Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > :: Üyeler & Ziyaretçilere Özel :: > Bunları Biliyor musunuz ?
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Bunları Biliyor musunuz ? Bilmeniz gereken tüm bilgileri ve detayları biliyormusunuz ?

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30 Ocak 2014, 14:22   #1 (permalink)
iyiyi ara,güzeli ara,doğruyu ara;
ama kusur arama!

oR@BeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Ekim 2012
Nerden: evimden
Yaş: 50
(Mesajlar): 13.044
(Konular): 5372
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 1498372
Aldığı Beğeni: 2765
Beğendikleri: 5897
Ruh Halim: Kaygili
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 8
Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
korkusiddet Şiddet:Ne, neden ve nasıl

İnsanın uygar bir varlık olarak kabul edilmesinin ön koşullarından biri kavrama kabiliyetidir. Öyle ki, vaktiyle yaşamının büyük kısmını günümüz ölçütlerince vahşi sayılabilecek eylemler ile geçiren türümüz, uygar zamanlarda şiddeti bir olgu olarak kavrayabilmektedir. Şiddetin kolay tanınabilir olduğu yargısı çokça kabul görebilir. Zira sokakta eli sopalı kişilerce tartaklanan birini gördüğümüzde ya da 2009 yılındaki Bilge Köyü Katliamı’na tanıklık ettiğimizde, buralardaki şiddet mağdurlarını tereddütsüz tespit edebiliriz. Ancak her nasılsa, “Şiddet nedir?” sorusuna cevap bulmak bu denli basit değildir.

Türkçe’de şiddetin sözlük tanımları “karşıt görüşte olanlara kaba kuvvet kullanma,” “kaba güç” ve “duygu ve davranışta aşırılık” ile sınırlıdır. Fakat yalnızca bu tanımları ele alarak bile şiddet olgusunun nasıl iç içe geçmiş, çok yanlı ve kapatılamaz bir kavramsallaştırma olduğunu görebiliriz

Uygar insanın kavrama kabiliyetinin yanında bir diğer fazileti varsa, o da sınıflandırma becerisidir. Hatta bu, çoğu zaman kavramayı kolaylaştıracak bir araç olmanın ötesinde onunla bir arada yürütülmesi gereken bir süreçtir. Ne var ki, şiddet olgusu için bir sınıflandırma oluşturulamadığından şiddete kurumsal ve hukuksal normlar açısından epistomolojik bir yaklaşım geliştirmek, o veya bu biçimde tanımları merkezden uzaklaştırmaktadır. Şiddet bir olgudur ve bu bakımdan doğası gereği şiddete dair bütün yaklaşımlar subjektif olacaktır. Bir başka deyişle, “Şiddet nedir?” sorusuna verilecek her cevap şiddetin neliğinden öte, cevap veren kişinin durduğu yeri işaret edecektir. Bu ise, bir niyetlilik arz etmektedir.

Sorunlardan bir diğeri, şiddetin bir biçimde meşrulaştırılmasından ileri gelir. Şiddetin meşruiyetini tanımlamak için bilimin araç olarak kullanılması hiç de yeni değildir. Örneğin, biyolojik bir varlık olarak insanın şiddete olan genetik yatkınlığı ve şiddet dürtüsünü içgüdüsel olarak barındırdığı söylenebilir. Sosyobiyoloji, evrimsel süreçleri açıklarken şiddeti doğuştan var olan ve toplumun devamlılığı için var olması gereken bir olgu olarak ele alabilir. Psikanalize kulak kabarttığımızda, şiddeti yıkıcılık dürtüsünün bir sonucu olarak görebiliriz. Antropoloji ise şiddeti, toplum ve onun bireylerinin saldırganlık, çatışma ve savaş ile olan bağları bakımından inceleyebilir. Şiddet, en nihayetinde bir takım karşılaştırılmalar ile tanımlanmaya çalışılabilir. Haliyle bu da farklı olayları ölçek, hacim ve niyet bakımından bir sıraya koymak ve şiddetin farklı örneklerini birbirleri üzerinden değerlendirmek ile sonuçlanacaktır. Son kertede “Şiddet nedir?” diye sormak, tarih boyunca yalnızca bir olgu olarak kayıt altına alınmamış, dolayısıyla istatistiki olarak belirlenemez bir fenomeni incelemeye çalışmak anlamına gelir. Bu da, bilimsel olarak bütüncül bir yaklaşım geliştirilemeyeceğinden sonuçsuz kalmaya gebe bir çabadır.

Devlet, doğası gereği sorumluluk alanı içerisinde tanımlanamayan hiçbir katman bırakmamakla yükümlüdür. Ancak devletin yaptığı gibi şiddet olgusunu kavramaya çalışırken çağdaş hukuk biliminin açıklamalarıyla yetinmek kafi olmayacaktır. Aynı şekilde, şiddetin ne olduğunu, neden ve hangi koşullarda, nasıl cereyan ettiğini irdeleme zahmetine girmeden “Şiddete karşıyım” demek de sonuçsuz bir kolaycılığa sebep olacaktır.



Diğer yandan şiddet olgusu; olay, zaman ve yer bakımından bir süreksizlik teşkil edebilir. Başta yaptığımız uygar ve uygar olmayan ayrımını ele alacak olursak; örnekle, öldürme fiili zamanımızda eskiden olduğundan çok daha karmaşık süreçler sonucunda ortaya çıkabilir veya bundan çok yakın bir zamana kadar kavramsallaşmamış bir şiddet eylemi olan nefret söylemi artık şiddet olgusuna dair yapılan sınıflandırmalarda yer alabilir. Şiddeti bir olgu olarak ele almak sonu gelmeyecek karmaşık bir kavramsallaştırma ve sınıflandırma gereksinimini doğuracaktır. Fakat zamanla dönüşen şiddetin yeni tipolojilerini tespit edebilmek, şiddet olgusunu kayıt altına almak ve medya kanalları vasıtasıyla afişe etmek, şiddet mağdurlarını, kolay seçilemeyen, yetersiz ve süreksiz bir kavramlar ve sınıflandırmalar zincirinde yalnız bırakmamak adına normatif değilse bile pratik bir sonuç arama çabası ifade etmektedir.



Türkiye’den Şiddet Hikayeleri çalışması, ancak rakamlarla ifade edilen, şiddet aktörlerinin çoğu zaman hoş görüldüğü ya da şiddet eyleminden çok şiddet aktörlerinin onu meşrulaştırmaya yarayan bahaneleriyle tartışılan ve nihayet şiddet mağduriyetini oluşturan süreçlerin, değer ve normlar ile geleceğe dair projeksiyonların es geçildiği bir düzlemde, şiddet mağdurlarının varlıklarını ifade etmesini sağlayacak bir zemin oluşturma amacını taşımaktadır.








oR@BeL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 30 Ocak 2014, 14:31   #2 (permalink)
iyiyi ara,güzeli ara,doğruyu ara;
ama kusur arama!

oR@BeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Ekim 2012
Nerden: evimden
Yaş: 50
(Mesajlar): 13.044
(Konular): 5372
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 1498372
Aldığı Beğeni: 2765
Beğendikleri: 5897
Ruh Halim: Kaygili
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 8
Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart

Şiddet mağdurları ve tanıklar
Şiddet Hikayeleri’nin doğal katılımcıları


Türkiye’den Şiddet Hikayeleri çalışmasında kayıt altına alınacak vakalar, aşağıdaki 13 farklı kategori çerçevesinde değerlendirilecektir.

Devlet eliyle insancıl olmayan muamelelerle karşılaşanlar (Hukuksuz gözaltına alınanlar, fişlenenler, yurttaşlıktan çıkarılanlar, vicdani ret açıkladıkları için tutuklananlar vb.)
Devlet himayesinde insancıl olmayan muamelelerle karşılaşanlar (Askerler, mahkum ve tutuklular, öğrenciler vb.)
Devletin görevlerini ifa etmemesi marifetiyle mağdur edilenler (Faili meçhuller, kayıplar, temel eğitim hakları kısıtlananlar vb.)
Göçe zorlananlar (Mülteciler, sığınmacılar, zorunlu iç göçmenler, kentsel dönüşüm mağdurları vb.)
Ürünleri yasaklananlar veya çalışmaları engellenenler veya çalışma koşulları nedeniyle mağdur edilenler (Yayınları sansürlenenler, mobbinge maruz bırakılanlar, işten çıkarılanlar, çalışma sırasında zarar görenler vb.)
Cinsel şiddete maruz bırakılanlar (Taciz ve tecavüz mağdurları vb.)
Cinsiyet ve cinsel yönelimleri sebebiyle şiddete maruz bırakılanlar (Kadınlar, LGBTT bireyler vb.)
Sembolik şiddete maruz bırakılanlar (Nefret söylemi, düşmanlık, öfke, ideolojik ve normatif şiddet, ahlakçı/kültürel şiddet mağdurları vb.)
Aşırıcı saikle mağdur edilenler (Fanatisizm, radikalizm, ekstremizm, holiganizm mağdurları vb.)
İnsan dışı türlerin ve doğanın maruz kaldığı şiddet (Hayvanlar, çevre vb.)
Örgütlü şiddete maruz bırakılanlar (Çete ve mafya mağdurları vb.)
Konvansiyonel şiddete maruz bırakılanlar (Oluşumu normatif olarak belirlenmeyen şiddet mağdurları vb.)
Savaş, istila, soykırım ve kolonyalizm nedeniyle mağdur edilenler (“Terör” mağdurları, Anadolu Ermenileri vb.)
Şiddet eylemi bazı durumlarda tekil bir örnek teşkil ediyor gibi görünür, bazen de ardışık ve eklemlenmiş, açıklanması oldukça karmaşık süreçler neticesinde ortaya çıkar. Eylemler, her iki koşulda da farklı alan ve ölçeklerde kurumsallaşmış olabilirler. Bu da şiddet mağdurlarının aslında göründüğünden çok daha yapısal süreçler sonunda ve birbiriyle içi içe geçmiş, ardışık ve ilk görüşte tespit edilemeyen birçok farklı şiddet eylemiyle karşılaşmış olabilecekleri anlamına gelir.

Yukarıda sıralanmış 13 madde, şiddeti cereyan ettiği nokta ve koşullar üzerinden ve şiddet mağdurları cephesinden sınıflandırmak için, şiddet eylemlerini bir takım sınıflara indirgemenin aksine, daha kolay kayıt altına alınabilir ve yeniden sınıflandırılabilir olarak inceleyebilmek amacıyla oluşturulmuştur. Bu kategorilerdeki şiddet eylemlerinin mağduru olanlar, aynı zamanda Türkiye’den Şiddet Hikayeleri’nin doğal katılımcılarını oluştururlar. Kategorilerin “doğal katılımcıları” olarak örneklenen birey ve gruplar, anılan şiddet eylemleriyle pratik sebeplerden ötürü ilişkilendirilmişlerdir. Belirli bireylerin veya toplumsal grupların bir kategorinin doğal katılımcısı olarak tanıtılması, işbu birey veya grupların başka türden şiddet eylemlerinin hedefinde olamayacağı anlamına gelmez. Örneğin, çalışma hakları kısıtlandığı için anayasal haklarını kullanarak kamusal alanda gösteri yapan belirli bir iş kolu mensupları, alanda kolluk kuvvetlerinin fiziksel şiddet eylemlerine konu olurlarsa, bu kişilerin uğradığı şiddet türü “Ürünleri yasaklananlar veya çalışmaları engellenenler veya çalışma koşulları nedeniyle mağdur edilenler” maddesi kapsamında değil, “Devlet eliyle insancıl olmayan muamelelerle karşılaşanlar” maddesi kapsamında değerlendirilir. Benzer biçimde, farklı ideolojik görüşlerden kişilerin karıştığı bir kavga, arkasında ideolojik motifler olmadığı takdirde, “Aşırıcı şiddete maruz bırakılanlar” kapsamında değil, “Konvansiyonel şiddete maruz bırakılanlar” maddesi kapsamında değerlendirilebilir.

alıntı.kültürler arası araştırma derneği





oR@BeL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
nasıl, neden, ve, şiddetne


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557