Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Kariyer
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Kariyer İşiniz ile alakalı ve kariyer sahibi olmak için bilgi edinebileceğiniz forum.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Mart 2013, 23:53   #1 (permalink)
Fasl-ı Kırmızı

DoLaNTiN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Mart 2013
Nerden: unrealden
(Mesajlar): 3.058
(Konular): 2015
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 315426
Aldığı Beğeni: 166
Beğendikleri: 22
Ruh Halim: Huzurlu
Takım :
Standart CRM Uygulamalarına Başlamadan Önce Neleri Planlamalısınız?

CRM uygulamaları sadık müşteri yaratma ve müşteri memnuniyetini kar ve değer maksimizasyonuna dönüştürme amacıyla hayata geçirilen uygulamaları kapsıyor. Yapılan araştırmalar mevcut müşteriyi yitirmeme çabalarının yeni müşteri kazanmaktan 5 kat daha az maliyete sahip olduğunu gösteriyor. Bu çalışmalarda başarılı bir sonuca ulaşmak müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine ilişkin tam ve doğru bilgilere sahip olmak bunları çok iyi analiz ederek farklı müşterilerin farklı ihtiyaç ve beklentilerini “farklı” yöntem ve yaklaşımlar kullanarak karşılayabilmekten geçiyor. Pazarda sunulan birçok seçenek arasında farklı ve seçilebilir olmanız müşterileriniz için yaptıklarınız ve geliştirebildiğiniz yeni stratejiler ile paralellik gösteriyor. Her bir müşteri bir birey olarak özel ilgi ve ihtimam bekliyor. Buna paralel olarak müşteriniz ile kurduğunuz ve geliştirdiğiniz ilişki ise sadakati arttırıyor.

Başarılı bir bilgi birikimi analiz ve ilişki modelini içinde barındıran CRM çalışmaları öncesinde başarılı temeller kurmanız uygulamalarınızın daha uzun ömürlü olmasına olanak verecektir. Bir şirket felsefesi olan ve kurum kültürünün büyük etki gösterdiği CRM için öncelikle kurum iç değerlerinizi gözden geçirmeniz ve tarafsız bir yapı ile değerlendirmeniz gerekiyor. Kurum kültürünün değişime ve yeniliğe açık yaratıcılığı besleyen ve insana değer veren bir yapıda olması genel şirket başarınız da etkileyecektir. Çalışanlarınıza Müşteri İlişkileri Yönetiminin önemine ilişkin ortak bir anlayışın paylaşılmasını ve benimsenmesini sağlamamız gerekiyor. Müşteri İlişkileri Yönetimi çerçevesinde geliştirilen her strateji ve karar doğrultusunda tüm organizasyonun hareket etmesini sağlamak gerekecektir. Dolayısıyla CRM ilk adımdan başlayarak tüm yaşam döngüsü süresince değişime açık bir şirket kültürü üzerine inşa edilebilir.

Kurum içinde değerlendirmeniz gereken diğer bir husus ise insan kaynakları. Yeni ekonomide şirketlerin değeri; insan kaynakları ve müşteri ilişkileri olmak üzere sahip oldukları iki temel kaynağa göre belirleniyor. Müşteri ilişkilerinin kurulmasından geliştirilmesine ve sürekliliğinin sağlanmasına kadar giden süreci de “insan kaynağımız” aracılığı ile gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla şirketimize ilişkin hemen her uygulamada olduğu gibi CRM’de de başarı için insan kaynaklarımızın bizim için önem ve değerini birinci sıraya koymamız ve bu önceliğe uygun insan kaynakları uygulamalarını gerçekleştirmemiz gerekiyor. Çalışan memnuniyeti ve sadakatini sağlamadan müşteri sadakatini sağlamak pek mümkün olmayacak istenilen etkiye ve başarıya ulaşamayacaktır.

CRM yaklaşımınızı belirlerken bireylerin tüm davranış ve bakış açılarını etkileyen “kültür” faktörüne de önem vermeniz gerekir. Kültür farklılıkları özellikle geniş ürün ve hizmet ağına sahip şirketler için büyük önem taşır. Bir müşteriniz için çözüm olan bir yaklaşım bir başkası için çözüm olmayabilir. Bu yüzden bu tür modellerin uygulanmasında özellikle kültürel değişkenlerin çok iyi analiz edilmesi ve kültüre özel bir hale getirilmesi gereklidir. Müşterilerinizi tanımak ihtiyaç ve beklentilerini öğrenmek için “birebir iletişim” kurmanız da doğru verilerin toplanması açısından son derece önemli. Bu yüzden müşteriler ile birebir iletişimde olan çalışanlarınızın edineceği bilgiler en sıcak en doğru bilgiler olacaktır. Ne var ki; çoğu şirkette bu özel ve değerli bilgilere yeterince önem verilmediği için bu bilgiler kullanılmadan çalışanın kafasında kalmakta heba olup gitmektedir. Müşteriye ilişkin özel bilgilere ulaşmak müşterinin beyin gücünden fikirlerinden de yararlanmak istiyorsak bu kaynağın elimizin altında hazır olduğunu unutmamak hiçbir şekilde israf etmemek gerekiyor. Bu aşamada yapılması gereken bu verilerin sistematik bir biçimde toplanması kullanılabilir bilgiye dönüştürülerek paylaşılmasıdır.

Çalışmalarınızın hazırlık aşamasında değinmeniz gereken bir diğer konu ise şirketinizin teknik altyapısının gücüdür. Edindiğiniz verilerin depolanmasının yanı sıra efektif sonuç alabilmeniz için analizi ve raporlama süreçlerine de ihtiyacınız olacaktır. Bu süreçlerin esnek sağlıklı ve bütünsel bir yapıda hareket edebilmesi için teknik alt yapınızın da yeterli olması gerekir. CRM uygulaması kolay olmayan emek ve özen isteyen bir yaklaşımdır. Ancak bir işletmenin karının yüzde 80’inin müşterilerinin yüzde 20’si tarafından gerçekleştiği düşünüldüğünde CRM çalışmalarına ne kadar yüksek bir önem verilmesi gerektiği anlaşılabilir.




DoLaNTiN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
başlamadan, crm, neleri, planlamalısınız, uygulamalarına, Önce


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557