Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > İlişkiler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
İlişkiler İlişkileriniz hakkında kafanızdaki soru işaretlerini ve ilişkiler hakkındaki paylaşımlar bu bölümdedir.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Haziran 2014, 18:41   #1 (permalink)
Aşk Pıtırcığı

süperkız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 12 Mayıs 2014
(Mesajlar): 53
(Konular): 36
İlişki Durumu: Yok
Renkli Para : 10
Aldığı Beğeni: 10
Beğendikleri: 2
Ruh Halim: Sekercik
Standart Daha iyi iletişim nasıl kurabiliriz?

Kısa bir süre önce, bir arkadaşımla öğle yemeği için buluştum. Yemek süresince, elimde olmadan, aramızda bir iletişim bozukluğu olduğunu farkettim. Ben konuşurken sözümü kesiyordu.Herhangi bir yardım talep etmediğim halde bana tavsiyelerde bulunmaya ve fikirlerini söylemeye devam etti. Konuşma 20 dakikada son derece sinir bozan bir hale geldi. 20 dakika sonra konuşmayı kestim ve söylediği her şeye kafamı sallayarak geçiştirmeye çalıştım.

Ayrıldıktan sonra konuşmada bazı temel problemlerin olduğu oldukça belliydi.

En önemlisi karşımdaki kişideki dinleme eksikliğiydi. Benim onun fikirlerini sormadığımı anlamadı ve beni konuşmanın dışına iterken tek başına konuşmaya devam etti.İyi niyet ile hareket etmesine karşın konuşmayı yanlış bir şekle soktu.Onun iyi niyetli tavsiyelerini alamayacak kadar tek bir seçeneğe kendimi yönlendirmiş haldeydim. Belirli tepkileri vermesini istiyor ve beklediğimi bulamayıncada konuşmadan uzaklaştım.

İyi iletişim kuramadıkları, kötü dinleyiciler veya konuşmacılar oldukları için insanları suçlamak basittir, fakat iletişim çift yönlüdür – tek yönlü değil. Siz iyi iletişim kurabilen biri olamıyorsanız başkalarını iyi iletişim kuramamakla suçlamak doğru olmaz.

Bu deneyim esnasında, sizinle burada paylaşmaya çalıştığım, başarılı bir şekilde iletişim kurmaya yönelik bazı ipuçları öğrendiğim.

Size söylenenleri dikkatlice dinleyin
Ne istediğinizi bilerek konuşmaya giriş yapmak iyi olsa da buna çok fazla, sizinle iletişim kurmaya çalışan kişinin vermek istediği önemli mesajları kaçırabilirsiniz. Cevapların belirli bir tavır ile belirli bir şekilde verilmesini beklemeyin. Odaklanın ve aynı zamanda zihninizi açık bırakın.Karşınızdaki kişi sizi eleştirirse eleştirel insanlarla geçinmeyi öğrenin ve eleştiriye açık kapı bırakın. Pek çok insan kendini eleştiriye kapatma konusunda acelecidir, ama sonuçta pek çok değerli tavsiye ve tepkiden yoksun kalırlar. Eleştiriyi kişisel olarak algılamayın. Eleştirinin kendisine değil, taşıdığı mesaja bakın. Kendinize şunları sorun: “Bunu neden sordu? Bundan ne gibi dersler çıkarabilirim? Bunun benim durumumla olan ilişkisi nedir?” Açık bir zihin ile arayışınıza daha fazla cevap bulabilirsiniz.

Alt metne dikkat etmeye çalışın
Alt metin, konuşmada yer alan alt mesajlardır. Bu daha çok “satır aralarını okumak” diye bilinir. İnsanlar arasında yanlış anlaşılmalar olmasının (özellikle de erkekler ile kadınlar arasında) nedeni alt metne dikkat edilmemesi ve kişilerin birbirlerini düz bir biçimde dinlemesidir. Alt metinleri doğru şekilde değerlendirebilmek için konuşulanları aktif bir biçimde dinlemeli ve dikkatli olmalısınız. El işaretlerine, vücut diline, konuşma hızına ve konuşmadaki tonlamaya dikkat edin. Konuşmanın en önemli kısımları genellikle açıkça dile getirilmez. Alt metinleri okumak, sizi harika ilişkiler kurma konusunda bir hayli ilerletecektir.

Pozitif olun
Olumlu olmak, sevgi ve şefkat gibi duygular konusunda cömert olmak anlamına gelmektedir. Hiç duygusal açıdan cimri bir insanla iletişim kurdunuz mu? Bu insanlar sürekli eleştiri yaparlar. Ufacık hataların üzerinde durup bulabildikleri her “sorunu” size göstermeye devam ederler. Bu insanlarla birlikte olmak boğucu ve yorucudur.Bunun yanı sıra, duygusal açıdan cömert bir insan olmak sizi çekici kılacaktır. Olumsuzluklar yerine daha çok olumlu konulara odaklanın. Gerçek bir ilgi gösterin ve karşınızdakinin mutluluğuna önem verin. Uygun durumlarda o kişiyi övün. İnsanlar sizinle görüşmek için sabırsızlanacaklardır, çünkü sizinle birlikte iken kendilerini daha mutlu ve daha iyi hissedeceklerdir.

Karşınızdaki bireylere saygı gösterin
Başarılı bir iletişim karşılıklı saygı ile kurulabilir. Her şeyden önce karşınızdaki kişiye saygı duymazsanız bu davranışınızın etkisi kendisini iletişim sırasında gösterecektir.Karşınızdaki kişinin geçmişini, uzmanlığını ve yeteneklerini bilin. Kişinin, kendi hayatının yöneticisi olarak pozisyonunu bilin. Bu kişi hoşlanmadığınız bir iş arkadaşınız da olsa, ne yapmış olursa olsun ona saygı duyun. Bir kişinin sizinle konuşması ve size saygı duymaması size nasıl bir his yaşatıyor? Diğer kişiler de aynı şekilde hissedecektir. Sadece bu da değil, saygı duymadığınız bir kişinin size saygı duymasını da bekleyemezsiniz değil mi?

Göz teması kurmak iyidir
Sizinle konuşan kişinin gözlerine bakarak orada olduğunuzu ve onu dinlediğinizi gösterin. Gözlerinizi hiç ayırmadan bakmanız gerekmiyor. Karşınızdaki kişi size baktığında göz temasını koruyun ve arada bir doğrulayıcı bir ifadeyle başınızı sallayın. Siz kendinizi vererek dinlerken karşınızdaki kişinin sizin konuşmadan uzaklaştığınızı hissetmesini istemezsiniz.

Karşınızdakilerin sözünü kesmeyin çok bir sebeb olmadıkça
Gereksiz yere araya girmeyin. Karşınızdaki kişi lafı uzatan biri de olsa, araya girmeden önce ona kendisini tam olarak ifade etmesi için birkaç fırsat verin. Bazen karşınızdaki kişinin tam olarak söyleyeceğini bildiğinizi sanarsınız, ama aslında yanılıyor olabilirsiniz. Bazen insanlar söyleyeceklerini düşündüğüm şeyden tamamen farklı şeyler söylerler.Lafı çok fazla uzatan insanlarla birlikte oldum – bu insanlar karşılarındaki kişilerin kendilerini iletişime kapattıklarını fark etmeden 30 dakika boyunca konuşmaya devam edebilirler. Bu tarz insanlarla karşılaştığınızda ilk birkaç sefer laflrını bitirmelerini bekleyin. Diğer cevapların da aynı şekilde çok uzun olması bu kişinin düşünce kalıplarının oldukça karmaşık olduğunu gösterir. Doğru sorular sorarak cevaba ulaşmalarına yardım edin. (İpucu #9)

Şüphe duyduğunuz bir şey varsa sorun
Farzetmek kolaydır, ama atasözlerinin de dikkat çektiği üzere, farzettiğiniz zaman kendinizin ve konuştuğunuzun kişinin dışında bir gerçeklik yaratmış olursunuz. Her konuştuğunuz kişi yepyeni bir kişidir ve X kişisi için geçerli olan bir şeyin Y kişisi için de otomatik olarak geçerli olacağını düşünmeyin. Diğer kişilere ilişkin tüm inançlarınızı bir kenara bırakın ve yeni bir iletişim kurmadan önce temiz bir sayfa açın. Şüphe ettiğiniz bir şey olursa daha fazla bilgi almak için soru sorun. Bir sonuca varmadan önce her şeyi öğrenin.Kişi konuşmasını bitirdikten sonra durumu açıklığı kavuşturan bir soru sormak iyi bir alışkanlıktır. Böylelikle her zaman doğru mesajı alırsınız. Bu, iyi bir iletişimin (ve ilişkinin) en önemli unsurlarındandır.

Karşınızdaki kişiyi yansıtmak güzedir
Yansıtma, bir kişinin etkileşim halinde olduğu başka bir kişiyi genellikle kopyalaması davranışıdır. Bu davranışa taklit el hareketleri, hareketler, vücut dili, kas gerilmeleri, ifadeler, tonlamalar, göz hareketleri, nefes alış şekli, tempo, aksan, tutum, kelime/metafor seçimleri ve iletişim kurma şekilleri dahildir. (Wikipedia)Yansıtma, iyi bir iletişimin anahtarı olmaktan ziyade iletişimi kolaylaştıran bir stratejidir. Sadece buna güvenmekten kaçının ve aşırıya kaçmayın. Bir kişiyi %100 yansıtmaya çalışmak sizi sadece boş bir insan gibi gösterecektir. Bu söylenenler, yansıtma, sizin iletişim için doğru “konumda” olmanıza yardım olur. Bir dahaki sefere biri ile konuştuğunuzda, kişinin temel vücut hareketlerini yansıtın. Karşınızdaki kişi dik bir şekilde oturmuyorsa siz de biraz kambur oturun ve gözlerinizi o kişi ile aynı seviyeye getirin. Kişi gülümsüyorsa siz de gülümseyin. Bu, onu daha da cesaretlendirecektir.

Doğru cevapları bulmak için doğru soruları sorun
Her konuşma sorulardan ve cevaplardan oluşur. İyi iletişim kuran biri olmak, sorulacak doğru soruların neler olduğunu bilmenizi gerektirir, böylece konuşmayı doğru yönde takip edersiniz. Konuşmanın gidişatı ve cevapların niteliği sorduğunuzun soruların kalitesine bağlıdır.Birkaç soru türü bulunmaktadır. Bunlardan birincisi, açık sorulardır. Bu soruları, kişinin açık bir şekilde paylaşımda bulunmasını istediğinizde sorarsınız. Örneğin: “Ne oldu?” veya “Görüşme nasıl geçti?”. İkincisi, yoklama sorularıdır. Bunlar, konunun belirli bir kısmını açıklığa kavuşturmak için sorulan nokta sorulardır. Örneğin: “Böyle düşünmene ne neden oldu?”, “Seni mutsuz eden ne?” veya “Sana ne yaptı?”. Üçüncüsü, kapalı uçlu sorulardır. Bu soruları, daha önceden belirli düşüncelere sahip olduğunuz konularda hızlı bir evet/hayır cevabı almak için sorarsınız. Bu, konuşmanın hızlı bir şekilde ilerlemesine yardımcı olur. Bu soruların bir kombinasyonunu kullanmak en iyi iletişim deneyimini yaratmanıza yardımcı olur.

İçtenlikle bağlantı kurun
Her şey samimi bir iletişime bağlıdır. İyi niyetle iletişim kurduğunuz ve karşınızdaki kişiyi daha iyi tanıma isteği taşıdığınız sürece hiçbir şey ters gitmez. Biriyle konuştuğum zaman iyi niyetlerimin bana yol göstermesine izin veririm ve diğer teknik unsurları ikinci plana atarım. Bunu, bir kişiye ulaşmanın en etkili yolu olarak görüyorum. Örneğin, profesyonel olarak NLP çalışmamış olsam da, iletişim sırasında, sezgisel olarak, NLP öğretileri ile aynı düzlemde olan şeyler yaptığımı fark ettim (yansıtma, eşleştirme gibi). Sonuç olarak, bırakın kalbiniz size yol göstersin. Gerisi kendiliğinden gelecektir.





Forumrenkli.com Türkiye'nin En Renkli Forumu !
süperkız isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 22 Ekim 2014, 17:56   #2 (permalink)
hür general

sefakkömbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Mayıs 2014
(Mesajlar): 59
(Konular): 7
Renkli Para : 10
Aldığı Beğeni: 12
Beğendikleri: 1
Ruh Halim: none
Standart

Dinleyerek ve anlayarak daha iyi bir iletişim kurabiliriz.





Forumrenkli.com Türkiye'nin En Renkli Forumu !
sefakkömbe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
daha, iletişim, iletişim kurmak, iyi, kurabiliriz, nasıl, pozitif olmak


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557