Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Teknoloji > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Oyun İncelemeleri Tüm oyunların incelemeleri burada

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22 Kasım 2011, 22:37   #1 (permalink)
Death Surgeon

Hüseyiи. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 03 Ağustos 2011
Nerden: Karanlıklardan..
(Mesajlar): 8.363
(Konular): 2017
İlişki Durumu: Var
Burç:
Renkli Para : 403423
Aldığı Beğeni: 1924
Beğendikleri: 2408
Ruh Halim: Huzurlu
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Oscar Ödülü 
Standart Battlefield 3 - 2011 - Oyun İncelemesi



Oyuncular için yılın en çok beklenen dönemi geldi çattı. Çok önemli oyunlar, bir bir satışa sunuluyor. FPS kategorisinde 2011'in en iddialı isimlerinden olan Battlefield 3 de PC ve konsol sahipleri için raflarda yerini aldı. Şimdiye kadar birçok ödüle layık görülen ve yayımlanan her videosuyla bizi heyecanlandırmayı başaran yapım, bakalım heyecanlı bekleyişimize cevap verebildi mi?

Bir aksiyon filmi gibi başlıyor Battlefield 3. Sırayla EA ve DICE'ın isimleri, ardından da Battlefield 3'ün ismi görünüyor ekranda. Derken kendimizi metroda, bir trenin üzerinde buluyoruz. Elimizdeki kelepçelerin henüz hiçbir anlamı yok. Kimlerle karşılaşacağımız da meçhul. Biz sadece oyunun bizi götürmek istediği yere gidiyoruz o kadar. Çünkü oyuncu olarak hiçbir şey bilmiyoruz şimdilik, ancak öğrenmemiz uzun sürmeyecek...


Süper güç olarak nitelendirilen Amerika, yine kurtarıcı ülke sıfatına bürünerek Orta Doğu'ya özel birlikler gönderiyor. Amaç, İran'ın sahip olduğu öne sürülen, ancak nerede oldukları henüz bilinmeyen nükleer silahları bulup, etkisiz hale getirmek. Çünkü bu bombalar, Amerika'yı olduğu kadar, Avrupa'nın birçok önemli ülkesini de tehdit ediyor. Çok geçmeden anlıyoruz ki işin içinde başka bir güç daha var; Rusya! Bazı tehlikeli isimler vermemiz gerekirse, Solomon, Al-Bashir ve Kofforov, etkisiz hale getirmemiz gereken en önemli isimler (Oyunda Bin Ladin'in bile ismi geçiyor).

Baktığımızda Battlefield 3'ün senaryo modu pek detaylı değil. Hatta fazlasıyla klişe olduğunu da söyleyebiliriz. Orta Doğu topraklarına ayak basarak başladığımız heyecanlı operasyonlar, Avrupa'ya, hatta Amerika'ya kadar uzanıyor. Kontrol edebileceğimiz birden fazla karakterimiz var. Evet, tek bir karakterle ilerlemiyoruz. Ana karakterimizin ismi Blackburn. Onun dışında bir tankçı, bir uçak pilotu (Jennifer Hawkings isminde bayan pilot), hatta bir Rus asker bile kontrol edebiliyoruz. Her bir karakterin de ufak çapta hikayeleri var, ama bu detayları oyunu oynadığınızda görmenizi istiyorum. Spoiler olmasın.

Battlefield 3'ün temelinde, ana karakterimiz Blackburn bulunuyor. Aslında oyun boyunca sorgu altında vakit geçiren bir askeriz. Bize sorulan sorulara verdiğimiz cevaplar neticesinde operasyonlara gidiyor ve söylenenlerin detaylarını görebiliyoruz. Haliyle bu operasyonların hemen hepsi, önceden yaşanmış operasyonlar. Hatırlarsanız bu "Sorgu Odası" tarzı, daha önce Black isimli FPS oyununda kullanılmıştı. Sorgudaki karakter önce bilgi veriyor, sonra o bilgiler doğrultusunda bölümü oynuyorduk. Benzer yöntem de yakın zamanda çıkan Call of Duty: Black Ops'ta bulunuyordu. Ve şimdi de Battlefield 3.



İlk Bad Company'yi fazla oynayamamıştım, ancak Bad Company 2'yle saatlerini harcayan biri olarak, en başta oyunun sesleri ve atmosferinden fazlasıyla etkilenmiştim. Harika bir hikaye anlatımı yoktu, ancak savaş alanında korunmasız şekilde oradan oraya koşuyor oluşumuz, etrafta uçuşan mermiler, bağırışlar ve çevrede meydana gelen deformasyon, beni benden almıştı. Aslında Battlefield 3'te de farklı bir durumla karşılaşmıyoruz. Yaptığımız ufak toplantının ardından harekete geçiyor ve kısa sürede sıcak teması sağlıyoruz.

Her yer düşman kaynıyor. "Ne taraftan gideyim" diye düşünmekten çok, "Ne kadar çabuk saldırabilirim" diye düşünmelisiniz bana kalırsa. Zira Battlefield 3'teki birçok harita, Bad Company 2'ye nazaran daha küçük ve hareket alanı da kısıtlandırılmış durumda. Misal, bir köprünün sağ tarafından değil de, sol tarafından gitmeye kalkarsanız, hemen ekranda uyarı beliriyor: "5 saniye içinde savaş alanına dönmezseniz, kaybedeceksiniz!" İşte bu olmadı DICE. Ben düşmanlarla bu ufak opsiyonu kullanarak bile savaşamayacaksam, üzerinde bulunduğum haritanın olabildiğince fazla noktasını kullanmaya çalışıp, hayal kırıklığı yaşayacaksam, olmadı gerçekten. Böyle bir uyarıya ne gerek var? İlk dikkatimi çeken olumsuz yön bu oldu.



İşte bu soru, oyun boyunca güncelliğini hiç yitirmiyor ve gerçekten önemli. Zira yıkılabilir bir çevre faktörü olduğu için, bir objenin veya duvarın arkasında fazla saklanamıyorsunuz. Yapılan saldırılar sonucunda yavaş yavaş parçalanmaya başlıyorlar çünkü. Bu hem görsellik olarak artı puan sağlıyor, hem de oyundaki heyecanı daha da yükseltiyor. Ancak şunu da hemen belirteyim, büyük çapta yıkımlarla karşılaşmayacaksınız. Binaların yıkılması, güçlü duvarların yok edilmesi gibi atraksiyonlar yok maalesef.

Peki ne yapmalıyız? Tabii ki çok hızlı hareket etmeli ve genellikle de ilk tercihimizde karşımızdakini indirmeliyiz. Beraber hareket ettiğimiz takımdan ayrılmaya, bir anlık heves uğruna ortalık yerde Rambo gibi gezmeye hiç gerek yok. Kısa sürede ölebilir ve bir önceki kayıt noktasından oyuna devam etmek zorunda kalabilirsiniz. Zaten oyunda save olmadığı ve checkpoint sistemi kullanıldığı için, art arda ölerek aynı yerleri tekrar oynamak bir süre sonra sizi sıkabilir.

Battlefield 3, senaryo modunda pek sinematik bir etki bırakmak istememiş sanki. Çünkü operasyonlar sırasında ne etkileyici bir müzik, ne de değişken kamera açılarıyla karşılaşıyorsunuz. Her şey olabildiğince sade ve bu da bir bakıma "Biz size gerçeğe en yakın savaş alanlarını hazırladık" anlamına geliyor olabilir. Yıkılan yapılar, gerçekçi sesler, karakterlerin mükemmel animasyonları ve hatta gün ışığı faktörü bile çatışmaların seyrini değiştirebiliyor.




Son cümleme bir akşam operasyonundan örnek vererek açıklık getireyim. Hava karardığında görüş açımız gündüz olduğu kadar net değil tabii ki. Silahımızda fenerimiz, gözümüzde de gece görüş dürbünü var. Fener ışığımız, düşmanlar tarafından yerimizin öğrenilmesine sebebiyet verebilir. Aynı şekilde biz de düşmanları gafil avlayabiliyoruz. Dikkatimi çeken ise, gece vakti etraftaki ışıkların belki de ilk kez oyuncuları bu kadar zor durumda bırakması. Tamam, karşıda ışık var, ama o neyin ışığı? Belki bir arabanın farı, belki de sokak lambası, belki de düşman. İşte bunu hemen anlayamıyoruz ve ışık kaynağına baktığımızda gözümüz kamaşıyor, net göremiyoruz. Hele yakın mesafe çatışmalarda düşman silahındaki ışık gözünüze gelirse, hiçbir şey göremiyorsunuz, her taraf bembeyaz oluyor ve korunmasız halde kalabiliyorsunuz. Çok güzel düşünülmüş bir özellik bu.

Kullanabileceğimiz birçok silah var: Otomatik tüfekler, pompalı tüfekler, roket atarlar, keskin nişancı tüfekleri ve diğerleri. Her birinin kullanımı gayet rahat ve vuruş kabiliyeti de yeterli düzeyde. Mermi konusunda bir sıkıntımız olmuyor. Hem öldürdüğümüz düşmanların üzerlerinden, hem de etraftaki mermi sandıklarından karşılayabiliyoruz ihtiyacımızı. Bazen de silaha gerek kalmayan mücadeleler yaşıyoruz, ki bunlar pek fazla değil. Aniden bir düşman saldırabiliyor ve bu sırada ekrana gelen tuşlara basarak onu pataklayıp, etkisiz hale getirebiliyoruz.



Blackburn'ün sorgu sırasında anlattıkları arasında uçsuz bucaksız arazilerde gerçekleştirilmiş bir tank görevi ve havada it dalaşına girdiğimiz uçak görevi bulunuyor. Tank görevindeyken hem aracı kullanabiliyor, hem de silahlarıyla düşmanlarımızı ortadan kaldırıyoruz. Bazen yaya olarak da ilerlediğimiz oluyor. Uçak görevinde ise, sadece silahlardan sorumlu pilot konumundayız. Önümüzde uçağı süren bir arkadaşımız var. Bizim amacımız ise, düşmanları tespit edip, ortadan kaldırmak. DICE, deyim yerindeyse uçağın etinden sütünden yararlanmış. Hem it dalaşına giriyor, hem havalanmak üzere olan düşman uçaklarını bombalıyor, hem de aşağıdaki düşman kamplarını ortadan kaldırmak için diğer arkadaşlarımıza talimatlar veriyoruz. Bu esnalarda bakış açıları ve kullandığımız ekipmanlar da değişiyor haliyle.

Battlefield 3'te yapay zeka yok gibi bir şey arkadaşlar. Tamam, ortaya fütursuzca atlarsanız ölürsünüz, ama onun da olması gerekir zaten. Düşmanlarımız, siper arkasından saldırıyor, bizi kontrol ediyor, konumumuza göre yer değiştirmeye çalışıyorlar. Pek de başarılı oldukları söylenemez lakin. Bazen ekibimizin arasına dalıyor, bazen bizi görmüyorlar bile. Oyunlarda hazır scrpit sahnelerin kullanıldığını bilmeyen yoktur herhalde. Haliyle Battlefield 3'te de var ve bu sahnelerden birine denk gelmemle, açığını yakalamam bir oldu. Buna göre, eğer siz camdaki roketli adamı vurmazsanız, karşı tarafta yer alan duvardan, hatta aynı noktalardan düşmanlar gelmeye devam ediyor. Geliyor ve arabaların arkasına saklanmadan evvel ateş edip, sipere yatıyorlar. İşte ben de o sipere yattıkları yere gittim ve beklemeye başladım. Ne oldu biliyor musunuz? Adamlar geliyor, benim önümde karşıya ateş ediyor ve sipere yatıyor. Kısacası beni görmüyorlar.



Yapımcılar, oraya geleceğimi düşünmedi herhalde. Ve siz, akşama kadar orada durup, gelen adamları vurmaya devam etseniz bile, yeni adamlar yine geliyor ve yine aynı yerde bekliyor. Bir diğer ilginçliği ise, tank bölümünde yaşadım. Savaş sırasında üzerinize bir tank geliyorsa, kaçarsınız değil mi? Onun yerine, karşı tarafa ateş etmeyi sürdürüp, tank yokmuş gibi davranmazsınız herhalde. Hele tank üzerinizden geçse ne olur? Mesela Battlefield 3'te tankla düşmanın üzerinden geçerseniz, hiçbir şey olmuyor. Gördüğümde gözlerime inanamadım. Bu tip teknik hatalar, yayımlanacak yamayla düzeltilecektir diye düşünüyorum. Yapay zeka konusuyla alakası var mı bilemedim, ama duvardan geçen bazı askerler gördüğümü de söylemeliyim. Hayır, Harry Potter'daki Dokuz Üç Çeyrek peronundan söz etmiyorum.

Battlefield 3'ün kullandığı Frostbite 2.0 grafik motoru, bugüne kadar yapılmış en gerçekçi görsellere sahip savaş oyununu sunuyor bize. Karakterlerin tasarımları, harita tasarımları ve detayları çok iyi. Özellikle ışık-gölge ve ışığın kullanımı mükemmel olmuş. Az evvel de bahsettiğim gibi sadece görsel güzellik olarak değil, oyundaki ilerleyişinizde de etkisi oluyor ışığın.

Motion Capture tekniği kullanılarak hazırlanan karakter hareketleri çok akıcı, çok gerçekçi. Koşuşlar, düşüşler, kurşun isabetine göre verilen tepkiler çok güzel. Grafik motoruna entegre olarak gelen fizik motoru da işin tuzu biberi olmuş. Çevredeki hemen her yapı deforme olup, parçalanabiliyor. Bu da hem sizi, hem de düşmanlarınızı zor durumda bırakabiliyor. Büyük patlamaların ardından oluşan toz bulutları, ışığın yavaş yavaş toz bulutlarının arasından sıyrılmaya çalışması ve bu esnada görüş açınızın azalması sebebiyle düşmanların nereden saldırdığını bir süreliğine kestiremiyor oluşunuz çok iyi.

Battlefield 3'ün sesleri de çok temiz ve net kaydedilmiş. Silah sesleri, ortam sesleri, karakterler arasındaki diyalogların seslendirmeleri gayet temiz ve kaliteli yapılmış. Bir patlama olduğunda o tok sesi duyabiliyorsunuz. Size biri ateş ettiğinde merminin ne taraftan geldiğini anlayabiliyorsunuz. Koşarken, hatta yürürken bile ayak seslerini duyabiliyor, tehlikenin yaklaştığını veya uzaklaştığını kestirebiliyorsunuz. Müzik konusunda ise, yine yavan davranılmış. Nadir de olsa birkaç bölümde Battlefield'ın efsanevi tema müziğinin yeni versiyonunu duyuyorsunuz az bir süre.

Sonuca gelecek olursak Battlefield 3, tek kişilik senaryo modunda size heyecanlı görevler sunuyor. Özellikle görsel ve işitsel yönlerden bir başyapıt! Ancak senaryo detaylarının klişe olmasından, yapay zeka sorunlarından ve bazı teknik hatalardan ötürü sıkıntılar yaşayabiliyorsunuz. Yine de yayımlanacak yamayla daha stabil bir hale gelecektir. Oyunu beğendiğimi söyleyebilirim, ancak yayımlanan videolar ve açıklanan detayların ardından gelmesi gereken oyun, bu oyun mu şüpheliyim doğrusu. Bu anlamda biraz hayal kırıklığı yaşadım. Eğer beklentilerinizi çok yüksek tuttuysanız, size de ters tepki yapabilir Battlefield 3.


DERECELENDİRME

GRAFİK : 85

SES : 95

OYNANABİLİRLİK : 70







GENEL DERECE
80








Hüseyiи. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
2011, battlefield, oyun, İncelemesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557