Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Motorlu Araçlar Dünyası > Motorlu Araçlar Teknik Bilgiler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Motorlu Araçlar Teknik Bilgiler Motorlu araçlar hakkındaki teknik bilgiler ve güncel haberler hepsi burada.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 15 Ocak 2013, 11:53   #11 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

Negatif kutup:
Akümülatör üzerindeki ( - ) işaretli olan, negatif akımın geçtiği kutup başıdır.


Parlama noktası:
Yakıtın parlama noktası, yakıtın aleve yaklaştırıldığı zaman buhar çıkararak parladığı en düşük sıcaklık derecesidir.

Pas önleyici katıklar:
Motor çalışırken kendi bünyesinde meydana gelen ve dışarıdan giren nem ve suyun pas yapmasını önlemek için kullanılan katıklardır.

Petekli radyatör:
Petekli radyatörler, ikişer ikişer ince borular oluşturacak şekilde birbirine lehimlenmiş ****l şeritlerin, arı peteğine benzer bir şekil oluşturduğu radyatörlerdir. Bu radyatörlerde, su geçitleri ince ****l şeritlerden yapılan hava kanatçıkları ile birbirinden ayrılmıştır.

Piston:
Piston, silindir içinde iki ölü nokta arasında hareket ederek zamanları meydana getiren, silindirin alt tarafında hareketli bir kapak görevi gören ve yanmış gaz basıncını biyel yardımı ile krank miline ileten mekanizmadır.

Piston çeşitleri:
Benzin motorlarında kullanılan pistonlar düz etekli, düz diyagonal yarıklı, T yarıklı, U yarıklı ve oto termik pistonlarıdır.

Piston eteği:
Piston eteği, pistonun alt kesimidir.

Piston pimi:
Biyel ve pistonu birbirine birleştiren bir pimdir.

Piston pimi burcu:
Piston pimini, biyel ayağı ve piston pim yuvasında yuvalandıran bir burçtur.

Piston vuruntusu:
Piston vuruntusu, aşınmış olan pistonun silindir yuvasına çarpması ile ortaya çıkan vuruntudur.

Pitman kolu:
Direksiyon hareketinin tekerleklere geçirilmesi işleminde, ileri ve geri hareket ederek dişli mil ile yön çubuğunu birbirine birleştiren bir parçadır.

Platin:
Distribütör içinde bulunan ve geçen akım ayarını kontrol eden bir parçadır.

Port:
Hava-yakıt karışımı ve yanmış gazların geçtiği deliklere denir.

Proni freni:
Motorun fren gücünü (çıkış gücü) ölçen bir cihazdır.

Propan:
Atmosferik basınçta - 42 derecenin altında sıvı halde bulunan bir tür sıvı petrol gazı çeşididir.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 15 Ocak 2013, 11:54   #12 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

Radyal lastikler:
Radyal lastikler, kemer ve karkas katları lastik çevresine dik açı yapacak şekilde paralel olarak dizilen ve çeşitli katlardan oluşan lastiklerdir. Radyal lastiklerde yere temas eden ve yükü taşıyan taban katı yüksek dirence sahiptir. Bu lastiklerin düz lastiklerden temel farkı, kemer ve karkas katın binlerce çelik tel elemandan örgülü olarak imal edilmesidir.

Radyatör:
Soğutma sisteminin temel bölümü olan radyatör, motordan sıcak suyu alarak soğutur ve daha sonra motora gönderir. Radyatörler, su geçişlerini sağlayan boruların ve bu borular arasına lehimlenen ince saçların aldığı şekillere göre isimlendirilir.

Radyatör arızaları:
Radyatör arızaları genellikle, radyatörün yol darbeleri ile sallanması nedeniyle ek yerlerinin ve lehim dikişlerinin kopması ve giriş çıkış borularında çatlaklar şeklinde gerçekleşir..

Radyatör çeşitleri:
Borulu tip ve petekli radyatörler olmak üzere iki çeşit radyatör vardır.

Regülatör:
Regülatör, alternatör ile elde edilen doğru akımın ayarlanması için kullanılır.

Rezistör:
Bujinin orta elektrotu üzerinde bulunan, yüksek ateşleme voltajının radyo üzerinde meydana getirdiği parazitleri önleyen bir parçadır.

Rotlar:
Direksiyon sisteminde, pitman kolunu tekerleklere birleştiren parçalardır. Rotlar içi dolu ve boş olmak üzere iki çeşit imal edilirler.

Rot başlığı:
Beraber hareket eden rot ve deve boynu parçalarını birbirine bağlayan pimli bir mafsaldır.

Rölanti sistemi:
Rölanti sistemi, zengin karışımın rölanti ayar vidası ile ayarlanmak suretiyle motor devrinin yükseltilebildiği sistemdir. Bu sistemde ince kanallar bulunduğundan periyodik zamanlarda temizlenmelidir.

Rölantide düzensiz çalışma:
Kaçıran ve sızdıran supaplar, silindirlerde balanssız bir çalışmaya sebep olurlar. Bunun nedeni ise her silindirden eşit güç alınmamasıdır.

Rulman gresi:
Genellikle sodyum sabunlu olan aks rulman gresidir.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 15 Ocak 2013, 11:54   #13 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

S.A.E Beygir gücü:
S.A.E beygir gücü, Amerikan motorlu araç mühendisleri birliği ( Society of Automotive Engineers ) tarafından kabul edilmiş bir güçtür. Bu güç silindir sayıları, mekanik verim, ortalama güç ve motorun tam yükteki hızı esas alınarak basit bir formül ile bulunmuştur.

Segman:
Segmanlar, sıkıştırma ve yanma basıncını sağlamak için pistonla silindir arasındaki boşluğu kapatan ve silindir yüzeyine yüksek hızdaki kompresyonu tutabilecek yağı sağlayan parçalardır. Segmanlar ayrıca, ısıyı kontrol eden ve bunu silindir duvarına ileten elemanlardır. İki adet segman çeşidi vardır. Bunlar, yanma odasındaki kompresyonun kaçmasını önleyen kompresyon segmanları ve silindir duvarlarındaki fazla yağı sıyırarak yağın yanma odasına çıkıp yanmasını önleyen yağ segmanlarıdır.

Segman ağız aralığı:
Silindirde bulunan segmanların ağızları arasında kalan boşluktur.

Segman yuvası:
Segmanlar için pistonda açılmış olan yuvalardır.

Senkronize şanzıman:
Her dişli çiftinin bir dişlisinin gurup miline sabit olarak bağlı olduğu şanzımandır.

Sente:
Pistonun silindir içinde sıkıştırma zamanını bitirip, ateşleme zamanı başlangıcında üst ölü noktada bulunduğu anda her iki supabın kapalı olması durumuna sente denir.

Sentetik yağlar:
Sentetik yağlar, bazı olefinlerden hidrokarbonların molekül yapısına eş yapıda bir akışkan oluşturacak şekilde üretilirler. Sentetik yağların sıcaklık etkisi ile incelmeleri petrol esaslı yağlara oranla daha az, sıcak ortamlarda film oluşturma kabiliyetleri ise yüksektir.

Serbest pistonlu motor:
İçe ve dışa hareket ederek çalışan çift pistonlu bir motordur.

Setan numarası:
Setan numarası, dizel yakıtının tutuşma kalitesini gösterir. Yüksek setan numarası, dizel yakıtın daha kolay tutuştuğunu gösterir.

Sıra tip motor:
Sıra tip motor, silindirlerin hepsinin aynı düzlemde ve aynı eksen doğrultusunda dikey olarak sıralanmış olduğu motordur.

Sıvılaştırılmış petrol gazı:
Sıvılaştırılmış petrol gazı, ham petrol veya tabii gazdan elde edilen bir yakıt çeşididir. Bu yakıt, atmosferik basınç altında gaz haline dönüşür.


Sıkıştırma oranı:
Benzin motorlarında iyi bir yanma ve yanma sonucu basıncı elde edebilmek için, karışımın sıkıştırılması ve sıkıştırıldıktan sonra ateşlenmesi gerekir. Benzin motorlarında sıkıştırma oranı istenildiği kadar arttırılamaz. Bunun nedeni ise, yükselen sıcaklık nedeni ile benzinin kendi kendine yanmaya başlamasıdır. Bu nedenle benzin motorlarında sıkıştırma oranı, karışımın kendi kendine tutuşmasına neden olmayacak şekilde gerçekleşir.

Sıkıştırma zamanı (kompresyon):
Sıkıştırma zamanı, pistonun alt ölü noktadan üst ölü noktaya yaptığı hareket olup, hava-yakıt karışımının sıkışmakta olduğu andır. Emme supabı kapandıktan sonra krank mili dönmeye devam edeceği için, piston karışımı sıkıştırmaya başlar. Sıkıştırma zamanında piston, alt ölü noktadan üst ölü noktaya ilerlerken, emme ve egzoz supapları kapalı olduğundan karışımın dış hava ile ilişkisi kesiktir. Sıkıştırma anında birbirleri ile sürtünen karışım molekülleri arasında sürtünme ve hacim küçülmesi nedeni ile basınç ve sıcaklık artması olur. Bu artış, motorun sıkıştırma oranına ve silindirlerin doldurulabilme özelliğine göre değişir.

Silindir:
Motor içinde bulunan pistonun içinde hareket ettiği bölümdür.

Silindir başı contası:
Silindir başı contası, egzoz gazlarının su devir daim sistemine sızmasını önleyen bir görev yapar.

Silindir bloğu:
İç ve dış kısmına diğer motor parçalarının monte edildiği, motorun temel bölümüdür. Tüm silindirler ve krank muhafazası burada bulunur.

Silindir deformasyonu:
Pistonun silindir içinde üst ölü nokta ile alt ölü noktalar arasında sürekli hareketi sonunda silindirler aşınır, deforme olur. Aşınmış silindirlerde segmanların çevre basıncı yetersiz kaldığı için, segmanlar sızdırmazlık görevlerini yapamaz hale gelirler.

Silindir gömlekleri:
Silindir duvarlarını oluşturan parçalardır.

Silindir kapağı:
Silindirlerin üstünü örten bir kapaktır.

Soğutma sistemi:
Motorun içinde yanma sonucunda meydana gelen sıcaklığı düşürerek, motorun aşırı ısınmasını önleyen sistem, soğutma sistemidir. Radyatör, su pompası, termostat soğutma sisteminin ana parçalarıdır.

Son hareket aktarma organları:
Motor gücünü şanzımandan tekerleklere ileten parçalar olup, diferansiyel, aks, kardan mili ve tekerlekleri içine alır.


Sterling motoru:
Bu motorlar bir kap içinde bulunan gazın ısıtıldığı zaman basıncının artması, soğutulduğu zaman ise basıncının azalması özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. Çalışma şekli, termostatın çalışma şekline benzer. Motorun içine belli miktarda özel bir gaz konulup kapatılmıştır. Motor bu gazın devamlı olarak ısıtılıp soğutulması ile çalışmaktadır. Gaz ısıtıldığı zaman basıncı yükselir ve güç pistonunu aşağı doğru iter.

Strok:
Pistonun alt ölü noktadan üst ölü noktaya doğru yaptığı harekete strok denir.

Su dağıtım borusu:
Soğutma sisteminde bulunan suyun sürekli akışını sağlayan bir parçadır.

Su pompası:
Soğutma sisteminin bir parçası olarak çalışan su devir daim pompasıdır.

Supap:
Açılıp kapanmak suretiyle bir sıvının, gaz veya buharın akışını düzenleyen veya akışını durduran makina parçasıdır.

Supap bindirmesi:
Pistonun, egzoz zamanı sonunda emme zamanı başlangıcında üst ölü noktada bulunduğu sırada, emme ve egzoz supaplarının birlikte bir süre açık kaldıkları ana, supap bindirmesi denir.

Supap boşluğu:
Supap boşluğu, supap sapı ile itici arasında bulunan boşluktur.

Supap boşluğu sessizleştiricisi:
Bir merkez çevresinde hareket ederek, supap sistemi arasındaki boşluğu alan parçadır.

Supap çeşitleri:
Motor supapları, L tipi silindir kapak üzerindeki supaplar, üstten supaplar ve F tipi supaplar olarak üçe ayrılır.

Supap iticisi:
Supabın açılması işleminde görev alan ve kam mili ile etkileşimli çalışan bir parçadır.

Supap kafasında çanaklaşma:
Yüksek supap harareti nedeniyle meydana gelen deformasyondur.

Supap kılavuzu:
Supapların takıldığı yere supap kılavuzu denir. Supap kılavuzu silindirik bir parça olup, silindir bloğu ya da silindir kapağına takılır.

Supap kırılması:
Supap kırılmaları genellikle supap kafası ile supap milinin birleştiği noktada veya supap kafasında meydana gelen kırılmalardır.

Supap sapı:
Supabın supap kılavuzuna geçen, ince silindirik kısmıdır.

Supap sapı contası:
Supap sapı contası, motor içindeki yağın sızarak yanma odasına girmesini önleyen, supap sapına takılan bir contadır.

Supap sıkışması:
Supap milinin kafaya yakın kısmında veya supap kılavuzunda toplanan birikintilerin neden olduğu sıkışmalardır.

Supap sistemi:
Supabı çalıştıran sistemdir.

Supap tırnağı:
Supap tablasını supap sapına bağlayan parçadır.

Supap yanması:
Supap yanması, sıcak gazların supap üzerinde korozyon, karıncalanma, çatlama ve malzeme üzerinde eritme durumları meydana getirmesidir.

Supap yayı tablası:
Supap yayınının, supap sapına takılması işleminde kullanılan parçadır.

Supap zamanlaması:
Bir supabın, üst ve alt ölü noktalardan tam olarak kaç derece önce açılması ve kapanması işleminin zamanlamasıdır.

Supap zaman ayarı:
Motordaki çalışma zamanları sırasının ve devam süresinin ayarlarıdır.

Susturucu:
Egzoz gazlarının egzoz borusunda yapmış olduğu sesi azaltan parçadır.

Susturucuda yanma:
Kaçıran sıkışık veya sızdıran egzoz supaplarının, yanmanın susturucuda devam etmesine neden olmasıdır.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 15 Ocak 2013, 11:54   #14 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

Şaft:
Şaft, vites sistemi ile diferansiyeli birbirine bağlayan parçadır.

Şamandıra kabı:
Karbüratör içindeki yakıtın bulunduğu bölümdür. Yanma işlemi için gerekli karışım, hava ile benzinin birleşmesinden meydana gelir. Şamandra kabı, yanma işlemi için gerekli benzini sağlayan benzin kabıdır.

Şasi:
Aracın karoseri dışında, bütün parçalarını kapsayan ana bölümüdür.

Şarj dinamosu:
Doğru akım motoru olup, kollektörü ve statör sargıları paralel çalışan bir jeneratördür. Dinamo aküyü şarj eder ve araçların elektrikli aletlerine gerekli akımı sağlar.

Şarj sistemi:
Dinamo ve regülatör olmak üzere iki ana parçası olan, motorun meydana getirdiği mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren sistemdir.

Şasi gresi:
Genellikle kalsiyum sabunlu yapışkan bir yapıda olan grestir. Özellikle makas küpelerinde ve dingil pimlerinde kullanılır.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 15 Ocak 2013, 11:54   #15 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

Tam akışlı yağ sistemi:
Bu sistemde, pompanın gönderdiği yağ önce filtreden geçer ve yataklara gider. Motor devrinin yükselmesiyle birlikte ayar supabı açılarak, basıncın istenilenden daha fazla olmasını önler.

Tekerlek silindiri:
Tekerlek silindirinde bulunan pistonlar, merkez pompasından gelen basınç yardımıyla fren sistemini harekete geçirir.

Tek devreli fren:
Tek devreli fren sisteminde, ön ve arka tekerlekler merkez fren sistemi devresine bağlıdır. Bu sistemde, fren pedalına basıldığı anda hidrolik fren dört tekerleğe de aynı anda etki eder.

Tek silindirli motor:
Tek silindirli motor, otomobillerde kullanılan motor çeşidi değildir. Genellikle motosikletlerde, sandallarda ve su tulumbalarında görülen motorlar tek silindirli motorlardır.

Tekleme:
Silindirlerde gerçekleşen ateşlemenin, yanlış olması ya da hiç ateşleme olmaması durumudur.

Temizleyici (deterjanlı) yağlar:
Motor içindeki pislikler genellikle yakıt ve yağların bıraktıkları kül, karbon, kurum ve is gibi kalıntıları içerir. Deterjanlı yağlar gerek soğukta, gerek sıcakta bu kurumların ve birikintilerin oluşumuna engel olarak motoru temiz tutar.

Termik verim:
Silindirlere girmiş olan karışımın yanması ile oluşan enerjiye karşılık, motorun bu enerjiyi faydalı iş haline çevirme oranına termik verim denir.

Termostat:
Termostat, motor sıcaklığını ayarlayan otomatik bir ısı anahtarıdır.

Tevzi makarası:
Ateşleme bobininden gelen yüksek voltajı distribütör kapağındaki uçlara ileten parçadır.

Titreşim damperi:
Krank milinde oluşan titreşimleri önlemek için krank miline takılan bir parçadır.

Tork:
Tork, motorlarda kuvvet doğrultusu ile bu kuvvetin uygulandığı piston kolu ekseni arasındaki açının, 180 dereceden küçük olduğu durumda gerçekleşen harekettir.

Transistör:
Araçlarda bir çeşit elektrik anahtarı görevi gören elektronik bir parçadır.

Transistör çeşitleri:
Transistörlerin emitter, baz ve kollektör transistörleri olarak üç çeşidi vardır.


Transistörlü ateşleme sistemi:
Yüksek devirlerde ateşlemenin aksamadan olabilmesi için bujilerde yüksek voltajlı kıvılcım meydana getiren ateşleme sistemidir.

Transistör yapısı:
Transistörler, üzerlerinde hiç hareketli parça bulunmadan yüksek gerilimli elektrik devresini açıp kapayabilen yapıya sahiptirler. Transistörler normal ateşleme sistemindeki platinlere göre 30 kat daha çok akım iletebilmektedirler.

Tubeless (iç lastiksiz) lastik:
İç lastiği olmayan dış lastiklere tubeless lastik denir.

Türbulans:
Yanma işleminde, hava-yakıt karışımının silindir içinde yapmış olduğu hızlı dönüş hareketine türbulans denir.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 15 Ocak 2013, 11:55   #16 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

Vakum:
Silindir içindeki basıncın, atmosferik basınçtan düşük olması durumudur.

V tipi motor:
Silindirleri iki eğik düzlem üstünde olup, V şeklinde olan motorlara V motorlar denir.

V-8 motoru:
İki eğik düzlem üstünde dörtlü sıra yapısında olup, V şeklinde olan motorlara V-8 motoru denir.

Venturi:
Karbüratörde havanın hızını arttırarak vakum meydana getiren parçadır. Venturi, karbüratörün hava boğazı bölümünün daraltılmış olan kısmıdır.

Verim:
Otomobil motorlarında çevrim verimi, hacimsel (volümetrik) verim ve diyagram verimi olarak üç ayrı verim vardır.

Viskozite:
Sıvıların akış kapasitelerini gösteren bir birimdir.

Vites:
Motordan alınan gücün tekerleklere iletilmesi işleminde, aracın bulunduğu hıza göre değiştirilen mekanizmadır. Araç düşük hız ile gidiyorsa vites küçültülmeli, daha yüksek hızlara çıkıldıkça büyük viteslere alınmalıdır.

Vites kutusu:
Geri ve ileri vites dişlilerinin bulunduğu bir kutudur. Bu kutu içindeki dişliler birbirleri ile etkileşimli şekilde çalışırlar.

V kayışı:
Volan, şarj dinamosu ve marş dinamosunu birbirine bağlayan kayıştır.

Volan:
Volan krank miline bağlanarak, kavramaya yataklık eden ve kavrama diskine hareket veren bir kavrama parçasıdır.

Volümetrik (hacimsel) verim:
Emme zamanında silindirlere normal sıcaklık ve basınç altında girmiş olan karışım hacminin, kurs hacmi oranına volümetrik verim denir. Motor gücüne etki eden nedenlerin başında volümetrik verim gelir. Bu verimin artması motor gücünün artmasını sağlar.

Vuruntu (detenasyon):
Karışımın buji tarafından ateşlenmesinden sonra yanmanın düzensiz olarak gerçekleşmesine, vuruntu (detenasyon) denir. Karışımın ani yanması sonucu yükselen basıncın oluşturduğu vuruntu çok şiddetli olursa, motor parçaları yıpranır.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 15 Ocak 2013, 11:55   #17 (permalink)
Üye

Hurricane. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 30 Haziran 2012
Nerden: Arap Emirlikleri
Yaş: 25
(Mesajlar): 3.212
(Konular): 2178
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 37972
Aldığı Beğeni: 104
Beğendikleri: 74
Ruh Halim: Melek Gibi
Takım :
Standart

Yağ basıncı:
Motor çalışır durumda iken ortaya çıkan yağ basıncıdır.

Yağ basıncı ayar supabı:
Motor devri yükseldikçe motor yağ basıncının yükselmemesi için, ana yağ kanalının herhangi bir yerine yerleştirilen supaba, yağ basıncı ayar supabı denir.

Yağ filtresi:
Yağ filtresi genellikle motor karterinin altında olan ve motor yağını süzerek toz, pislik ve artıkların yağlama sistemine karışmasını önleyici bir filtredir.

Yağ keçesi:
Yağ keçesi, parçaların ve millerin arasına yağ sızıntılarını önlemek için yerleştirilen bir çeşit contadır.

Yağ pompası:
Motor içinde bulunan yağı karterden emmek suretiyle diğer bölümlere gönderen pompaya yağ pompası denir.

Yağ segmanı:
Motor içindeki yağın silindirden yanma odasına sızmasını önleyen segmandır.

Yağ seviye çubuğu:
Motor içindeki yağın miktarını kontrol etmek için kullanılan bir çubuktur.

Yağ tahliye supabı:
Motorun içindeki yağın fazla olması durumunda, fazla yağı dışarıya atan bir supaptır.

Yağlama sistemi:
Motor içinde aşınmayı önlemek için hareketli parçalara gerekli yağı sağlayan sistemdir.

Yakıt deposu:
Araçlarda yakıtın depo edildiği bölümdür.

Yakıt fıskiyesi:
Yanma işlemi için gerekli olan hava-yakıt karışımının hazırlanmasında gerekli olan benzini, karbüratörün şamandıra kabından hava boğazına akıtan bir parçadır.

Yakıt ayar çubuğu:
Motorun çalışma durumuma göre ihtiyacı olan hava-yakıt karışımının hazırlanmasında, ana emme fıskiyesine yakıt gönderen ve gönderilen yakıtın oranını ayarlayan bir parçadır.

Yakıt pompası:
Yakıtı, depodan karbüratöre gönderen pompadır.

Yakıt püskürtme sistemi:
Yanmanın püskürtme sistemi ile gerçekleştiği araçlarda karbüratör bulunmaz. Bu sistem, yakıtın basınçla silindirlere püskürtülmesi şeklinde çalışır.

Yanma odası:
Motor içinde hava-yakıt karışımının yandığı bölümdür.

Yatak:
Motor içinde dönerek hareket eden motor parçalarını gerekli durumda tutan bölümdür.

Yatak çeşitleri:
Ana ve biyel yataklarında döküm ve kusinetli tip olmak üzere iki çeşit motor yatağı vardır.





Sen gül seni hep izleyeyim.
Yemin ederim 'öpmek' yok ♥
Hurricane. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
adan, otomobil, sözlüğü, terimler, zye


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557