Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Spor > Diğer Sporlar
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Diğer Sporlar Forumda kategorisi olmayan diğer spor dalları hakkındaki bilgileri ve haberleri bu bölümde bulabilirsiniz.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 15 Ağustos 2011, 09:30   #1 (permalink)
VIP ÜYE ~


Talia. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: Karşıyaka
Yaş: 22
(Mesajlar): 19.912
(Konular): 1820
İlişki Durumu: Var
Burç:
Renkli Para : 133519
Aldığı Beğeni: 89
Beğendikleri: 4
Ruh Halim: Eglenceli
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 2
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi 
Standart Formula 1 Tarihi

# Formula 1 Tarihi #

İlk gününden bu yana motor sporlarının zirvesi kabul edilen ve dünyada en fazla izleyici toplayan spor etkinligi olan "Formula 1", 1950 yılının Mayıs ayında İngiltere’nin efsanevi pisti Silverstona’da start aldı. Bugüne kadar sayısız Grant Prix gerçekleştirilen Formula 1’de, yüzlerce takım, pilot ve binlerce marka şampiyon olabilmek için pistlerde kıyasıya mücadele etti.
1960’lı yıllarda Formula 1’in ilk yıllarındaki dengeler bütünüyle degişti. Pilotlar kadar takımlar arasındaki mücadele ön plana çıkarken, Ferrari ve Lotus arasındaki amansız rekabete Brabham takımı da eklendi. Jim Clark ve Graham Hill arasında mücadelede en fazla zaferi kazanan Lotus Climax pilotu Clark oldu. Dunlop ilk yıllarda lastikteki egemenligini yine bu yıllarda Goodyear ve Firestone ile paylaşmak zorunda kaldı. 1970’li yıllarda Lotus, Tyrell ve McLaren takımlarına motor veren Ford, 6 yıl şampiyonluk podyumuna çıktı. Lotus, en büyük rakibi Ferrari ile dörder kez takımlar şampiyonu oldu. Grand Prix’lerde artan hız ile birlikte lastiklerin önemi giderek önem kazandı. Goodyear, belirgin bir üstünlük elde etti ancak en büyük rakip olarak bu kez karşısında Michelin vardı. Formula 1’de 70’lere Ford damgasını vurdu. Grand Prix’lerde artan hız, pilotların ve takımlarin başarısında lastik faktörünü ön plana çıkarmaya başladı.

1980’ler efsane pilotların yarıştıgı yıllar oldu. Formula 1’de en fazla puan toplayan, en fazla GP’ye katılan ve en fazla zafer kazanan pilotlar arasında ilk sıraları alan Alain Prost, Ayrton Senna, Nelson Piquet, Nigel Mansell ve Niki Lauda bu dönemde birer efsane haline geldi. Grand Prix’lerde önce Williams ardında da McLaren’e motor veren Honda, kazandıgı 4 takımlar şampiyonlugu ve aynı sezon içinde elde ettigi 15 zafer ile F1’de yeni bir dönemin başladıgının ilk sinyalini verdi.

1990’li yıllarda Formula 1 için yag, yakıt, lastik ve motor üreticilerinin teknoloji geliştirme çabaları basdöndürücü bir hıza ulaştı ve firmalar elde ettikleri mükemel sonuçları piste taşımaya başladılar. Yeni teknolojiler sayesinde GP’lerde pilotların yüksek hız sınırlarını aşmalarıyla birlikte kısıtlamalar ve yeni kurallar ardı ardına gelmeye başladı ama bu Ayrton Senna’nin ölümünü engellemeye yetmedi.

Formula 1 2002 sezonunun Avustralya, Malezya ve Brezilya yarışlarının ardından 4.yarış olan San Marino Grand Prix’inde yapılan yarışta Ferrari takımı duble yaptı. İlk kez her iki sürücünün de yeni araç F2002 ile yarıştıgı Imola pistinde, yarışın başından sonuna kadar üstünlük saglayan Ferrariler başarıya rahat ulaştılar. Yarışın başından sonuna kadar Ferrarileri zorlamaya çalışan tek sürücü olan Ralf Schumacher üçüncülügü elde ederken, dördüncülükteki yeri hiç degişmeyen Juan Pablo Montoya San Marino’da üç puana ulaştı. Renault sürücüsü Jenson Button Imola’da da puana ulaşmayı başarırken, David Coulthard’i geride bırakması dikkatleri çekti. Takım arkadaşı Raikkonen’in yarışdışı kalması sonucu beşincilige yükselen David Coulthard bu pozisyonunu da koruyamayıp yarışı altıncı olarak bitirdi.

Dayanıklılıgın ön plana çıktıgı yarışı ancak 11 sürücü tamamlarken, genelde aynı takımda yarışan sürücülerin yarış boyunca sıralamada ardarda yer alması dikkat çekti. Ferrari, Williams, Renault ve Sauber takımları iki sürücüyle yarışı tamamlamayı başarırken Arrows, Jaguar, Jordan ve Toyota takımları yarışı tamamlayamadı.

San Marino Grand Prix’sinde zafer Ferrari pilotu Michael Schumacher’in oldu. Pole-position’da da ilk sırayı alan Alman pilotun ardından takım arkadaşı Rubens Barrichello ikinci, Williams pilotları Ralf Schumacher ve Juan Pablo Montoya üçüncü ve dördüncü oldu. San Marino’da beşinci sırada Renault pilotu Jenson Button, altıncı sirada ise McLaren pilotu David Coulthard vardı.

Formula 1 nedir?

FIA tarafından her yıl açıklanan tek sürücülü otomobiller için bir dizi teknik kuraldır. Bu kurallarda azami ve asgari boyutlar, motor kapasitesi, teknik olarak izin verilen ve verilmeyen hususlar ve belki en önemlisi pilotu korumak açısından araçta bulunması gereken güvenlik önlemleri yer almaktadır. Bu kurallara göre yapılan otomobil ise bir Formula 1 otomobilidir. Formula 2 (halen kullanılmamaktadır), Formula 3 ve Formula 3000 de FIA teknik kuralları arasındadır. Ancak bunların her birisinin performansı Formula 1'e göre daha düşüktür.

Bu kurallar nasıl yapılır?

FIA'nin Formula 1 teknik çalışma grubu vardır. Bu grupta her ekibin teknik müdürü bulunur. Bu grup, ekiplerin, yarış tanıtımcılarının, motor imalatçılarının, sponsorların, lastik imalatçılarının ve tabi FIA'nin temsil edildigi FIA Formula 1 Komisyonuna tavsiyelerde bulunur. Sonra Formula 1 komisyonunun kararı FIA Dünya Motor Sporları Konseyine gider ve sonunda da onay için FIA Genel Kuruluna iletilir.

Mevcut Formula 1 nedir?

Şasi boyutları ve aerodinamik ile ilgili bir çok kurala ilaveten, mevcut Formula 1 motor silindir kapasitesini 3 litreye sınırlamakta, süper-şarjı yasaklamakta ve pilot ile yarış ekipmanı dahil toplam ağırlığı asgari 600 kg olarak belirlemektedir.


Formula 1 teknik kurallarının dayandığı kriterler nelerdir?

İki ana konu ele alınmaktadır:

1. Bir taraftan güvenliği sağlarken diger taraftan Formula 1'in teknolojik mükemmeliyetini koruyarak, hızın kontrol edilmesi.

2. Herhangi bir kaza sırasında güvenlik.
Bu yüzdendir ki, silindir kapasitesi, yakıt, lastik boyutları, otomobilin asgari ağırlığı ve genişliği, aerodinamik aygıtların boyutları ve konumu ve elektronik sürüş yardımcı sistemleri üzerinde kısıtlamalar vardır ve yasaklanmıştır. Ayrıca, sadece şasi ve devrilme durumunda koruma sağlayan barların mukavemeti ile ilgili olarak değil, fakat aynı zamanda esnek yakıt depoları (askeri havacılık sektöründen esinlenmiş), yangın söndürücüler, zırh, baş ve boyun koruma vb gibi konular hakkında da kurallar bulunmaktadır. Yakıt ve yağ depolarının konumu belirlenmiş olup, özel korumaya sahip olmaları gerekir. Bu arada kokpit boyutları da kontrol edilmiştir. Tüm motorlar on silindirli ve dört zamanlıdır. Hiç birisi oval olamaz. Otomobillerin dört tekerleri olması ve sadece ikisinin çeker tekerlek olması gereklidir.


Formula 1 Dünya Şampiyonasını kim organize etmektedir?

FIA motor sporlarının dünyadaki yönetim organı olup, Formula 1 Dünya Şampiyonalarını ve diğer uluslararası motor sporları faaliyetlerini yönetir. Formula 1 Dünya Şampiyonası 1950 de ortaya çıkarılmış olup, FIA Şampiyonalarının en eskisidir. Aynı zamanda en büyük medya etkisine sahiptir. 1999 sezonunda on altı Grand Prix'in 57 milyar televizyon izleyicisini cezbettiği tahmin edilmektedir. Bu arada basılı medya da bu yarışlarda her yarış için dünyanın çeşitli yerlerindeki 65 ülkeden gelen ortalama 650 gazeteci ve fotoğrafçı ile hazır bulunmuştur.

FIA (Federation Internationale l'Automobile) nedir ve neden kurulmuştur?

FIA 1904 yılında, motor sporu yapan ülkelerin uluslararası seviyede uygulamak istedikleri kuralları kabul edilmesi ile kuruldu. İlk görevlerinden birisi pilot ve seyircilerin güvenliğini arttırmak ve kara araçlarının gelişmesine yarar sağlayacak biçimde motor sporunu yönetmek, ve böylelikle motor sporlarının uzun geçmişi içinde sürekli uygulanan bir model oluşturmak için sınırlamalar getirmek oldu. 1904 yılından önce, her ülke ve otomobil kulübü kuralları kendileri koyarak yarışlar organize ediyordu. Netice olarak uluslararası yarış organize etmek olanaksızdı çünkü ortak kurallar yoktu. O zamanın en etkili otomobil kulüpleri bu yüzden tüm uluslararası yarışlara uygulanacak müşterek kurallar hazırlamak üzere bir uluslararası örgüt kurmaya karar verdiler. Bu ise Federation Internationale de l'Automobile'in (FIA) ortaya çıkmasina sebep oldu. Bu kurum örneğin Alman veya İngiliz sürücülerin, Fransa, İtalya, Belçika veya Monaco'da yarışırken aynı kurallara tabi olmasını garanti altına alabilecekti.

Grand Prix nedir?

"Grand Prix" ünvanı verilen ilk yarış 1906 yılında Le Mans'ta yapilan l'Automobile Clup de France'in Grand Prix yarışıdır. Bu yarış "büyük otomobiller" ile sınırlıydı. Ve bunlar o zamanın "Formula 1" otomobilleri olarak tanımlandı. Sonra, Grand Prix ismi otomobillerin büyük pist yarışları için kullanıldı. Günümüzün Grand Prix'lerine eşit önemli olaylara "Grandes Epreuves (Büyük olaylar)" ismi verildi. Ancak FIA "Grand Prix" isminin sürekli kullanılmasına karşı çıktı. Bunun Formula 1 Dünya Şampiyonalarındaki yarışlar için kullanılmasını istedi. Neticede, bir şampiyona olmayan bir olayda Grand Prix isminin kullanılması yasaklandı. Sadece, halen bir Formula 3 yarışı olan Grand Prix de Pau gibi tarihsel önemi olan nadir yarışlarda bu isim kullanılabilecekti.

Puan Skalası nedir?

Her yarışta ilk altı sırayı alan yarışçılara verilen puan skalası iki yarışta değiştirilmiştir. Bunun en sonuncusu 1991'deki yarışlardır. Birinci gelen 10 puan alır (daha önce dokuzdu ve 1950 ile 1960 arasında ise sadece 8'di). Takip edenlere ise 6, 4, 3, 2 ve 1 puan verilir. 1959 yılına kadar en hızlı tur derecesi yapan sürücüye 1 puan veriliyordu.







Kuşlar uçuyor..
Talia. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 15 Ağustos 2011, 09:31   #2 (permalink)
VIP ÜYE ~


Talia. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: Karşıyaka
Yaş: 22
(Mesajlar): 19.912
(Konular): 1820
İlişki Durumu: Var
Burç:
Renkli Para : 133519
Aldığı Beğeni: 89
Beğendikleri: 4
Ruh Halim: Eglenceli
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 2
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi 
Standart

Formula 1'in Unutulmaz Anları









SCHUMACHER, COULTHARD'IN ÜZERİNE YÜRÜYOR



Birçok açıdan Formula 1'in en ilginç yarışı, 1998 Belçika Grand Prix'sidir. Yağmur altında yapılan yarışta ilk olarak start anında 13 otomobilin yarış dışı kalmasıyla sonuçlanan bir kaza gerçekleşmiş ve bunun üzerine yarış tekrar başlatılmıştır. Mücadelenin sonlarına doğru ise lider durumdaki Michael Schumacher, tur bindirmeye çalıştığı David Coulthard'a çarpar, her ikisi de yarış dışı kalır. Bu olaydan sonra Schumacher pit alanında Coulthard'ın üzerine yürümüş, muhtemel bir kavga araya girenler tarafından son anda önlenmiştir. Bazı otoriteler eğer bu olay yaşanmasaydı, Schumacher'in o yıl şampiyon olacağını iddia ederler. Schumacher o yıl şampiyonluğu kıl payı Mika Hakkinen'e kaptırmıştı.



EFSANE SCHUMİ AYAĞINI KIRIYOR!



Michael Schumacher, şanssız bir biçimde arka fren bloğunun kilitlenmesi nedeniyle virajı alamayıp yaptığı kaza sonucu ayağını kırmıştı. Kazadan sonra yarış durduruldu ve yeniden start verildi. (1999 İngiltere Grand Prix)



LANETLİ VİRAJ!



Hafızalara kazınan 2003 Breziyla Grand Prix'si, önce yağmur, sonra pistteki lanetli bölge ve en sonunda 2 saat içinde bitmesi imkansızlaştığı için yarışın durdurulmasıyla son buldu. Giancarlo Fisichella'nın zaferiyle sonuçlanan yarış, yağmur yüzünden güvenlik aracı ile başlamış olduğundan alışılmış bir start izlenememiş, pilotlar birbirlerini geçememişlerdi. Lanetli virajda ise Schumacher ve Montoya dahil olmak üzere 6 pilot aynı şekilde pistten çıkarak yarışa veda etmişti. Son olarak Webber'in ''pit'' girişinde yapmış olduğu büyük kaza ve ardından otomobilinin parçalarına çarpan Alonso'nun yarış dışı kalması ile pist yarışılmayacak hale gelmiş, yarış durdurulmuş ve yarışın galibi 2 tur önceki sıralamaya göre belirlenmiştir.



BÜYÜK TALİHSİZLİK!



Formula 1'de en ufak teknik aksaklığın bile ne kadar büyük sorunlara yol açabileceğinin bir örneği de, 2001 İspanya Grand Prix'sinde yarışı son ana kadar önde götüren Finlandiyalı Mika Hakkinen'in başına gelenler. Yarışın favorisi olarak gösterildiği 2001 yılında beklenen olur ve Hakkinen son tura galip girer. Ekibi, Mika Hakkinen'i selamlamak için start / finish düzlüğü kenarında sıralanmış beklerken Hakkinen'in debriyajı biter, iflas eder ve dumanlar yükselen McLaren Mercedes ekibi sürücüsü, aracı ile birlikte Formula 1 hayranlarının hafızasına kazınan bir talihsizlik örneği olur. Otomobilinin bitişe dek götürmeyen Hakkinen, yarıştan sonra soğukkanlı ve vakur bir tavırla takım arkadaşı David Coulthard'ın otomobiline otostop çekerek, kendisini alkışlayan seyirciler arasında ''pit'' alanına döner.


SCHUMACHER'İN HEDİYESİ!



Formula 1 tarihinin ilk Malezya Grand Prix'si olan 1999 sezonunda, uzun süreli sakatlık döneminden sonra pistlere dönen Michael Schumacher, yarışa lider başlıyor ve neredeyse son ana kadar önde götürüyor. Ancak takım arkadaşı Irvine'e yol vererek onun kazanmasını ve şampiyonluk yarışında takım arkadaşının avantajını arttırmasını sağlıyor. Sezonun bitmesine bir yarış kala Irvine, takım arkadaşı Schumacher için, ''O, hayatımda gördüğüm en iyi birinci ve en iyi ikinci pilot'' der. O andan itibaren bu söz Formula 1 efsaneleri arasına girer.





GÖZYAŞLARI İÇİNDE BİR F1 PİLOTU



Finlandiyalı pilot Mika Hakkinen, 1999 İtalya Grand Prix'sine dek çevresi tarafından sinirlerine fazlasıyla hakim ve hatta ''soğuk'' olarak tanınan bir pilottu. 1999 yılında İtalya Grand Prix'sinde ikinci vites yerine birinci vitesi seçip otomobilinin ''spin atması'' sonucu yarış dışı kaldığında lider pozisyondaydı. Sezonun sürpriz ismi Jordan F1 takımının pilotu Frentzen'in, daha önce Fransa pistinde geçtiği Hakkinen'in ufak bir hata ile çöpe attığı birinciliği kazanmasının ardından yapılan basın toplantısında Finlandiyalı sürücü, kameraların önünde hüngür hüngür ağlayarak hayranlarını şaşkınlığa uğrattı.



ZAFERİNİ ERKEN KUTLAYINCA...



Formula 1'de damalı bayrağı görmeden yorum yapmak yanlışların en büyüğü... Bunun yaşanmış en iyi örneklerinden biri 1991 Kanada GP'sinde Williams takımında yarışan Nigell Mansell'in son düzlükte Renault'sunu finish''e doğru sürerken, zaferini kendisine sevgi gösterilerinde bulunan hayranlarına el sallayarak kutlamaya başlaması ve vites değişiminde yapmış olduğu küçük bir hata ile motorunun stop ederek birinciliği kaybetmesi.



SCHUMİ DİSKALİFİYE OLUYOR



Formula 1'in bütün istatistiklerinin ilk sırasına oturmuş efsane pilot Michael Schumacher, karakteri itibarıyla hırslı ve kazanma tutkunu biri olarak tanınır. 1997'de İspanya Jerez pistinde yapılan Grand Prix esnasında aracını şampiyonluğa giden rakibi Jaques Villeneuve'e doğru yönelterek, onu yarış dışı bırakmak isterken kendisi pist dışına çıkarak yarış dışı kalınca, Jaques Villeneuve şampiyon olmuştu.







Kuşlar uçuyor..
Talia. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
formula, tarihi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557