Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Eğitim ve Öğretim Genel > Hukuk
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Hukuk Hukuk dersi hakkındaki tüm bilgiler ve paylaşımlar bu bölümdedir.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Mart 2013, 22:09   #1 (permalink)
Fasl-ı Kırmızı

DoLaNTiN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Mart 2013
Nerden: unrealden
(Mesajlar): 3.058
(Konular): 2015
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 315426
Aldığı Beğeni: 166
Beğendikleri: 22
Ruh Halim: Huzurlu
Takım :
Standart Adalet teşkilâtinda ek emeklilik sistemi

ADALET TEŞKİLÂTINDA

EK EMEKLİLİK SİSTEMİ



Yılmaz POYRAZ

Adalet Bakanlığı

Müsteşar Yardımcısı



Kişilerin yaşlılıklarında hak edebildikleri emeklilik aylığı müreffeh bir yaşantı için yeterli bulunmamaktadır. Hatta ülkemizdeki sosyal güvenlik sistemi kendini taşıyamaz hale gelmiştir.

İşte ileriyi görebilen bazı kurumlar yıllar önce bireysel emeklilik sistemini yerleştirerek ek emekli aylığı bağlamak suretiyle mensuplarına bizce olağanüstü sayılacak yarar sağlamışlardır.

Bu uygulamaya örnek olarak OYAK, Merkez Bankası, Vakıflar Bankası, Orman Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, KARDEMİR, Posta Çalışanları ve Türkiye Noterler Birliği gösterilebilir.

Bunlardan Ordu Yardımlaşma Kurumu ve bankalar gibi özerk kuruluşların, emekliye ayrılan personelini çevresine muhtaç olmaktan, evlatlarına el açmaktan kurtardıkları yakînen görülmekte ve izlenmektedir.

Kamu kurumlarında repertasyon (dağıtım) sosyal güvenlik sistemi uygulanmakta, kesilen primler bir havuzda toplanıp bu havuzdan emekliye ayrılanlara aylıkları ödenmektedir. Üyenin çalıştığı zamanlarda maaşından kesilen primlerle ödenen emekli maaşının bağlantısı yoktur. Çalışanlardan alınan primler emekliye ayrılanlara aylık olarak ödenmektedir.

Diğer bir anlatımla çalışanlar emeklileri finanse etmektedir. Ne var ki, çalışanlardan alınan emekli kesenekleri emeklilere ödenen aylıkları artık karşılayamaz hale gelmiştir.

Bu sistemde gelir gider dengesi devletin elindedir. Devlet hem çalışanların aylığından kesilecek primleri hemde emekli kişilere ödenecek aylıkları belirlemektedir. Uygulamadaki bu sistemin artık çökmek üzere bulunduğu görevlilerce ifade edilmektedir. Nitekim hükümetçe ek emekli aylığı bağlanmasına yönelik Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulan yasa tasarısı da bunu kanıtlamakta, ek emekli aylığı bağlanmasına yönelik çalışmalarımızdaki isabeti de göstermektedir.

Günümüzde sosyal güvenlik reformu artık kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu reformun en önemli ayağını “bireysel emeklilik” sistemi oluşturmaktadır.

Bireysel emeklilik sisteminin teorisyeni Şili’li Jose Pinera’nın “ÇALIŞANLARIN ZİNCİRDEN KURTULMASI VE ÖZGÜRLEŞMESİ”olarak tanımladığı bu sistem birçok yabancı devlette ve ülkemizde bazı kurumlarda başarı ile uygulanmış ve yerleşmiştir.

1980 yılında Şili’de Jose Pinera tarafından uygulamaya sokulan bu sistemin ulaştığı başarı dolayısıyla sosyal güvenlik reformu olarak dünyada örnek gösterilmektedir.

Birlikten kuvvet doğduğunu ve damlaya damlaya göl olduğunu bireysel emeklilik sistemi kanıtlamaktadır.

Dünyada devlet desteği olmayan bütün emeklilik sistemlerinde kapitalizasyon (biriktirme) yöntemi benimsenmektedir.

Adalet Bakanlığı Teşkilâtında çalışanlar için Adalet Teşkilâtı Ek Emeklilik Sandığı Yardımlaşma Vakfı kurulmak suretiyle çalışanların zincirden kurtulması ve özgürleşmesi hedef alınmıştır. Ek emekli aylığı bağlanmasında vakfımızca da kapitalizasyon (biriktirme) yöntemi kabul edilmiştir.

Sözü edilen bu sistemlerde her üyenin hesabı ayrı tutulmakta, çalışırken cüz’î miktarlarda yapılan ödemeler ve bunların nemaları, üyenin emekliliğe esas olacak rezervini oluşturmaktadır. Bu rezerv emeklilik döneminde yada 10 yılın sonunuda kendisine maaş olarak veya toptan ödenmektedir. Bu yöntem adil ve gerçekçidir. Kişilerin yaşlılık dönemi risk altına sokulmamakta, kendilerine güvenlerini artırmaktadır. Ava giden avlanır kuralı işlememekte, insanın geleceğiyle kumar oynamasına olanak tanımamaktadır. Benimsenen bu bireysel emeklilik sisteminde kaynağı belirsiz ya da gayrimeşru kazanımlar yoktur. Ama kişiler aylık kesintiler ve buna eklenen nemaları ile ileriyi görebilmektedir.

Ülkemizde banka faizlerinde yıllara göre istikrarsızlık devam ede gelmektedir. Bireysel emeklilik sisteminde teknik faiz kuralı işletilmektedir. Teknik faiz ükede enflasyon yüzde sıfır olduğunda paranın en az getirisi olarak tanımlanabilir. Yıllık enflasyon oranları teknik faizin üzerine eklenmek suretiyle birikimlere sağlanan nemalar iştirakçilerin enflasyona yenik düşmesini engellemektedir.

Diğer bir ifade ile banka faizlerinde düşmeler dolayısıyla paranın yıllık getirisi enflasyon oranının altına düşmemektedir. Bireysel emeklilik sistemi buna olanak bırakmamaktadır.

Ayrıca banka faizlerinde düşme olduğunda paranın alım gücü arttığı için bireysel emeklilik iştirakçileri zarar görmemektedir. Buna ilâveten, iştirakçilerin aylık kesintileri havuzda toplanarak yüksek miktarlara ulaştığı için bankalardan bazen on puan fazla rutin dışı faiz alınmaktadır. Katılımın çoğalması havuzdaki birikimi arttırdığı için daha fazla getiri elde edilmektedir.

Vakfımızca benimsenen ek emekli aylığı sisteminde emekliye ayrılanların eşe dosta yük olup sefalete düşmelerinin önüne geçilmesi için çalıştıkları süre içerisinde çok az bir miktar fedakârlık göstermeleri beklenmektedir.

Gösterilecek fedakârlığın ölçüsü; yaşlılıkta kazanılacak refah düzeyi ile doğrudan ilişkilidir. İçişleri ve Orman Bakanlığı iştirakçilerinin ödeyeceği primler düşük tutulduğu için bu kurumların başarı şansı tatminkâr değildir.

Bireysel emeklilik sisteminde kişiler ek emekli aylığına hak kazanabilmek için 10 yıl süre ile (kanundan doğan zorunluluk süresidir) gönüllü olarak özel emeklilik için prim yatıracak ve ayrıca Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı, Bağ-Kur gibi kurumlara da mecburî prim ödemesine devam edeceklerdir.

Ek emekliliğe hak kazananların, emeklilik hesaplarındaki biriken rezervlerini toplu olarak almaları da mümkündür.

10 yıllık yasal süre sonunda ek emekli aylığı almaya hak kazananlara yapılacak her türlü ödeme gelir vergisinden muaf olacaktır.

Toplanan primlerin nerelere yatırılacağının çok sık denetime tâbi tutulması sistemin başarısını artırmaktadır. Adalet teşkilâtındaki çalışanların alın teri primlerini riske sokmamak için kazanç amacıyla taşınmaz mal edinilmesi ve borsaya girilmesi kesinlikle önlenmiştir.

Ek emeklilik aylığı sisteminin başarıya ulaşması yönetim masrafları ile de orantılıdır. Sosyal içeriği dolayısıyla yöneticilere ücret, huzur hakkı ve buna benzer hiçbir ödeme yapılmamakta, kişisel menfaat sağlanmamaktadır.

Ek emeklilik sisteminin yerleştirilmesi için vakfın olağan genel kurul toplantısının yapılması, Vakıflar Genel Müdürlüğüne teftiş denetleme payı ödenmesi gibi olağan ve zorunlu giderler vakıf sermayesi olarak hibe suretiyle sağlanan paranın getirilerinden karşılanmakta, böylece masraflar iştirakçilere yansıtılmamaktadır.

Hayat sigortası yapan şirketlerde ise doğal olarak masraf ve kâr payı gözetilip, kendilerine ayrıcalık tanındığından, vakfımızca benimsenen ek emeklilik sistemindeki başarıya ulaşmaları olanaksızdır.

Kurulan ek emekli aylığı ile alâkalı vakfımızda iştirakçilerimizin tüm ödemeleri doğrudan doğruya yatırıma dönüştürülmekte ve gelirleri kendilerine adil olarak hakça dağıtılmaktadır.

İştirakçilerimizin bir gün önce yatırdıkları para ile bir gün sonra yatırdıkları parada dahi nema dağıtımı farkı olmaktadır. Adat sistemi uygulanmaktadır.

Vakfımızdaki sermaye havuzunda biriken paralar her defasında ihaleye çıkarılmak suretiyle bankalar arasında rekabet ortamı yaratılarak, paraya daha çok ihtiyaç duyan banka tercih edilmek suretiyle yüksek getiri sağlanmaktadır.

Bununla birlikte ülke genelindeki ödenmiş sermayelerinin sıralamasında ilk yirmi banka dışında kalan diğer bankalarla ilişki kurulmaması vakıf senedi gereğidir. Yüksek getiri sağlarken sermayenin ağır riske sokulmamasına da özen gösterilmektedir.

Kısaca iştirakçilerimizin sosyal güvenliğinin ağrısız, sızısız ve pürüzsüz olarak gerçekleştirilmesi amaç edinilmiştir.

İştirakçilerin ödedikleri primler ile meydana gelen birikimleri ve bunların işletilmesi sonucu elde edilen nemalar ile diğer gelirleri her yıl hesap dönemi sonunda birleştirilerek üyenin toplam rezervi tespit edilmekte bu miktar bir sonraki hesap dönemine aktarılmaktadır.

Hesap devresi takvim yılı olarak kabul edilmiştir.

Yıl içerisindeki her türlü nemalar, bağışlar, aktarılan gelirler toplanarak üyenin sistemdeki mevcut birikimi esas alınmakta, günlük adat sistemine göre bulunacak nema dağıtım katsayısına bağlı olarak dağıtım yapılmakta ve üyenin yıl sonu rezervi böylece belirlenmektedir.

Nema dağıtımında her türlü vergi ve zorunlu ödemeler çıktıktan sonra net miktar esas alınmaktadır.

Vakıf senedinde yazılı koşulların kendi yararına gerçekleşmesi üzerine hak sahibi üyenin bizzat veya kanunî mümessili veya mirasçılarının müracaatı üzerine toptan ödeme seçeneğinde bulunulmuş ise bu üyeye ait birikim ve nemaların tamamı zorunlu giderler çıktıktan sonra 3 ay içerisinde hak sahibine ödenecektir. Kesin hesap çıkarılamaması halinde, avans şeklinde ödeme yapılacak, hesap dönemi sonunda kesin miktar saptanarak ödenen avans tasfiye edilecektir.

Ek emekli aylığına hak kazanan üyenin bizzat veya kanunî mümessili veya eşinin aylık bağlanma seçeneğini tercih etmeleri halinde, emekli aylığı uygulaması yapılacaktır. Ancak ölen iştirakçinin eşi kendi hissesine düşen kısım için bundan yararlanabilir. Diğer mirasçılara toplu ödeme yapılarak sistemden çıkarılacaktır.

Dul eşin yeniden evlenmesi halinde ek emekli aylığı kesilerek toplu ödeme ile sistemden çıkarılacaktır.

Emekli aylığı alanların hayatta olup olmadığı, Yönetim Kurulunca takip edilecek, aylık alanlarda kendilerindeki değişiklikleri vakfa bildireceklerdir. Vakıf Yönetim Kurulunca kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermeyen ek emekli aylığı alanlara ödeme yapılması geciktirilecektir.

Emekli aylığı seçeneğini tercih eden üye dahi her hesap döneminin başından üç ay evvel yazılı müracaatta bulunarak sistemden çıkabilir. Bu durumda toplu ödeme seçeneğindeki usule göre işlem yapılarak ilişiği kesilir.

Vakıf senedine göre, emeklilik aylığını almaya hak kazanan üyeye bağlanacak emekli aylığının hesabı aşağıdaki ilkeler doğrultusunda yapılacaktır.

Öngörülen bireysel emeklilik sisteminde teknik faiz % 7.5 olarak kabul edildiğinden sistemde üyenin matematik rezervi ile elde edilen gelirleri üyenin ortalama ömrü içerisinde asgarî garanti maaş olarak ödenir.

Bu asgarî garanti maaş, 65 yaşında önce ek emekli aylığı bağlanacaklar için esas alınan teknik faiz ve ölüm tablolarına göre hesaplanan komitasyon sayıları ile belirlenir. 65 yaşından sonra ek emekli aylığı bağlanacaklar için her yılın sonundaki üye rezervinin teknik faiz ile çarpımı sonucu bulunan meblâğın 12’ye bölünmesi suretiyle hesaplanır.

Teknik faizin üzerinde elde edilen gelirler ise ilâve maaş olarak ödenecektir.

Enflasyonist ortamlar göz önüne alınarak, yeterli maaş artışlarının sağlanabilmesi için elde edilen son yıla ait toplam gelirden, garanti edilen maaş düşüldükten sonra, kalan miktarın % 5 ilâ % 10 arasındaki kısmı ilâve maaş olarak garanti maaş ile birlikte ödenecektir. Geri kalan gelir bakiyesi gelecek yıllarda maaş artışı sağlanabilmesi için üyenin matematik rezervine ilâve edilecektir.

Emekli aylıkları üç aylık dönemler sonunda ödenecektir.

Çok küçük miktarlarda ek emekli aylığı bağlanmak suretiyle gereksiz emek ve masraf kaybına yol açmamak için ek emekli maaşı bağlanmasında iştirakçinin matematik rezervinin, Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığınca kendisine bağlanabilecek aylık emekli maaşının % 20’sinin ek emekli aylığı olarak ödenebilecek miktara ulaşması gerekli görülmüştür.

Emeklilik dışında her ne şekilde olursa olsun Adalet Teşkilâtındaki görevinden ayrılan iştirakçiler ayrıldıkları tarih itibariyle üyelik haklarını kaybederler. Ancak üyeliklerini devam ettirmek isteyerek vakfa yazılı olarak başvuranlardan Vakıf Yönetim Kurulunca hariç üye olarak üyeliğinin devamında bir sakınca bulunmadığına karar verilenlerin üyelikleri devam eder.

Vakıftan ayrılıp da yeniden üyelik hakkını kazananlar evvelce vakıftan geri almış oldukları aidat ve nemalarla, vakıftan ayrı kaldığı sürede ödemesi gereken aidat toplamını, Vakıf Yönetim Kurulunca tespit edilecek faizlerini matematik rezervini teşkil etmek üzere vakfa ödemek zorundadırlar.

Muazzaf askerlik görevini yapmak üzere Bakanlıktaki görevinden ayrılanların üyelik hakları askerlik süresince dondurulmaktadır.

Üyelik hak ve mefaatleri başkalarına devir, temlik ve terhin edilemez, teminat olarak gösterilemez. Bu husustaki her türlü sözleşme geçersizdir. Üyeler, yazılı başvuru ile üyelikten ayrılabilirler. Ancak Adalet Teşkilâtından ayrılmadan vakıf üyeliğinden ayrılanlar bir defaya mahsus olmak üzere tekrar vakfa kaydı yönetim kurulunun takdirine bağlıdır.

Vakıf üyesinin iyi niyet kuralları ile bağdaşmayacak davranışlar göstermesi, vakfın amaç ve menfaatlerine zarar vermesi halinde ilgili organ tarafından verilen ihraç kararı ile üyeliği son bulur.

Vakfın giriştiği her türlü faaliyetten üyeler şahsen sorumlu değillerdir. Üyenin şahsi borcu dolayısıyla vakfa karşı takibat yapılarak, vakıf mallarına başvurulamaz.

Vakfı zarara uğratan, basiretli davranamayan iştirakçilerin paralarını hesaba geçtiği tarihi izleyen bir aylık sürede vakıf senedinde öngörülen yatırımlara dönüştürmeyen yönetim kurulunun görevi sona erer. Vakıftaki her türlü hak ve alacakları vakıf hesaplarına gelir olarak kaydedilir. Bir takvim yılı içerisinde 4 defa mutat toplantılara katılmayan üye dahi yönetim kurulundan ayrılmış sayılır.

Yönetim ve ilgili sair organların, vakıftaki faaliyetlerini olumsuz bulan en az 5 iştirakçinin ticaret mahkemesine başvurarak delil tespiti yoluyla tayin ettirecekleri 3 kişilik bilirkişi raporu ile yönetimdeki aksamaların saptanması halinde dahi ilgililerin görevi sona erer.

Vakfın öz kaynaklarına ait yıllık gelirlerin en çok %20’si yönetimi sürdürme giderlerine, en az % 80’i ise vakıf amaç ve hizmet konuları doğrultusunda tahsis ve sarf edilmesi 903 sayılı Kanunun 4’üncü maddesi ve bu Kanunun uygulanmasını gösterir Tüzüğün 37’nci maddesi hükmü ise de, bireysel emeklilik sisteminde iştirakçilerin ödentileri ve nemalar tamamıyla matematik rezerve dahil edilip yöntemi sürdürme gideri ve benzeri masraflardan kaçınılmaktadır.

1999 yıl sonu itibariyle, internet aracılığıyla iştirakçilerimizin nemalarıyla birlikte toplam birikimleri açıklanmıştır.

Sermaye havuzunun getirileri her ay saptanamayacağından, 2000 yılından itibaren de her ayın sonu itibarıyla iştirakçilerimizin 2000 yılı nemaları hariç toplam birikimleri internet vasıtası ile üyelere duyurulmaktadır.

Aktüeryal hesaplara nazaran başlangıçta 10 milyon Türk Lira aylık iştiraki bulunan bir üyenin, her yıl % 50 oranında ödemesinin artması ve yıllık en az % 60 bileşik faiz getirisi sağlanması koşulu ile 11 yıl sonunda katılan kişinin biriktirdiği kapitali faiz ve nemaları ile birlikte hiç gelir vergisi ödemediği takdirde 229.803.300.000 TL.’dir. İştirakçilerden gelir vergisi kesilmesi halinde ise 11 yıl sonunda biriken parası 145.606.600.000 TL.’dir. İşte bu yüzdendir ki, vakfımızın ikinci emekli aylığı için benimsediği sistemin gelir vergisinden muaf olabilmesi üyeler yönünden büyük önem taşımaktadır.

Halen yürülükte bulunan Gelir Vergisi Kanununun 94’üncü maddesi, sosyal içerikli ve ticarî işletme niteliği taşımayan kanunla kurulmuş vakıfları gelir vergisinden bağışık tutmuştur.

Diğer taraftan bir üyenin 11 yıl sonunda 229.803.300.000 TL. yerine 145.606.600.000 TL. birikim sağlaması ve aradaki farkı gelir vergisi olarak ödenmesi pahasına özel hukuk hükümlerine tâbi olarak kurulmuş bulunan vakıf faaliyetini sürdürecektir. Kanunla kurulmuş vakıf haline dönüşmesi ya da tamamıyla resmî bir yardım sandığı haline gelmesi imkânı yaratılacak olursa primleri daha aza indirgemek suretiyle özel hukuk hükmî şahsiyeti olarak Adalet Teşkilâtı Ek Emeklilik Vakfının faaliyetine devam etmek suretiyle başka bir ek emeklilik kazanılmış olacaktır.

6 ay önce faaliyete geçen ek emeklilik vakfının üye hesaplarında yaklaşık 500.000.000.000 TL. birikmiştir.

Vakıf Yönetim Kurulu gelir artırıcı kaynak arayışlarını sürdürmektedir.

Üyelerin aylık ödemelerinin vergi matrahından düşülmesi suretiyle hayat sigortası yapan şirketlere paralellik sağlamak üzere idarî yargı yoluna başvurulmaktadır.

Üyelere özel kredi kartı verilerek ek külfet getirmeden harcamalarının binde üçünün vakfa hibe edilmesi hususunda bir banka ile anlaşma yapılmıştır. Anlaşma yapılan bankadan üyelerin harcamalarının miktar üzerinden binde üç oranında tahsil edilecek paralar iştirakçilerin vakıftaki matematik rezervlerine intikal ettirilecektir. Üyeler, harcama bedellerini öderken herhangi bir ek külfete katlanmayacaktır. Bu girişim üyelerin tamamıyla kişisel menfaatine yöneliktir.

Banka faizlerinin düşmesi paranın alım gücünü artırdığı için 10 yıl sonundaki nemalı birikimler enflasyona yenik düşmemektedir. Ülkemizin günlük ve aylık ekonomik durumu değil, 10 yıllık bir süreç dikkate alınmalıdır.

Bakanlar Kurulunca 21.03.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisine yasalaşmak üzere yollanan “Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu Tasarısı” ile ülkemizdeki “sosyal güvenlik sistemine ilâve olarak katılımcılara emeklilik döneminde ek gelir sağlamak üzere, gönüllü katılıma dayalı ve belirlenmiş katkı esasına göre ...” bireysel emeklilik sisteminin oluşturulması amacı güdülmektedir.

Ne var ki, özel emeklilik şirketleri vasıtası ile yürütülmek istenen bu bireysel emeklilik sistemi, içerdiği hükümler itibarıyla katılımcılarına ayrıcalıklar sağlamaktan ziyade, devletin güdümünde faaliyet göstermesi öngörülmektedir.

Geçmişte tasarruf bonosu, zorunlu tasarruf, konut edindirme yardımı, MEYAK gibi uygulamalar hep başarısızlıkla sonuçlanmıştır.

Özel emeklilik şirketleri ise kâr payı ve masraf olarak kendilerine ayrıcalık taşıyacağı kuşkusuzdur. Tasarıda ek emeklilik aylığına hak kazanmak için 10 yıllık süre geçmesi koşulu yanında katılımcının 56 yaşını doldurması öngörülmektedir.

Tasarıda özel emeklilik şirketinin kurulabilmesi için Hazine Müsteşarlığından izin alınma mecburiyeti yanında ödenmiş sermayesinin yirmitrilyon Türk Lirasından az olmaması gibi koşullar aranması katılımcılar yönünden kuşku ile karşılanacak hükümlerdir. Sözü edilen bu tasarıda iştirakçilere vergi bağışıklığı gibi ayrıcalıklar tanınmış değildir.

“Azıcık aş kavgasız baş” kuralına göre sürdürülen Adalet Teşkilâtı Ek Emeklilik Sandığı Yardımlaşma Vakfının amaçlarını daha doğru ve isabetle gerçekleştireceği tartışmasızdır.

Vakfa katılımlar devam etmekte olup 2000 yılı sonuna kadar üye olanlardan giriş aidatı alınmamaktadır. Üye kayıtları için bulunulan yer maaş mutemetliğine veya Ankara’daki vakıf merkezine başvurulması yeterlidir.

Ek emeklilik vakfının başarısı iştirakçi sayısının artması ile daha da çoğalacaktır.

Sonuç olarak yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda gerçekleştirilen ek emekli aylığına dair yeni sistem Adalet Teşkilâtı mensuplarının çalışırken katlanacakları küçük fedakârlık karşılığı ileride refah seviyesi yükselmiş olarak yaşantısına devam etme olanağı sağlayacaktır. Şüphesiz ki, Adalet Teşkilâtında bireysel emeklilik sisteminin yerleşmesi, tüm çalışanların yakın ilgi ve katkılarıyla gerçekleşecek ve zirveye ulaşacaktır.

Adalet Dergisi Sayı 4




DoLaNTiN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
adalet, ek, emeklilik, sistemi, teşkilâtinda


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557