Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Eğitim ve Öğretim Genel > Hukuk
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Hukuk Hukuk dersi hakkındaki tüm bilgiler ve paylaşımlar bu bölümdedir.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Mart 2013, 23:46   #1 (permalink)
Fasl-ı Kırmızı

DoLaNTiN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Mart 2013
Nerden: unrealden
(Mesajlar): 3.058
(Konular): 2015
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 315426
Aldığı Beğeni: 166
Beğendikleri: 22
Ruh Halim: Huzurlu
Takım :
Standart Öğrenci Affı..

Öğrenci Affına ilişkin yasa teklifi, TBMM Genel Kurulu'nda 21 Haziran 2000 tarihinde kabul edildi. Yasa, 28 Haziran 2000 tarihli Resmi Gazete'de (sayı: 24093/mükerrer) yayınlanarak yürürlüğe girdi.
Yasayla 12 Eylül 1980�en 1999-2000 Öğretim yılı sonuna kadar, her ne sebeple olursa olsun, okulla ilişiği kesilen öğrencilere, iki sınav ve bütünleme hakkı verildi.
Yasa, lisans üstü öğrenim gören öğrencilere de yeni sınav hakkı tanıyor, değişiklikle doktor, yardımcı doçent ve doçentlerin kamu personeli dil sınavı yerine, uzmanlık alanına göre yabancı dil sınavını geçme şartı aranacak. Yasada türbanlı öğrencilerin okullara dönüşüne ilişkin olarak da, �ğrenciler yürürlükteki kanun ve kanunlara ilişkin mevzuata uymak zorundadır�hükmü getirildi. Ayrıca not barajları, doktora yeterlilik dil sınavında 50, doçentlik dil sınavında ise 65 olarak belirlendi.
Aftan yararlanmak için, Yasanın yayımı tarihinden itibaren 2 ay içinde ilgili yükseköğretim kurumuna başvurulması gerekiyor.
Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, TBMM Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada, affın üniversite öğrencisi ve öğretim üyesi kalitesini olumsuz yönde etkileyeceğini belirterek, "Kaliteyi oya feda edersek nasıl AB�e entegrasyondan söz edebiliriz?", "Kanun, bilim ve kalite adına, Türk üniversitesine, dilerim ki zarar getirmez" dedi.
Öğrenci affı, Türkiye'nin gündemine 1983'de girdi. Bu tarihten sonra 1984, 1986, 1988, 1991, 1993, 1995 ve 1997 yıllarında tekrar öğrenci affına ilişkin yasal düzenlemeler yapıldı.
1991 yılına kadar çeşitli nedenlerle ilişkisi kesilen 185 bin öğrenciden 64 bin 500'ü geri dönmüş, bunların da 40 bin 207'si yeniden üniversiteden ayrılmış. (ANAP İstanbul Milletvekili Ahat Andican'ın konuşmasından)

TBMM'de kabul edilen 4584 sayılı, Öğrenci Affına ilişkin yasa şöyle:



YÜKSEK ÖĞRETİM KANUNUNUN BİR MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ İLE BU KANUNA GEÇİCİ MADDELER EKLENMESİNE DAİR KANUN


Madde 1. - 4.11.1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanununun 24 üncü maddesinin (b) bendinin üç nolu alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
3.- Üniversitelerarası Kurulca merkezi sisteme hazırlanacak (sosyal, fen, sağlık gibi) kendi alanlarındaki bir yabancı dil imtihanını başarmış olmak.
MADDE 2. - 4.11.1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir :
GEÇİCİ MADDE 46. �/b> Yükseköğretim kurumlarında; hazırlık ve ara sınıflar dahil bütün sınıflarda ön lisans ve lisans düzeyinde öğrenim yapan öğrencilerden, 12 Eylül 1980 tarihinden 1999-2000 öğretim yılı sonuna kadar, her ne sebeple olursa olsun ilişkileri kesilmiş veya kesilme durumuna gelmiş öğrencilere ilişkilerinin kesilmesine sebep olan bütün dersler için devam, iki sınav ve bütünleme hakkı verilir (Öğrenciler, daha önce başarısız oldukları kaldırılan derslerin yerine kurumlarınca konulacak muadil başka derslerden sınava girerler.) Öğrencilerin bu sınavlarda başarılı olmaları halinde öğrenciliğe intibakları yapılır. Öğrenciler, öğrencilik haklarının devamı için yürürlükteki kanun ve kanunlara uygun ilgili mevzuata uymak zorundadır.
Birinci fıkradaki haklar saklı kalmak kaydıyla, uygulamalı eğitim-öğretim yapan okullardan ayrılan öğrencilere, devam edemedikleri dersler ve uygulamalar için ilgili yükseköğretim kurumunca devam imkânı sağlanır. Bu öğrenciler için yönetmeliklerindeki devam şartını tamamladıktan sonra Kanunun öngördüğü sınav süresi başlar.
Sınıf geçme sistemi uygulayan yükseköğretim kurumlarında en çok üç dersten başarısız olup bir üst sınıfa geçemeyen öğrencilere; üst sınıfa devam etme ve alt sınıfa başarısız oldukları dersler için iki sınav ve bir bütünleme hakkı verilir. Not ortalaması sebebiyle sınıf geçemeyen veya mezun olamayan öğrencilere, istedikleri üç dersten not yükseltmek için bir sınav hakkı tanınır.
2547 sayılı Kanunda öngörülen azamî öğrenim sürelerini doldurdukları için, kurumları ile ilişkileri kesilen öğrencilere; alamadıkları dersler için, bir defaya mahsus olmak üzere devam etme ve sınav hakkı tanınır. Bu öğrencilere normal öğrenim sürelerine ilave olarak iki yıl ek süre verilir. Öğrenimlerine devam eden öğrencilerden dönem veya yıl kaybetme durumunda olanlar da bu haktan yararlanırlar. Bu öğrencilere istemeleri halinde derslere devam hakkı tanınır. Bunlardan ara sınav şartı istenmez. Diğer öğrencilerle birlikte final ve bütünleme sınavlarına girerler.
Sınavlara girecek öğrencilerin hakları, hukuk dışı herhangi bir sebeple engellenemez. Belirtilen müracaat süreleri içerisinde askerlik süresi gelmiş olanlar, bu Kanun hükümlerine göre verilmiş hakları kullandıkları takdirde tecilli sayılırlar. Halen askerlik görevini yapmakta olanların terhislerinden sonraki iki ay içerisinde müracaat hakları saklıdır. Gözlem altında veya tutuklu bulunanlar, bu hallerinin sona ermesini takip eden iki ay içerisinde müracaat ettikleri takdirde, bu Kanun hükümleri çerçevesinde haklarını kullanabilirler.
Üniversitelerin çeşitli bölümlerinde ve konservatuvarlarda dışarıdan bitirme sınavlarına girerek öğrenimlerine devam eden ancak bu sınavların kaldırılması ile okullarını bitirememiş veya başarısız duruma düşmüş öğrenciler de bu Kanunda diğer öğrencilere tanınan sınav haklarından yararlanırlar.
1997-1998 eğitim-öğretim yılından başlamak üzere Gülhane Askerî Tıp Akademisinde okurken bu Kanunun yayımı tarihine kadar her ne sebeple olursa olsun ilişiği kesilmiş olanların (yargıya intikal etmiş ve disiplin suçu nedeniyle ilişiği kesilenler hariç) bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren iki ay içerisinde başvurmaları halinde, Yüksek Öğretim Kurulunca, okuyacakları Tıp Fakülteleri belirlenir. Belirlenen Tıp Fakültelerince intibakları yapılan öğrenciler, 2547 sayılı Kanunun geçici 40 ıncı maddesinin ilgili hükümlerinden diğer öğrenciler gibi yararlanırlar.
Yukarıdaki haklardan yararlanmak isteyenlerin bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren iki ay içerisinde ilgili yükseköğretim kurumuna başvurmaları şarttır.

GEÇİCİ MADDE 47. �/b> 1988-1989 öğretim yılından 2000 yılı sonuna kadar, lisansüstü öğrenimi görürken, her ne sebeple olursa olsun kurumları ile ilişiği kesilen öğrencilere başarısız olduğu dersler için iki sınav hakkı; yüksek lisans öğrencileri için bir yıl, doktora öğrencileri içinde iki yıl tez hazırlama süresi verilir. Ayrıca 1996-1997 öğretim yılı başlangıç tarihine kadar yabancı dil sınavına giremeyenler ve ilgili kanunun yürürlük tarihine kadar yabancı dil şartını yerine getiremeyerek kaydı silinen öğrenciler, yeniden kayıt yaptırabilirler. Doktora yeterlilik sınavına girebilmek için, yabancı dil sınavında başarısız olanlara üç sınav hakkı tanınır.
Yardımcı doçentlik kadrosunda görev yapan öğretim elemanlarının çalışma sürelerindeki sınırlama kaldırılmıştır.
1996 yılından itibaren yüksek lisans ve doktora yabancı dil sınavında 100 puan üzerinden 50 (elli) ve daha yukarı, doçentlik yabancı dil sınavında ise 65 (altmışbeş) ve daha yukarı puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen ve Yükseköğretim Kurulu tarafından uluslararası alanda geçerli sayılan diğer yabancı dil sınavlarından bunlara denk puan alanlar başarılı sayılırlar.
Lisansüstü öğrencilik sıfatını yeniden kazananlar, bu hakkı kazandıkları tarihten itibaren araştırma görevlisi olanlar, araştırma görevliliği kadrosuna yeniden atanırlar. Çalıştıkları üniversitenin bulunduğu şehir dışındaki başka bir üniversitede lisansüstü eğitim-öğretim programına kayıtlı iken, kayıt-kabul işlemlerinden sonra yürürlüğe, girmiş Yükseköğretim Kurulu karar ve talimatlarına göre kaydı silinenler, bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde müracaat etmeleri halinde öğrenimlerine kaldıkları yerden devam ederler. Bu Kanundan yararlanmak üzere müracaat eden öğrencilerden askerlik erteleme süreleri sona erenlerin askerlikleri, bir defaya mahsus olmak üzere bir yıl daha ertelenir.
1988-1989 öğretim yılından 2000 yılı sonuna kadar; sanatta yeterlilik, Tıp Fakülteleri veya tıpta uzmanlık alanlarında başarısız olanlara, kendi isteği ile ayrılanlara veya eğitimini kesintiye uğratanlara, istemeleri halinde, başarısız oldukları derslerden laboratuvar ve uygulamalı derslere devam ve ayrıca eksik rotasyonlarını tamamlamaları şartı ile iki sınav hakkı tanınır.
Yurt dışına yüksek lisans ve doktora yapmak üzere gönderilen, yurt dışında yüksek lisans ve doktora için kalmaları gereken süre içerisinde her ne sebeple olursa olsun çalışmanın hangi aşamasında olursa olsun Türkiye�e dönmüş veya çağrılmış olanlar veya yurt dışında kalması gereken süre dolduğu için geri gelmek zorunda kalan ve Türkiye�e görevleri ile ilişkileri kesilen öğrencilere iki, doktora eğitimi için dört yarı yıl Yükseköğretim Kurulunun Türkiye�e belirleyeceği üniversitelerde öğrenimlerine devam hakkı tanınır.
Yukarıdaki haklardan yararlanmak isteyenlerin bu Kanunun yürürlük tarihinden itibaren kurumlarına iki ay içerisinde müracaatları şarttır.

GEÇİCİ MADDE 48. �/b> 1989-1990 eğitim-öğretim yılı başından, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihe kadar, yükseköğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, önlisans ve lisans eğitim-öğretim programları ile yüksekokulların herhangi bir sınıfında kayıtlı öğrencilerin, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve bu Kanuna atıf yapan Yüksek Öğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre aldıkları disiplin cezaları, bütün sonuçları ile kaldırılmıştır. Bunların sicil dosyalarındaki cezaî kayıtlar, ilgililerin müracaatı aranmaksızın dosyalarından çıkarılır.
MADDE 3. �/b> Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. �/b> Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI METİN BOSTANCIOĞLU'NUN KONUŞMASI:
Milli Eğitim Bakanı Bostancıoğlu, öğrenci affına ilişkin yasa önerisi üzerindeki eleştirileri cevaplandırırken, affın üniversite öğrencisi ve öğretim üyesi kalitesini olumsuz yönde etkileyeceğini vurgulayarak, �aliteyi oya feda edersek nasıl AB�e entegrasyondan söz edebiliriz?�dedi.
Bostancıoğlu'nun konuşması şöyle:
Sayın Başkan, kıymetli üyeler; bilindiği gibi, ülkemizde, ekonomik nedenlerle, yükseköğrenim görmeye yoğun bir talep vardır, ortaöğretim sistemindeki yapılanma da bu talebi körüklemektedir. Bugünkü hayat koşulları içerisinde, üniversiteye girmek hem zor hem de pahalıdır.
Ülkelerin en önemli kaynaklarının başında, kaliteli eğitim görmüş insanları gelmektedir. Tüm üretim, yatırım ve eylemin temelinde insan vardır. Kalkınmanın temeli de kaliteli eğitim almış işgücüdür.
Bilginin ve teknolojinin üretilmesinde, paylaşılmasında ve sürekliliğinde, akademik hareketliliğin önemi büyüktür. Yükseköğretimdeki uluslararası hareketlilikle de, ülkelerin, birbirinin eğitimlerini, diploma ve diğer belgelerinin denkliklerini tanımaları arasında çok yakın bir ilişki vardır. Diğer bir deyişle, ülkelerin, kaliteyi koruyarak, yükseköğrenim belgelerinin denkliklerini tanımaları, uluslararası akademik hareketliliğin hem gerçeği hem de gereği olabilmektedir.
Ülkeler arasında başlayan ve büyük bir hızla artacağına inanılan öğrenci değişimi programlarının eşdeğerliliği, eğitimin niteliği gibi konular, uluslararası akreditasyonu da gündeme getirmiştir. Bunların dışında, yükseköğretimde akreditasyonu zorlayan bir etken de, uluslararası ticarî, teknolojik entegrasyondur.
Büyük bir olasıkla, 2000'li yılların mühendis, avukat veya ekonomistleri, doktorları, çokuluslu şirketlerde, hastanelerde, yabancı meslektaşlarıyla bir arada veya yalnızca ulusal değil, uluslararası normlarla görev yapacaklardır. Bütün bu gerçeklerin yapılacak yasal düzenlemelerde göz önünde tutulması gerekir. Bütün bu gerçeklerin, bilhassa, bugün, bu görüştüğümüz kanun teklifi üzerinde, bir defa daha göz önünde tutulması gerekir.
Yükseköğrenimde 1983 yılından 2000 yılına kadar 9 defa değişiklik yapıldığını, hatta son yapılan bir değişiklikle de, devamlılık arz eden affın söz konusu olduğunu milletvekili arkadaşlarım anlattılar.
Yüksek düzeyde akademik başarıyı gerektiren lisansüstü eğitim, dünyanın hemen birçok ülkesinde paralı olmasına karşın, ülkemizde ücretsiz ve bu kademe için verilen süreler diğer ülkelerden daha uzundur. Bunun için, lisansüstü eğitimin aksatılmadan, düzenli, planlı bir şekilde yürütülmesi esastır. Üniversitelerimizde görev alacak adayların dünya standartlarında yetiştirilmesi gerekir.
Bilimsel bir yaklaşımla ele alındığında, ek sınav hakkı verilmesiyle ilgili uygulamalar, yükseköğretimde liyakat ve ehliyet ilkesiyle çelişmekte, eğitimin niteliğini düşürmekte, üniversite özerkliğini zedelemekte, yeni öğrenci kontenjanlarının kısıtlanmasına neden olmakta, üniversite ortamında olumsuz hava yaratmakta ve bütün bunların sonucu olarak ekonomik kayba neden olmaktadır.
Tekliflerle, öğretim üyelerine de bazı muafiyetler getirilmesinin istendiği görülmektedir. Akademik kariyer yapmak bir istek olup, bunun gereklerini yerine getirmek de talep sahiplerinin görevidir. Akademik personelin her yönüyle, diğer ülkelerin üniversitelerinde görev yapan meslektaşlarıyla iletişim içerisinde olmaları, dünya ölçeğinde, alanlarında meydana gelen gelişmeleri ve yayınları izlemeleri kaçınılmazdır. Bu çerçevede değerlendirildiğinde akademik kariyer yapacaklar için belirlenen kriterler, onların dünya ölçeğinde olmalarını hedeflemektedir. Kaliteyi belirleyecek bu kriterlerden vazgeçilmesi, ülkemiz adına kayıp olacaktır sayın milletvekilleri. Bu nedenle, özellikle kamu personeli dil sınavında belirtilen kriterlerin altına inilmesi mümkün görülmemekle birlikte; dil sınavının, yine merkezi sistemle, sağlık bilimleri, sosyal bilimler ve fen bilimleri arasında kategorik bir düzeye tabi tutulacağı düşünülebilir.
Sayın milletvekilleri, bu hafta başlarken, hükümetimizi, devletimizi temsilen, Avrupa Birliğinin Bükreş'te düzenlemiş olduğu Dördüncü Avrupa Birliği Eğitim Bakanları Toplantısına katıldım; pazartesi, salı günü bu toplantı çalışmalarını tamamladı. Avrupa Birliği Eğitim Bakanları Toplantısının konusu, sosyal uyum ve kaliteydi. Biz, üniversite öğrencilerimizin yetiştirilmesinde, Avrupa Birliği ve dünyayla sosyal uyum sağlayamazsak; biz, kaliteyi oya feda edersek, entegrasyondan nasıl söz edeceğiz?! Avrupa Birliği ve dünya standartlarını nasıl gözardı ediyoruz? İstikrar Paktı çerçevesinde, Güneydoğu Avrupa Eğitim Bakanları Toplantısında, ülkemiz, bundan sonra yapılacak Güneydoğu Avrupa Eğitim Bakanları Toplantısına evsahipliği yapmak dileğindedir; o toplantının konusu "kalite" olacaktır.
Şimdi, Türkiye Cumhuriyetinin Millî Eğitim Bakanı olarak, biz, üniversitede yetiştireceğimiz öğrencilerimizin, dünyadaki öğrencilerin kalite seviyesinin altına çekilmesini ve öğretim üyelerinin, dünyadaki öğretim üyelerinin kalitesinin altında olmasını nasıl kabul edebiliriz?
Bütün bunlara rağmen, anladığım ve gördüğüm kadarıyla, bu kanunun çıkması konusunda birkısım arkadaşlarım mutabıklardır; ancak, Millî Eğitim Bakanı olarak, bu görüşlerimi sizlere arz etmeyi görev bildim.
Bostancıoğlu, yasa ile ilgili görüşmelerin tamamlanmasından sonra yaptığı konuşmada da, "Kabul edilen Kanun, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun bütünlüğünü bozacak unsurlar ihtiva etmiştir. Kabul edilen Kanun, bilim ve kalite adına, Türk üniversitesine, dilerim ki zarar getirmez. Bir tek, belki bir tek olumlu tarafı vardır: Bu kanundan yararlanıp, üniversitelere yeniden kaydedilen ve kazanacağımız gençlerin sayısı çok az da olsa, tek faydalı yanı belki o olacaktır" dedi.




DoLaNTiN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
affı, öğrenci


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557