Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Teknoloji > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Oyun İncelemeleri Tüm oyunların incelemeleri burada

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01 Eylül 2012, 17:40   #1 (permalink)
Üye

♠Vค❼є - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 19 Mayıs 2012
Yaş: 26
(Mesajlar): 3.246
(Konular): 1002
Renkli Para : 128345
Aldığı Beğeni: 212
Beğendikleri: 178
Ruh Halim: none
Yeni Ghost Recon: Future Soldier İncelemesi


Tom Clancy serisinin 10 yılı aşkın süredir sunduğu Ghost Recon, 4-5 yıllık bir aradan sonra tekrar piyasaya çıktı. İlk olarak 2001 yılında tanıştığımız eser, aslında son yıllarda da farklı platformlarda adından söz ettiriyordu. Üç büyük platforma sürülen Advandced Warfighter 1 ve 2’den sonra PSP, Nintendo Wii ve Nintendo 3DS için özel oyunları çıkmıştı. PC-Xbox 360-PS3’e tekrar merhaba demesi için Future Soldier’ı beklememiz gerekiyordu, bekledik de… Ghost Recon da şanına yakışır bir dönüş yaptı.
Daha giriş bölümünde oyun boyunca nasıl aksiyon yaşayacağımızı hissettiriyor yapım. İlk olarak dağ yollarında bir aracın içinde ilerliyoruz. Kısa bir süre sonra araca ve içinde bulunduğu konvoya saldırı oluyor. Başta sanıyoruz ki düşmanlar tuzak kurmuş bize. Aslında saldıran taraf, yani tuzağın sahipleri dört kişilik özel Amerikan kuvvetleri. Hemen onların içinden bir askerin kontrolü bize veriliyor ve diyoruz ki bundan sonraki silah arkadaşlarımız bunlar. Bu düşünce de yanlış çıkıyor; bu sefer o 4 kişilik grup tuzağa düşürülüyor ve feci şekilde can veriyorlar. İşte Ghost ekibi burada devreye giriyor.

Hayalet Askerler

Saatli bomba düzeneği ile tuzağa düşürülen, ava giderken avlanan 4 askerin intikamı için harekete geçiyor ‘Ghost’lar. Oyunun hikayesi bu temeller üzerine kurulmuş, canı alınan askerler için misliyle can ve intikam almak. Kısacası bu işin ucunda kimin olduğunu bulana kadar durmamak. Senaryo oldukça klişe, birçok oyunda ve filmde rastladığımız türden. Birkaç Birleşik Amerikalı asker öldürülmüştür; kendi topraklarını savunurken değil, bir başka ülkenin topraklarında savaşırken. Ve bunun için intikam almak gerekiyordur, kötü adamlar dünyanın neresinde olursa olsun, ülkelere yasal veya yasal olmayan yollarla girilecek ve kötü adamların icabına bakılacaktır. Hem klişe, hem de Amerikan propagandası kokan bir hikaye. Kulağa pek de çekici gelmediğinden eminim. Ancak Ghost Recon: Future Soldier oynadığım hiçbir oyununda hikaye odaklı bir oyun olmadı. Önemli olan aksiyon ve taktiğe dayalı savaş idi.
Dört kişiden oluşan Ghost ekibinin liderini kontrol etmiyoruz, ancak taktik ve stratejik hareketleri yönlendirme yetkisi var karakterimizin. Genel olarak biz ateş etmeden veya talimat vermeden takım arkadaşlarımız herhangi bir sıcak temasa geçmiyorlar. Önceki oyunlarda bulunan tek tek komut verme mantığı Future Soldier’da söz konusu değil. Diyelim ki karşınızda birden fazla düşman var ve takım arkadaşlarınız sessizce halletsin istiyorsunuz; sadece düşmanları işaretliyorsunuz ve atış için işaret veriyorsunuz. Senkronize bir şekilde düşmanları indiriyor arkadaşlarınız. Eğer dört kişi var ise ve hepsinin aynı anda inmesi gerekiyorsa, siz de bir hedefi alıyorsunuz ve ekip sizin atışınızla birlikte diğerlerini indiriveriyor.

Telsiz konuşmalarını da dikkatli dinlemekte fayda var. Oyunda süs olsun diye konulmamış bu konuşmalar. Bazen görüş alanınız dahilinde olmayan düşmanların yeri bildiriliyor, bazen çatışmaya girmeden önce düşman sayısını söylüyor arkadaşlarınız. Eğer bu konuşmaları dikkate almayıp sadece gördüğünüz hedefleri indirmeye kalkarsanız, göremediğiniz düşmanlar alarma geçip sizin canınızı yakabilir ve görev başarısızlıkla sonlanır.
Birlikte hareket etmenin önemi oldukça büyük Ghost Recon’da. Bazı bölümlerde sessizce ilerlemeniz gerekiyor, bazen de rehineler zarar görmeden onların güvenliğini sağlamanız gerekiyor. Her görevi ‘stealth’ modunda bitirmeniz gerekmiyor. Sadece birkaç bölümde alarm devreye girmeden işi bitirmeniz gerek. Ancak biliyorsunuz Ghost Recon serisi ‘cover-tactical shooter’ türüyle fantastik kahramanlığa pek müsaade etmiyor. Future Soldier’da da bodoslama dalmak yerine taktiğe dayalı sessiz ilerleme yöntemi çok daha mantıklı. Bu hiç yoğun çatışma olmayacağı anlamına gelmiyor. Bazı bölümlerde mecburen sıcak çatışmaya girmek zorunda kalacaksınız. Lakin siper almadan düşman avlamaya çalışırsanız sonunuz genelde ölüm olur.

Ghost ekibi, adından da anlaşılacağı üzere hayalet modunda ilerleyebiliyor. Yani Crysis’teki gibi görünmezlik teknolojisi söz konusu. Buradaki fark, enerjiye bağlı değil, istediğiniz kadar görünmez olabilirsiniz. Ancak koşmaya başladığınız veya ateş ettiğiniz zaman bu sistem devreden çıkıyor. Ayrıca özel görüş kamerası ile duvarların arkasını görebiliyor ve tüm alana hakim olabiliyorsunuz. Ekibin teknolojik imkanları bunlarla kısıtlı değil; insansız hava araçları ile etrafı gözetleyebiliyor ve sensörler sayesinde kim düşman kim sivil anlayabiliyorlar ve kimin elinde ne tür silah olduğunu öğreniyorlar.
Görevler öncesinde verilen brifingler oldukça iyi hazırlanmış. Uydu görüntüleri, gideceğiniz bölgeye ait bilgiler ve hedefinize dair veriler göreve odaklanmanızı sağlıyor. Bu sunum bana Modern Warfare 2’deki brifing ekranlarını anımsattı. Ayrıca burada da dikkat etmeniz gereken noktalar var. Bilgilendiren kişi hangi silahların ve ekipmanların görev için uygun olduğunu anlatıyor mesela. Daha sonra Future Soldier’ın en dikkat çekici özelliklerinden biri olan silah ekranı geliyor. Oyunun kutusunda yazana göre 20 milyona yakın kombinasyon yapılabiliyormuş silah özelleştirme ekranı sayesinde. Bana da ilk başta pek mantıklı gelmemişti, ancak bu bölümü gördükten sonra insanın fikri değişiyor biraz. Oldukça fazla büyük ve küçük silah bulunuyor yapımda ve bunu 10 parçaya ayırabiliyorsunuz özelleştirme ekranında. Silahın gövdesinden namlusuna, tetiğinden dürbününe, mermi rayından şarjörüne kadar birçok parçasını onlarca seçenek dahilinde değiştirebiliyorsunuz.

Yaptığınız değişikliklerin ve ayarlamaların silahınız üzerindeki etkileri aynı ekranda görebiliyorsunuz. Silahın hasar verme gücü, menzili ve kontrol edilebilme gibi özelliklerini göz önünde bulundurmalısınız. İsteklerinize veya önünüzdeki göreve uygun sistem tarafından optimize edilmiş silahları da kullanabilirsiniz. Özelleştirme ekranında işiniz bittiği zaman, hemen atış alanına girip modifiye ettiğiniz silahı test edebiliyorsunuz. Sırf bu özellikleriyle bile Future Soldier eminim birçok oyuncunun dikkatini çekmiştir.
Yapay Zeka ve Görseller

Bu zamana kadar iyi oyunlarda bile şikayet ettiğim nokta hep yapay zeka olmuştu. Tek kişiyle ilerlenen oyunlarda düşmanlar, ekiple göreve gidilen oyunlarda ise hem özellikle silah arkadaşlarımız zeka konusunda biraz sorunlu oluyorlardı. Günümüz oyunlarının bana göre en önemli problemlerinden biri olan bu durum Future Soldier’da yok denecek kadar az. Takım arkadaşlarınız oldukça akıllı hareket ediyorlar, en doğru yerlere saklanarak ilerliyor ve gerekmediği sürece ses çıkarmıyorlar. Olur olmadık şekillere girip düşmanlara gözükmüyor, en kritik yerlerde alarmın devreye girmesine neden olmuyorlar. En önemlisi sizin peşinizde kuyruk gibi dolanmıyor, hareket alanınızı kısıtlamıyorlar. Future Soldier da en beğendiğim noktalardan birisi bu. Düşmanların da geri zekalı olduğu söylenemez. Sadece; sessizce birini indirdikten sonra orada bulunan siviller kaçışıyor ve bu civarda bulunan askerlerin dikkatini çekmiyor. Yani ceset görmedikleri sürece alarma geçmiyorlar. Bu mantık hatası dışında yapay zeka konusunda şikayetim yok.

DirectX 11 destekli grafikleri olan Ghost Recon: Future Soldier’ı Asus G75V dizüstü oyun sisteminde oynadım. 1900×1080 çözünürlükte ve en yüksek ayarlarda, yoğun çatışmalar çıktığı anda yavaşlamalar yaşanıyordu. Çözünürlükten biraz kısıp rahatlıkla oyunu oynayabildim. Aslında yapımın grafiklerinin mükemmel olduğu söylenemez. Ghost ekibinin ve oyundaki önemli karakterlerin modellemeleri üzerinde itina ile durulmuş. Fakat diğer karakterler ve nesneler için aynı durum söz konusu değil. Çevre etkileşimi çatışmalar esnasında rol belirleyici unsur oluyor. Arkasına saklanılan basit tahta parçaları veya sağlam olmayan nesneler, mermilerden korunmak için yeterli olmuyor. Bu tür cisimler delinebiliyor ve parçalanabiliyor. Ayrıca koşarken ateş edemiyoruz, tamamen mermilerden kaçmaya odaklı bir depar mantığı var. Ve siperdeyken üzerine mermi yağıyorsa, kontrol ettiğiniz karakter kendini sakınıyor ve çıkıp ateş edemiyorsunuz. Hoşuma giden bir başka detay ise kamera açılarının değişken olması. Sanki savaşı görüntülemek isteyen kameramanın çekimlerini izliyoruz. Normalde sağ omuz merkezli TPS kamera açısı, duruma göre değişkenlik arz ediyor. Mesela askerleriniz kepenkleri açıp ilerlerken kamera da onlar gibi eğilip geçiyor, duvarlardan yardımlaşarak atlarken kamera da buna uygun hareket ediyor. Koşmaya başladığınız anda kameraman kamerasını aşağıda tutuyor ve kendi de koşmaya başlıyor. Hatırladığım kadarıyla Ghost Recon dışında başka bir oyunda görmemiştim böyle kurgu.
Ghost Recon: Future Soldier’ı senaryo modu odaklı anlattım şuana kadar. Çoklu oyuncu modunda da vakit geçirilebilecek bölümler bulunuyor. Öncelikle tek kişilik oyun modundaki hikayeyi co-op olarak oynabiliyorsunuz. Bununla birlikte klasik düşman akımlarını durdurma temalı co-op mod bulunuyor. Ayrıca co-op modlar dışında iki farklı takımın birbirleriyle savaştığı veya yarıştığı oyun modları bulunuyor Future Soldier’da. Çoklu oyuncu sisteminde elbette seviye atlama olayı bulunuyor. Seviyeniz arttıkça kullanabileceğiniz silah ve ekipman sayısı da artıyor.
Sonuç

Ubisoft’un çıkardığı zorlukları bir kenara bırakırsak (detay için bakınız) Ghost Recon: Future Soldier eksiği az, artısı bol bir yapım. Oyunda kontrol ettiğiniz ekibin teknolojik imkanları laf olsun diye bulunmuyor ve görevlerde oldukça işe yarıyor. Serinin taktiksel havasına uygun kamera geçişleri ve sunum ekranları oyuna renk katan detaylar arasında yer alıyor. Şaşırtıcı derecede iyi olan yapay zeka ve silah özelleştirme ekranı da yapımın en dikkat çeken iki özelliği bence.
Ghost Recon hayranlarını saymazsak, ‘cover-shooter’ ve taktiksel aksiyon oyunlarını sevenler için oldukça ideal bir yapım Ghost Recon: Future Soldier. Olumsuz yanlarına değinmek gerekirse; iyi sistemleri yüksek ayarlarda iken zorlamasına rağmen genel olarak görsellerin çok iyi olmadığını ve yukarıda bahsettiğim örneğe benzer bazı mantık hatalarının olduğunu söyleyebilirim. Elbette senaryo üzerinde de biraz daha durulabilirdi, sonuçta Tom Clancy serisinin bir parçası Future Soldier.


Alıntıdır




♠Vค❼є isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
future, ghost, recon, soldier, İncelemesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557