Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Spor > Diğer Sporlar
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Diğer Sporlar Forumda kategorisi olmayan diğer spor dalları hakkındaki bilgileri ve haberleri bu bölümde bulabilirsiniz.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03 Şubat 2013, 01:03   #1 (permalink)
Sessizlik

CentilmeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Aralık 2012
Nerden: Kastamonu
Yaş: 27
(Mesajlar): 1.399
(Konular): 810
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 36500
Aldığı Beğeni: 265
Beğendikleri: 39
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Teşekkür Plaketi 
Standart Haftalık Atletizm Antreman Programı

Fartlek: Vücuda fazla yüklenme. Aşırı yorgunluk etkisi yaratma.

Mesafe Koşusu: 3 km üzeri koşular.

Jogging: Dinlenme Koşusu

İnterval Koşusu: Kısa jogging ler ile antremana göre değişen süratli veya yavaş koşular.


sürat koşusu: Hız kazanmak için yapılan antreman. Kısa mesafe koşuları.


Yarışma: Antremanda yarışma temposunda koşmak.Vücudun yarışma temposuna alışması.


ağırlık çalışması: Vücuda çok fazla yüklenmeden halter ile yapılan antreman.

Sprint: %100 sürat koşusu.



Ronn Man'in yorumlarına göz atalım.

"

Kuzey Arizona’da antrenman yaklaşımımız ağır antrenman-hafif antrenman şeklindedir.Bunu şu şekilde açıklayabiliriz.

a- Pazartesi günü yaptırdığımız antrenman ağır ise, Salı günü yaptıracağımız antrenmanın düşük yoğunlukta olmasına dikkat ederiz.

b- Bunlara ek olarak sporcumuza 14 günlük antrenman döneminde pazartesi günleri mecbur kalmadıkça aynı antrenmanı yaptırmamaya çalışırız.Daha doğrusu bu 14 günlük süre içerisinde farklı antrenman çeşitleri uygularız.Böylece sporcunun her hafta aynı antrenmanı yapmasının getireceği sıkıcılıktan ve bıkkınlıktan kurtuluruz.

Biz orta ve uzun mesafe koşularında 5 farklı antrenman metodu kullanırız.

1- Mesafe Koşuları: Uzun mesafe koşuları,mesafe koşucularının temel antrenmanlarıdır. Bu antrenman aerobik enerji sisteminin gelişmesine yardımcı olur.Bu antrenmanı yaparken, nabız dakikada 140-160 arasında olmalıdır.Bu antrenmanın içeriği

a- 800 m.koşucuları için aynı hızda 6-8 mil olarak
b- 10.000 metre koşucuları için 14-16 mil olarak
c- Maratoncular için daha uzun mesafelerde olacak şekilde düzenlenmelidir.

Bu antrenmanlar sabah okuldan önce yada duruma göre öğleden sonra yapılabilir.Bu mesafede yapılan koşular sporcunun ihtiyacı olan aerobik ve Anaerobik özelliklerinin gelişmesi için temel oluşturur.

2- Tekrarlı Koşular: Tekrarlı koşu antrenmanlarının amacı, yüksek hızda yapılacak olan antrenmanlara izin verecek olan Anaerobik eşiğin gelişimine katkı sağlamaktır. Tekrarlı koşular genellikle 600 metre ile 6 mil arasında yapılır.Tekrarlar arası dinlenmeler interval antrenmanına oranla daha uzundur. Örnek; 8x800 metre 4 dakika arayla

3- Fartlek: Fartlek antrenmanı İsveç’te sürat oyunu olarak adlandırılır.2 çeşit Fartlek antrenmanı vardır.

a- Holmer Fartlek Modeli: Bu model bireysel bir modeldir, grup modeli değildir.Koşunun hızı bireysel olarak ayarlanmalıdır.Ör; 1 saat antrenman yapacağımızı varsayalım.Başlangıçta 7-8 mil yavaş jogla ısınma yapılır.( Vücudu ağır yüklemeye hazırlamak için)Daha sonra hız arttırılır,yarışma hızına yakın bir tempoda 400-600 metre koşulur bunun arkasında hiç dinlenmeden vücudun enerjisini tam anlamıyla bitirmek için 80-100 metre arasında sprint yapılır.Bunu takiben toparlanmayı sağlamak için jog atılır.

b- Lydiard Fartlek Modeli: Bu metotta hız yavaş yavaş artar ve toparlanma için jog atılmadan sadece hızın yavaşlatılması şeklinde yapılır.
Ör; 7-8 dakika da 2 mil ısınma koşusu
5:30 luk 3 mil
6:30 luk 1 mil
6:00 lık 2 mil
8 Dakika 2 mil soğuma koşusu şeklinde toplam 10 mil koşulur.

4- İnterval Antrenman: nterval antrenmanı dayanıklılık koşularında farklı mesafelerde ve farklı hızlarda yapılan ve her koşu için farklı dinlenme aralıkları olan antrenman metodudur.İnterval antrenmanında
- Koşunun bir mesafesi ve tekrar sayısı olmalıdır
- Her koşu arasında aktif dinlenme olmalıdır
- Koşulacak mesafenin koşu zamanı olmalıdır.Ör: 12x400 metre 1 dakika jogla 65 saniyelik

5- Sürat Antrenmanı: Sporcunun daha iyi ve rahat koşabilmesi için temel olan koşulardır.bu antrenman metodu genellikle önemli yarışmalar döneminde yaptırılır.ör: 1x600 metre, 20 dakika dinlenme, 10x 100m aralar 100 m yürüyerek,mümkün olan en yüksek hızda."






Bazı şeyler, kötü sonlara rağmen yaşanacak kadar güzeldir.
Yüzyıllardır oynanmasına rağmen, hiçbir seyirci sahneye fırlayıp, Romeo'nun zehirli iksiri içmesine engel olmamıştır.
Sonunda geminin batacağı bilindiği halde, Titanic filmi defalarca izlenmiştir.
''Bitecektir'' korkusuyla aşktan kaçanlar, eğer dünyaya gelmeden önce kendilerine danışılsaydı, sonunda öleceklerini bildikleri için, hiç doğmamayı seçerlerdi.
Böyle yaşanmaz...
Romeo ölmeli! Titanic batmalı!
Ve aşk; herşeye rağmen yaşanmalı.
CentilmeN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 03 Şubat 2013, 01:03   #2 (permalink)
Sessizlik

CentilmeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Aralık 2012
Nerden: Kastamonu
Yaş: 27
(Mesajlar): 1.399
(Konular): 810
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 36500
Aldığı Beğeni: 265
Beğendikleri: 39
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Teşekkür Plaketi 
Standart

1. Hafta

Pazartesi: 30 dakika %40 tempolu koşu. Ardından açma-germe yapmak.

Amaç: Km doldurmak. Açma-Germe yapmamızın sebebi vücudun açılması.Diğer antremanlarda daha rahat edebileceğiz.

Salı: 15 Dakika Isınma. Açma-Germe. 100 metre jogging ara ile 100 metre interval koşular. (Toplam 10 tane 100 metre süratli koşu.Sürat hızı %70-80 arası olmalıdır.)

Çarşamba: 40 dakika dinlenme koşusu. Açma-germe.

Perşembe: 5 km yol koşusu. Tempo %30-40 arası. Açma-Germe.

Cuma: 15 dakika ısınma koşusu. Açma-Germe. Merdiven antremanı (20 merdiven süratli,aşağıya yürüyerek inme ve hiç beklemeden tekrar 20 merdiven süratli çıkış. Toplam 10 set.
20 merdiven çıkış=1 set )


Cumartesi-Pazar: Dinlenme





Bazı şeyler, kötü sonlara rağmen yaşanacak kadar güzeldir.
Yüzyıllardır oynanmasına rağmen, hiçbir seyirci sahneye fırlayıp, Romeo'nun zehirli iksiri içmesine engel olmamıştır.
Sonunda geminin batacağı bilindiği halde, Titanic filmi defalarca izlenmiştir.
''Bitecektir'' korkusuyla aşktan kaçanlar, eğer dünyaya gelmeden önce kendilerine danışılsaydı, sonunda öleceklerini bildikleri için, hiç doğmamayı seçerlerdi.
Böyle yaşanmaz...
Romeo ölmeli! Titanic batmalı!
Ve aşk; herşeye rağmen yaşanmalı.
CentilmeN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 03 Şubat 2013, 01:03   #3 (permalink)
Sessizlik

CentilmeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Aralık 2012
Nerden: Kastamonu
Yaş: 27
(Mesajlar): 1.399
(Konular): 810
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 36500
Aldığı Beğeni: 265
Beğendikleri: 39
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Teşekkür Plaketi 
Standart

2. Hafta- Mesafe Koşuları


Pazartesi: Yolda 10 km %30 tempolu koşu. Ardından açma-germe

Salı: Toprak Pistte 30 dk koşu. Temponuzu kendi gidebileceğiniz güce göre ayarlamalısınız. Ardından açma-germe ve 2 tane 80 metre arttırma.

Çarşamba: 25 dakika jogging. Ardından açma-germe. Şınav-Mekik (Şınav: 20 taneden 3 set Toplam 60 tane. Mekik 30 taneden 3 set Toplam 90 tane.)

Perşembe: Yolda 15 dakika ısınma ardından 3 dakika tempolar. (Tempolar vücudunuzun gidebileceği tempo olmalı. Aşırı yüklenme yapmadan nefese dayalı tempo.) 5 tane 3 dakika. Aralar 2.5 dakika dinlenme.

Cuma: 20 dakika ısınma ardından açma-germe ve arttırma. Tepe antremanı. 3 tane 200 metre tepe çıkış-Süratli.

C.Tesi-Pazar: İsteyen jogging atabilir. İsteyenler dinlenebilir veya 30 dakika bisiklet sürme.





Bazı şeyler, kötü sonlara rağmen yaşanacak kadar güzeldir.
Yüzyıllardır oynanmasına rağmen, hiçbir seyirci sahneye fırlayıp, Romeo'nun zehirli iksiri içmesine engel olmamıştır.
Sonunda geminin batacağı bilindiği halde, Titanic filmi defalarca izlenmiştir.
''Bitecektir'' korkusuyla aşktan kaçanlar, eğer dünyaya gelmeden önce kendilerine danışılsaydı, sonunda öleceklerini bildikleri için, hiç doğmamayı seçerlerdi.
Böyle yaşanmaz...
Romeo ölmeli! Titanic batmalı!
Ve aşk; herşeye rağmen yaşanmalı.
CentilmeN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 03 Şubat 2013, 01:03   #4 (permalink)
Sessizlik

CentilmeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Aralık 2012
Nerden: Kastamonu
Yaş: 27
(Mesajlar): 1.399
(Konular): 810
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 36500
Aldığı Beğeni: 265
Beğendikleri: 39
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Teşekkür Plaketi 
Standart

3. Hafta-Sprint Koşuları

Pazartesi: Jogging+20 tane 100 metre %70-80 tempoda,100 metre ara ile

Salı: 4 Tane 200 Metre-%80 tempo. 30-32 saniyelik. Dinlenme 1,5 dakika.

Çarşamba: 3 Tane 400 metre. %70 tempo. 72-75 saniyelik.

Perşembe: Jogging+15 tane 100 metre. 100 metre ara ile.

Cuma: 5 Tane 300 metre. %75 tempo ile. 50-52 saniyelik.

Cumartesi-Pazar dinlenme.





Bazı şeyler, kötü sonlara rağmen yaşanacak kadar güzeldir.
Yüzyıllardır oynanmasına rağmen, hiçbir seyirci sahneye fırlayıp, Romeo'nun zehirli iksiri içmesine engel olmamıştır.
Sonunda geminin batacağı bilindiği halde, Titanic filmi defalarca izlenmiştir.
''Bitecektir'' korkusuyla aşktan kaçanlar, eğer dünyaya gelmeden önce kendilerine danışılsaydı, sonunda öleceklerini bildikleri için, hiç doğmamayı seçerlerdi.
Böyle yaşanmaz...
Romeo ölmeli! Titanic batmalı!
Ve aşk; herşeye rağmen yaşanmalı.
CentilmeN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
antreman, atletizm, haftalık, programı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557