Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Webmaster Dünyası > Photoshop Tasarım ve Dersler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Aralık 2011, 16:18   #1 (permalink)
BaNuŞ ReiS
Misafir Üye
BaNuŞ ReiS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
(Mesajlar): n/a
(Konular):
Renkli Para :
Aldığı Beğeni:
Beğendikleri:
Ruh Halim:
Standart Kartvizit nasıl yapılmalıdır, nelere dikkat edilmelidir.

Aşağıdaki makale, Sayın Hakan Dağdeviren'e Aittir. Bir arkadaşımızın yaptığı kartviziti eleştirirken yazdığı faydalı bir yazıdır. Bu bilgiyi bahsi geçen konu içinde kaybolmadan yeni konu olarak açıyoum. Bütün üyelerimizin okumasını tavsiye ederim.

İsterseniz şimdilik sadece bir kartvizitin taşıması gereken özelliklere değinelim:

1: Tasarı:
Kartvizit olsun başka birşey olsun çalışmaya başlamadan önce,hemen o an kendinizi asla bir grafiker gibi görmemelisiniz, kendinizi o kartviziti verip ürününüzü sattırmaya teşvik edecek satıcı gibi düşünmelisiniz. Kartvizitinizi böyle tasarlamalısınız kafanızda.
Çünkü satıcı da (Yani müşteriniz) böyle düşünerek değerlendirecek kartvizitinizi.

2: Kabul:
Kartvizit kendisine bakıldığında gözde bir estetik yaratmalı, kartviziti gören kişi normal şartlarda o firmayla hiç iş yapmayacağını düşünse dahi en azından sırf estetiği için bu kartviziti almalı cüzdanına koymalı.
Bunu başarabilirsek hedefimizin birazına ulaştık.

3: Renk:
İnsan psikolojisi genelde çok hassastır,psikoloji saliseler içerisinde anlık iniş ve çıkışlara maruz kalabilir ve insanalar şu günlerde gündelik yaşamlarında hep herşeyin kendilerinin aleyhine işlediğinden yakınır durur, ferahlamak, içindeki bu buhrandan kurtulmak ister.
İçindeki zaten karanlığı kendisine hatırlatmak pek de iyi bir fikir değil gibi.
O halde kartvizitte siyah arka plan her kesime ulaşabilmek adına iyi bir fikir değil.
Arka planda daha aydınlık, ferah,sade,hafif ya da yerine ve amacına göre canlı,sıcak renkler seçmeliyiz demekki.

Peki efendim nedir bu "Ferah Sade Hafif" renkler?
Baktığımızda gözümüzü yormayan , retinamızı hafiften okşayan renklerdir.
(Örneğin insanlar koyu renklere bakmaya üşenir genelde çünkü bu yorucudur.)
Misal: Mine-Çağla-Buz Mavi-Lila-Kirli Beyaz-Gri-Açık Başak-Papatya-Nil Yeşili...
Bu renkleri genelde sadeliğe hitap eden firmalarda kullanabiliriz.
Olayı bir örnekle pekiştirelim:
Su arıtıcısı satışı yapan bir işletmenin kartvizitinde Buz Mavi renkler kullanılabilir.
Ya da Doktor veya Diş Hekimleri'nin kartvizitleri genellikle beyaz ya da Kirli Beyazdır.

Peki "Canlı Sıcak" renkler?
Bunlar daha çok Kırmızı,Turuncu,Fosfor Yeşil ,Fosfor Sarı tonları arası renklerdir.
Kimyalarında Uyarıcı Bilgiler ihtiva ederler.
Bu renklerimiz serttir, bakıldığında haz ve coşkuya teşvik edici bilgiler girer korneadan ve lense ulaşıp sinirlerimize aktarılan bu kodlar beyinde yorumlanır , adrenalinimiz artar,sonrası elde etme isteğine güdüleniriz.
Örneğin parti organizasyonları yapan ya da iç-dış mekan süslemeleriyle ilgilenen işletmeler bu renkleri kartvizitlerinde çokca kullanır.
Bu sebeple renkler insanlar üzerinde işletmeler tarafından bir satış politikası olarak yıllardır sıklıkla kullanılmaktadır.

4: Kompozisyon:
Söz konusu bir kartvizit de olsa içeriğinde "Ne anlatmak istiyoruz?"un bir cevabı olmalı.
Görsel kullanılacaksa bu görseller birbirleriyle bir şekilde ilişkilendirilmeli mesela
sınıflandırılmalı, bu ilişkiyi oluşturabilmek için örneğin "-" sembolü kullanılabilir.

5: Alan:
Görsellerin yerleşiminde bir düzen,nizam olmalı.Ebatımız sınırlı olduğu için alanı iyi kullanmalı mesajımızı doğrudan vermeliyiz.Alan sıkıntısı büyük ise sadece firmayı firma yapan ürünler ön plana çıkarılmalı ,çalışmada kullanılmalı.

6: Font Seçimi:
Fontlarımız kartvizitimizin pazarına göre değişkenlik göstereceği için öncelikle kartvizitin hitap edeceği kesim değerlendirilmelidir.
Örneğin bir Anaokulu kartvizitinde "Comic Sans" bir PC Teknik Servisin kartvizitinde "Terminal" yarı resmi işletmelerin ve devlet kurumlarının kartvizitinde ise genellikle "Arial -Verdana-Times New" stilinde fontlar ürün ya da hizmeti algıyla pekiştirmek için tercih edilir.Fontlarda kesinlikle bevel(kabartma) ve uçuk efektler kullanmamak gerekir.
Bu fontu harika göstermez aksine kartviziti komple kötü gösterir.

7: Font Yerleşim-Ünvan-Ulaşım:
Kartvizitimizin genel anlamda bir amacı vardır.
Tüketici ile arasında , üzerindeki bilgilerle ulaşımı ve iletişimi temin ederek tüketicinin ürüne ya da hizmete teşviğini aktif hale getirebilmek.
Bu hususta Örn:

a)Ünvanlar kartvizitin orta kısmına intizamlıca yerleştirilebilir.

Dr Ali Gençtürk
KBB Uzmanı
gibi.

b)Adres bilgileri ,gsm bilgileri ,mail ,website bilgileri ise alt orta kısma intizamlıca yerleştirilebilir.

Dr *** ********
*** Uzmanı

******** Cad. ******** İş Hanı.
***** *** Apt. Kat:3 Daire:4
gsm:05xx xxx xx xx
Mail adresi
gibi...

8: Nizam:
Kartvizitimizde geride saydığımız bütün girdileri kullandığımızı düşünerek son aşamaya geldik ,artık kartvizitimizi masaya yatırıp ona şöyle bir alıcı gözle bakalım.
Özellikle yerleşimdeki ortalamalara dikkat edelim, kaymalar,sapmalar,pozisyon orantısızlıkları,ürünler var ise birbirleri arasındaki ebat kusurları gibi sorunların olup olmadığını inceleyelim.Kartvizitimizde alanı çorba gibi kullanmamalıyız , bunun yerine az görsel çok mesaj felsefesini yeğleyiniz.

9: Sunum:
Herşey tamam ise müşterimize kartvizitimizi sunup ,kartvizit hakkında onun da fikirlerini alıp son gerekli değerlendirmeleri yapabiliriz.

-Ben bu kartviziti basmayacaktım zaten.
- Ne olursa olsun bunları bilmek gerekir.

Teşekkürler Hakan Dağdeviren,




  Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
dikkat, edilmelidir, kartvizit, nasıl, nasıl, nelere, yapılmalıdır, yapılmalıdır


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557