Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Kişisel Gelişim
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Kişisel Gelişim Kişisel Gelişim hakkındaki tüm bilgilerin paylaşıldığı bölümdür.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Ekim 2011, 18:21   #1 (permalink)
'' Evli Muutlu '' ~ C. ♥ N. ~


- MikiMikrop* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: Tiyatro Sahnesinden
(Mesajlar): 5.261
(Konular): 1380
İlişki Durumu: Evli
Renkli Para : 68951
Aldığı Beğeni: 90
Beğendikleri: 102
Ruh Halim: Mutlu
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Oscar Ödülü 
Standart Beyninizi temize çekin!

Beyninizi temize çekin!

Teknoloji hayatımızı kolaylaştırdığı kadar zorlaştırıyor. Teknolojik gelişmelerin hızı ve yoğun tempo beyin yorgunluğuna neden olabiliyor. Zihniniz dağınıksa, karar vermekte zorlanıyorsanız, doğru kararlar veremiyorsanız zihninizi dinlendirmenin vakti gelmiş demektir. Konsantre olamıyor, kafanızı bir türlü toparlayamıyor, doğru kararlar veremiyor, bildiklerinizden emin olamıyor, sık sık küçük unutkanlıklar mı yaşıyorsunuz? Siz de mi beyin yorgunluğundan muzdaripsiniz? Zihinsel yorgunluk, ya da diğer isimleriyle beyin, kafa yorgunluğu birçoğumuzun ortak problemi. Özellikle çalışma hayatının, aşırı iş yükünün ve teknolojinin körüklediği beyin yorgunluğu, performansı ve verimliliği azaltıyor, kişinin hem özel hem sosyal hayatını olumsuz etkiliyor. İşte size bu yorgunluktan kurtulmanın yolları. STRES VE TEKNOLOJİ BEYNİMİZİ YORUYOR

Beyin yorgunluğu kendini bir konu üzerinde yoğunlaşamama, dikkatini toplayamama, unutkanlık gibi belirtilerle gösteriyor. Etrafınızda sık sık tanık oluyorsunuzdur, sizi anlamayan, sizi dinlerken başka şeyler düşünen, kafasını bir türlü toparlayamayan, unutkan bir sürü insan. Bunun da en büyük nedenleri stres, aşırı iş yoğunluğu ve teknoloji sayesinde uğradığımız bilgi bombardımanı.
Beyin ve zihin yorgunluğunun hem kişiye hem de milli ekonomiye verdiği zarar büyük. Kişinin verimliliği, yaratıcılığı düşüyor, sorunlara pratik çözümler getiremiyor, analitik ve çözümleyici yaklaşımlarda bulunamıyor, yatırım ve bütçe planlamalarında hata yapıyor.
REEM Nöropsikiyatri Merkezi’nden Nöroloji Uzmanı Dr. Mehmet Yavuz, “Beyin yorgunluğu yüzde 40′lara kadar bir performans düşüklüğü ile sonuçlanıyor. Büyük işletmelerin ve işyeri sahiplerinin kendilerinin veya çalışanlarının beyin yorgunluğu içinde olup olmadıklarını zaman zaman kontrol etmeleri gerekiyor” diyor.
Performans ve hedef baskısının yarattığı stres de zihin yorgunluğuna yol açıyor. Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Psikiyatri Bölümü’nden Dr. Hakan Atalay uyarıyor: “Çalışma hayatında sık rastlanan motivasyon yöntemlerinden olan kota koyma ve performansa göre ücretlendirme taktiklerinin, kısa vadede başarılı gibi görünse de, uzun vadede kişinin meslektaşlarıyla daha fazla rekabete girmesine, üstleriyle daha fazla çatışmasına, evde daha fazla huzursuzluk çıkarmasına yol açması, dolayısıyla, ortaya çıkan kısır döngünün uzun vadede kişiyi işine (ve kendisine ve çevresine) daha fazla yabancılaştırması mümkün.”
Zihin yorgunluğu sağlıklı karar vermeyi de etkiliyor. Özellikle aşırı iş yükü de söz konusuysa bir hekimin aynı şikayetle gelen hastaya farklı teşhis koyması veya bir hâkimin aynı suçu işlemiş kişilere farklı kararlar vermesi gibi durumlar söz konusu oluyor.
Aman Allah’ım yoksa Alzheimer mı oldum?

Özellikle metropoller, şehir hayatı ve teknoloji beyin yorgunluğunu tetikliyor. Uzmanlar kadınların erkeklere oranla daha çok beyin yorgunluğuna maruz kaldığını, çünkü sorunlar karşısında daha çok psikolojik aşınma gösterdiklerini söylüyor.
Beyin yorgunluğun belirtilerinden biri de, fizyolojik bir sebebe bağlanamayan kaygı bozukluğu, depresyon vb gibi psikiyatrik bir rahatsızlığın göstergelerinin de bulunmadığı unutkanlıklar.
Nöroloji Uzmanı Dr. Mehmet Yavuz, çalışma hayatında yaşadığı unutkanlıklardan dehşete kapılıp, yoksa Alzheimer mı oldum diye başvuran çok kişi olduğunu söylüyor.
Zihin yorgunluğunun belirtilerinden yakınan çok insan var ama çoğunlukla bu süreci adlandıramıyorlar. Dr. Atalay, “Bize gelen hastaların büyük çoğunluğu çabuk tepki gösterme, sinirlenme, tahammülsüzlük, unutkanlık, konsantre olamama ve uykusuzluk gibi, gündelik zorlanmalardan kaynaklandığını düşündüğümüz zihinsel yorgunluk belirtileriyle başvuruyorlar” diyor.
NEDENLERİ

Zihin yorgunluğunun en büyük sebepleri kronik yorgunluk, hasta bina sendromu ve elektromanyetik kirlilik olarak sıralanıyor. Dr. Mehmet Yavuz, zihin yorgunluğunun nedenlerini ve çözüm yollarını şöyle sıralıyor:
Kronik stres: Kronik stres her zaman için beyin yorgunluğu ile sonuçlanır. Birçok yönetici katı disiplin uygulamasının performans arttırımı için çok büyük etken olduğunu düşünür, halbuki hoşgörüsüz katı disiplin uygulamaları iş verimliliğini artırmıyor, aksine düşürüyor. Hedeflenen ekonomik rakamlara asla ulaşılamıyor. Çünkü aşırı baskı stes oluşturuyor, bu da performansı düşürüyor. Çalışanlar stres yaratmadan motive edilmeli.
Hasta bina sendromu: Çalışanların sağlıksız şartlarda odalara tıkılıp, tıkış tıkış çalıştırılması yine beyin yorgunluğu oluşturuyor. Tek kişinin çalışabileceği odalarda 3′er, 5′er kişinin çalışması, kişilerin kendi işlerine yoğunlaşamamasına neden oluyor, bu da beyin yorgunluğu oluşturarak verimi düşürüyor. Çalışma odaların havalandırma ve sıcaklık düzeylerinin yerinde olması çok önemli. Oda sıcaklığı 23 derece olmalı. Aşırı sıcaklık beyin fonksiyonlarını olumsuz etkiliyor. Yapılan araştırmalar insan beyninin soğukta daha iyi performans gösterdiğini açıklıyor. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre, hasta bina koşullarında çalışanların performanslarının yüzde 45 düştüğü belirlenmiş.

Bilgisayar kasaları dışarı: Çalışma ortamında çok sayıda elektronik cihazın bulunması beyin yorgunluğu ile sonuçlanıyor. Elektronik cihazlardan yayılan elektomanyetik dalgaların en çok nüfus ettiği yer beynimiz. Çalışma ortamları olabildiğince sade olmalı ve sık sık havalandırılmalı. Çalışma odalarında bilgisayar kasası olmamalı, kasalar ayrı yerlerde durmalı, sadece monitör olmalı. Bilgisayar kasaları yoğun manyetik alan oluşturuyor.
Dalgasız hava sahası: Cep telefonu sinyalleri, TV, radyo dalgaları, yüksek gerilim hatları, baz istasyonları, bunlar atmosferimizi kirletiyor. Özellikle çarpık kentleşmenin olduğu İstanbul gibi büyük metropollerde bu çok daha yoğun hissediliyor. Elektromanyetik kirliğin henüz ne kadar zarar verdiği belgelenememiş. Ama elektromanyetik kirliliğin beyin yorgunluğunun en büyük nedenlerinden biri olduğu kesin. Çünkü beynimiz sürekli havada uçuşan binlerce dalga ile iç içe. Belki önümüzdeki yıllarda dumansız hava sahası yerine dalgasız hava sahası terimini daha çok kullanacağız.
Alkol alışkanlığı: Alkol beyin fonksiyonlarını baskılayan bir alışkanlık. Sosyal olarak içenler için bir tehlike söz konusu değil ama sürekli alkol kullananlarda bellek problemleri kaçınılmaz.
Uyuşturucular: Uyuşturuclar öğrenme ve algılama fonksiyonlarını olumsuz etkilerler. Hatta beyin fonksiyonlarını geriye dönüşümsüz olarak bozabilir.
Uykusuzluk: Sağlıklı bir uyku beynin dinlenmesi ve beyin fonksiyonları için çok önemli.
Ruh hastalıkları: Psikotik bozukluklar, depresyon ve anksiyete genellikle beyin yorgunluğu ile karakterize oluyor. Bu kişilerin zihinsel performansları, enerjileri düşüyor.
Vitamin eksikliği: Özellikle B12 ve demir eksikliği beyin yorgunluğu yapıyor.
1 sene çalışıp 1 hafta tatil yapmakla dinlenilmez.
Memorial Şişli Hastanesi Psikiyatri Uzmanı Uz. Dr. Cem Hızlan:
İş stresi ve bunun zihin yorgunluğuna etkisini, stresli meslek grupları ile değil o meslek grubunun çalışma koşulları ile ilgili olarak değerlendirmeli. Kişinin yorulduğu ölçüde dinlenip dinlenmediği çok önemli. Ancak yorgunluk atmak ya da dinlenmek, insanlar tarafından bir sene çalışıp bir hafta tatil yapmak olarak algılanıyor. Dinlenmekten kastedilen, yorgunluğun atılab ilmesi için bunun düzenli olarak gerçekleştirilmesidir. Bu dinlenme, o gün içinde olmayabilir. Ancak o hafta içinde, zaman çok uzamadan sağlanmalıdır. Vücut, uykuya ihtiyaç olunan dönemi bilir ve gerekirse kişiyi ayakta uyutarak bunu karşılar. Ancak önemli olan kişinin uyku ihtiyacını karşılayıp karşılamaması, uyku zamanının kişinin kendisine ait olup olmamasıdır.
ÇÖZÜM YOLLARI

Stresi yok edin: Kişide kronik stres oluşturan durumlar tespit edilip ortadan kaldırılmalı.
Çalışma şartlarını iyileştirin: Hasta bina sendromu gibi sağlıksız çalışma ortamlarından uzak durulmalı. Çalışanların ruh sağlıkları da düşünülmeli. Çalışanların sağlıksız mekanlarda adeta tıkış tıkış çalışmalarına engel olunmalı.
Spor yapın: Düzenli spor aktiviteleri beyin yorgunluğunu engellemede önemli bir noktada. Kişiyi rahatlatıyor, hücreler oksijen alıyor, toksinler terle atılıyor.
Enstrüman çalın: İş aktiviteleri esnasında ya da sonrasında herhangi bir beyin aktivitesi ile uğraşmak beyni oldukça dinlendiren bir eylem. Bu özellikle öğrencilerde çok önemli. Öğrencilerin haftada 2 defa 15′er dakika enstrüman eğitimi alması bu çocukların okul başarılarını artırıyor, zihinsel fonksiyonları geliştiriyor.
Bölerek tatil yapın: Yoğun iş aktiviteleri arasında tatil ve dinlemeye yeteri kadar zaman ayrılmalıdır. Tatil yapmadan sürekli çalışmak beyin yorgunluğuna neden olur. Tek seferde 1 ay tatil yapmak yerine 3 ayda bir 1 hafta tatile çıkılmalı.
Dinlerek çalışın: Özellikle öğrencilerde sürekli, hiç dinlenmeden sınavlara çalışmak fayda değil, zarar verir ve başarıya giden yok değildir. Kalıcı öğrenme için sürekli, dinlene dinlene çalışmalı.
Beslenmeye dikkat: Özellikle badem, ceviz, fındık, kuru üzüm beyin yorgunluğuna iyi gelir. Yeşil sebzeler, böğürtlen, yaban mersini, somon, sardalye, üzüm suyu, kepekli prinç ve sıcak kakao beyin yorgunluğuna iyi gelen gıdalar.
(Not: Uzmanlar çay ve kahvenin de zihinsel yorgunluğa iyi geldiğini ama aşırıya kaçılmaması gerektiğini söylüyorlar.)
Toprakla temas edin: İnsanların maruz kaldıkları yoğun enerjiyi boşaltmaları gerekiyor. Sık sık toprakla temas edilmeli. Hiçbir zaman topraktan, kırsal kesimden kopmamalıyız. Çıplak ayak toprak üzerinde yürümek iyi gelecektir.
Kabloya dönüş: Teknoloji hayatı kolaylaştrırken bir çok şeyi de alıp görtüyor. Meslea wireless’ın ne çok zarar verdiğinin farkında değiliz. Dalgasız hava sahası için evlerimizde kabloya dönüş şart. Özellikle yatak odasında elektronik eşya bulundurmamalı, sağlıklı bir uyku için. Ayrıca evdeki elektrik prizlerin toprak hatlı olması çok önemli.
Plazalar şehir dışına: Plazalar şehir dışında olmalı ve yan yana yapılmamalı. Şehir merkezlerinde iş merkezlerinin yoğunlaşması elektromanyetik yoğunluğun bir bölgede yoğunlaşmasına neden oluyor. Bu da bu bölgelerde yaşayanlarda beyin yorgunluğuna neden oluyor.
Memorial Şişli Hastanesi Nöroloji Bölümü’nden Uz. Dr. Abdullah Özkardeş, zihin yorgunluğuna karşı ek olarak şu önerilerde bulunuyor:
- Zihin yorgunluğuna karşı yalnızca zeytinyağı tüketilmelidir.
- Bulmaca çözmek ve puzzle, beyin yorgunluğun u giderici etkiye sahiptir.
- Hafızayı güçlendirici ve zihin yorgunluğunu giderici B-12 vitamin takviyesi de özellikle bu değerleri düşük olan kişiler için yararlıdır.
-Rutin yaşamın dışına çıkmak zihin yorgunluğu için yararlıdır. (Örneğin; işyerine her gün gidilen yol yerine farklı güzergahların tercih edilmesi gibi…)
alıntıdır.







Ben seninle.. MUTLUYUM
C. Ö.




- MikiMikrop* isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
beyninizi, Çekin, temize


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557