Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Kadın Hastalıkları ve Gebelik > Menopoz
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Menopoz Menopoz nedir ? Belirtileri ve menopoz süreci hakkında bilgilerin bulunduğu bölüm.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 12 Ekim 2012, 13:38   #1 (permalink)
.

υмυт ışığı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2012
(Mesajlar): 5.282
(Konular): 767
Renkli Para : 0
Aldığı Beğeni: 984
Beğendikleri: 8
Ruh Halim: none
ÖdülleriÜye Ödülleri: 2
Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
tick Menopoz Dönemini Huzurlu Ve Sorunsuz Geçirmeniz İçin Yoga Teknikleri





Menopoz öncesi veya menopoz döneminde kadınların hormon dengelerinde ve vücut kimyalarında değişiklikler oluştuğundan vücut dengesi bozulabilir. Yoga’da yapılan esneme ve gevşeme egzersizleri ile kan dolaşımı dengelenir ve bütün hücrelere daha çok oksijen gitmesi sağlanır. Bu egzersizler , endokrin yani iç salgı bezlerinin ve kadın üreme organlarının en üst seviyede çalışmasını sağlar.







Menopoz öncesi ve süresince yapılabilecek
genel Yoga teknikleri



Hareketlerin yavaş ve kontrollü gevşeme biçiminde olması gerekir. Hareketlerde sağlanacak kontrol kişinin bedenine çok daha hakim olmasını sağlar. Hareketler doğru yapıldığı takdirde menopoz dönemini son derece huzurlu ve sorunsuz geçirmeniz mümkündür.
Hareketlere başlamadan önce;


Önce duruşu zihninizde hayal edin ve vücudunuzu harekete hazırlayın
Duruşlar esnasında yavaş hareket edin, bu kaslarınızın esnemesini sağlar ve sakatlanmaları önler
Egzersiz boyunca nefes hareketlerine odaklanın ve nefesinizi asla tutmayın. Nefesinizin rahatlıkla akışını sağlayın.



Locust duruşu kadın üreme organının güçlenmesini sağlar. Bu duruş, pelvis (kasık) bölgesinde kan dolaşımını düzenler, bölgeye oksijen gitmesini ve yumurtalıkların sağlıklı olmasını sağla. Aşırı kanama, terleme ve sıcak basma sorunları yaşayan kişilerin yapması önerilir.


•Yüzüstü yere uzanın. Ellerinizi yumruk yapıp kalçanızın altına karın bölgesine doğru yerleştirin. Bu işlem, egzersizi yaparken bel omuruna baskı yapılmasını önler.

• Vücudunuzu düzleştirin ve sağ bacağınızı olabildiğince dik tutup kaldırın ve 5 ile 20 saniye arası havada tutun.

• Bacağınızı yavaşca yatar pozisyona getirin. Sol bacak ile tekrar hareketi uygulayın. Her bacakta bu hareketi 10 kez tekrarlayın.







Bu duruş pelvis bölgesinde kan dolaşımını sağlar ve yumurtalıkların fonsiyonunun sağlıklı olmasına yarar. Aynı zamanda aşırı kanama, terleme ve sıcak basma sorunlarını kontrol altına alır.

•
Yere sırt üstü yatın ve sırtınızın bir bölümünü yere yaslayın. Bu duruş, karın kaslarınızın, alt sırt bölgesini germeden çalışmasını sağlar.

• Sağ bacağınızı nefes alıp vererek kaldırın. Sırtınızı düz bir biçimde yere yaslayın ve vücudunuzun geri kalan kısmının gevşemesini sağlayın. Bacağınızı çok yavaş hareket ettirin; bacağınızın bir yay tarafından çekildiğini hayal edin. Bacağınızı kaldırırken nefes alın, indirirken nefes verin.

• Bu egzersizi sol bacağınız ile yapın. Bu çalışma 5-10 kez tekrarlanabilir.



Bu egzersiz, pelvis bölgesinin tamamen açılması ve üreme organına enerji akışını sağlar, yumurtalık fonsiyonlarının ve kanamaların düzenli olmasına yarar.


• Sırt üstü yere yatın bacaklarınızı duvara yaslayarak V biçiminde açın. Kollarınızı da her iki tarafa açarak bırakın.

• Kalçanızı mümkün olduğunca duvara yakın tutun, hem duvara ve hem de yere yaslayın. Bacaklar olabildiğince birbirinden ayrık ve rahat bir pozisyonda olmalı

• Bacaklarınızı birleştirip 1 dakika bu pozisyonda kalın.








Bu duruş pelvik kaslarının esnemesini sağlayan mükemmel bir egzersizdir. Menopoza bağlı vajinal ve mesane sorunlarıile ilgili kan dolaşımını sağlar ve pelvis bölgesini rahatlatır.


• Dizlerinizi büküp sırt üstü yatın. Bacaklarınızı kenara doğru açık bırakın.

• Ellerinizle ayak bileklerinizi kavrayın.

• Nefes alırken, kasığınızı doğrultun. Nefes verirken, gevşeyin ve kasığınızı indirin.

• Bu egzersizi birkaç kez tekrar edin.






Bu egzersiz menopoza bağlı yorgunluk, güç kaybı, halsizlik gibi durumlar için idealdir. Ayrıca tüm omurga sisteminin esnemesine, adet sancıları ve bel ağrılarının azalmasına neden olur.


• Yüzüstü yere yatın, ellerinizi yanınıza koyun.

• Bacaklarınızı yavaşça dizlerinizden kırın ve ayaklarınızı kalçanıza doğru çekin.

• Kollarınızla ayak bileklerinizi teker teker kavramaya çalışın. Ayaklarınızı esnetmeniz bileklerinizi daha kolay tutmanızı sağlayacaktır.

• Nefes alırken bedeninizi mümkün olduğu kadar yerden yukarıya doğru kaldırmaya çalışın ve başınızı arkaya doğru esnetin. Bu duruş esnasında dizlerinizi birbirine yakın tutmaya gayret edin

• Kalçalarınızı yerden kaldırırken sıkın. Bu pozisyonda 10-15 saniye kalın. Yavaşca duruşu gevşetin. Çenenizi yere yaslayın ve bacaklarınızı serbest bırakın ve tekrar yere koyun. Tekrar esas pozisyona geçin. 5 kez tekrar edin.






Menopoza bağlı endişelerden arınmanızı sağlayacak ve sizi rahatlatacak bir duruştur. Bu egzersiz bel bölgesini esnetir, adet sancılarının ve bel ağrılarınızın azalmasına yarar.


• Topuklarınızın üzerinde dizleriniz bükük pozisyonda oturun. Eğilin ve alnınızı yere dayayın. Omurgadan başınıza doğru mümkün olduğu kadar esneyin.

• Gözlerinizi kapatın ve bu pozisyonda rahat hissettiğiniz sürece kalın.




υмυт ışığı isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
dönemini, geçirmeniz, huzurlu, menopoz, sorunsuz, teknikleri, ve, İçin, yoga


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557