Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Erkekçe > Fitness & Sağlıklı Yaşam
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Fitness & Sağlıklı Yaşam Sağlıklı bir yaşam için neler yapılmalı gibi bir çok soruya cevap bulabileceğiniz forum.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Like Tree1Kişi Beğendi
  • 1 Post By batak
Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Ekim 2014, 13:19   #1 (permalink)
iyiyi ara,güzeli ara,doğruyu ara;
ama kusur arama!

oR@BeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 26 Ekim 2012
Nerden: evimden
Yaş: 50
(Mesajlar): 13.044
(Konular): 5372
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 1498372
Aldığı Beğeni: 2765
Beğendikleri: 5897
Ruh Halim: Kaygili
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 8
Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart Kas Geliştirmede Yapılan 5 Hata





Kas Geliştirmede Yapılan 5 Hata




Erkekler olarak kas geliştirmeye başladığımız andan itibaren çalışmalarımızın sonuçlarını görmek istiyoruz. Bu yüzden de bir çok hataya düşüp, yapmamamız gereken şeyleri yapabiliyoruz. Daha iyi bir durumda ise işimize yaramayacak şeyleri yapıyoruz. Örneğin aşırı şekilde bir çalışmanın bize bir faydası olmayacağı gibi, zararı da olmayacaktır.


Hata 1: Aşırı Çalışma
“Aşırı çalışma diye bir şey yoktur; sadece yetersiz dinlenme ve yetersiz beşlenme vardır” diye başlar ısrarcı gym mantraşı. Anlamsal olarak zekicedir aslında; “aşırı çalışma” ve “yetersiz dinlenme” neredeyse eşanlamlıdır çünkü. Aslında çalışmanın yoğunluğu ya da şiddetinden çok, asıl suçlu çalışmalarınıza verdiğiniz aranın yeterli sürede olmamasıdır. O ağır demirlere yaklaşmadan önce çalışmalarınızın arasına kaslarınızın kendini toparlamasına yetecek kadar ara verdiğinizden emin olun.

Aynı bölge için yaptığınız çalışmaların arasında ortalama 72 saat olsun. Mesela; pazartesi günü triceps mi çalıştınız, bir sonraki triceps çalışmanız Perşembe günü olsun.

Ardışık günlerde aşırı bir ağırlık kaldırma çalışması yapmayın. Bu gibi çalışmaların arasına da 72 saat koymaya çalışın. Bileşik egzersizlerle ikincil kasların nasıl çalışması gerektiğini bilin ve programınızı ona göre ayarlayın. Örneğin, ön deltoid kaslar göğüs presleme hareketi sırasında gerilir. Bu sebeple bir gün omuz diğer gün göğüs çalıştırmayın. Bu kasları 48 saat arayla çalıştırın. Tersine bir öneri de aynı günde çalıştırmanız. Çünkü bu sayede kaslar kendilerini eş zamanlı toparlayabilir en azından. Çok fazla kardio çalışmak vücudunuzun kendini iyileştirme/toparlama sürecinden alır. Bacak kaslarını çalıştırdığınız gün, bacaklarınızı çalıştıran kardiyo hareketleri yapmaktan kaçının.

Hata 2: Zayıf Olandan Çok Kuvvetli Kas Grubunun Üzerinde Durmak
Genellikle vücudun zayıf olan tarafı yerine güçlü olan tarafı çalıştırılır hep. Daha kolay olduğu için, bu alışılagelmiş bir durumdur. Hatta bunu yaptığınızın farkında bile olmayabilirsiniz. Mesela sırt kaslarınız kuvvetliyse farkında olmadan sürekli sırt çalışması yaparsınız. Tersine, bacak kaslarınız ya da baldırınız zayıfsa bacak egzersizlerini geçiştirirsiniz. Eğer bunu gerçekten yapıyorsanız çalışma programınız “amaca ulaşamama” üzerine kurulmuş bir program demektir. Çünkü kaslarınızı ve vücudunuzu eşit ve orantılı çalıştırmamış oluyorsunuz.

ÇÖZÜM: Zayıf olan kas grubunuzu çalışmanın başında, enerjiniz ve haliniz varken çalıştırın. Eğer alt vücut kaslarınız zayıfsa, kuadriçep ve hamstring (diz arkası kası) çalışmalarını farklı çalışma saatlerinde yapın. Baldırlarınızı da en az hafta 2-3 kez çalıştırmaya özen gösterin. Eğer vücudunuzda kuvvetli olan belli bir kas grubu varsa, bu grubu ya çalışmanın sonunda çalıştırın ya da çok az ağırlıkla çalıştırtırın. Eğer bu fark büyükse bir süre – vücudunuz dengeye gelene kadar – hiç çalıştırmaşanız da olur.
Hata 3: Vücudun Her Tarafını Eşit Çalıştırmama
Küçük kaslar yerine sürekli büyük kas gruplarını çalıştırmak ve bu gruplara ağırlık vermek çoğu vücut çalıştıranların yaptığı en genel hatadır.

ÇÖZÜM: Çalışmalarınızda “küçük şeyler” için de vakit ayırın. Abdominal (karın kasları), baldır, ön kol kasları, alt sırt kasları ve traps (trapez kasları) de çalıştırılması gereken kaslardır. Aslında karın kasları ve baldırlar diğerlerine göre daha sık çalıştırılmazdır.

Vücudunuzun her bölümünü aynı özenle çalıştırın. Mesela sürekli bütün bacağı çalıştırmak yerine quad, baldır ve ham de çalışın. Bu kasları aynı gün içinde arka arkaya. çalıştırabilirsiniz. Aynı şekilde genel olarak omuz ve sırt çalışmak yerine trapş (trapes kasları) çalışmasına da zaman ayırın. Karın, ön kol ve baldırlarınızı aynı anda çalıştırabilirsiniz. Böylece bir çalışma için ayırdığınız vakitte üç farklı bölge çalıştırmış olursunuz.

Alınan dersler: İyi ve sağlıklı bir gelişim için ağırlık ve kardiyo çalışmanızı iyi programlayın, önce bacak kaşlarınızı çalıştırın ya da onlara özel vakit ayırın. Çalışma bölümlerinizi ve tarzını düzenli olarak değiştirin. Eğer zamanınız kısıtlıysa ana kaslarınıza öncelik verin. Küçük kasları unutmayın.

Hata 4: Belli Bir Düzene Takılı Kalmak
Vücut çalıştırma hareketleri bir takım alışkanlıklardan oluşur. Eğer pazartesi artık sizin için pazartesi değil de, göğüs çalıştırma günü olarak adlandırılıyorsa, hayatınızı spor yapmak, yemek yemek ve dinlenmek olarak 3 bölüme ayırıyorsunuz demektir. Bu rutinden çıkın.

Vücut çalıştırırken çoğumuz çalışma bölümlerini revize etmeyi neredeyse hiç düşünmeyiz. Aslında aksine bu bölümleri değiştirmek çalışmayı daha efektif kılar, eskimiş programı yeniler, duruma alışmış ve rahata ermiş kaslarınıza da şok etkisi yaratır.

ÇÖZÜM: En az 3 ayda bir çalışma bölümlerinizin içeriğini değiştirin. Programınızda çeşitlilik yaratmanın bir diğer yolu da, çalışma seanslarınızı değişimli olarak uygulamanız. Örneğin çalışma ve dinlenme günlerinizi farklı şekillerde uygulayın. Yılda en az bir kez 1-6 hafta arasındaki bir çalışmanızı tamamen farklı yapın. Mesela 50-100 setlik tekrarlarınızı, dairesel antrenman şeklinde hayata geçirin ya da ağırlık çalışmalarınızın şiddet derecesini değiştirerek vücudunuzu ritmini şaşırtın.

Hata 5: Kötü Bir Zaman Yönetimi
Mükemmel bir dünyada egzersiz ve kardiyo çalışmalarına hak ettiği zamanı ayırabilirdik. Ama gerçek hayatta bazen profesyonel vücutçular bile bazı fedakarlıklar yapmak zorunda kalıyor. Dahası, zamanınız sınırsız olsa bile enerjiniz sınırsız olmuyor. Bu yüzden hem zamanınızı hem de enerjinizi eşit bir şekilde planlamalısınız.

ÇÖZÜM: Zamanınız ne kadar azsa squat ya da eğimli presleme gibi bileşik çalışmalara da o kadar ağırlık vermeniz gerek. Bir de zayıf kaslarınızın iyice gerildiğinden, çalıştığından emin olmalısınız. Eğer bir şeylerden vazgeçmeniz gerekiyorsa seçiminizi güçlü olan
kaslarınızı çalıştıran programdan yana kullanın. İş yoğunluğu, sakatlanma ya da hastalık zamanlarında yapamadığınız çalışmalar için kaygılanmayın. Konsantre olamadığınız ya da isteksiz, halsiz yaptığınız çalışmadan hayır gelmez zaten. Onun yerine bir süre ara vermeniz daha çok işinize yarayacaktır. Buna da hayır diyorsanız, 15-20 dakikalık yüksek ağırlıklı şok bir işkence seans uygulayabilirsiniz





oR@BeL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 27 Nisan 2015, 17:01   #2 (permalink)
Üye

batak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 29 Aralık 2014
(Mesajlar): 23
(Konular): 3
Renkli Para : 10
Aldığı Beğeni: 6
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: none
Standart

doğru tespit




oR@BeL Bunu beğendi.

Forumrenkli.com Türkiye'nin En Renkli Forumu !
batak isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
geliştirmede, hata, kas, yapılan


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557