Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Motorlu Araçlar Dünyası > Motorlu Araçlar Teknik Bilgiler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Motorlu Araçlar Teknik Bilgiler Motorlu araçlar hakkındaki teknik bilgiler ve güncel haberler hepsi burada.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01 Eylül 2012, 21:21   #1 (permalink)
Hayatta kalmama yetecek kadar kötü biriyim ben aslında.


Afrodit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 06 Ekim 2011
(Mesajlar): 5.423
(Konular): 1787
Renkli Para : 126142
Aldığı Beğeni: 1035
Beğendikleri: 1017
Ruh Halim: Seytan
Takım :
Standart Otomobilde Aydınlatma Nasıl Olmalıdır.!!!

FAR YAPILARI
Parabolic (desenli camlı) : Otomobil farlarının atası olan bu tip farlar artık kullanılmamaktadır.

Ampulün ürettiği ışık parabolic reflektörden ileriye yansıtılır. Farın önündeki desenli ön cam ışığı kırarak istenen yönlerde (üst karanlık-alt aydınlık, asimetrik desen) düzgün dağılımını sağlar.






Optik mesafe 15-40 mm. arasında değişmektedir. Bu uzaklık azaldıkça üretilen ışık genişler. Far reflektörü ne kadar büyük olursa verdiği ışık ta o kadar fazla olur.
İki reflektörlü versiyonda genellikle H7 veya H1, tek reflektörlü versiyonda H4 ampul kullanılarak kısa ve uzun far ışığı elde edilir.








Free form (şeffaf camlı) : 1990'lı yılların sonlarından itibaren kullanılmaya başlanan bu tip farlar günümüzde üretilen otomobillerin yaklaşık hepsinde bulunmaktadır.

Güçlü bilgisayarlar ve özel optik yazılımları ile reflektör üzerinde optik mesafeden bağımsız onbinlerce farklı yansıma noktası oluşturulur. Işığın dağılımı bu yansıma noktalarında şekillendiğinden şeffaf ön cam kullanılabilmektedir.

Bu sayede performans %50 kadar artırılmış, farklı far dizaynları geliştirilebilmesine olanak tanınmıştır.


İki reflektörlü versiyonda genellikle H7 veya H1, bir reflektörlü versiyonda H4 ampul kullanılarak kısa ve uzun far ışığı elde edilir.




Elipsoidal (mercekli) :
Bu tip farların kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşmakta, teknolojinin gelişmesine paralel olarak farklı alanlarda kullanılabilmesi için (bi-xenon far, dönen far vb.) sürekli geliştirilmektedir.

Güçlü bilgisayarlar ve özel optik yazılımları ile reflektör üzerinde eliptik bir yansıma yüzeyi oluşturulur. Reflektörün önündeki siper üretilen ışığın istenmeyen kısmını keser. Öndeki mercek te kalan ışığı toplayarak ileri yansıtır.

Bu sayede daha küçük ve etkili yansıma yüzeyleri oluşturulabilmekte, farklı desenlerde ışık dağılımı elde edilebilmektedir. Genellikle 60-70 mm. çapında mercekler kullanılmaktadır. Merceğin çapı büyüdükçe ışık deseni genişler.

Genellikle kısa far elipsoidal projektörlü, uzun far ise free from reflektörlü olarak tasarlanır. Elipsoidal projektörde H7 veya Xenon, free form reflektörde H7 veya H1 ampul kullanılarak kısa ve uzun far ışığı elde edilir.
RENK VE IŞIK
Renk sıcaklığı nedir ?

Renk sıcaklığı ışığın rengidir, ışığın miktarı ile bir ilgisi yoktur. Renk sıcaklığı artırıldığında ışıktaki mavinin payı artar, kırmızının payı azalır.

Birim : Kelvin (K)

Beyaz ışık üç temel sıcaklık grubuna ayrılmıştır :
5000 K ve üstü günışığı beyazı daha fazla maviazalan göz hassasiyeti5000 K - 3300 Kdoğal beyazdaha fazla beyazoptimum göz hassasiyeti3300 K ve altısıcak beyazdaha fazla kırmızıartan göz hassasiyetiIşık miktarı nedir ?

Işık kaynağından tüm yönlere doğru yayılan ve göz hassasiyeti ile değerlendirilebilen ışığın gücüdür.

Birim : Lümen (lm)



FAR VE AMPUL TİPLERİ
Halojen far : Günümüz otomobillerinde yaygın olarak halojen farlar kullanılmaktadır. Tercih edilmesinin birinci nedeni pahalı bileşenler gerektirmediği için maliyetinin düşük olmasıdır.

Çoğunlukla free form reflektörler kullanılan halojen farlarda nadiren elipsoidal projektör tercih eden üreticiler de bulunmaktadır.

Bundan dolayı farklı tiplerde halojen ampul çeşitleri üretilmektedir.




Halojen ampul : Ampulün içine halojen, iodin, bromine ve diğer gaz karışımları doldurulmuştur.

Tungsten tel, üzerinden akım geçmesi sonucunda ısınarak ışık verir. Bu esnada telin ısısı 3000 ºC, ampulün metal soketinin ısısı 500 ºC civarına kadar yükselmektedir.












Xenon far : Genellikle kısa far olarak kullanılan Xenon farlarda ışık dağılımının düzgün ve keskin olması için mercekli elipsoidal projektörler kullanılır. Az da olsa reflektör tabanlı Xenon far kullanan üreticiler de bulunmaktadır.

Kullanılan projektör/reflektör Xenon ampulünün optiğine göre tasarlanmıştır.

Xenon ampulun uzun ısınma süresi nedeni ile uzun farda halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.



Bi-Xenon far : Xenon fardan farkı, uzun far ışığını da Xenon ampulden üretebilmesidir.

Elipsodial projektörün önündeki hareketli siper küçük bir motor ile yukarı-aşağı hareket ettirilerek kısa-uzun far geçişi sağlanır.

Sadece kısa far açıkken Bi-Xenon özelliği çalışır, kısa far kapalıyken sellektör yapılabilmesi için ayrı bir halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.


FARLARIN GÜÇLENDİRİLMESİ
Etkenler : Gece görüşüne etki eden bir çok faktör vardır.

Sürücünün yaşı ve göz sağlığı :
Sürücünün yaşı arttıkça görmek için duyduğu ışık ihtiyacı da artmaktadır. 10 yıl yaşlanan bir insanın gözleri %25 daha fazla ışığa ihtiyaç duyar.

Farın kalitesi : Modern farlar çok güçlü bilgisayarlar tarafından hesaplanarak dizayn edilmektedir. Daha çok görünüş amaçlı üretilen uzakdoğu veya yan sanayi üretimi farlar orjinal farın kalitesine erişemeyebilir.

Far camı ve reflektörlerinin durumu : İçine toz girmiş, kararmış, kirlenmiş far camları ve reflektörleri farın iyi aydınlatma sağlamasını engeller. Uzun süre kullanılmaktan dolayı reflektörleri kararmış bir far düzeltilemez, yenisi ile değiştirmeniz gerekir.

Farın yükseklik seviyesi : Normalden daha yukarıya ya da aşağıya ayarlanmış farlar iyi aydınlatma sağlayamaz ve karşıdan gelen sürücüleri de rahatsız eder.

Far ampulünün kalitesi ve kullanılma süresi : Üreticiler her 3 yılda bir eski far ampullerinin kaliteli ve standartlara uygun ampullerle değiştirilmesini önermektedirler.

Hava ve çevre şartları : Yağmur ve sisli hava koşulları kısa far ışığının düzgün yayılmasını engellemekte ve sürücüye geri yansımasına neden olmaktadır.
Islak bir yol yüzeyinin ışığın %85'ini yuttuğu tespit edilmiştir.

Hangi marka ?
Otomobil üreticilerinin orjinal olarak kullandığı ve kalitesi bilinen ampul markalarını tercih etmeniz önerilmektedir.
Auto Express ampul testleriH7 +%50 , H1 +%50
H7 +%30 , H1 +%30
Auto Bild ampul testleriH4Avrupa standartlarına (ECE) uygun üretilmemiş ucuz ampuller geometrileri bozuk olduğundan düzgün aydınlatma sağlayamaz.


Yüksek watt'lı ampuller : Otomobilinizin far tesisatı 55W standart halojen ampuller için tasarlanmıştır. Daha fazla akım çeken ampullerin kullanılması elektrik tesisatına, far camı veya reflektörlerine zarar verebilir.

Bir çok oto elektrikçisi yüksek watt (ör:100W) çeken markasız ampulleri röle gibi cihazlarla taktığında farlarınızın daha iyi ışık vereceğini iddia edebilir. Genellikle uzakdoğu üretimi olan bu ampuller geometrileri bozuk olduğundan ışığı düzgün bir şekilde yayamaz, yanlış noktalara kümeleyebilir, yasal değildir, fazla güç çektiğinden ömrü de kısa olacaktır.


Beyaz-mavi ışık veren ampuller : Xenon gibi beyaz ışık verdiği söylenen, kutusunda blue, xenon, hid, 5000K, 6000K gibi yazılar bulunan bir çok ampul satılmaktadır.

Daha çok tuning sektörü için üretilen ve görünüşe hitap eden bu ampuller, üzerine sürülmüş mavi boya kaplaması ile beyaza benzeyen aldatıcı bir dış görüntüye sahiptir.

Xenon fara uzaktan bakıldığında görünen mavi-mor efektler ampulden değil, projektörden dağılan ışığın mercekte kırılmasından oluşan prizmatik efektlerden kaynaklanmaktadır. Hiçbir standart halojen ampulün Xenon ampulün performansına veya rengine yaklaşabilmesi mümkün değildir.

Mavi ışık düşük dalgaboyuna sahip olduğundan cisimler tarafından kolay soğurulamaz. Gözlerimiz düşük dalgaboyuna sahip renkteki ışığa karşı çok duyarlı değildir. Işığın içindeki mavi rengin miktarı arttığı için özellikle yağmurda ve siste bu ampuller aydınlatma etkisini iyice kaybetmektedirler.

Yasal olan ve Avrupa standartlarına uygun üretilen markalar için de yukarıda belirtilen dezavantajlar geçerlidir.


AMPULLERİN DEĞİTİRİLMESİ
Farlarınızdaki ampulleri aşağıdaki açıklamalardan yararlanarak siz de değiştirebilirsiniz. Hangi tip ampul kullanmanız gerektiğini Farların kullandığı ampul tipleri kısmından tespit edebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için aracınızın kullanım kılavuzuna başvurunuz.

Xenon farlı araçlarda bu tür işlemlerin deneyimli bir oto elektrikçisi tarafından yapılması gereklidir !










1. Gündüz saatlerini tercih etmeniz değiştirme işlemini kolaylaştıracaktır, farda ampulu tutan klips ve diğer ayrıntıları görmeniz için aydınlık bir ortamı tercih ediniz.

2. En az yarım saat öncesine kadar farlarınızı kullanmamış olmanız değiştirme işlemini kolaylaştıracaktır, aksi taktirde farın içindeki ampul çok sıcak olacağından ellerinize zarar verebilir.

3. Değiştirme işlemine başlamadan önce motoru durdurup, farlarınızı kapatınız.






4. Motor kapağını açarak farın arkasında bulunan plastik kapakları çıkarınız.





5. Ampulun metal ayaklarına takılı olan elektrik soketini çıkarınız.

6. Ampulu tutan metal klipsi açarak eski ampulu metal ayaklarından tutarak yuvasından çıkarınız. Ampullerin cam kısmına dokunmamalısınız.

7. Yeni ampulu gövde çıkıntıları doğru oturacak şekilde takınız, elektrik soketini ve metal klipsi aynı şekilde tutturarak ampulu sabitleyiniz.

8. Farlarınızı açarak çalıştığını kontrol ediniz.

9. Plastik kapakları


YÜKSEKLİĞİN AYARLANMASI
Farlarınızın yükseklik seviyesinin doğru ayarlanması gece görüşünüzün daha iyi olmasını sağlayacak ve karşıdan gelen sürücülerin far ışıklarınızdan rahatsız olmasını engelleyecektir. Aşağıdaki metodla kesin sonuç olmamakla birlikte farlarınızın bozuk olan yükseklik ayarlarını düzeltebilirsiniz.Kısa farın yükseklik seviyesini ayarlama :

Gerekenler :
- Şerit metre
- Kurşunkalem ve not kağıdı
- Yıldız veya düz tornavida

1. Ayarlama işlemine başlamadan önce benzin deponuzun en az yarı yarıya dolu olduğuna emin olun.

2. Mümkünse beyaz bir duvar karşısında düz bir yüzey bulun.

3. Otomobilinizin burnunu duvara sıfırlayacak şekilde yaklaştırıp otomobilin dikey merkezine karşı gelen noktayı duvarda yukardan aşağıya doğru kalemle çizin.(M çizgisi)

4. Sağ ve sol kısa farlarınızın orta merkez noktasını duvar üzerinde kalemle nokta koyarak işaretleyin.(B çizgisi ile A çizgisinin kesişme noktası)
5. Bu noktanın yerden yüksekliğini cm olarak ölçün, not edin. Bu değere A (A çizgisinin uzunluğu) diyelim. A değeri kısa farınızın yerden yüksekliğini gösterir.

6. Bu noktanın otomobilinizin merkezine (M çizgisine) olan uzaklığını cm olarak ölçün, not edin. Bu değere B (B çizgisinin uzunluğu) diyelim. B değeri kısa farlarınızın orta merkezden uzaklığını gösterir.

7. A değerinden 7 cm çıkarın, elde ettiğiniz rakam yüksekliğinde duvar üzerinde yatay bir çizgi çizin. (Kırmızı çizgi)

8. Sol ve sağ farınızın duvara işaretlenen orta merkez noktalarından yatay çizgiye dik inerek çizin.
9. Otomobilinizi 7.5 metre (25 ayak) kadar geriye dümdüz çekin.

10. Kısa farlarınızı yakın.
11. Sol ve sağ farların ışık demeti duvara çizdiğiniz far dikey çizgileri ortalamalı , ışık demetinin kesilme çizgisi kırmızı çizginin hemen altında ve paralel olmalıdır.

12. Şimdi, konsoldaki far seviye ayarlama düğmesi ile yükseklik ayarlamasını yapabilirsiniz.
Ayrıca farların arkasında bulunan vidaları tornavida ile sağa sola oynatarak yukarıya-aşağıya veya sağa-sola daha hassas ayarlamalar yapılması mümkündür.

Uzun farın yükseklik seviyesini ayarlama :
Uzun far reflektörü genellikle kısa far ile birleşiktir. Kısa farlarınızın yükseklik seviyesini ayarladıysanız uzun farlarınız için ayrı bir ayarlama yapmanız gerekmez.


Sis farının yükseklik seviyesini ayarlama : Kısa far için kullanılan metodun aynısını sis farlarınıza uygulayabilirsiniz.






SENİSEVİYORUM Sözü Duygu Pornosudur.
Tahrik Eder Ama Tatmin Edemez
Afrodit isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
arabalarin kisa ve uzun far mesafeleri, araç ampul aydınatma mesafesi, araç aydınlatma sistemleri, araçlarda kısa far ışık kaç mesafedir, araçlarda kısa far ışık mesafesi nekadardır, araçların kısa uzun farların mesafesi kaçtır, aydınlatma, eniyi ışık veren oto far ampülü, far mesafeleri, farların mesafesi, farların mesafesi ne kadar olmalıdır, h1 halojen ampul kaç lümen, kanun far mesafesi, kisa far aydinlatma mesafesi nedir, kısa far, kısa far kaç metre aydınlatır, kısa farlar ne renktir, kısa uzun farlar kaç lumens, kısa ve uzun far mesafeleri, kısa ve uzun farların mesafesi, nasıl, olmalıdır, oto farlarının aydınlatma mesafesi, otomobilde, otomobilde aydınlatma nasıl olmalıdır, uzun farlar kaç metre aydınlatır, xenon ampulun ışık mesafesi, xenon ampül neden kararır, xenon far kaç k olmalıdır


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557