Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Teknoloji > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Oyun İncelemeleri Tüm oyunların incelemeleri burada

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Like Tree1Kişi Beğendi
  • 1 Post By ♠Vค❼є
Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25 Ekim 2012, 21:05   #1 (permalink)
Üye

♠Vค❼є - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 19 Mayıs 2012
Yaş: 26
(Mesajlar): 3.246
(Konular): 1002
Renkli Para : 128345
Aldığı Beğeni: 212
Beğendikleri: 178
Ruh Halim: none
Thumbs up World of WarCraft: Mists of Pandaria - İnceleme

"Bundan tam 12.000 yıl önce başlamıştı bu hikaye. Pandaria'nın ilk hükümdarları Mogu'lar, tutsak tuttukları Pandaren'lerin neler yapabilecekleri konusunda en ufak bir fikre bile sahip değildi. O akıl almaz sis hiç bir zaman kaybolmadı. Ta ki bu zamana kadar..."





Tüm dünyadaki World of Warcraft hayranları, geçtiğimiz ay 25 Eylül için inanılmaz heyecanlıydı. Yıllardır süren Horde ve Alliance savaşının yanı sıra, yeni diyarlara adım atacak, yeni düşmanlarla karşılaşacak ve yeni dostlar edineceklerdi. Fakat sorun şu ki; Blizzard, Mists of Pandaria paketi yüzünden yüksek derecede eleştiriye maruz kalmıştı. Pandaların WoW tarihiyle hiç bir alakası olmadığını savunan oyunculardan, oyunun büyük bir düşüşe geçtiğini savunan oyunculara kadar bütün yorumlar bu denli üzücüydü.

MoP'un bu şekilde tepki alması tabii ki beni de üzmüştü. Fakat Blizzard'a güvenim sonsuzdu. Oyunu aldım ve Shaohao bana gidişatın gerçekten nasıl olduğunu oyun içerisinde gösterdi. Böyle bir savaşın içerisinde yer almaktan ben ve karakterim yüksek derecede memnunduk. Öyle ki, hikayenin derinliklerine indikçe, beklemediğim olaylarla karşılaştım ve nasıl hayatta kalacağımı düşünmeye başladım.

Bu sis de neyin nesi?

Pandaria dünyasına, ilk olarak hikayeyi anlatarak giriş yapalım. Hikayemiz, tamamen Horde ve Alliance savaşına bağlı olarak başlıyor. Birbirleriyle sürekli savaş halinde olan bu iki ittifakımızın mücadelesi, bir deniz savaşı sonucu Ally birliklerin okyanusun derinliklerine açılmasıyla farklı bir boyuta ulaşıyor. Tahmin ettiğiniz gibi, Maelstorm'un güney kısmında kaybolan Ally birlikleri daha sonra esrarengiz bir sisin içerisinde buluyorlar kendilerini. Sisten çıktıkları zaman Pandaria'nın Jade Forest kıtasıyla karşılaşan Ally birlikleri, ne kadar buraya egemen olmak istese de, Horde'un lideri Garosh buna pek izin verecek gibi gözükmüyor.

Şimdi 12.000 yıl öncesine gidiyoruz. Well of Eternity'nin ilk zamanlarında, kendilerine ait bir yaşam sürdüren Mogu ırkı, Pandaren'leri esir almasıyla işleri karıştırıyor. İri bir yapıya sahip olup, fiziksel güçleri yüksek olan Mogu ırkının tabii ki de o zaman Pandaren'lerin neler yapabileceği ile ilgili hiçbir fikirleri yok. Tutsak kaldıkları dönem boyunca Chi adı verilen enerji akımı ile kendilerini eğiten Panderen'ler, Mogu ırkını büyük bir bozguna uğratıp, egemenliği ele geçiriyor.



(Mogu Irkı)



Pandaria ülkesi tabii ki de bir lidere sahip. Shaohao adı verilen imparator, ülkesini War of Ancients ve Burning Legion zamanlarından korumak için o meşhur gizemli sisi yaratıyor. Binlerce yıl boyunca ülkeyi gizli tutan bu sis, 10.000 yıl sonra yavaş yavaş kaybolmaya başlıyor. Daha sonra da Pandaria, keşfedilmeye hazır bir kıta olarak hikayemizin baş rolünü üstleniyor.




(Shaohao)


Tabii ki de binlerce yıl boyunca hiç bir Panda adadan ayrılmamazlık etmiyor. Chen Stormstout adındaki ünlü panda, yüzen kaplumbağa Shen-zin-Su'yu Wandering Isle olarak kendi evi benimsiyor. Panda seçtiğiniz zaman ise başladığınız ada bu yüzden Wandering Isle oluyor.


Ne kadar sorunsuz ve mutlu yaşıyor olsalar da, Pandaren'lerin canını sıkan bir durum söz konusu. Sha adı verilen negatif enerji, Pandaria'nın geleceğini tehlikeye atıyor. Negatif enerji ve mutsuzluğu temsil eden bu enerji, Pandaria adasının altında yatıyor. Enerjinin ortaya çıkması ise, İmparator Shaohao'nun ülkesini kurtarmak için yaptığı çalışmalar aracılığıyla gerçekleşiyor. Bütün kötü düşüncelerden arınmak isteyen, ülkesini korumak için sisi yaratan Shaohao, Sha enerjisini tetikliyor ve bu enerji adadaki bütün dengesizliklerden beslenmeye başlıyor.

Alliance ve Horde'un adaya ayak basmasıyla, Sha bütün kötü enerjiyi salıyor ve Pandaria adasında belirmeye başlıyor. Hikayemiz ise buradan sonra başlıyor, Pandaria adasını keşfetmek biz WoW kahramanlarına düşüyor.



(Pandaria Adası)

Bu bir Kung-Fu'mu, yoksa değil mi?




(Monk Simgesi)


Pandaren'lerin inandığı 4 ayrı sembol mevcut; Black Ox, Red Crane, Jade Serpent ve White Tiger. Peki ya bu Monk ırkı neler yapıyor, neler yapamıyor?

Pandalar, Mogu ırkını yenmek için çıplak elle dövüşmek zorundaydılar. Bu yönde kendilerini geliştiren Pandalar, Chi enerjisine yoğunlaşıp güçlerine güç katıyorlar. Healer (Mistweaver), DPS (Windwalker) ve Tank (Brewmaster) rollerini barındıradan Monklar, Cloth ve Leather giyebiliyor. Son vuruşlar ve yaptıkları büyüler için asa ve yakın dövüş silahları kullanan Monk'ların çoğu hareketi ve yeteneği, rakipten hızlıca kaçabilmek ve hızlı hasar verebilmek ile alakalı. İşte Panda ile seçebileceğiniz diğer sınıflar:

-Mage
-Warrior
-Shaman
-Priest
-Rogue
-Hunter

Panda olarak oyuna başladığınızda, 10. seviyeye kadar normal görev zincirlerini takip ediyorsunuz. 10 olduğunuz zaman ise size verilen A New Fate görevi aracılığıyla, Alliance ve Horde arasında seçim yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Alliance olduğunuz zaman, sizi Tushui yolunda gitmeyi öğretecek Aysa Cloudsinger karşılıyor. Horde'u seçerseniz eğer, Huojin dünyasını Ji Firepaw'dan öğreniyorsunuz.



(Monk Yetenek Ağacı)

Monk'ların ırksal özellikleri de bir hayli enteresan. Özellikle bu yeni sınıfa zanaat olarak Cooking'i (Yemek Pişirmek) uygun görmüş Blizzard. Belki de boğazlarına düşkün oldukları için bu tür bir zanaat uygun görülmüş, bunu Pandaren'lerin kendilerine sormak lazım tabii.

-Epicurean: Yemek yemeyi çok sevdikleri için, Well Fed efektleri iki daha fazla etki gösterir.
-Gourmand: 15 artmış Cooking yeteneği.
-Inner Peace: Rested Exp bonusunun daha uzun durmasını sağlar.
-Bouncy: Düşüşlerden %50 daha az hasar.
-Quaking Palm: Rakibe hızlıca vurup, rakibin 4 saniye etkisiz kalmasını sağlar.

Monk sınıfı, aynı Druid ve Rogue sınıfı gibi Leather giyebiliyor. Sadece off-hand kullanan bu sınıf, silahlarını sadece son vuruşu yapmak için kullanıyor. Onun dışında düşmanlarını yumruk ve tekmelerle döven Monk'lar, Tank ve DPS ağaçlarını kullandığı zaman Agility bölümüne yükleniyor. Healer oldukları zaman ise normal olarak Intellect kullanıyorlar. Warrior'lerin aksine, Monk sınıfı yeteneklerini kullanmak için Chi enerjilerini kullanıyor. Chi enerjisi, can barınızın hemen altında, 4 ayrı yuvarlak top şeklinde bizleri karşılıyor.


(Chi Enerjisi)



Şimdi de Pandaren'lerin yeni binekleri ekranlara geliyor. Dragon Turtle adı verilen ilk binek, burnunda dev bir halkası olan sinirli bir kaplumbağa şeklinde. Panda olarak oyuna başladığınız zaman, yine belirli bir seviyeden sonra Dragon Turtle'ı almaya hak kazanıyorsunuz.




Diğer yer bineğiniz ise Shaghorn adlı, 4 ayaklı, keçi görünümlü bu binek, biraz sinirli gözüküyor, biraz da sevimli. Uçan binek olarak ise Pandaren Kite, Pandaria atmosferini süslüyor. Farklı çeşitler ve farklı renklerde, bir oyuncunun gökyüzünün efendisi gibi hissetmesini sağlayan Reins of the Azure Cloud Serpent ise, ekstra olarak Pandaria uçan binekleri arasında yer alıyor.







Yeni paketimizin ismi Pandaria olmasına rağmen, oyun tabii ki de sadece pandalara özel değil. Blizzard diğer sınıflarımızı da unutmamış. Özellikle oyunu PvP açısından, bir oyuncu tabiriyle daha "Hardcore" hale getirmiş. Bakalım yeni sınıfların yeni özellikleri neler, değişiklikler nasıl karşılanmış.


Hunter'ın mızrağını aldılar, Hunter sinirli...

World of Warcraft evreninin, Mists of Pandaria ile gelmiş geçmiş en büyük değişikliğini aldığını söyleyebiliriz. Bütün yetenek ağaçlarının değişmesi, sınıflardaki ekleyip çıkarmalar ve oluşan dengesizliklere rağmen Blizzard hiçbir şekilde düşüncesinden geri dönmemiş. Dengesizlikleri ve hatalarını bir süre sonra düzelten Blizzard, az biraz oyun içi problemlerine göz yummamızı rica ederek bizi oyuna tekrar alıştırmaya çalışıyor.

En başta çok kötü gibi görünen bu yetenek ağacı ve sınıf değişiklikleri, aslında derinine indiğiniz zaman gayet mantıklı geliyor. Gereksiz ve fazladan yapılandırılan yetenekler yerine, eski ağacın yerine kısaltılmış ve öz olan bu yeni yetenek ağacı ile birlikte, en azından oyun daha mantıklı ve temiz hale getirilmiş. Yeteneklerinizin daha çok farkında olduğunuz MoP, bir yandan hem çok kolay olmuş, bir yandan da çok zor.

Çoğu eski yetenek, kendi ağaçlarından arındırılarak Passive (Pasif)hale getirilmiş. Bu yüzden yoğunlaşmanız gereken sadece belli başlı yetenekler mevcut. Bunun dışında, bir çok yetenek ise özel olarak ayrı ağaçlara dağıtılmış. Bu sayede alakasız ağacın yeteneklerini, farklı ağaçlarda kullanamıyorsunuz. Mantıklı, fakat alışılması zor.



(Yetenek Ağacı)

Oyuna ilk girdiğim zaman ise kesinlikle şaşırmış durumdaydım. Bir beta oyuncusu olmama rağmen, esas oyunu oynamak sanki farklı bir oyuna girmişim hissiyatı vermişti bana. İlk olarak, bir PvP (Oyuncu vs. Oyuncu) sever olarak Battleground (Savaş alanı) denemek istedim. Diğer sınıflar neler yapabiliyor, ben neler yapabiliyorum, görmek istedim. Battleground başlayıp, bir anda bitmişti bile. Çok kısa sürmüştü. Bunun nedeni ise, yeni yetenek ağacındaki yeteneklerin, 85. seviyeye göre dengesiz olması ve aşırı yüklenmiş güçleriydi. Köprüden karşı karşıya geçerken bile bir anda, kimse yokken önünüzde 7-8 kişi belirdiğini ve sizi tek vuruşta öldürdüğünü düşünün. "Nasıl yani?" sorusunun cevabını siz sormadan ben size söyleyeyim; Rogue ve alan görünmezliği, buna hoş bir örnek olacaktır.

Druid'lerin yeni 4 seçmeli yetenek ağaçlarından tutun, çoğu Totem'lerine artık sahip olmayan Shaman'lara kadar bütün sınıflar bir hayli şaşkındı. Herkes ne kadar sinirlenip, üzülse de, 1-2 gün sonra sanki yıllardır bu sistemle oynuyorlar gibi ilerlemeye devam etti oyuncular. Bunun nedeni ise, yeni yetenek ağacı ve özelliklerin yanı sıra, yeni paketin bize sunduğu inanılmaz bir hikaye ve görev zinciri ile huzur veren mekanlardı.








Bir maymun ile Undead'in aşk hikayesi...

Lich King çağını hep beraber atlattık. Buzlar arasında kralı tahtından indirmek için uğraştık. Her yer soğuktu. Buz kesmişti kılıç tutan ellerimiz. Fakat yine de yaptık. Catacylsm karşıladı sonra bizi. Her yer mükemmel sıcaktı. Belki de nefes alamıyorduk. Bir cehennem ateşinin içerisinde, Deathwing'e karşı birlikte ayakta durduk. Onu hep birlikte yendik.

Bir soğuk, bir sıcak derken, doğamız yerinde oynamıştı. Artık soğuk yere gitsek sıcak basıyor, sıcak yere gitsek üşümeye başlıyorduk. İşte Blizzard, oyuncuların bu problemeni Pandaria ile çözmüş durumda. Soğuk ve sıcağı unutun. Her tarafın çiçek açtığını düşünün. Hoş yapılar hayal edin, cıvıl cıvıl kuş sesleri ve yumuşak yağan bir yağmur. Şimdiden huzur buldunuz öyle değil mi?




Çiçekler, böcekler ve Pandalar ile mükemmel bir diyara ayak basıyoruz yeni pakette. Mekanlar o kadar güzel ki, o kadar çeşitli ve huzur verici ki, bütün gün oynamamak için hiç bir sebebeniz yok. Sadece Jade Forest'in uçsuz bucaksız ormanlarında gezerken bile huzur bulabiliyorsunuz. Bunlara bir de inanılmaz şekilde anlatılmış hikaye ve orantılı görev zinciri girince, tadından yenmiyor. Oyun içerisinde daha çok zindanlara girmek yerine görev yapmayı tercih ediyorsunuz. Pandaria'da geçen olayları, yeni tanıştığınız maymunlarla ve diğer ırklarla, onların anlatımıyla yaşıyorsunuz.

Kurt-kuzu toplama görevleri bile farklı bir hava katmış oyuna. Bir anda tepenizden ufak Alliance helikopterleri geçiyor ve siz onları elinizdeki silahla yere indiriyorsunuz. Ya da siz yokken diğer savaşçı NPC'ler neler yapmış, onları dinliyorsunuz. Elinize dürbünlü tüfeği alıp, kampa gizli giren Undead'i koruyorsunuz.

Blizzard burada grafiklerini de konuşturmuş. Lich King ve Cataclysm'in aksine, bu şekilde yeşillik ve doğa yüklü alanlarda oyunu oynarken, grafiklerin "aslında" ne kadar güzel ve canlı olduğunu farkına varıyorsunuz. Şahsen ben görev yaparken bir ara durup "Gerçekten bu oyunun grafikleri bu kadar güzel miydi yahu?" diye söylendim kendi kendime. Daha belirgin, daha canlı ve daha akıcı bir oyun yapısı Mists of Pandaria'ya hakim. Acaba bunların hepsi o büyük sis yüzünden mi?

Doğa ile iç içe...

Grafiklerin, doğa etmenlerinin, mekanların ve görevlerin yanı sıra, oyunu kesinlikle oynatan en önemli etmen ise; müzikler oldu benim gözümde. Jade Forest'e girdiğim andan itibaren, kulağıma gelen oyun içi melodileri beni büyülemişti resmen. Bir Çin ve Panda teması ancak bu kadar güzel yansıtılabilirdi. Grafikler ve hikaye ile birleşince de, oyunun ilerleyişinde mükemmel bir 3'lü unsur mevcut oldu. Bu olaylar kesinlikle MoP'un oynanması gerektiğinin kanıtı. Bana inanın ki öyle.

Mists of Pandaria'nın getirileri saymakla bitmiyor. Şimdi ise sırada zindanlar, savaş alanları ve Pet Battle sistemi var.

Şüphesiz ki oyunun en yeni ve en şaşırtıcı getirisi, yeni Pet Battle sistemi oldu. Bir Pokémon misali, petleri önümüze çıkartıp da rakip petiyle savaştırdığımız bu etkinlik, oyun içerisinde sıkıldığınız zaman kafanızı dağıtmak için birebir. İster bu sistemin uzmanı olursunuz, isterseniz eğlence için yaparsınız. Az biraz küçük yaştaki genç kesime hitap ediyor gibi gözükse de, özellikle Pokémon hastası iseniz bu sistem çok hoşunuza gidecektir.



(Pet Battle Sistemi)

Oyunun aksiyon kısmına biraz göz atalım. Asıl göz atmamız gereken kısımlardan biri de burası. 6 ayrı yeni zindan ile bizleri karşılayan MoP, ayrıca yeni Scenarios ve Dungeon Challenge'lara ev sahipliği yapıyor. İşte yeni zindan listesi şu şekilde:

-Temple of the Jade Serpent
-Stormstout Brewery
-Shado-Pan Monastery
-Gate of Setting Sun
-Mogu'Shan Palace
-Siege of Niuzao Temple

Scarlet Monastery
ise eski bir zindan iken MoP'da yenilenmiş durumda. Çoğu Vanilla oyuncusu bu zindana hayrandı ve yeniden gelmesi konusunda sevinçleri şu an oldukça büyük.

Scenario sistem ise klasik Raid Finder sistemi gibi çalışacak. MoP senaryosu tadında bu zindanlarda ilerleyeceğiz. Dungeon Challenge'larda ise, sunucuda ilk kim zindanı bitirmiş, ne kadar sürede bitirmiş bunları göreceğiz. Bitirdiğiniz süreye göre ise ödül kazanacaksınız.

Henüz açılmamış olan Raid'ler ise şu şekilde açıklandı:

-Mogu'Shan Vaults
-Heart of Fear
-Terrace of Endless Spring

Sizce bunlardan hangisinde Garosh ile dövüşeceğiz? Tahmin edebilir misiniz?



Peki ya Arena severler ne durumda? Tahmin etmek istemezsiniz. Blizzard PvP'ye neden bu kadar ağırlık vermiş, gerçekten çok merak ediyorum. PvP adına bütün sınıflara öyle özellikler getirilmiş ki, neredeyse iki grubunda birbirini yenmesi inanılmaz zorlaşmış durumda. Yeni gelen Tier setlerinde ise arttırılan maksimum özellikler eskiden +200/+300 civarı iken, şimdi +1500/+1800'lere fırlamış durumda. Bu da doğal olarak 90. seviyedeki bir oyuncunun hayatta kalma süresini uzatıyor.

Arena'nın dışında ise yeni gelen Battleground'larımız bizleri karşılıyor. Alıştığımız BG sisteminin yanı sıra, yeni gelen BG'lerde farklı türde oyunlar oynuyoruz. İşte yeni BG ve Arena'yı gösteren tanıtıcı bir video:



MoP'un oyuna getirdiği kolaylıklar say say bitmiyor. Oyun içi oynanabilirliği zaten kolay ve rahat olan WoW'u daha da bir kolaylaştırmış, Blizzard. Group Loot adındaki yeni sistem, bir grup canavarı kestiğiniz zaman, her birinin üzerine teker teker tıklamanızı önlüyor. Bir canavarın üzerine tıklayıp, kesenin ağzını açtığınız zaman bütün canavarların ürünlerini görebiliyorsunuz. Daha hızlı bir oynanış için, hoş bir eklenti olmuş.

Zindanlar veya Raid'lerde ise, zar atmanız gereken ürün düştüğü zaman, farklı bir pencerede ekrana geliyor bu sefer. Kazandığınız zaman ise, chat barda "Ben mi aldım, ben mi aldım?!" şeklinde bir arayış içerisine girmiyorsunuz. Ekrana sanki Achivement (Ödül) kazanmışsınız gibi parlayarak geliyor aldığınız ürün. Kazandınız yazıyor. Mutlu oluyorsunuz.



Dışarıdan sadece bir sis bulutu, ama derinliklerinde ise...



Herşeyi ile özel bir oyundu World of Warcraft benim için. Mists of Pandaria ile bu kaça katlandı, henüz hesaplayabilmiş değilim. Yeni yetenek sisteminden, savaş alanlarına, grafiklerden müziklere herşeyi ile büyüledi beni Mists of Pandaria. Bütün Pandaria evrenini keşfetmek için sabırsızlanmaktayım. O kadar uzun zaman sonra seviye atlamak siz WoW oyuncularına da garip gelecektir, fakat inanın ki bir yerden sonra daha çok hoşunuza gitmeye başlıyor.

Blizzard kesinlikle hak etmediği bir tepki alıyor. Çoğu oyuncunun ön yargı ile yaklaştığını farkındayız. "Panda oynamam!" düşüncesiyle oyuna dokunmayan oyuncular çoğunlukta. Bu tabuların yıkılması gerekiyor. Mists of Pandaria, bana göre WoW'un başına gelmiş olan en büyük şey. Diğer MMO'ların sahip olduğu klişe sistemden arınıp, kendine özgü daha yenilikçi yaklaşmış Blizzard bu olaya. Gayet başarılı olmuş. Kötü diyebileceğim hiçbir şey yok, sadece eksikler mevcut.

Bu saatten sonra, heyecan ve sabırsızlıkla bekleyeceğim tek şey Garosh'un Raid'i olacaktır. Sadece ben değil, bütün Warcraft oyuncuları için aynı olacaktır. Mists of Pandaria dünyasına adım atmalısınız.

Pişman olmayacaksınız.

-Alıntıdır











HYE Bunu beğendi.
♠Vค❼є isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 09 Ocak 2013, 14:28   #2 (permalink)
Asi Ruh

HYE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 08 Ocak 2013
Nerden: İstanbul
(Mesajlar): 155
(Konular): 115
Burç:
Renkli Para : 6417
Aldığı Beğeni: 28
Beğendikleri: 12
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart

şu aylık ücret olayı olmasa oynayabilirdim bu oyunu .






全智賢
HYE isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
mists, pandaria, warcraft, world, İnceleme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557