Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Diyet - Sağlıklı Beslenme
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Diyet - Sağlıklı Beslenme Diyet - Sağlıklı Beslenme hakkındaki bilgi ve paylaşımın yapıldığı bölüm.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Like Tree4Kişi Beğendi
  • 2 Post By ´Uηiquë
  • 1 Post By ∞ MαsαL
  • 1 Post By Hüyem
Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Ocak 2014, 11:58   #1 (permalink)
.....

´Uηiquë - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 12 Nisan 2013
(Mesajlar): 1.706
(Konular): 806
Renkli Para : 222325
Aldığı Beğeni: 864
Beğendikleri: 1068
Ruh Halim: none
Standart Yanlış bilinen 17 zayıflama efsanesi

Yanlış bilinen 17 zayıflama efsanesi



Kilo kaybetmek ile ilgili sayısız bilgi kulaktan kulağa yayılır hatta bazıları fenomen hale gelir. Zayıflamak isteyen kimi görseniz mutlaka şunu iç, bunu ye, şimdi bu moda şeklinde önerilerde bulunur. Oysa ortalıkta dolaşan bu bilgilerin pek çoğu insanların kendi istekleri ve yaşam tarzlarına göre ortaya atılmış, hiçbir bilimsel dayanağı olmayan yanlış bilgilerdir. Diyetisyen Çiler Aslanalp, kilo vermek ile ilgili bu mitleri anlattı ve uyardı.


1. Çay ve kahve suyun yerini tutar
İçilen çay, kahve gibi içecekler diüretik olduklarından asla suyun yerini tutmazlar. Tersine vücuttan su atımını sağlarlar. O nedenle iyi bir çözücü ve doğal olan su olduğu için günlük su tüketimine önem vermek gerekir.


2. Meyveyi istediğim kadar yiyebilirim
Sanıldığı gibi meyveler kalorisiz veya pek de az kalorili besinler değildir. Sağlıklı karbonhidrat kaynaklarından biridir fakat belirli miktarlarda yenmesi gerekmektedir. Aşırı meyve tüketimi ile alınan früktoz, vücutta yağa dönüştürülebilir ve özellikle karın bölgesinde yağlanmaya sebebiyet verir.


3. Su içersem zayıflarım

Su sağlıklı beslenmenin bir parçasıdır. Vücutta oluşan toksik maddelerin atılması için gereklidir. Sodyum, flor, potasyum, kalsiyum ve klor minerallerini içerir. Herhangi bir karbonhidrat, protein, yağ veya vitamin kaynağını içermez. Dolayısıyla kalorisizdir ve zayıflamayı da sağlamaz. Sağlığın devamı için su içilmelidir.


4. Maydanoz suyu zayıflatır
Maydanoz idrar söktürücü etkisi olan ve C vitamininden zengin bir sebzedir. Bu nedenle vücutta oluşan kilo kaybı yağdan değil sudandır. Geçici ağırlık kaybına sebebiyet verir.


5. Ana öğünlerden birini atlarsam kolay zayıflarım
Ana öğünlerin atlanması ile sağlıklı ve dengeli bir beslenme planı oluşturulamaz. Böylelikle sağlıklı ve kalıcı bir kilo kaybı sağlanamaz. Yağ kaybı ile tartıda ağırlık kaybetmek amacınız olsun ve öğün atlamayın.


6. Saat 19:00’dan sonra bir şey yersem şişmanlarım
Böyle genel bir yargı yapılamamaktadır. Kişinin oldukça geç yattığı bir gün, uyanıkken uzun süre aç kalmasına sebebiyet verilmiş olur. Bir de üstüne gece açlığı ile ertesi güne olumsuz koşullarla başlanır ve metabolizma yavaşlar. Örneğin gece 00:00’da yatan biri en geç 21:00-22:00 civarı sağlıklı ufak bir ara öğün yapabilir.


7. Spor sonrası herhangi bir şey yemezsem daha iyi kilo kaybederim
Spor öncesi yapılan öğün durumuna göre sonrasında da sağlıklı ve dengeli ara veya ana öğün planlanmalıdır. Özelikle bir sonraki sporda kasların sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için bu yatırımın yapılması gerekir.


8. Açken egzersiz yaparsam daha çok yağ yakarım
Egzersiz sırasında aç olmak, tok olduğunuzdan daha fazla kalori harcayacağınız anlamına gelmez. Aksine halsizlik yaratacağından daha az kalori harcamaya neden olur. Bundan yemek yedikten veya midenizi doldurduktan hemen sonra spor yapacağınız anlamını da çıkarmayınız. Ana yemekten en az 1,5 – 2 saat sonra egzersiz yapılmalı.


9. Sabah aç karnına limon veya greyfurt suyu içersem yağ yakarım!
Maalesef herhangi bir yiyecek veya içeceğin tüketilmesi ile vücuttaki yağ depolarından kurtulmak mümkün değildir. Dilerseniz 1 paket margarinin üzerine limon veya greyfurt suyunu sıkarak deneyebilirsiniz. Siz de bir değişiklik olmadığını göreceksiniz. Ayrıca mide rahatsızlığı olan kişiler için ekstra sağlık sorunu bile oluşturabilir.


10. Bol bol soda içmek zayıflatır!
Soda sindirime yardımcı olan, hazmı kolaylaştıran bir besindir. Fakat bu özellikleri ile yağ yakımına neden olmaz. Ayrıca aşırı içildiğinde iştah açıcı bir etki bile yaratabilir.


11. Elma sirkesi içersem zayıflarım
Çözümü bilimde aramak gerekir. Böyle bir etkiye sahip olmayan sirke, fazla tüketildiğinde yemek borusunu tahriş edebilir, reflüye neden olabilir ve ciddi sağlık sorunlarını tetikleyebilir. Ayrıca mide asidini yükselttiğinden acıkmaya neden olur.


12. Diyet ürünleri istediğim kadar yiyebilirim
Ürün üzerindeki light veya diyet ibaresi o ürünün gün içerisinde istenildiği kadar tüketilebileceği anlamına gelmez. Sadece yağ veya şeker oranı azaltılmıştır ve tüketim miktarları kontrol altında tutulmalıdır. Besinler alınırken etiketleri iyice okunmalıdır. Sonuçta bir besin ögesi azaltılırken bir başkası lezzet için arttırılmış olabilir. Dikkat edin, farkında olmadan kilonuzda artışa neden olabilirsiniz.


13. Diyet yaparken yağ alımını sıfırlamak gerekir
Her ne kadar zayıflamak istesek de vücudun belirli bir miktarda yağa ihtiyacı vardır. Bu alım diyetle sağlanmadığında vücuda alınan karbonhidratlar ve proteinlerden yağ sentezlenir. Bu yağ kolestrol açısından oldukça zengindir. Halbuki yağda eriyen vitaminlerin kullanılması yağ alımına bağlıdır. Hatta bazı yağ asitleri vücut tarafından üretilmediği için besinlerle alınması gereklidir. Ayrıca yağlar mideyi geç terk ettiği için de tokluk sağlarlar.


14. Az beslenme ve aç kalmakla kilo probleminden kurtulabiliriz

Sanılanın aksine bu durum genellikle kilo alımı ile sonuçlanır. Çünkü yeterince beslenemeyen metabolizma bu durumu kıtlık olarak algılar ve uzun süreli açlık sonrası tüketilen her besini savunma mekanizması olarak yağ şeklinde depolamaya çalışır. Tekrar açlık oluştuğunda depoları enerji için harcayacağını düşünür. Ayrıca açlık süresince mevcut olan depolar yetsin diye de metabolizma daha yavaş çalışma eğiliminde olur.


15. Karbonhidratlar diyetten tamamen çıkartılmalıdır
Eğer ki özellikle esmer ekmekler gibi tahıl grubunu beslenmenizden çıkartıyorsanız, kaybettiğiniz kilonun yağdan değil de sudan olduğu konusunda şüpheye düşünüz. Çünkü esmer ekmekler gibi tahıl ürünleri kimyasal yapılarında olan hidroksil (OH) molekülü sayesinde su tutucu özelliğe sahiptir. Tahıl tüketimi aşırı kısıtlanarak verilen kiloların neden kolaylıkla geri alındığının yanıtının ise gerçekten yağ kaybetmediğiniz olduğunu rahatlıkla düşünebilirsiniz.


16. Kızarmış ekmeğin kalorisi daha düşüktür.

Ekmek kızartılınca mevcut suyun bir miktarı uçarak sertleşme gerçekleşmektedir. Su kalorisizdir ve içerisindeki besin öğeleri açısından kaloriyi azaltıcı herhangi bir etkisi bulunmamaktadır.


17. Kısa sürede çok kilo vermek sağlıklıdır.
Literatürde ve diğer pek çok bilimsel çalışmada, kilo kaybı hızının vücut ağırlığı ve kişiye özgü olarak haftada ortalama yarım ila 1 kg arasında olması gerektiği vurgulanmaktadır. 1 hafta içerisinde çok fazla kilo verdiğinizde, bu durum kalıcı olmaktan çıkmış ve sağlıksız kilo vermişsinizdir.






∞ MαsαL ve oR@BeL Bunu beğendiler.





Konu ´Uηiquë tarafından (08 Ocak 2014 Saat 12:01 ) değiştirilmiştir..
´Uηiquë isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 08 Ocak 2014, 13:55   #2 (permalink)
Çok Şükür...


∞ MαsαL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫
(Mesajlar): 22.727
(Konular): 5773
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 787623
Aldığı Beğeni: 4232
Beğendikleri: 7438
Ruh Halim: Cok Asik
Takım :
Standart

hep yalanmış şuna bak bizde inanmaya hazırız zaten




´Uηiquë Bunu beğendi.

.




∞ MαsαL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 08 Ocak 2014, 18:07   #3 (permalink)
عشق

Hüyem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 22 Eylül 2013
(Mesajlar): 2.470
(Konular): 835
İlişki Durumu: Evli
Renkli Para : 90716
Aldığı Beğeni: 1007
Beğendikleri: 1480
Ruh Halim: none
Standart

Alıntı:

Saat 19:00’dan sonra bir şey yersem şişmanlarım
Böyle genel bir yargı yapılamamaktadır. Kişinin oldukça geç yattığı bir gün, uyanıkken uzun süre aç kalmasına sebebiyet verilmiş olur. Bir de üstüne gece açlığı ile ertesi güne olumsuz koşullarla başlanır ve metabolizma yavaşlar. Örneğin gece 00:00’da yatan biri en geç 21:00-22:00 civarı sağlıklı ufak bir ara öğün yapabilir.



Şaka gibi




´Uηiquë Bunu beğendi.
Hüyem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
17, bilinen, efsanesi, yanlış, zayıflama


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557