Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Cinsellik
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Cinsellik Cinsellikle alakalı aklınıza takılan sorunlar, kimseye soramadıklarınız, ve cinsellik hakkındaki herşey burada.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 18 Ekim 2011, 19:43   #1 (permalink)
Hayatta kalmama yetecek kadar kötü biriyim ben aslında.


Afrodit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 06 Ekim 2011
(Mesajlar): 5.423
(Konular): 1787
Renkli Para : 126142
Aldığı Beğeni: 1035
Beğendikleri: 1017
Ruh Halim: Seytan
Takım :
Standart Yatak odanızı seks ve uyku için kullanın!






Hayatımızın yaklaşık üçte birini uykuda geçiriyoruz. Eğer belirli bir uyku hastalığından kaynaklanmıyorsa, uyku bozukluklarından kaçınmak için önlem almak mümkün. Anadolu Sağlık Merkezi Uyku Laboratuvarı Sorumlusu Dr. Ferda Korkmaz Özkanoğlu, kaliteli bir uyku için atılacak adımlara yatak odasından başlanması gerektiğine dikkat çekiyor.

Sağlıklı uykunun, kişinin günlük yaşantısını verimli şekilde sürdürebilmesi, vücut direncinin korunabilmesi için gerekli olduğunu hatırlatan Özkanoğlu, “İyi uyuyabilmek için özenli, dikkatli olmak lazım. Yatak odasında televizyon, bilgisayar ve telefon bulundurulmasını önermiyoruz” diyor.




Kişi yeteri kadar uyumazsa ne olur?

Uyku, vital yani mutlaka karşılanması gereken bir ihtiyaç. Yetersiz ya da kalitesiz bir uyku, biyolojik ve psikolojik rahatsızlıklarla sonuçlanıyor


İyi uykudan ne anlamalıyız? Hayatımızın dörtte ya da üçte birini geçirdiğimiz uyku, birçok işlevin yerine getirildiği, çeşitli evreleri içeren bir dönem.

Evre I uyku; uykuya dalınan, ‘tilki uykusu’ olarak adlandırılan dönem ve uykunun yüzde 1-5’ini oluşturuyor.

Evre II, uykunun yüde 45-50’sini oluşturuyor.

Evre III, derin dönem uykusu olarak adlandırılıyor ve uykunun yüzde 20-25’ini kapsıyor. Ayrıca hızlı göz hareketlerinin kaydedildiği, rüya görülen Rem dönemi var ki, bu da uykunun yüzde 20-25’ine karşılık geliyor.

Uyurken bu evrelerin biri bitip bir sonraki evreye geçilmiyor. Bu evreler birbirlerine geçişler göstererek tekrarlıyor. Ancak genel olarak uyku süremizi kabaca ikiye ayırırsak, gecenin ilk yarısında derin uykunun çoğu uyunmuş oluyor. İkinci yarıda, sabaha karşı daha çok Rem dönemi uyunuyor.



Uyku evrelerinde neler oluyor?

Derin uyku döneminde fiziksel tamir işleri yapılıyor; mesela yıpranmış hücrelerin onarımında kullanmak üzere kolesterol sentezleniyor. Ayrıca hormonlar da bu dönemde salgılanıyor.

Uyku bozukluğu olan çocuklarda gelişme geriliğine rastlanıyor. İri bademcikler nedeniyle horlayan, uykuda nefesi duran çocuklar bademcik ameliyatından sonra hızlıca büyüyor.

Anneler “Çocuğumun bademciği alındıktan sonra büyüdü, serpildi” diyor. Halbuki çocuk derin uykuyu yeteri kadar uyuyamadığı için büyüyemiyor. Uykunun Rem döneminde ise psikolojik dinlenme sağlanıyor ve bellek yeniden yapılanıyor.

Uykusunun bu dönemini yeterli uyuyamayanlara bakıldığında; yorgun, sinirli ve algısı bozuk kişiler olduğu dikkat çekiyor.



Uyku hijyeni için olmazsa olmaz şart nedir?

Uyku hijyeni uykunun ihtiyaçlarına saygı göstermedir. Temel kural aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmaktır. Uyku süresinin kaydırılması ya da azaltılması en sık yapılan hatalar arasında yer alıyor.



Sağlıklı bir uyku için yatak odası koşulları ne yönde değiştirilmeli?

Yatak odalarının basit ve sadece uykuya hizmet etmek için tasarlanmış olması; içinde televizyon, kitap (eğlence), bilgisayar (iş) ya da kurutulan çamaşırlar olmaması gerekiyor.

İyi bir uyku için yatak odasının sadece uyku ve seks için kullanılmasını öneriyoruz. Ayrıca yatak odası kitap okumak için de uygun bir yer değil. Uyumadan önce kitap okuma alışkanlığı olanlar, bu alışkanlıklarını başka bir odada sürdürebilir.

Yatakta yemek yemek, televizyon seyretmek ya da bilgisayarla çalışmak da uykuyu olumsuz etkiliyor.


Siesta uykunun bir gereği

Okul ve iş yaşamı nedeniyle bebeklik dışında sadece geceleri uyuyoruz. Aslında bu pek de fizyolojik değil. Normalde öğleden sonra saat 14.00 gibi fizyolojik uyku hali oluyor.

Bazı ülkelerde siesta zamanı, aslında normal uyku fizyolojisinin bir gereği.

Gündüz uyunan yarım saatlik uyku, gece ihtiyaç duyulan uyku süresinin bir buçuk saat kısalmasına neden oluyor.


Derin uyku için yatak odası serin olmalı...

Odanızı serin tutun.

Karanlıkta uyuyun.

Yatmadan önce çok yemek yemeyin, spor yapmayın, çay, kahve ve alkol tüketmeyin.

Her gece yatağa girmeden önce gerçekleştirdiğiniz ritüelleri arada bir değiştirin.

Yatağa girdiğinizde günün muhasebesini ya da yarının planını yapmayın.

Polisiye roman okumayın.

Sporu günün erken saatlerinde yapın.

Her gün aynı saatte yatıp kalkın.

Vücudunuzun ne kadar uykuya ihtiyacı varsa o kadar uyuyun.

Ayşegül Aydoğan Atakan/Milliyet




Afrodit isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 18 Ekim 2011, 19:44   #2 (permalink)
BaNuŞ ReiS
Misafir Üye
BaNuŞ ReiS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
(Mesajlar): n/a
(Konular):
Renkli Para :
Aldığı Beğeni:
Beğendikleri:
Ruh Halim:
Standart

ee yatak odası başka ne için kullanılıyorda




  Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
için, kullanın, odanızı, seks, uyku, ve, yatak


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557