Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Kariyer
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Kariyer İşiniz ile alakalı ve kariyer sahibi olmak için bilgi edinebileceğiniz forum.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 19 Eylül 2011, 00:33   #1 (permalink)
'' Evli Muutlu '' ~ C. ♥ N. ~


- MikiMikrop* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: Tiyatro Sahnesinden
(Mesajlar): 5.261
(Konular): 1380
İlişki Durumu: Evli
Renkli Para : 68951
Aldığı Beğeni: 90
Beğendikleri: 102
Ruh Halim: Mutlu
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Oscar Ödülü 
Standart Antikacı 'Bingül Tezer'

Antikacı 'Bingül Tezer'

Bir kahve fincanının sapındaki küçücük bir çiçek deseni neler anlatabilir? Rengiyle kullanılan malzemeyi, formuyla yapıldığı dönemi, hatta belki onu yapan zanaatkarı... Antikacılar işte bu ipuçlarından yola çıkarak ellerine geçen her değerli nesneyle ayrı bir serüvene adım atıyor. Eski bir eşyanın izini sürerken eski sahiplerinin hayatları, o dönemde ülkede geçen önemli olaylar, trajediler, kutlamalar, hüzün ve mutluluklar gelip o küçücük çiçek deseninde toplanabiliyor. Geçmişin romantik tadına müzayedelerin heyecanı da eklenince antikacılık heyecan dolu bir serüvene dönüşüyor. Antikacı Bingül Tezer de bu heyecandan vazgeçemeyenlerden. Mesleğine sevgisini sözcüklere sığdıramayan, özellikle eski Osmanlı sanatına çok düşkün olan Tezer, belki de bu yüzden Osmanlı'nın tüm asaletini bakışında, duruşunda taşıyor. Tezer'e antika sevgisinin nasıl doğduğunu sorduk ve başladı anlatmaya...
Antikalara duyduğunuz bu sevgi nasıl doğdu?
Ben kendimi bildim bileli hep çok sevdim antikaları. Cağaloğlu'nda okurken Kapalıçarşı'daki müzayedeleri izlemeye giderdim büyük bir hevesle. Derken kendimi müzayede yaparken buldum. Ayrıca benim annem hattattı. Üstelik icazetli hattattı, yani ustalık belgesine sahipti. O zamanda bir kadın için bu çok büyük bir şey. Çok da güzel resim yapardı. Sanıyorum böyle bir ortamın içinde büyüyünce de insan biraz sanata yatkın oluyor. Resim sanatından, aslında bütün sanatlardan hep büyük zevk aldım. Tarihten büyük zevk aldım. İstanbul'da yaşıyor olmak da büyük bir şanstı benim için. İstanbul tarihi çok köklü bir şehir, nereye baksanız tarih görüyorsunuz. Etrafımdaki bütün bu zenginlikler beni de etkiledi tabii ki.
Ne zaman meslek olarak seçtiniz?
Meslek olarak antikacılığa başlamam 30 yaşımdan sonra oldu. Ondan önce müzik öğretmeniydim ve çocuklarımı büyütmekle vakit geçirdim. Bir oğlum, bir de kızım var. Oğlum şu an ünlü bir caz müzisyeni. Dediğim gibi, 30 yaşımdan sonra İstanbul'da müzayedeler düzenlemeye başladım, bir de İzmir'de küçük galerim vardı o zamanlar. Eşimin işi dolayısıyla bir süre İzmir'de yaşadım. Daha sonra bunları İstanbul'a naklettik. Bir süre de sağlığım nedeniyle ara verdim ama şu an Alif Art'la yine devam ediyorum.
İzmir'de İstanbul'u özlemediniz mi?
Evlendikten sonra eşimin mesleği nedeniyle 10 yıl İzmir'de yaşadım. O sırada İstanbul'da olmamanın pek de sıkıntısını çekmedim açıkçası. Ailecek tarihe çok önem verdiğimiz için rehberlik kursları gördük. Kızım eğitiminin yanı sıra lisanlı turist rehberi oldu o dönemde. İzmir'de tarihle iç içe o kadar güzel vakit geçirdim ki anlatamam. Çok önemli hocalarla çalıştık. Bakmayı bilirseniz insan her yerde ayrı bir hazine bulabiliyor. Her şey insanın kafasının içinde. 10 yıl İzmir'e yetmedi.

Mesleğinizde nasıl ustalaştınız? Bu alanda uzmanlaşmak isteyenlere ne tavsiye ediyorsunuz?
Bu aslında bir derya, ne kadar öğrenseniz, ne kadar bilseniz hep bir şeyler eksik kalıyor. her şeyi bilmek mümkün değil. Bence tecrübe çok önemli. Ne kadar çok eser görürseniz, ne kadar çok müze gezerseniz, o kadar kıyaslama yapma imkanınız oluyor. Araştırmanın ve teorik bilgilerin yanında bu tecrübenin olması şart. Çünkü ancak o zaman kıyaslamayla sağlıklı bir fiyat belirlemesi yapabiliyorsunuz. Teorik bilgiyi edinmek için de çok okuyacaksınız ve araştıracaksınız. Örneğin ben yurtdışında, yurtiçinde birtakım eğitimlere katıldım ama asıl ustalığımı deneyimle, çok eser görerek kazandım. Günümüzde internet gibi imkanlar sayesinde dünya çok küçük. Fransa'da olmak için Fransa'ya gitmeniz gerekmiyor örneğin. Oradaki bir müzayedeye İstanbul'daki bilgisayarınızın başında katılabiliyorsunuz.
Antikanın maddi değeri nasıl tespit ediliyor?
Birçok faktör var bir antikanın değerini belirleyen. Öncelikle kullanılan malzeme, ait olduğu dönem, benzerlerine göre içinde bulunduğu durum ve tabii ki yıpranmış olup olmadığı... Öncelikle benzerleriyle bir kıyaslama yapılıyor ve buna göre karar veriliyor. Bir de borsa gibidir antikaların fiyatlarının belirlenmesi. Belirli trendler var, bunları yakalayabilirseniz büyük maddi kazançlar elde edebiliyorsunuz. Zaman zaman bazı antikalara talep artıyor, bu yüzden de fiyatları yükseliyor. Sadece yatırım amacıyla belirli bir türde antika toplayıp sonra bunların yükselişe geçmesini bekleyebilirsiniz, örneğin.
Son zamanlarda antikada yükselen trend hangisi?
Birkaç yıl önceye kadar Osmanlı tuğralı gümüşleri çok revaçtaydı. Bir evde bu tuğralı gümüşlerden bulunması büyük prestij getiren bir şeydi. Şu aralar ise tombaklara büyük rağbet olduğunu görüyoruz. Tophane seramikleri de yükselen bir trend diyebilirim. Osmanlı ressamlarının tabloları da hiç olmadıkları kadar gündemde bu aralar. Aslında genele baktığımızda, Osmanlı sanatının yeniden keşfedildiğini,yükselişe geçtiğini görüyoruz. Batı da fark etti Osmanlı sanatının güzelliğini. Eskiden müzayedelere serpiştirilmiş parçalar konurken artık sadece Osmanlı sanatına özel müzayedeler düzenleniyor. Demek ki bütün dünyada güncel.
Antikaların korunması adına şu an sizce neredeyiz?
Bahsettiğim gibi, Cumhuriyet'in kurulmasını takiben Osmanlı sanatı bir süre çok gölgede kaldı. Bu süre zarfında da yabancılar birçok Osmanlı eserini alıp yurtdışına götürdü. Birinci Dünya Savaşı sırasında İstanbul işgal edildiği zaman İngiliz ve Fransızlar'ın Kapalıçarşı'dan birçok eser alıp götürdüklerini biliyoruz. Bunları satın alarak Türkiye'ye geri getirmeye uğraşıyoruz şimdi. Fakat dışarıya gidenler korunmuş, biraz isabet olmuş diyebiliriz. Birçok eserin kaybolmasının diğer bir nedeni de İstanbul'daki deprem ve yangınlar. İstanbul defalarca savaşlarla, depremlerle yıkılmış, yangınlarla tahrip olmuş bir kent. Birinci Fatih Yangını, İkinci Fatih yangını adı verilen çok büyük yangınlarda neredeyse bütün şehir kül olmuş. O zamanlarda büyük hattatların eserleri de yok olmuş. Kapalıçarşı'nın tarihine bakarsanız defalarca yanıp yıkılıp yeniden inşa edildiğini görebilirsiniz. Binaların ahşap oluşu da yangınları tetiklemiş. İşte tüm bu nedenlerden dolayı bazı eserlerimizi kaybetmişiz. Ama son zamanlarda özellikle Osmanlı sanatı konusunda büyük bir aydınlanma yaşandığını söyleyebilirim.
Sizce Osmanlı sanatının en güzel yanı ne?
Osmanlı, sanatını başka bir ülkenin kültüründen de alsa daime en yalınını yapmış. Formalr çok güzel, çok yalın. Hat sanatında gerçekten de bizim düzeyimize erişen yok. Bazı pers sanatçılar var ama çok az. Osmanlı sanatı İslam sanatı kapsamında değerlendiriliyor ama bence İslam sanatının en güzel örneklerini de Osmanlılar vermiş. Birçok kültürden gelen formlar Osmanlı'da en saf, en güzel halini bulmuş. Tıpkı camilerin mimarisinin kiliselerden etkilenmesi ama sonuçta baktığınızda camilerin daha güzel olması gibi. Osmanlı'nın büyüklüğü de buradan geliyor bence, bir doruk noktası gibi, zamanın ötesine geçen sade ama gelişmiş formlar yaratmışlar. Mimaride, hat sanatında, dokumacılıkta... Osmanlı'nın çok özel bir kültür olduğunu düşünüyorum. Tüm bu kültürler öyle bir sentez yaratılmış ki, çok başarılı bir sonuç ortaya çıkmış.
Geriye dönüp baktığınızda "keşke" dediğiniz bir şey var mı?
Arkeolog olmak isterdim. En çok olmak istediğim şey bu. Bir de çok iyi bir ses sanatçısı olmak isterdim, çok güzel şarkı söyleyen insanları çok kıskanıyorum. Daha doğrusu gıpta ediyorum. Sonra ressam olmak isterdim... Sanatın her dalına meraklıyım açıkçası. Hepsini birden olmak isterdim.







Ben seninle.. MUTLUYUM
C. Ö.




- MikiMikrop* isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
antikacı, bingül, tezer


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557