Çizgi film paylaşımlarını burada yapabilir ve anime, çizgi filmleri bu bölümden indirebilirsiniz.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 12 Ağustos 2011, 15:36   #1 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Cool *~Anime Çizim Dersleri ~*

Anime Karakterlerinin Yüzlerindeki Duygu İfadeleri

Anime Tarzı Ağız ve Burun Çizimleri

Anime Tarzı Baş ve Yüz Çizimi

Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları

Anime Tarzı Göğüs Çizimleri

Anime Tarzı Gözler

Anime Tarzı Kol Çizimleri

Anime Tarzı Saç Çizimleri 1

Anime Tarzı Saç Çizimleri 2 : Temel Şekiller Ve Unsurlar
--------------------------------------------------------------
Anime Karakterlerinin Yüzlerindeki Duygu İfadeleri

Anime Karakterlerinin Yüzlerindeki Duygu İfadeleri




Anime karakterlerinin yüz ifadelerini değiştirmek zor değildir. Her bir duygu için hangi tekniği uygulamanız gerektiğini bilmeniz yardımcı olacaktır. Bu bölüm sizlere yüzü ve yüzün değişik kısımlarının birlikte çalışarak nasıl farklı ifadelere taşıdığını anlatmaya çalışacak. İlk olarak öğrenmeniz gereken, yapmak istediğiniz bakışı, yüzdeki hangi kısımları değiştirerek başarabileceğinizdir. Bunu yapabilirseniz, karakterinize istediğiniz duyguyu ifade ettirebilirsiniz.




Üzgün bir yüz çizimini anlatmakla başlıyoruz. Karakterin bu ifadesindeki en önemli faktör gözlerdedir. Bu resimde, iris (gözün renkli kısmı) oldukça büyüktür, kaşlar yüzün ortasında bir çatı oluştururcasına iç kısımdaki uçları yukarıya doğru, dış kısımdaki uçlarıda aşağıya doğru çizilmiştir ve alt göz kapağı (gözün alt çizgisi) eğimlidir. Eğimli alt göz kapağı, mutluluk, üzgün olma ya da kızgınlık gibi güçlü duyguları ifade ettirmeye yardımcı olur. İrisin büyüklüğü ifadenin derecesini etkiler, çok büyük olursa, bu örnekteki gibi üzgün, küçük olursa da kızgın bir ifade verebilirsiniz. Ağız aynı zamanda karakterinizin ruhsal durumunu belirlemenize de yardımcı olur. Bu resimde ağız küçük tutulmuş ve aşağı doğru eğimiştir. Tüm bunlar bir araya getirildiğinde karakter üzgün ve birazcık şokta gibi görünür, birisi gerçekten kötü bir şekilde birşeyle vurmuş ya da kötü bir söz söylemiş gibi.

Buradaki örnekte biraz daha yumuşak bir üzgünlük vardır. Karakter morali bozukmuş gibi görünür. Gözler burada daha küçüktür çünkü bu bir erkektir ^_^ ve ağız daha büyük ve aşağıya doğru eğimi çok değildir. Kaşların açısı yine karaktere üzgün bir ifade verecek şekilde, bir önceki örnekte anlatıldığı gibidir.

Bu resim üzgün olma ile kızgınlık arasında bir çeşit geçiştir. Kaşlar keskince aşağı doğru eğimli ve ağız, sanki karakter bağırıyormuş gibi çizilmiştir. İris ise hala oldukça büyüktür. Bu göstergelerin hepsi birden karakteri kızgın gösterir, aynı zamanda da biri ya da birşey yüzünden üzgün olma ifadesini de belli belirsiz içerir.
Resmi dikkatlice incelerseniz kızgınlığın altında ki hayal kırıklığına benzer bir üzüntüyü görebilirsiniz. Ben gördüm de...


Bu adamın(!) neyi ifade ettiği apaçık bir şekilde belli, yalnızca bağırmıyor.^_~ Kızgın insanları bağırmadan da çizebilirsiniz. Bu resimde kaşlar gözlere oldukça yakındır ve aşağı doğru keskince açılıdır. Gözler iyice darlaştırılmış ve iris oldukça küçük çizilmiştir.

Bu yüz hakkında kesin olarak bir şey söylemek kolay değil, yüzün bir yarısı üzgün diğer yarısıda sanki kızgın bir ifade taşır gibidir.
Bence, sanki yeni öğrendiği birşeylerin ilk şaşkınlığı henüz geçmek üzereyken, biri ya da bir şey için pek de hayırlı olmayan, biraz kızgınca bir şeyler planlar gibi...? ^o^


Anime karakterleri için bu şekilde gözlerini kapatarak konuşmaları şaşırtıcı olmasa da, kaç insanın bu şekilde konuştuğunu düşününce bir tane bile hatırlayamıyorum. ^_~ Kapalı gözler çok çeşitli duyguları ifade edebilir. Sabırsızlık ya da can sıkıntısı ama sakinlik, mutluluk ya da kendini beğenmişlik de olabilir. Göz kenarları yukarı doğru eğimlidir. Bu resimde kaşlar aşağı doğru eğimli ve ağız da açık olarak çizilmiştir. Üst dudağın hafifçe sola doğru kaldırıldığına dikkat edin. Bu, vermek istediğiniz ifadenin daha negatif görünmesine yardım eder, tabi ki öfke, mutsuzluk ve sabırsızlık gibi duygularda.

Mutluluk, anime karakterlerinin yüzlerinde en sık gördüğünüz ifadedir. Çok fazla mutluluk ya da heyecan büyük gözlerle, yüksekçe çizilmiş yay şeklinde kaşlarla ve kocaman gülümseyen ağızla ifade edilebilir. Diğer göstergeler de gözlerde ki ekstra parıltılar ve gözlerin dış kenarının yukarı doğru kıvrılmış olmasıdır. Çok daha şirin karakterler daha büyük gözlere ve daha küçük bir burunla ağıza sahip olabilirler.

Bu karakter de mutlu ama bir önceki örnekte ki derecede değil. Duygu güç fark edilir derecededir. Kaşlar bir önceki örneğe göre daha aşağı düşürülmüştür ve ağız ince çizilmiştir. Alt göz kapağı hafifçe yay gibidir ve iris hala gözün tüm boyutuna göre oldukça büyüktür.

Bu, şok yada sürpriz ifadesidir. Olabildiğince büyük gözler içinde nokta kadar diyebileceğimiz iris çizilmiştir. Bu ifade anime karakterlerinde özellikle sık rastlanan bir ifadedir. Karakter sürpriz bir olayla karşılaştığında, gözleri sanki yüzünün sınırları dışına çıkacakmış gibi büyür ve iris küçücük olur. Bu örnekte ağız küçük çizilmiştir ama daha büyük çizilse de gözler bu şekildeyken hala aynı ifadeyi gösterir. ^_^

Bu adam da heyecanlıdır, bir şey yüzünden sinirlenmiş gibi görünür. İris küçüktür, kaşlar ortadan aşağı doğru eğilmiş, ağız küçük ve birazcık ortadan kaymıştır. İşte bunun tam olarak ne ifade ettiğini anlamak zor.^_~





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:40   #2 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Anime Tarzı Ağız ve Burun Çizimleri

İşte anime tarzı temel ağız ve burun. Üç temel basit şekilden oluşmuştur. Burun için açılı bir eğri, uzun ince bir hat ağız için ve daha kısa bir hat da alt dudağı belirlemek için. Önden görünüş bu şekildedir. Oldukça az miktarda çizgi ile burun ve ağzı belirleyebilirsiniz. Her bir organın şekli ve ölçüleri her bir karaktere göre çeşitlilik gösterebilir. Her zaman emin olmanız gereken, organların size yardımcı olacak dikey rehber bordür boyunca dizili olmalarıdır. İkinci resimde yüz yana çevrilmiştir, ama organlar hala yüzün ortasını temsil eden dikey eğimli rehber bordür boyunca sıralıdırlar.

Ağız ve burnun profilden çizimi önden görünüşe ya da 3/4 görünüşe göre daha zordur. Bu açıda yüz çizerken diğer açılarda kullandığınız basit çizgilerden daha fazlasını kullanmanız gerekir. Yerlerini belirmek zordur, doğru yaparsanız gerçekten iyi görünecektir. Dikkat edilecek ana şey, burun, dudak ve çenenin eğimleridir. Üst dudak içeri doğru, alt dudak dışarı doğru eğimlidir. Bunu doğru bir biçimde yapabilecek kadar pratik kazanmadan önce karakteriniz garip bir biçimde dudaklarını büzmüş gibi görünebilir ^_^.

Yüzün alt yarısı zıt eğimlerden meydana gelir. Her iki resimde de burun yüze doğru eğim yaptıktan sonra üst dudağın üzerinde hafifçe geriye doğru eğimlidir. Üst dudak içeri doğru, alt dudakta dışarı doğru eğilim yapar. Çene sadece düz bir çizgi değildir, yuvarlak ve dışarı doğru kavislidir.

Bu bölümde de farklı stillerde ağız ve burun örnekleri var. Bunların bazıları her iki cins içinde kullanılabilir. Bazı stillerde ağızları sadece ince düz bir çizgi ile belirlerken, bazılarında çok daha fazla detay yapılmıştır. Anime ağızları, karakter bağırıp haykırmadığı sürece sıklıkla geniş yapılmazlar, diğer organlara göre daha küçük tutulurlar. Burunlar çok değişiklerdir. bazıları acayipleştirilerek çizilirler, bazıları tek bir gölge ile belirlenir ve bazılarını belirlemek için sadece burun deliklerini görebilmeniz yeterli olur. Dişi karakterlerin burunları küçük olurken erkek karakterlerin burunları daha uzun ve köşelidirler.


İşte profilden çizilmiş burun ve ağız örnekleri. Oranlar ve ifadeler değiştiği halde hepsinde aynı temel şekillere sadık kalınmış. Yüzü bu açıda çizerken burnu nokta gibi ve yüzü de yassı yapmamaya dikkat edilmelidir. Organların doğru şekilde eğimli olduğuna emin olun aksi taktirde yüz doğru görünümden uzaklaşacaktır.





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:40   #3 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Anime Tarzı Baş ve Yüz Çizimi

Bu bölümde size çeşitli açılardan temel anime baş ve yüzlerinin nasıl çizildiğini göstereceğiz. Buradaki yüzler standart, dişi karakterlerin yüzleri olsa da size gösterilen oranlar istediğiniz her karakter tipine uygun olarak ayarlanabilir.

Önden Görünüş
1. Adım:


Çizime geniş bir daire ile başlayın. Daireyi yatay olarak 3'e bölün ve dikey bir hat ile de iki eşit parçaya ayırın. Eğer yatay çizgileriniz daireyi eşit parçalara bölmediyse endişelenmeyin. Oranlar çizmek istediğiniz yüzün stiline göre farklı olacaktır, hatasız değillerse önemi yok .


2. Adım:


Daha sonra, dairenin dikey olarak tam altına küçük bir işaret çizin (kısa bir çizik, bir nokta değil). Resimdeki gibi işaretin daireye uzaklığı, dairenin üçüncü bölümünün uzunluğu ile aynıdır. Bu işaret çeneyi oluşturacak o yüzden noktadan ziyade kısa bir hat olmalıdır yoksa çene noktasal olur. Çene işaretini yükseltmek ya da alçaltmak yüzün görünüşünü ve şeklini ayarlamanın tek yoludur. Bundan sonra, iki rehber bordür köşegen çizin. Dairenin kenarlarına teğet olmalı ve çene işaretinin kenarları ile kesişmelidir.


3. Adım:


Şimdi de, yüzün yan taraflarını çok ince olmayacak şekilde çizin. Bunun için yüzün her iki yanına iki yuvarlak üçgen şekil çizin. Uzun kenarların köşelerinden biri, rehber bordürlerin daireye teğet olduğu, diğeri de çene işareti ile kesiştiği noktada olmalıdır. Değişik tiplerde karakterler çizmenin, yüzün şeklini ve görünüşünü değiştirmenin yolu, üçgenlerin kalınlığını ve elmacık kemiklerinin (üçgenlerin, yuvarlak olarak eğim yaptığı geniş açılı yer) yüksekliğini ayarlamaktır.


4. Adım:


Şimdi yüzün alt kısmını şekillendirin, gözleri, burnu ve ağzı ekleyeceksiniz. Gözlerin yeri her bir karakter için hafif çeşitlilik gösterse de genellikle, 3'e böldüğünüz dairenin alt parçasında olmalıdır. Burun dairenin altındaki çene işaretine dikey olarak varsayılan hat üzerinde olmalıdır (yani bu hat dairenin dışındadır). Ağız tam olarak burnun altına çizilmelidir.


5. Adım:




Daha sonra, rehber bordürleri silin ve gözlerin içindeki detayları doldurun. Şimdi yüzün temel şeklini yapmış oldunuz. Bundan sonra istediğiniz ayrıntıları ekleyebilirsiniz, saçlar, giysiler, takılar, dövmeler ya da yara izleri gibi...

3/4 Görünüş


1. Adım:


Yine önden görünüşte olduğu gibi geniş bir daire ile başlayın, ama şimdi tüm rehber bordürleri yukarı ve sola doğru döndürün. Kafanın bu bölümü 3 boyutlu küredir, hangi yöne çevirirseniz, rehber bordürler o yönde kürenin eğimini takip etmelidir. Yüzü yatay olarak 3'e ve dikey olarak da yarıya bölün. Tabiki de daireyi açılı olarak çizdiğimiz için rehber bordürler eşit bölümler oluşturmayacaktır ama şekli açılıdan önden görünüşe doğru çevirebildiğimizi varsayarsak bir önceki örnektekinin aynısı olarak görünecek şekilde çizin.


2. Adım:

Daha sonra, dikey eğimli rehber bordürü küreden aşağı doğru uzatın ve kürenin altında çeneyi oluşturacak işaretin yerini belirleyin, küre ve işaret arasındaki uzaklık 3. parçanın uzunluğundan biraz daha uzun olmalıdır. Kenarlardaki daireye teğet ve çene işaretinin kenarları ile kesişen rehber bordürleri çizin. Sol rehber bordürün sağdakinden daha dik olduğundan emin olun.

3. Adım:

Yüzün kenarlarını oluşturmak için yuvarlak üçgenleri her iki kenar rehber bordürlerin yanlarına çizin. Yüzün sol tarafındaki, daireye değdiği yerde kavisli ve sağ tarafın kavisi daha az meyilli ve eğimli olmalıdır. Bir kaç pratikten sonra bunu doğru çizebilir hale gelirsiniz.

4. Adım:

Bu adımda gözleri, burnu ve ağzı yerleştirin. Gözler dairenin, yatay olarak, alt parçasında olmalı. Gözleri açılı görünüşlerde nasıl yerleştirmeniz gerektiğini gözler bölümünde inceleyebilirsiniz. Yüzdeki organların hepsi merkez rehber bordür boyunca dizilidir ama yüzdeki organları bir yana eğik şekilde, orantısız yapmayın bu doğru görünmeyecektir. Burun genellikle sağ gözün altında başlar, ağız burnun sağ altında olur. Dikkat edilecek nokta, ağzı burnun soluna doğru uzatmamaktır, bu açıda ağzın yeri dikey eğimli rehber bordürün sağ tarafında olur.

5. Adım:


Çizgilerinizi biraz daha rötuşladıktan sonra 3/4 görünüşteki kafayı temel olarak tamamlamış olursunuz. Şimdi yine bu adımdan sonra eklemek istediğiniz detayları yapabilirsiniz.





Burada da çeşitli açılarda çizilmiş kafa örnekleri var. Her birinin çizimine temel daire ve rehber bordürler ile başlanır. (Kafanın profilden çiziminde ağız ve burnun yerleştirilmesini, ağız ve burun çizimi bölümünde inceleyebilirsiniz.) Bu yüzlerdeki oranlar mükemmel olmayabilirler çünkü sadece çeşitli açılardan çizime örnek olması için hazırlanmışlar.



Tabiki de karakter tiplerinin çoğu temel anime kızlarından farklıdır. Burada da küçük bir iki örnek ile farklı oranlarda organların yerleştirilmesini görüp, inceleyebilirsiniz. Temel daire ve küre yine var ama organların oranlarını, rehber bordürlerin böldüğü parçaları uzatarak ya da kısaltarak ayarlayabilirsiniz. Örnek olarak, sol üstteki resimde yüzün alt kısmı daha uzun, ince ve çene daha dar açılı, gözler daha kısık, dar. Sağ üstteki resimdeki yüzün alt kısmı daha küçük ve gözler kocaman. Erkek karakter yüzleri daha uzun ve açılı, köşeli, dişilerin yüzleri de daha küçük ve yuvarlak hatlı olma eğilimindedirler. Çocukların yüzleri, erkek ya da dişi olması fark etmeksizin, küçük ve yuvarlak hatlı olur.





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:40   #4 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları


Basit Kıvrımlar



Kumaş veya kıyafet çizimlerinde en çok dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın hangi yöne doğru olduğudur. Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır. Karakteri kıyafetin öne çıkaracağını hiç bir zaman unutmayın. Gösterilen örneklerdeki harekete dikkat edin.

Sol yukarıdaki iki örnekte kumaş yer çekiminden dolayı aşağıya çekilmektedir. Bu tür kıvrımlar bol
kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki örneklerde kumaş yerçekimiyle aşağıya çekilmemiştir. Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkça dikeyden çok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen üst üste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde görülür. Sol aşağıdaki örnek hareketsiz duran ancak çeşitli yönlere çekilmiş bir örnektir. Kumaşın kıvrımlarının kumaşın çekildiği yönlere devam etmesine dikkat ediniz.




Yanda temel kıvrım şekilleri üzerine birkaç örnek göreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer çekimi ile aşağıya , rüzgar ya da hareket ile de sağa çekilmiş durumdadır... Soldaki diğer uzun ve dar parça yukarı doğru bir araya gelmiştir. Çizimlerinize daha çok biçim kazandırmak için gölgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak kıvrımlar üzerinde ya da gölge oluşacağını düşündüğünüz yerlerde gölge kullanılır. Gölgeleme, kumaşlardaki kıvrımları görmenizde yardımcı olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya da
sandelyenin üzerine asılmış havluyu gölgelemede gelişmek ve kıyafet gölgelerini daha iyi hissetmek için kullanıyorum.



Burada baş ve elbise kolu üzerine birkaç örnek görebilirsiniz. Buradaki en önemli şey, elbise kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir.

Buradakiler daha kompleks iç içe geçmiş, üst üste katlanmış kumaş örnekleridir. Kumaşa ne kadar ayrıntı koyarsanız o kadar ilginç gözükecektir. Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya çekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda gölgelendirilmiştir.

Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın kalınlığıdır. Yukarıdaki örnekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha incedir. İki örnekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki örnekte yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan bağlanmaktadır. Aşagıdaki örnekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar kısımı için de kullanılmıştır. Yukarıdaki örnekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu, kumaşın daha ağır ve kalın gözükmesine neden olmuştur.
Çeşitli Giysiler

Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin karakter tarafından giyildiği zamanki görünümüne bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise kolu görüyorsunuz. Daha önce belirttiğim gibi temel şey, kumaşın hangi yöne çekildiğidir. Burada kol iki temel yöne çekilmiş durumdadır. Yer çekimi ile aşağıya çekilmiş durumdadır. Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve kol ile insan gövdesi tarafından çekildiği için sol tarafa doğru da çekilmektedir. Koldaki kıvrımlar, kıyafetin çekildiği yönleri izlemektedir. Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gösterir.

Burada üç tane daha kol örneği göreceksiniz. Bu örnekler, önceki kadar bol değiller ve hepsi kola biraz daha yakınlar. Bu örneklerde kıyafet yer çekimi ile aşağıya çekileceğine, koldan dirseğe ve vücuda doğru çekilmiş durumdadır. Kumaşın aşağı doğru çekilmesi için yeterli madde bulunmamaktadır. Örnekler arasında en iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine dikkat ediniz. Orta örnekteki elbise kolu diğerlerine göre daha boldur ve yer çekimi ile aşağıya çekilmiştir. En alttaki kol örneği büyük ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş kıvrılmıştır.

Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil etmek istediğim çeşitli kıyafetleri göreceksiniz. Bütün bu örneklerde kumaşın nereden çekildiğini ve hangi yöne doğru olduğunu tespit etmeye çalışın. (Örnek olarak: kumaş kabaca omuzdan mı çekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun üzerine mi kaplanmış?) Hiçbir zaman ışığın düşmediği yerleri gölgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların iç kısımları, kumaşın üst üste geldiği yerler gibi.

Bitirmeden önce üzerinde durmak istediğim küçük ama önemli diğer bir nokta kumaş çizgilerinin yapabileceği etkiler. Eğer çizgili ya da desenli kumaş çiziyorsanız, desenin kalan kumaş üzerinde de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı yerlerde desenin ve çizgilerin de kıvrılacağını unutmayın. Özellikle karışık desenler kullanıyorsanız gölgeleme ve çizme konusunda bu zor bir iş olacaktır. Ancak resminize üç boyut katarak resminizi zenginleştirecektir.
Özel Giyim Tarzları

Şu an kıyafetleri karakterlerimizin üzerine yerleştirmek konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi karakterimizin asıl gardorobu üzerine çalışalım. Gömleklerle başlayacağız. Ne çeşit gömlek çizerseniz çizin , kıvrımların oluştuğu temel noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel çizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer sıkı ceketli , gevsek gömlekli bir karakter çiziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır. Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise çiziyorsanız, kıyafet karakterinizin vücuduna yapışmalıdır. ( bu neden vücut çizimin önemli olduğunu ortaya koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle örtüp figür çiziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız )

Burada üst vücut için daha iyi gömlek ve kıyafet örnekleri göreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vücudun üstünde olmasının yanında kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak kıvrımlara en çok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel çizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de göğüs kısmında görülmektedir. (Alttaki iki örnekteki gibi)


Hadi şimdi pantolonlar üzerinde çalışalım. (Kişisel olarak biraz yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha düz kare şeklindedir. Hangi cinsi çizerseniz çizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde sıkılaşmalıdır. Üst ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer çekiminden dolayı aşağı doğrudur ve çok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı kaldırılmışsa daha çok kıvrım görülür. Bir önceki sayfada bunu görebilirsiniz.


Burada alt vücut için iki örnek göreceksiniz. Sol taraftaki örnek bol torba gibi bir pantolon örneğidir.. Malzemeden dolayı normal pantolonlardan daha cok kıvrıma sahiptir ve bu örnekte ayak bileklerinde toplanma görülmektedir. Pantolonun dizlerin altında ne kadar pofidik olduğuna dikkat edin. Sağdaki örnek karakterinizin ne giydiğinin önemli olmadığını, figürün formuna önem vermeniz gerektiğini gösteren bir örnektir. Burada pantolon diğerine göre çok dardır. Ancak dizlerden sonra bollaşmaktadır. Kalça kısmındaki sıkılaşmaya dikkat ediniz. Bunun yanında bol kumaşın kemerin altında nasıl bir araya geldiğine bakınız.





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:41   #5 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Anime Tarzı Göğüs Çizimleri

Bölüm 1

Bu derse bana sıkça sorulan sorulardan bir tanesini açıklayarak başlayacağım: Kadın göğsü nasıl çizilir?(aslında bunun hakkında ders verebileceğimi hiç düşünmemiştim)
Üzerinde düşünmeniz gereken önemli şeylerden birisi nesnenizin doğal görünmesini sağlamaktır. Bir arkadaşımın yaptığı gibi bir bayan vücudunu silikon eklenmemiş şekilde göstererek de çekici bir biçimde çizebilirsiniz.

İnsanların göğüs çizerken karşılaştıkları ana problemler göğsün şekli ve yeridir. Birçok artist (amatörlerin yanında profesyoneller de) göğsü nesnenin göğüs kafesine monte edilmiş balonlar gibi yapıyorlar. Bu pek de doğal bir görüntü değil. Eğer fanzinlerdeki tipleri incelerseniz, göğüslerin balonlardan daha çok yarım küre gibi yada ters çevrilmiş fincanlar şeklinde olduklarını görürsünüz.

Şimdi duruşu not edin. Soldaki gibi nesnenizin vücudunun merkezinden aşağıya doğru inen merkezi bir hat hayal edin. Göğüsler merkez çizgisinden 45 derecelik bir açı yapar ve kırmızı çaprazlarla gösterildiği gibi göğüs kafesinin yarısına kadar uzanırlar. Göğüsleri çok bitişik, çok ayrık ya da göğüs kafesinden daha da yukarıda çizmemeye dikkat edin, bunlar sıkça yapılan hatalardır. Yandaki örneklerde de görebileceğiniz gibi, 45 derecelik temel kural yeri her çeşit pozisyonda uyum sağlayacaktır.


Bölüm 2

Burada da gövdeyi önden gösteren başka bir duruş şekli var. Göğüslerin hala nasıl vücudun merkez çizgisinden ayrı 45 derecelik bir açıyla yer aldığına dikkat edin. Ayrıca gölgelemeleri de inceleyin. Bir çok örneğe baktıktan sonra bu olayda (bir küreyi gölgelendiriyormuş gibi düşük kavisleri izlemektense) gölgelendirmenin göğüslere daha doğal bir görüntü kazandırdığını gördüm.

Bölüm 3

İşte burada da boyut ve yer için son bir pozisyon. Burada görmek daha zor fakat göğüsler hala merkez çizgisinden 45 derecelik bir açı yapıyor (resimde gösterilmediği gibi, bunun için üzgünüm). Soldaki göğsün tam bir küreden çok yarım küre şeklinde çizildiğine dikkat edin. Boyutu genişletmek istiyorsanız bu sizin seçiminiz ama ben bunun gerekli olduğunu düşünmüyorum.
Bölüm 4

Şimdi de boyun ve omuzlar üzerinde çalışalım. Omuzları çizdiğinizde omuzun dümdüz değil de aşağıya doğru düzgünce kıvrımları olduğuna dikkat edin. Özellikle gerçekçi bir görüntü istiyorsanız kaslı bir boyunun ve omuzların yapısını düşünmeye çalışın. Omuzlar daha çok elbise askısı şeklindedir ve dümdüz çizilmezler.
Bölüm 5

Burada da çeşitli omuz pozisyonlarından birkaç örnek var. Omuzların asla dümdüz ve tekdüze çizilmediğine dikkat edin.
Bölüm 6

Gövdeyle ilgili ele almak istediğim bir şey daha havadaki kolun nasıl çizildiği. Kişisel olarak bazen bunu zor buluyorum, bu yüzden üstünde çalışılması gereken bir şey. Eğer kol havadaysa o zaman gövdenin arkası meydana çıkar. Bayan gövdesi erkeğinki kadar yuvarlak ve kalabalık olmasa da yine de sırt bakımından fark edilir olması gerekir.
Üst gövdeyi çok dar yapmayın. Sağ göğsün en tepe kısmının nasıl dairenin içine doğru bükülmediğine dikkat edin. Göğüslerin tam bir küre olmadığını hatırlayın. Göğüsler omuz kaslarına bağlıdırlar.





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:41   #6 (permalink)
Y.O.K

..Themis* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Ağustos 2011
Yaş: 24
(Mesajlar): 238
(Konular): 3
Renkli Para : 835
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Pisman
Takım :
Standart

Benimde var anime çalışmalarım koysam mı ki




..Themis* isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:43   #7 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Alıntı:
..Themis* Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Benimde var anime çalışmalarım koysam mı ki
koyy benmde varr





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:45   #8 (permalink)
Y.O.K

..Themis* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Ağustos 2011
Yaş: 24
(Mesajlar): 238
(Konular): 3
Renkli Para : 835
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Pisman
Takım :
Standart

Koy derken
Türkçe´yi doğru kullanalım lütfen
Önce sen koy o zaman :diss:




..Themis* isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:46   #9 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Anime Tarzı Gözler

Örnek 1:

1. Adım:

Anime gözlerinin en temeli ve en yaygın olarak kullanılanı olan iri dişi tipinden başlayalım. Başlangıç olarak yukarıya doğru ve en üst noktasında hafifçe kalınlaşan bir eğri çizilir. Bu göz yüzün sağ tarafındadır, bu yüzden eğrinin sol ucu sağ tarafından daha yukarıdadır. Bu stil gözün en üst noktası aslında mükemmel bir eğimde değildir, hafifçe köşeli, açılıdır.(Slayers'dan Lina Inverse karakterinin gözü gibi) Gözlerin bazı stilleri en üst noktada neredeyse mükemmel bir eğime sahiptirler.

2. Adım:


Sırada gözün alt kısmının çizimi var. Alt kısmın tam yerini belirlemenize yardımcı olması için gözün üst kısmının her iki ucundan simetrik açılar ile geçen ve alt tarafta birleşen köşegenler ile bordür oluşturulur. Silikçe çizilmiş olan bu bordürlerin eğimlerinin dikliği gözün ne kadar iri ve geniş olacağını belirler, bu sayfada ki diğer örneklere bakacak olursanız bordürlerin eğimlerinin dikliği azaldıkça gözün iriliğinin ve genişliğinin değiştiği çeşitleri görebilirsiniz. Bordürleri rehber olarak kullanarak alt kısmı aşağı sağa doğru hafifçe eğimli olacak şekilde çizin. Alt kısım sağ köşede açılı olmadır


3. Adım:


Rehber olarak kullanılan bordürler silinir, üst ve alt kısımlar ile artık belirmeye başlayan gözün içine uzunlamasına bir oval çizilir. Bazı karakterler iri dairesel bir irise (gözün renkli kısmı) sahiptirler ama bu stilde ince uzunlamasına bir oval irisi oluşturur. İsterseniz biraz daha geniş bir oval uygulayabilirsiniz. Oval kısmın üst tarafı gözün üst kısmı tarafından örtülmüş olarak çizilir. Tüm göz stillerinde iris nadiren tam olarak görünür. Hemen hemen her zaman, bir kısmı göz tarafından gizlenmiş olur.


4. Adım:

Şimdi ki adım ışık parıltılarının dış hatlarının çizimi. Anime karakterlerinin gözleri her zaman, en az derece de olsa gölgelidir. Anime dişi karakterlerine özgü olarak da oldukça yüksek derecede gölgeli ve parıltılı bölgelere sahip olurlar. Emin olmanız gereken noktalar, ışığın geliş yönünü seçmek, bunu tüm resminizin başından sonuna kadar uygulamaktır. Örnek olarak, ışık resimde soldan geliyorsa, resminizin sol tarafında aydınlık ve parıltılı bölgeler ortaya çıkarmalısınız. Yine iki uzunlamasına oval çizilir, iri olanı -ki kenarı irisin kenarı ile birleşmiş olan- irisin sol tarafında ve oldukça küçük olanı da sağ tarafında olmak üzere.

5. Adım:

Şimdi gözbebeğinin altındaki aydınlık kısımları çizin. En çok ışık alan bölümler her zaman üst taraftadır. Gözbebeğini asla önceki adımda çizdiğimiz ışık parıltılarının üstüne çizmeyin. Gözbebeinin altındaki aydınlık kısımları belirleyerek aynı zamanda iris içindeki göz bebeğini de oluşturmuş olursunuz. Kirpiklerin çizimini de bu adımda anlatıyoruz. Bu göz stilinde kirpikler gözün sağ-üst kısmında sivri uçlu çubuklar sırası şeklindedir, bu sıra üst eğriyi takip eder, gözün bitiminden geliyormuş gibi görünürler. Göz kapağını da ilk adımda çizdiğimiz üst kısmın sol tarafına ince, eğimli bir hat olarak üst kısmın en üst noktasından başlayacak şekilde çizin.

6. Adım:

İrisi en üst noktada oldukça karanlık ama alt tarafa doğru aydınlanacak şekilde gölgelendirin. Gölgelendirmeden sonra daha aydınlık olan iris ile gözbebeğini birbirinden ayırt edebilmelisiniz. Kaşı da ilk adımda olduğu gibi hafifçe eğimli ve en üst noktasına doğru biraz kalınlaşacak şekilde çizin. Uç kısımları oldukça ince olmalıdır. Kaşları da pürüssüz, çıkıntısız ve belirgin olarak çizdikten sonra; işte tamamladınız.^-^

Örnek 2:

1. Adım:

Pekala şimdi de başka stil bir göz çizelim. Bu seferki önceki kadar sık rastlanan bir stil değildir. Bu göz çok daha ince, zarif ve gerçekçi görünür, daha ciddi anime ve manga serilerinde kullanılır. Bu gözün stili Slayers'a göre epeyce daha ciddi olan Record Of Lodoss War'dan Deetlit'e aittir. Çizmeye uzun ve hafifçe eğimli bir hat ile başlıyoruz. Sol ucu sağ ucundan daha aşağıda ve sol kenarında keskince eğimli bir kıvrıma sahip olmalıdır.


2. Adım:

Yine gözün alt kısmını çizebilmek için üst kısmın kenarlarından simetrik iki köşegen çizerek rehber bordürleri oluşturuyoruz. Ancak önceki örnekteki gibi dik değil çok daha yatay olmalıdır. Bu stil göz diğerinden çok daha küçük, dar bir şekle sahiptir. Ancak çok ta düz çizerseniz bu sefer de göz çok fazla kısık olacaktır. Rehber bordürler yardımıyla gözün alt kısmının yerini belirleriz.


3. Adım:

Rehber bordürleri sildikten sonra irisin dış hatlarını çizin. Eğer göz kapağı olmassa mükemmel yuvarlıkta bir daire düşünün. Bununla birlikte iris göz kapağı ve kenarı tarafından çerçevelenir. Üst ve alt kısımları örtülmüş olarak çizin. Öfke, hiddet gibi ya da şaşkınlık anındaki duyguları ifade etmek istemedikçe iris çok küçük olmamalıdır.


4. Adım:

Şimdi iriste ki ışık parıltılarını çizin. Bu stilde ki ışık parıltıları da bir önceki örnekte olduğu gibi çizilir ancak bu sefer iris farklı olduğu için parıltılar daha küçük ve daha yuvarlak, dairesel olmalıdır. Göz kapağını da gözün üst kısmının biraz üzerine ince bir hat olarak çizin.


5. Adım:

Kaşı çizin ve irisin gölgelendirmesini yapın. Gözbebeğini ışık parıltılarının altına çizmeyi unutmayın. Gözbebeğini irisin diğer kısımlarından göze çarpıcı olarak biraz daha koyu olarak gölgelendirin.


Burada dişi karakter gözlerinin diğer stillerinin çeşitlerini görebilirsiniz. Bunları çizerken de anlatılan metodları kullanabilirisiniz. Her bir stil arasındaki farklar kadar benzerliklerini de görmeye çalışın. Şekiller ve oranlar değişse de gözün üst hattı her zaman daha yoğun, daga kalın, iriste her zaman çok yönlü, tabakalı gölgelendirmeler var. Buradaki eskizlerin bazıları oldukça çabucak yapılmış ve biraz dağınıklar ama umarız yardımcı olurlar.





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 12 Ağustos 2011, 15:46   #10 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Standart

Anime Tarzı Kol Çizimleri

Bölüm 1



Bundan sonra kollar üzerinde çalışalım. Kol üç temel bölüm içerir: üst kol, ön kol(dirsekle bilek arası) ve el. Her biri oval şekillerde, başlangıç taslağı olarak kullanılabilir. Şimdi bazı insanların şekil kullanmaktan nefret ettiğini biliyorum,bu şekilde de yapmayabilirsiniz, bu sadece kol taslağı için olası bir yol. Bazı kitaplar silindir tarzı şekillerin kullanılmasını öneriyor, fakat yassı oval şekiller kullanmak daha iyi çünkü bunlar kolun şekline daha çok uyar. Burada gösterilmiyor fakat kollar yan tarafa gevşekçe bırakılırsa, eller kalçanın ortasına kadar uzanmalı ve dirsekler bel uzunluğu kadar olmalıdır.


Bölüm 2


Bir kere kolların temel şekillerini öğrendikten sonra, onları sadeleştirip daha gerçekçi bir görüntü yaratabilirsiniz. Bu biraz daha zor bir iştir. Kolları çizerken düz ve yassı çizmeyin. Sonuçta kolların kasları vardır(bozuk bir chibi resmi çizmediğiniz sürece). Dümdüz bir silindir şeklinde uzanan bir kol çizmeyin. Kollar omuzdan başlar. Omuzların hafifçe nasıl şiştiklerine dikkat edin. Kol şeritleri dirseğe ulaşana kadar hafifçe içe doğru dönüktür. Dirsekte, pazıların olduğu bölümde kol yeniden genişler.(yukarıdaki resimde gösterildiği gibi)
Dirsek çizmek biraz daha korkutucu olabilir. Kolun başka yöne kıvrılmaya başlamadığını hatırlayın. Bir eklem yeri vardır ve bu gösterilmelidir (yukarıda,sağ köşedeki resim). Aşağıda daha fazla örneği var.


Bölüm 3


Burada da kolların üst üste nasıl durduğunu gösteren birkaç örnek var. Eğer temel oval şekilleri kullanıyorsanız, üst üste yada yandan görünen kolları çizmeniz daha kolay olacaktır. Fakat dediğim gibi eğer istemiyorsanız bu taslakları kullanmanız gerekmez. Uzaklaşan kolun sivrildiğine ve uzaklaştıkça nasıl küçüldüğüne dikkat edin.


Bölüm 4
Bu şekilleri çizmesi birazcık daha zor. Kolun her bir eşit kısmının üst üste gelmesine ve dirseğin nasıl bir şekil aldığına dikkat etmeniz gerekli. Kolun, iki değişik şeklin birbirine yapıştırılarak oluşturulmasından meydana geldiğini hayal edin. Silindir şeklindeki üst kol ve ters bir babut şeklinde olan ön kol. Bunlar size dirseğin pozisyonunu belirlemede yardımcı olacak şekillerdir.





Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
anime, çizim, dersleri


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557