Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Kariyer
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Kariyer İşiniz ile alakalı ve kariyer sahibi olmak için bilgi edinebileceğiniz forum.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Mart 2013, 23:48   #1 (permalink)
Fasl-ı Kırmızı

DoLaNTiN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Mart 2013
Nerden: unrealden
(Mesajlar): 3.058
(Konular): 2015
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 315426
Aldığı Beğeni: 166
Beğendikleri: 22
Ruh Halim: Huzurlu
Takım :
Standart Uluslararası Pazarlama Nasıl Gelişti?

Ulusal sınırları aşarak iş yapan şirketlerin uluslararası olduğu iddia edilebilir. Ancak uluslararası bir şirketten söz edebilmek için yalnızca ülke sınırlarını geçmiş olmak yeterli olmaz. Uluslararası pazarlamada dil para birimleri kültürler hukuki ve siyasal sistemler kamu politikaları ve düzenlemelerine bağlı olarak farklı temellere ve yapıya sahip yöneticiler ve çalışanların bulunduğu ve ekonomik gelişme düzeyleri ya da iklimlerin yarattığı farklılıklar gibi birçok husus bir araya gelir. Kısacası ihracat yapan her şirketi uluslararası pazarlama çatısı altında değerlendirmek de mümkün olmuyor.

Bugün elle tutulamayan gözle görülemeyen değerler şirketlerin asıl değerlerini yaratıyor. Dünyanın en değerli şirketlerinden biri olan Microsoft yüz milyarlarca dolarlık borsa değeri varken sahip olduğu malvarlığı on milyarlar dolarlarla ölçülüyor. Bu sonuç gösteriyor ki günümüzde iş gücünün yerini etkin rekabet arazilerin yerini müşteriler sermayenin yerini de entelektüel sermaye ve itibar alıyor.

Küreselleşme ile birlikte birçok finansal hizmet şirketi sigorta şirketi otel zincirleri ve restoranlar birden fazla kıtada onlarca farklı ülkede faaliyet göstermeye başladı. Bugün teknolojide iletişim ve haberleşmede taşımacılıkta ve ulaşımdaki gelişmeler dünyanın birçok yerinde bazı mal ve hizmetler için benzer talepler yaratıyor. Artık pazarlama karmasının oluşturulmasından uygulanmasına kadar tüm süreçlerde farklı ülkeler kültürler yaşam tarzları coğrafi koşullar gibi unsurlar göz önüne alınıyor ve süreçler bu çerçevede hazırlanıyor.

Peki neden bu noktaya geldik? 20’inci yüzyıl daha çok üretim dönemiydi. Şirketlerin üzerinde çalıştığı en önemli sorun ürünü müşterileri cezbedecek kadar kaliteli üretebilmekti. Derken çok sayıda müşterinin az sayıda tedarikçinin arkasından koştuğu dönemlerin yerini çok sayıda tedarikçinin az sayıda müşterinin peşinde koştuğu dönemler aldı.

1770-1830 yılları arasında yaşanan “erken mekanizasyon” 1830-1880 yılları arasındaki “buhar gücü” 1880-1940 yılları arasındaki “elektrik ve ağır sanayi” ve 1940-1980 yılları arasındaki “kitle üretimi” dönemleri ekonomi tarihinde 4 ana dönem olarak nitelendiriliyor. Günümüzde ise 5’inci dalga yaşanıyor. Bu dönemde esnek yapılanma karma yönetim biçimleri profesyonel ve demokratik şirket yönetimi gibi farklı özellikler görülüyor. 5’inci dalga 80’li yıllarda teknolojide yaşanan hızlı değişim bilimsel araştırmalar uzay teknolojisi üretim araçlarının teknolojik gelişmeler doğrultusunda değişime uğraması ile şekillendi. Bu dalganın geleceğini ise bilişim ve iletişim teknolojileri yaratıyor.

İşte uluslararası pazarlama da bu yeni ekonominin paralelinde şekillendi. “Demirperde”nin yıkılmasının ardından geriye ABD AB ve Pasifik kıyısı ülkelerinin ekonomik ağırlıklarından söz edilebilir oldu. Soğuk savaşın sona ermesiyle özellikle ABD’de çok uzun süren bir büyüme düşük enflasyon ve düşük işsizlik dönemi yaşanmaya başlandı. Bunun sonucunda para piyasalarına güven arttı. Biriken para daha fazla getiri için daha yüksek riske razı olarak ABD dışına akmaya başladı. Bu artış yatırım kredilerini özel kaynaklara yöneltti. Bu ülkeler bu doğrultuda kendi yapılanmalarında bir değişikliğe gittiler ve dünyada uygulanan çeşitli politikalar tek bir ekonomik politikaya doğru yakınlaşmaya başladı. Bunun doğal bir sonucu olarak da yabancı sermaye yatırım yaptığı ülkelerin ekonomi politikalarını etkilemeye başladı.

Sermaye para yatıracak yer ararken şirketlerin çeşitli sosyal paydaşları için değer yaratıp yaratmadıklarını arar hale geldi. Değer yaratma şirketlerin önemli bir meselesi haline geldi; çünkü değer yaratan şirketlerin pazar payları artmaktaydı ve pazar payı daha büyük olan şirketler daha kolay kredi bulabilmekteydi. Değer yaratmak zorunda olan şirketler daha nitelikli eleman çalıştırmaya başladılar ve aynı işi dünyanın her yerinde yapabilecek eleman arayışına girdiler. Yabancı sermaye aynı zamanda daha doğru yönetilen ve sağlıklı karar gösterebilen şirketler üzerine yoğunlaştığı için şirketler hangi ülkede olurlarsa olsunlar benzer şekilde yönetilmeye başladılar; yani para piyasalarındaki akışkanlık şirketlerin iş yapış biçimlerini de etkiler hale geldi. Küresel rekabet ve birçok ülkenin bu pastaya ortak olmak istemesi ülke sınırları ve devletlerin yaptırımlarının zayıflamasının yolunu açtı. Devletler ülke sermayesinin rekabeti için döviz kurları bilgi akışı ve altyapı gibi alanlardaki kontrollerini azalttılar.

Öte yandan teknolojik gelişmeler yalnızca küresel fırsatlardan herkesin yararlanmasını sağlarken insanların birçok bilgiye ulaşmasını ve donanımlarının artırmasını sağladı. Bilgi serbest kalması sınırları aşması ve paylaşılabilmesiyle büyüyor üzerine eklemeler yapılarak daha farklı boyutlara ulaşılabiliyordu. Bunlar daha farklı fırsatları gözler önüne seriyor bu fırsatları yakalamak da yeni kazançlar sağlıyordu.

1990’lı yıllarda hızlanan küreselleşme çokuluslu şirketlerin güçlenmesini pazarların iç rekabetin yanı sıra dış rekabete açılmasını Doğu Avrupa ülkeleri gibi yeni pazarların serbest pazar ekonomisine geçişlerini sağladı rekabet şiddetlendi. 1990’ların sonuna gelindiğinde güç dengesi üretici dağıtıcı ya da perakendecilerden müşterilerin eline geçti. Bu nedenle de bugün ekonomik patlamalar ya da durgunluklar üretim ve ekonominin diğer sektörleri tarafından değil tüketicilerin içinde bulundukları ruh hali ve gelirlerinin seviyesi ile belirleniyor.

Yeni bin yılda pazarlamadaki güç tüketicilerin elinde. Çoğu şirketin geleceğini müşterilerin “değer vermesi ve geri beslemesi” belirliyor. Müşterilerin çok sayıda seçenekleri var ve paralarını mükemmelin altında ürün hizmet ve fiyat için harcamıyorlar.

Bugün teknolojinin sağladığı olanaklarla müşteriler kendi ulusal sınırlarının dışından ürün satın alabiliyor. Dünyayı saran bu da rekabet düzeyini ise yine müşteri beklentileri oluşturuyor. Müşteriler dünyada “türünün en iyisi” perakendecilerin ve tedarikçilerin kapasitelerinin farkındalar ve yerel pazarlarında da benzer düzeyde ürün ve hizmet elde etmeyi bekliyorlar. Bu da zincirleme bir arz talep oluşmasına neden oluyor.




DoLaNTiN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
gelişti, nasıl, pazarlama, uluslararası


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557