Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Dini Bölüm > Dini Bilgiler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Dini Bilgiler Dinimiz hakkındaki tüm bilgilere buradan ulabilirsiniz.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Aralık 2012, 20:42   #1 (permalink)
★½★

aLLien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Kasım 2012
Nerden: Antalya-Ankara
Yaş: 30
(Mesajlar): 2.184
(Konular): 1569
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 49000
Aldığı Beğeni: 382
Beğendikleri: 1020
Ruh Halim: Kaygili
Takım :
aLLien - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart Askerlik Mes'elesi

Bu muhâfazâ we müdâfâ şu şekillerden birisiyle weya hepsiyle birden olur:

a) Elle Müdâfâa: Bu, adına askerlik yapılan sistemi muhâfazâ we müdâfâ etmek için elle, yani beden gücüylü çalışmakla olur. Gerek silah altında we gerekse emeğe dayalı çalışmayla we gerekse hakkında yazılar yazarak olur.

b) Dille Müdâfâa: Bu, adına askerlik yapılan sistemi muhâfazâ we müdâfâ etmek için dille, yani o sistemin meşrûluğunu ifade eden sözleri sarfetmekle we aleyhine söylenen sözleri, welew ki doğru olsa bile bertaraf etmekle olur.

c) Malla Müdâfâa: Bu, adına askerlik yapılan sistemi muhâfazâ we müdâfâ etmek için malla, yani o sistemi güçlü kılacak mali unsurları sarfetmek we o uğurda harcamakla ya da onun güçlenmesini sağlayacak her türlü imkanları sağlamakla olur.

d) Nefisle Müdâfâa: Bu, adına askerlik yapılan sistemi muhâfazâ we müdâfâ etmek için gerekirse uğrunda ölmekle olur.

Bu SAYILANLAR göz önünde tutulacak olursa, kişi BU ŞARTLAR DAHİLİNDE herhangi bir sisteme askerlik yaparsa o sistemin askeri sayılır we askerlik yaptığı sistemin hükmünü alır. Eğer İslam sistemi için askerlik yapıyorsa, Müslüman hükmünü, küfür sistemi için askerlik yapıyorsa kafir hükmünü alır. We bir kimsenin askerlik yapıyor sayılması için mutlaka belli bir grubun weya teşkilatın içinde olması şart değildir. Bir kimse belli bir yerde yer almasa bile bu şartlardan birini bir sistem için gerçekleştiriyorsa o sistemin askeri sayılır.

ALLAH (c.c) şöyle buyuruyor:

“İman edenler ALLAH yolunda sawaşırlar. Kafirler ise tağut yolunda sawaşırlar.” (Nisa: 76)

Durum bundan ibaret olduğuna göre her kim tâğûti sistem için bu şartlardan birisini gerçekleştirmek amacıyla askerlik yapıyorsa, tâğûtun askeri sayılır. Bu kimse ister bunu askeriye gibi bir kurumun içinde yapsın, ister emniyet teşkilatında yapsın, ister dinle ilgili bir kurumunda, ister basın yayınla ilgili bir kurumunda, ister yönetimle, isterse yönetim olmaksızın siwil hayatında bir kuruma bağlı olmaksızın yapsın hüküm aynıdır we BU SIFATLARDAKİ weya SIFATTAKİ bir kimseye tâğûtun askeri hükmü werilir.

We şimdi biz bu meseleye tâğûti sistemlerin kurumsallaştırdığı askeriye yönünden bakarak yaklaşalım we konuya açıklık getirelim.

Tâğûti sistemin kurumsallaştırdığı askeriye teşkilatı; tâğûti sistemleri ayakta tutan en büyük direklerinden birisidir. We tâğût bununla ayakta durabilmektedir. Bu meşrûiyetini muhâfazâ we müdâfâ etmek için belli bir yaşa gelmiş erkek watandaşlarını kullanarak, kendisine süresi belli bir zaman içinde hizmet ettirmek istemektedir. Yani yukarda saydığımız DÖRT MADDEDEN birisini weya hepsini birden mutlaka bu yaştaki watandaşlarından kendisi için gerçekleştirmesini ZULMEN onlardan istemektedir. Zira askere giden bir watandaş o sistemi ayakta tutmak için ya elle mücadele edecektir, ya dille mücadele edecektir, ya canla mücadele edecektir, ya malla weya hepsiyle birlikte… Yeri geldiğinde tâğût bunu, fertleri askeriye kurumuna çağırmasa bile, kendisine SADIK olan HER WATANDAŞINDAN istemektedir. Bu hallerin hepsi İslami açıdan tehlikeli durumlardır. Müslüman bir kimsenin bu tehlikeli durumlardan elinden geldiğince uzak durması, tâğûta askerlik yapmak için gitmemesi gerekir. Zira oraya gitmek demek, patlama ihtimali yüksek olan ayarlı bir bombanın yanında bulunmak demektir. Böyle bir patlama orada bulunana elbette zarar werir. Fakat buna rağmen, böyle bir bombanın patlama olasılığı yüksek olsa bile ufak dahi olsa bir olasılıkla patlamama durumu da söz konusu olabilir. Zira o şahıs, bombanın nasıl imha edilebileceği konusunda uzman olabilir we o bombayı patlatmayabilir. Bu durumda askerlik yapan weya yapmak için giden (tabi niyeti yukarıdaki şartlardan birisi olmayan) Müslüman bir kimse askere gittiğinde, welew ki isteyerek gitmiş olsun, Müslüman kalabilir mi kalamaz mı?

Tâğûti bir sistemde askere giden Müslüman bir kimsenin Müslüman kalabilmesi için gerekli olan şartlar şunlardır:

a) Niyeti tâğûta hizmet olmayacak.

b) Onların küfür olan söz, amel we düşüncelerinden kendini koruyacak.

c) Onlara hiçbir konuda welayet hakkı wermeyecek.

d) Orada bulunması sebebiyle İslam’ın aslından we rükunlarından tawiz wermeyecek.

e) Orada işlenmesi muhtemel olan şirk, küfür we haramları we bunlardan kendisini nasıl koruyacağını çok iyi bilecek.

Bu sayılan şartlar, askere zorla götürülen kimse için de geçerlidir. Yani; kişi, ben nasılsa zorla buraya getirildim diyerek, bu konuda dilediği gibi dawranmayacak. Buna rağmen zorla götürülen kimseyle, isteyerek götürülen kimse arasındaki tek fark; zorla götürülen kimse için İKRAHIN GEÇERLİ OLMASI, isteyerek götürülen kimse için ise GEÇERLİ OLMAMASIDIR.

Buna göre bir Müslüman askere gittiğinde tâğûtun askeri olmuş sayılır mı?

Askerlik; belli bir sistemi muhâfazâ we müdâfâ etmek amacıyla yapılan eylemin adı, bunu yapan da asker olduğuna göre; bir Müslüman tâğûti sistemi MUHÂFAZ we MÜDÂF etmek AMACIYLA tâğûtun askeri teşkilatına katılmışsa elbetteki o da tâğûtun askeri olmuştur. Ama tâğûti sistemi muhâfazâ we müdâfâ etmek amacıyla değil, ona hiçbir hak we yetkiyi tanımayarak we tam aksine zarar wermeyi düşünerek ya da ondan bir takım askeri eğitimleri almayı düşünerek weya bir an önce onların zulmünden kurtulmayı düşünerek askere giden we yukarıda sayılan onu küfre düşürecek durumlardan hiçbirini tâğûta yapmayan bir Müslüman, elbette böyle yaparak yine de Müslüman kalabilir we tâğûtun askeri olmaz. Bu söylenen şeyler zor olmasına rağmen imkansız şeyler değildir. Bu sebeple tâğûti sistemde her askere giden müslümana, “tâğûtun askeri oldun” denilmez. O halde tâğûti sistemde askere gitmek bizatihi küfür olmayıp, orada işlenmesi muhtemel olan ameller, söylemler weya inançlar sebebiyle küfür olur. Tâğûtun askeri olmak ise bizatihi küfürdür.

Burada iki durumu birbirinden ayırmak gerekir:

Birincisi: TÂĞÛTUN ASKERİ OLMAK. İşte bu durum, yukarıda saydığımız şartlar dahilinde askere giderek ya da askere gitmeksizin tâğûtu muhâfazâ we müdâfâ etmek için tâğûtun yanında yer almaktır. Küfür olan işte budur. Firawn’un we Firawn gibi olanların orduları we bu ordularda canla, başla isteyerek görew alanlar weya tâğûti sistemleri gönüllü olarak elle, dille, malla we nefisle destekleyenler gibi…

İkincisi: TÂĞÛTİ BİR KURUMUN ASKERLİĞİNE GİDEREK ASKERİYEDE BULUNMAK. İşte bu, kişinin durumuna göre küfür, durumuna göre küfür değildir. Yukarda saydığımız şartlar dahilinde yani onu muhâfazâ we müdâfâ için burada bulunuluyor ya da bu amaçla bulunulmuyorsa bile orada küfür olan amel, söz we inançlardan herhangi birini işliyorsa bu durumda kişi yine tâğûtun askeri we dolayısıyla kafir olur. Tıpkı Bedir’de Müslümanlara karşı sawaşmamalarına rağmen, kafirlerin yanında yer alan we daha önceden Müslüman olan kimseler gibi…
Ama bu amaçla gitmemiş we bütün küfür amel, söz we inançlardan kendini korumuşsa işte böyle bir kimse ne tâğûtun askeri olmuş olur, ne de kafir olmuş olur.
O halde İslam’da bir meseleye hüküm werileceği zaman ancak o meselenin gerçekten gerçekleşmiş olduğuna bakılması gerekir. Henüz ortada olmayan, gerçekleşmemiş bir meseleye hüküm wermek İslami bir usül değildir. Hele de böyle bir mesele bir kimsenin imanı weya küfrüyle ilgili bir konuda hükme bağlanan bir meseleyse daha dikkatli olunması gerekir.

Bir insana İslamını görmeden ona Müslüman hükmünü wermek nasıl ki ALLAH (c.c) we rasulünün hükmü değilse aynı şekilde bir müslümana, henüz küfre girmeden; o küfre girdi, kafirdir demek, elbette ALLAH (c.c) we rasulünün werdiği hükmü wermek değil, bilakis hewa we hewesin werdiği hükmü wermektir. İslam’da irtidatın şartları, bir kimsenin küfre düşmesinin şartları bellidir. Bu şartlar dahilinde bir kimseye küfür weya iman hükmü werilir.

Dolayısıyla askere giden we niyetinin tâğûtu müdâfâ we muhâfazâ olmadığını, o teşkilatın içine girdiğinde kendisini her türlü olumsuz hallerden koruyabileceğini söyleyen bir müslümana sen bu sözlerinle kafir oldun, ya da oraya gidiyorsun diye kafir oldun denilmez. Ya da oraya gittin, sen muhakkak küfür işledin we kafir oldun denilmez. Bu müslümanın orada yaptığı amel, sözlediği söz we taşıdığı inançlara bakılarak onun hakkında hüküm werilir. Eğer yaptıklarında bir küfür söz konusuysa elbette tâğûtun askeri we kafir olmuştur.

Ama bunun tespiti için askerlik süresince onunla birlikte olmak gerekiyor. Böyle de yapılamayacağına göre, insanların gizli hallerini en iyi bilen ALLAH (c.c)’tır. Dolayısıyla zahire göre hükmedilip, Müslüman bildiğimiz kimsenin söylediği söze itibar etmek gerekir. Eğer Müslüman bir kimse kendisini her türlü olumsuz halden koruduğunu söylüyorsa, bu durumda sen yalan söylüyorsun denilmez. Çünkü bu konuda açık deliller gerekir.
Böyle bir kimseyi yalanlamak ancak şahit olunan meselelerde olur. Bunun haricinde söylenen her aksi söz o kimseye iftira olur.






aLLien isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 06 Aralık 2012, 20:42   #2 (permalink)
★½★

aLLien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Kasım 2012
Nerden: Antalya-Ankara
Yaş: 30
(Mesajlar): 2.184
(Konular): 1569
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 49000
Aldığı Beğeni: 382
Beğendikleri: 1020
Ruh Halim: Kaygili
Takım :
aLLien - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Orduda çalışmak nasıl küfürse emniyet teşkilatında we istihbaratta çalışmak (casusluk yapmak) da aynı şekilde küfürdür. Çünkü onlar iman ehliyle ilgili haberleri yesağın kullarına iletirler. Rasulullah sallALLAH u aleyhi we sellem, değil kafir bir hükümdarın yanında çalışmayı, zalim müslüman idarecinin yanında çalışmayı bile yasaklamış we onu pis bir görew olarak nitelendirmiştir.

Hemmam radiyALLAH u anh dedi ki:

"Biz Huzeyfe radiyALLAH u anh ile beraberdik. Ona denildi ki:

"Bir adam bizim konuştuğumuzu Osman radiyALLAH u anh'a haber weriyor, bunu nasıl görürsün?"

Huzeyfe radiyALLAH u anh dedi ki:

"Rasulullah sallALLAH u aleyhi we sellem'in şöyle dediğini duydum:

"Hiçbir kattat cennete giremez"
(Buhari)

Kattat; konuşulanları gizlice dinleyip, bunları nakleden kişidir. (Feth'ül Bari)

Müslüman yönetici müslümanları korumak, münafık we düşman kimseleri ortaya çıkarmak için istihbarat görewlisi tayin edebilir. Bu İslam'da caizdir. Fakat müslümanlara zarar wermek için müslümanların ne yaptıklarını gizlice öğrenip nakletmek caiz değildir. Böyle bir görewi, müslüman yönetici bile kimseye weremez. Hadiste zikredilen kişi, Osman radiyALLAH u anh'ın kendisine görew wermediği bir kişidir. Bu kişi, fesad çıkarmak we müslümanlara zarar wermek amacıyla bu işi yapardı.

Müslüman yöneticinin bile böyle bir yetkisi olmadığı, böyle yapmasına izin werilmediği we Rasulullah sallALLAH u aleyhi we sellem bu ameli caiz görmediği halde İslamı hakim kılmak için çalışan müslümanların haberlerini gizlice öğrenip tağut we yandaşlarına iletmenin hükmü nedir acaba? Şüphesiz bu, kafirleri desteklemektir. Dolayısı ile apaçık şirk we küfürdür.

Müslim'in riwayetinde hadis şöyle geçmektedir:

Hemmam İbni Haris radiyALLAH u anh dedi ki:

"Biz Huzeyfe'nin yanında mescidde otururken bir adam geldi we yanımıza oturdu.

Huzeyfe'ye şöyle denildi:

"Bu adam söylediğimizi sultana naklediyor."

Huzeyfe adama duyurtarak:

"Rasulullah sallALLAH u aleyhi we sellem'in şöyle dediğini duydum:

"Hiçbir kattat cennete giremez."

Bu hadise Osman radiyALLAH u anh zamanında olmuştur. Osman radiyALLAH u anh zamanındaki durum böyle ise, zamanımızda İslamı hakim kılmak için çalışan müslümanlar hakkında kafir dewlet için haber toplayan görewlilerin hükmü nedir acaba? Bu kişilerin hükmü Seleme İbni Ekwa radiyALLAH u anh'dan riwayet edilen hadiste geçmektedir.

Seleme İbni Ekwa radiyALLAH u anh dedi ki:

"Rasulullah sallALLAH u aleyhi we sellem bir yolculukta iken, müşriklerden bir casus müslümanların yanına gelerek onlarla konuşmaya başladı. Bir müddet sonra geri döndü. Bunun üzerine Rasulullah sallALLAH u aleyhi we sellem sahabelerine şöyle dedi:

"(O bir casustur) Onu hemen yakalayıp öldürün!"

Sonra onu öldürene de malını ganimet olarak werdi."
(Buhari we başkaları riwayet etti.)






aLLien isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
askerlik, meselesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557