Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Eğitim ve Öğretim Genel > Hukuk
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Hukuk Hukuk dersi hakkındaki tüm bilgiler ve paylaşımlar bu bölümdedir.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Ocak 2013, 17:42   #1 (permalink)
Yαn Odαdαn Gelen Melodiler Gibidir Ses Ayαrı


- Ợuαяαnтinє. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 28 Nisan 2012
Nerden: ♥◊♣♠
(Mesajlar): 15.773
(Konular): 5327
Burç:
Renkli Para : 727928
Aldığı Beğeni: 2553
Beğendikleri: 945
Ruh Halim: Acimasiz
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 5
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart Meşru Düzen Biçimleri: Teamül ve Hukuk.

Bir düzenin meşruiyeti şu yollarla teminat altına alınmış olabilir : I. Manevi bir şekilde yani
1. Saf bir hissi (affektuell) tutumla: düzene karşı iç*ten bir teslimiyet ve bağlılık duyulmaktadır.
2. Değer-bilinciyle: düzenin mutlak geçerliliğine inanılmakta ve bu inanç (ahlaki, estetik ya da başka bir türden) bir takım mutlak değerlere uymanın ifadesi ola*rak görülmektedir.
3. Dini inanç şeklinde: dini kurtuluşun düzene itaat ve riayet etmekle gerçekleşeceğine inanılmaktadır.
II. Ayrıca (veya sadece) bir takım özel neticelerin beklentisiyle, yani menfaate dayalı, olmaktadır. Ancak bu beklentiler belli türde beklentilerdir.
a) Bir düzenin bir topluluk içinde ihlal edilmesi şayet umumi ve pratikte hissedilebilecek bir kınama ve takbihle mukabele görüyorsa ve düzenin geçerliliği dışarıdan böyle bir takbih ve kınama ihtimaliyle temi*nat altına alınmışsa, bu düzene teamül denir.
Şayet, bir düzen, (düzenin benimsenmesini zorlama veya ihlalinin cezalandırılması maksadıyla oluş*turulmuş ve buna angaje olmuş) bir organın fiziki veya psikolojik baskı uygulama ihtimaliyle dışarıdan teminat altına alınmışsa bu düzene hukuk denir.

1. Teamül, bir topluluk içinde "geçerli" olarak tasvip ve kabul gören ve ihlal ile aykırı davranışlara karşı takbih ve kınama ile teminat altına alınmış "ge*lenek" demektir. (Burada kullandığımız manası itiba*rıyla) Hukukun aksine teamüllerde bir baskı organı söz konusu değildir. Stammler" in teamülü hukuktan gönüllü itaat olarak ayırması ne kelimenin burada kul*landığımız manasına uygun düşmektedir ne de kendi seçtiği örneğe. Bağlayıcı, zorunlu ve örnek davranış olarak görülen- mesela selamlaşmak, düzgün şekilde giyinmek, adab-ı muaşerete uygun davranmak gibi-teamüllere fertlerin ciddi olarak riayet etmesi beklenir ve teamüle riayet edip etmeme -yemek hazırlama ge*leneğinde olduğu gibi- fertlerin isteklerine bırakılmaz. Yerleşik bir teamülün ihlali durumunda, toplum üyele*ri ekseriyetle toplumsal bir boykot uygularlar.Bu boykot tesiri ve derinden hissedilmesi bakımından herhangi bir hukuki zorlamadan daha ağır bir cezalan*dırmadır. Teamüllerde eksik olan tek şey kurallara ri*ayeti teminat altına alma gayesiyle tesis edilmiş her*hangi özel bir organın varlığıdır. (Hakimler, savcılar, idari memurlar ve infaz ve icra memurları gibi) Ama teamülden hukuka geçiş de mümkündür. Teamül yo*luyla güvence altına alınmış bir düzenin hukuki gü*venceye kavuşmasının uç-örneği resmi, tehditkar ve organize bir boykot uygulanması durumudur. Bizim kullandığımız terminoloji itibarıyla bu hukuki bir zor lama vasıtasıdır. Teamüllerin kınama ve takbih haricin*de başka vasıtalarla da korunuyor olması mevzumuzun dışındadır (mesela teamüllere aykırı davranma halinde ev hukukuna başvurmak gibi). Zira burada belirleyici olan, ihlal durumunda kınamayı müteakiben ferdin bizzat bu müeyyideye başvurması ve özel bir organın devreye girmemesidir.
2. Bizce "hukuk" kavramının belirleyici unsuru bir zorlama (icbar) organının mevcudiyetidir. Bu or*gan bizim bugün alışık olduğumuz şeye benzemeyebilir. Bir hüküm merciin bulunması da şart değildir. Bir aşiret dahi (kan davası ve çatışmalarda) tepki bi*çimi, meşru ve geçerli herhangi bir düzene uygun ol*ması halinde böyle bir organ konumundadır. Lakin bu durum, hukuki icbar dediğimiz şeyin en uç sınırında yer almaktadır.Bilindiği üzere "milletler hukukunun" "hukuki niteliğine", devletler üstü bir yaptırım gücü*nün olmayışı sebebiyle hep itiraz edilmiştir. Bizim bu*rada (uygunluğu sebebiyle) seçtiğimiz terminolojiye göre dışardan sadece teamüllerde olduğu gibi kınama ve mağdurların misli mukabele ihtimali ile ve menfa*at esasına dayalı olarak güvence altına alman ve ko*runmasını sağlayacak bir zorlama (icbar) organı bu*lunmayan düzene "hukuk" denilemez. Lakin hukuk terminolojisinde bunun tam aksi de geçerli olabilir. Zorlamanın (icbarın) uygulanmasında başvurulan va*sıtalar pek mühim değildir. Bazı tarikatlarda günahka*ra karşı gelenek olduğu üzere yumuşak bir müeyyide olarak başvurulan kardeşçe tembih ve ihtarlar dahi bi*zim tarifimize -bir kurala dayanması ve bir organca uygulanması bakımından- girmektedir. Ayrıca davra*nışlarda ahlaki normlara uygunluğu sağlamaya yöne*lik tekdir ve ağır sözler de aynı guruba girmektedir. Hele kilisenin kendine has terbiye araçlarıyla uygula*dığı manevi yaptırım bu tarife tamamen uymaktadır.Tabii bunun gibi, dernek tüzüğünce, aile otoritesince veya kooperatif ve birliklerce güvence altına alınmış hukuk olduğu gibi dini ve siyasi şekilde teminat altına alınmış hukuk da olabilir. Öğrenci birliklerinin dayandığı kurallar da "hukuk" kavramına uygun düşmektedir.
3. Meşru ve geçerli olan her düzen aynı zamanda mücerret ve umumi nitelikte olmak zorunda değildir. Mesela yürürlükte olan bir "kanun maddesi" ile somut bir hadisede verilmiş "hukuki karar" arasında [bizim bugün artık alıştığımız oranda] bir farklılık hiç bir şe*kilde olmamıştı. Bir düzenin sadece somut bir duruma ait bir düzen olması da mümkündür. Daha fazlası hu*kuk sosyolojisinin sahasına girmektedir. Evvela başka konuya geçmeden maksadımıza uygun olacak biçimde kanun ile hukuki kararı birbirinden ayıran modern an*layışla meşgul olacağız.
4. Düzenler, müeyyideler vasıtasıyla dıştan gü*vence altına alındığı gibi ayrıca manen de güvence al*tına alınmış olabilirler. Hukuk, teamül ve "ahlak" ara*sındaki bağ (yakınlık) sosyoloji için bir mesele arz etmemektedir. Sosyolojinin nazarında ahlaki kıstas, değer-bilinçli bir inancın özel bir türünü, davranışın ilkesi (norm) haline getirmekte ve böylece davranış nasıl estetik kıstaslara vurulduğunda "güzel" sıfatını kazanıyorsa ahlaki kıstaslara vurulduğunda da "ahlaki-iyi" sıfatını hak etmektedir. Bu meyanda ahlaki ilke (norm) inançları, davranışı hayli derinden etkileyebil*mekle beraber her türlü dış güvenceden (yaptırım) mahrum olabilirler. Bir ilkenin ihlali şayet başkaları*nın menfaatlerini pek zedelemiyorsa böyle bir durum söz konusudur. Diğer taraftan ahlaki ilkeler genellikle dini güvence altındadır. Ama bunun yanında ihlalin kınanması ve boykot gibi teamüllere has bir güvence*ye ve ayrıca, ceza kanunu, polisiye tedbirler veya medeni hukuk yoluyla hukuki bir güvenceye bağlanmış da olabilir. Sosyolojik bakımdan realitede geçerliliği olan her ahlak, genellikle teamüller gibi, ihlalin kı*nanması ihtimaliyle güvence altına alınmıştır. Buna mukabil teamüllerle veya hukuk yoluyla güvence(müeyyide) altına alınan her düzen aynı zamanda ahlaki ilke niteliğine sahip değildir, (en azından böyle bir niteliğe sahip olma zorunda değildir) Hele -gaye-bilinci şeklinde vazedilen- hukuki düzenler teamüllere nispetle daha az ahlaki nitelik arz eder. Tecrübi (ampi*rik) sosyolojinin bir topluluktaki geçerli olan düzenin ahlaki mi yoksa sadece teamül veya hukuk ilkesinden mi ibaret olduğunu belirleyebilmesi için o topluluk içinde (şimdi veya eskiden) geçerli olan ahlak kavra*mına bakmaktan başka yolu yoktur. Bu sebeple bu konuda genel bir şey söyleyebilmek mümkün olma*maktadır





"










"
- Ợuαяαnтinє. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
biçimleri, düzen, hukuk, meşru, teamül, ve


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557