Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Bebeğim
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Bebeğim Bebekleri olan üyelerimizin bebekleri hakkında bilgi edinebileceği ve paylaşım yapabileceği forumdur.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25 Eylül 2011, 18:23   #1 (permalink)
Çok Şükür...


∞ MαsαL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫
(Mesajlar): 22.727
(Konular): 5773
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 787623
Aldığı Beğeni: 4232
Beğendikleri: 7438
Ruh Halim: Cok Asik
Takım :
Standart Bedeniniz Hamile Kalmaya Hazır mı?

Sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek için ruhen ve bedenen hazır olmanız gerekir. Sağlıklı yaşamın temeli doğru beslenmedir. Öyleyse; sorunsuz bir gebelik geçirmenizin ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirmenizin birinci şartı da sağlıklı beslenmedir.
Şimdi sıra sizde aşağıdaki adımları izleyerek kendinizi değerlendirin. Her adımda yaptıklarınızı ve önerilerimi karşılaştırın; değişime hazırlanın.

1. Adım:
Kaç kilosunuz? Zayıf mısınız? Normal misiniz? Şişman mısınız? Gebelik döneminizin sorunsuz geçmesi sizin ideal kiloda olmanızla doğrudan bağlantılıdır. Bu nedenle önceliğiniz ideal kilonuza ulaşmak olmalı. Aksi halde gebeliğiniz süresince birçok risk faktörü kapınızı çalabilir. Bunlardan en önemlileri; düşük doğum riski ve sakat çocuk dünyaya getirme olasılığıdır. Erken doğum aşırı kilolu veya çok zayıf annelerde daha çok görülür.
İdeal kilonuzu hesaplayın
Beden kitle indeksi (BKİ) ve Bel kalça oranınızı (BKO) tespit ederek zayıf mı şişman mı yoksa normal kiloda mı olduğunuzu öğrenebilirsiniz.
BKİ=kilo/boy2
Siz de kendinizi değerlendirin ve gebeliğe hazırlandığınız şu günlerde ideal kilonuza ulaşmaya gayret edin. Kilo eksiğiniz ya da fazlanız 8 kilodan fazlaysa mutlaka bir diyetisyenden yardım almaya başlayın.


2. Adım: Nasıl beslenmelisiniz?
Doğru beslenebilmek için en az 3–4 günlük beslenme günlüğü tutun. Bu günlüğe yediklerinizi ayrıntısıyla not edin. Günde kaç saat uyuduğunuzu kaç saat ayakta iş yaptığınızı kaç bardak su çay kahve gibi içecekler içtiğinizi kaç saat oturarak çalıştığınızı ve dinlendiğinizi de not almayı ihmal etmeyin; çünkü bunlar sizin sürekli alışkanlıklarınızdır ve beslenme düzeninizi bunlardan yola çıkarak ayarlarsanız.
Birçok sorunun cevabı besin günlüğünüzde saklıdır
Günlük besin harcamanızı yorumlamayı öğrenin. Hangi besinleri aşırı tükettiğinizin hangi besinlerden yeterince vitamin aldığınızın veya alamadığınızın cevabını verebiliyorsanız eksiklerinizi de bulmuşsunuz demektir.
Süt Tüketimi
Günde en azından 1 bardak süt içmeye şimdiden başlayın.
Çok fazla abur cubur tüketmeyin
Atıştırmalarınızı yasal hale getirin yani ara öğün adı altında sağlıklı atıştırmalara yönelin. Örneğin meyve sandviç ayran meyveli yoğurt türü besinler sağlıklı atıştırmalardır.
Gece fazla yemeyin
Sabah kahvaltılarınızı kontrol edin. Düzenli kahvaltı etmeyen kişilerin gece daha fazla yedikleri bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Güne güzel bir kahvaltı ile başlarsanız gece yemeleriniz gözle görülür bir şekilde azalır.


3.Adım: Kendi planınızı oluşturun
Beslenme şekilleri kişiye göre değişir; çünkü her bireyin farklı özellikleri kati kurallar ile belirlenemez ama temel öneriler üzerinden; siz de kendi planınızı oluşturabilirsiniz.
Öğünlerinizin İçeriği
Her öğününüzde mutlaka temel 5 besin grubundan yeteri kadar besin bulundurun. Günde 5–6 öğün az ve sık beslenmeyi ihmal etmeyin.
Örneğin; öğle veya akşam yenebilecek bir ana öğün planlayalım.
Izgara balık tavuk hindi veya et (et grubu)
Zeytinyağlı sebze yemeği (sebze grubu yağ grubu)
1–2 dilim ekmek (tahıl grubu)
Yoğurt (süt grubu)
Gördüğünüz gibi her besin grubundan yeterince yiyerek dengeli bir menü planlamış olduk.


4. Adım: Yetersiz beslenmeye bağlı sağlık sorunu
Yetersiz beslenme sonucu; vitamin ve mineral yetersizlikleri zayıflık şişmanlık yüksek kolesterol anemi gibi sağlık sorunları ortaya çıkabilir. Gebe kalmadan önce mutlaka doktorunuza giderek sağlık kontrollerinizi yaptırın. Bu tür sağlık problemlerinizin olup olmadığını araştırın ve gerekli önlemleri mutlaka alın. Eğer kansızlık probleminiz varsa doktorunuzun vereceği tedaviye ek olarak demirden zengin olan kırmızı et tavuğun kahverengi eti balık hindi eti gibi besinlere her gün öğünlerinizde mutlaka yer verin. Bu besinlerle beraber tüketeceğiniz C vitamini içeren taze sebze ve meyveler demirin emilimini sağlayarak bu besinlerin yararını artıracaktır.



5. Adım: Kötü alışkanlıklarınızdan vazgeçin
Eğer sigara alkol kafein kullanıyorsanız ve fazla yiyerek sağlıksız besleniyorsanız alışkanlıklarınızı bir an önce değiştirin. Öncelikle gün içerisinde bol bol su için öğün atlamayın ve fast food yiyeceklerden uzak durun. Yemekten sonra kusma hastalığınız varsa; diyetisyen psikolog ve gerekirse doktordan yardım alın.
Soru: Bir arkadaşım hamile kalmadan önce folik asit tabletleri kullanıyordu. Ben de kullanmalı mıyım?
Evet kullanmalısınız; çünkü hamilelik döneminde vücudunuzun folik asit ihtiyacı normalden daha fazla olduğundan yenilen içilen besinlerle folik asit ihtiyacı yeteri kadar sağlanamaz. Folik asit eksikliğiyle doğacak olan bebeğiniz nöral tüp defektleri dediğimiz ciddi bazı rahatsızlıklarla dünyaya gelebilir veya ölü doğabilir. Ayrıca düşük yapma riskinde artış ve annede megaloblastik anemi oluşabilir. Nöral tüp defektleri en ağır sağlık sorunlarındandır.
Anne karnında 4. haftanın sonuna kadar kapanması gereken nöral tüpün açık kalması sonucu; bebeğin kafatası kemiklerinin bir kısmının olmaması beyninin gelişmemiş veya omurga üzerinden meninksin kist şeklinde dışarı gelişmiş olması gibi bozukluklar görülebilir. Bu gibi sorunlarla karşılaşan hastalar erken yaşlarda kaybedilir ya da tekerlekli sandalyeye bağlı kalırlar. Nedenleri çevresel ve genetiktir. Ülkemizde de ne yazık ki görülme sıklığı çok fazladır. Önleyebilmek için ise folik asit depolarının yeterli düzeyde olması sağlanmalıdır.
Yeterli ve dengeli beslenme ile günlük folik asit ihtiyacınızı karşılamanız mümkündür. Kullanmanız gereken miktar beslenme alışkanlıklarınıza ve kandaki folik asit seviyenize göre doktorunuz tarafından belirlenmelidir. Kendi belirlediğiniz şekilde bu tabletleri kullanmanız yarar yerine zarar getirebilir.





.




∞ MαsαL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
bedeniniz, hamile, hazır, kalmaya,


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557