Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Kariyer
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Kariyer İşiniz ile alakalı ve kariyer sahibi olmak için bilgi edinebileceğiniz forum.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05 Ekim 2012, 22:06   #1 (permalink)
Elim Sende
Misafir Üye
Elim Sende - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
(Mesajlar): n/a
(Konular):
Renkli Para :
Aldığı Beğeni:
Beğendikleri:
Ruh Halim:
Standart Siz daha duymadınız mı?

Son haberleri duymadın mı? Sana inanamıyorum. Bazen bu şirkette çalıştığından şüphe ediyorum… Neyse iyi ki benim gibi bir arkadaşın var da, olan bitenden haberdar oluyorsun…” Kahve almak için makinenin yanına gittiğiniz ya da sigara içmek için dışarıya çıktığınız zaman yanınıza gelen mesai arkadaşınızın size bu cümleleri sarf etmesi belki de hiç yabancı olmadığınız bir durum. Şirkette kulaktan kulağa dolaşan haberler belki hiç ilginizi çekmiyor, bu ağın bir parçası olmak istemiyorsunuz… Belki de siz bu sözleri söyleyen kişinin yerindesiniz çünkü şirket içinde konuşulanların önemli olduğunu ve çoğu zaman gerçekleri yansıttığına inanıyorsunuz… Hangi fikri savunursanız savunun, şirket içinde gayrı resmi bir iletişim şekli olan kulaktan kulağa yayılmanın etkisini göz ardı edemezsiniz.

Şirketlerde iletişim nasıl olur?
Bir şirkette, bilgi dağılımı tabii ki resmi ya da gayrı resmi bir şekilde yapılabilir. Eğer şirket yönetimi bazı konularda çalışanları bilgilendirmek isterse bunu yazılı ya da sözlü olarak yapabilir. Burada önemli olan mesajın iletiminin önceden planlanmış, şirketin kurum kültürü ve politikalarına uygun bir şekilde yönetim tarafından yapılmasıdır. Bazen bir elektronik posta mesajı alırsınız ya da büyük bir toplantı odasında bir duyuru yapılır… Günümüzün şartlarını düşünecek olursak, küçülmeye gidileceği ve çalışanların bir kısmının işine son verilmesi gerekliliği, şirket yönetimi tarafından, bizlere beyan edilir. Bu resmi bir iletişim yoluyla yapılır. İşte o andan itibaren kimlerin işten çıkarılacağı ile ilgili bir gayrı resmi iletişim ağı devreye girer. Bir kısmı kulaktan dolma, kısmen doğru bilgiler içerirken, bir kısmı da tamamen dedikodu niteliğinde olabilir. İşte o noktada bu tür bir iletişimin şirkete ve bu haberlerin odağındaki kişilere ne kadar zarar verebileceği gözler önüne serilir.


Dedikodu şirket içi iletişimin bir parçası mı?
G. De Mare tarafından yapılan bir araştırmanın ("Communicating: The key to establishing good working relationships) sonucunda ortaya koyduğu gibi şirket içi iletişimde 3 seviye var ve bunların arasında dedikodu (kulaktan kulağa) bütün kurum içi iletişimin neredeyse yüzde 70’ini oluşturuyor. Bu bize aslında insanların molaları esnasında, toplantı aralarında, kahve ya da sigara içerken yaptıkları konuşmaların aslında şirketteki iletişimin çok büyük bir parçasını oluşturduğunu gösteriyor ki aslında bunu sadece gözlemleyerek bile anlayabiliriz. Bugün dilimizde dedikodu ya da kulaktan kulağa yayılma olarak nitelendirdiğimiz bu iletişim şekli için, iş dünyasında, 1861-1865 yılları arasındaki Amerikan İç Savaşı’ndan kalma bir terim kullanılıyor ki aslında bu haber akışını çok güzel bir biçimde anlatıyor: Grapevine yani Asma. Adından anlaşılacağı gibi bu terim her yöne dağılan dallarla kurumu tamamen saran bir iletişim ağını tanımlıyor. Savaş sırasında telgraf hatları ağaçtan ağaca aynı asmalar gibi dizilirmiş. Özensiz, derme çatma bu yapı mesajların düzgün bir şekilde alınamamasına, muğlak ve bozuk olmasına sebebiyet verirmiş. O yüzden kişiden kişiye giderken mesajların değişmesine ve bozulmasına neden olan bu sisteme aynı isim verilmiş. Gerçekten de genelde bir kişiden çıkan bir haber ya da bir bilgi inanılmaz hızlı bir şekilde her yöne yayılır. Bu yayılma esnasında kişiler çoğu zaman kendi yorumlarını eklerler. Bazen de sadece ağızdan ağza yayılırken bazı bilgi parçaları yok olur, unutulur. Bilgi/haber asla aynı kalmaz.

Takım koçluğu yaptığım bazı şirketlerde dedikodunun o takımın başarısını engelleyen en önemli unsur olduğu çoğu kez katılımcılar tarafından gündeme getiriliyor. Ama aynı zamanda bunun bir şirket kültürü olduğunu da söylüyorlar. Yönetim toplantılarında konuşulan pek çok bilginin daha karar uygulamaya koyulmadan çalışanlar tarafından bilindiğini fark ettiklerinde birbirlerinin yüz ifadelerini hatırlıyorlar. Bir taraftan şikayet ettikleri bu gayrı resmi ağın bazen de kendilerine çok faydası dokunduğunu ekliyorlar. Gerçekten de yönetim kadrosu Grapevine/Asma modelini anlar ve kontrollü ve etkin kullanabilirse bu ağı lehlerine çevirebilirler. Ancak burada bahsettiğimizin çalışanların özel hayatlarına ilişkin dedikodular değil, şirketle ilgili haber ve bilgiler olduğunu da gözden kaçırmayalım lütfen. Çünkü ilki, hiçbir şekilde şirkete yarar sağlamayacağı gibi çalışanlara ve kuruma son derece büyük zararlar verebilir.


Kim inanır ki?
Allport ve Postman (The Psychology of Rumor, New York) 1947 yılında şirketlerde çalışanların özellikle 2 durumda bu tür iletişime ağırlık verdiğini ve söylenenlere inandığını ortaya koyuyorlar. Birincisi konunun anlatan ve dinleyen için önemi, ikincisi ise konunun belirsizliği. Biraz önce vermiş olduğum örneğe dönersek, işten çıkarılma şirkette çalışan herkes için son derece önemli bir konu. Ayrıca detaylar henüz yönetim tarafından netleştirilmemiş ve belirsizlik hat safhada ve rahatsız edici. Bu durumda, dedikodunun artması ve kişilerin duyduklarına daha fazla inanır olmasını bekleriz. Şirket yönetimine düşen, önemli konularda açık, net bir iletişim kurmaktır. Mümkün olan her durumda her türlü dedikoduyu önleyecek şekilde sözlü iletişim kurarak ve gelen soruları cevaplayarak, belirsiz bir kısım bırakmamaktır.


Yarattığı zararlar inanılmaz…
Yalan yanlış haberlerin ve belirsizliklerin yarattığı motivasyon düşüklüğü nedeniyle şirketlerde verimlilik düşebiliyor. Çoğu zaman bu yansımayı kar ve zararda görmek mümkün oluyor ne yazık ki! Bu durum genelde yönetime olan güvenin sarsılmasına ve çalışanların mutsuz olmasına da sebebiyet veriyor. Ayrıca mutsuz olan çalışan iş aramaya başlıyor ve işten ayrılanların sayısında artış yaşanabiliyor. Bu arada çıkan çatışmaların, kavgaların sonucunda aksayan işlerden, birbirleriyle iş yapmaya dahi tahammül edemeyen koskoca insanları da unutmamak gerekiyor. Bir iş yerinde huzur ve işbirliği olmazsa, orada isteksizlik ve dolayısıyla hata oranları artar. Bu ise üzerinde çalışılan rakamlar düşünüldüğünde son derece korkutucu olabilir.

Nasıl engelleriz?
Aslında ismine ne derseniz deyin, insanların birbirleri ile konuşup, duyduklarını birbirleriyle paylaşmasına istisnasız her şirkette rastlayabilirsiniz. Düşününce her ne kadar bazı durumlarda son derece can sıkıcı sonuçlara yol açsa da kontrol altında tutulabildiği takdirde çalışanlar için bir sosyalleşme ve stres atma aracı haline de dönüşebilir. Burada asıl görev yöneticilere ve İnsan Kaynakları Departmanına düşüyor. Kontrol altına almaktan kastımız bu tür durumlarda kurallarla pek mümkün değildir. Daha ziyade açık ve şeffaf olarak insanların yalan yanlış konuşmasını engelleyebiliriz. Kişilerin özel hayatları ile ilgili dedikodularda ise biraz daha farklı yöntemler izleyebiliriz. Bilinçlendirme başta olmak üzere, şirketin bu konudaki politikasını son derece net bir şekilde ortaya koymak ve bu tür davranışların kesinlikle hoş karşılanmayacağını açıkça belirtmek iyi bir başlangıç olur. Yazılı bir kural olarak şirketin nelere tolerans gösterebileceğini, neleri ise asla kabul edemeyeceğini ortaya koymak önemlidir. Unutmayalım ki insanlar kavramların altını farklı doldurabilir. Sizin için zararlı bir dedikodu, bir başkası için sohbet olabilir.


Kariyer Dergi




  Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
daha, duymadınız, , siz


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557