Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Yaşam & Muhabbet & Eğlence > Sağlık
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Sağlık Sağlık hakkındaki tüm bilgileri ve habeleri bu bölümde bulabilirsiniz.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Ağustos 2011, 18:25   #1 (permalink)
VIP ÜYE ~

WinKyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: istanbul
Yaş: 23
(Mesajlar): 2.331
(Konular): 282
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 5736
Aldığı Beğeni: 12
Beğendikleri: 11
Ruh Halim: none
Takım :
Standart Acil Servis İşleyiş Prosedürü-Acil Servis Hakkında Herşey

Acil Servis İşleyiş Prosedürü
Acil Servis - Acil Servis Nedir - Acil Servis Hakkında - Acil Servis İşleyişi


1.AMAÇ: Acil sağlık hizmetlerinin sürekli ve etkili yürütülmesi, hasta ve hasta sahipleri ile çalışan memnuniyetinin sağlanmasıdır.

2.KAPSAM: Acil Serviste verilen hizmetleri ve çalışanlarını kapsar.

3.TANIMLAR:
Resusitasyon: Yeniden canlandırma
Epikriz: Çıkış özeti
Konsültasyon: Görüş alışverişi
Konsültan Hekim: Görüş alınan Hekim

4.UYGULAMA:
4.1.Hasta Başvurusu Ve Kabulü:
4.1.1.Başvuran tüm hastalar acil servis girişinde sağlık personeli (Sağlık Memuru, Hemşire. ATT, Paramedik) tarafından karşılanarak ihtiyacı olanlara tekerlekli sandalye veya sedye sağlanır.
4.1.2.Acil sorumlu hemşiresi veya sağlık memuru tekerlekli sandalye ve sedyelerin temizlik ve çalışabilirliğini denetler ve eksiklerinin tamamlanmasını sağlar.
4.1.3.Hastanemiz acil servisine başvuran hastalar bilgi işlem veya vezne girişi yaptırarak görevli sağlık personeli (Sağlık Memuru, Hemşire. ATT, Paramedik) tarafından durumlarına göre acil muayene odaları, resusitasyon (müdahale ve yeniden canlandırma) odası veya acil cerrahi, pansuman odalarından birine alınacak ve acil hekimleri arasındaki rotasyona göre ilgili hekim tarafından değerlendirilir.
4.1.4.Konsültasyon gerektiğinde ilgili branş hekimine, nöbetçi hekim konsültasyon talebinde bulunur.
4.1.5.Başvuruda temel prensip hastanın bilgi işlem veya vezne girişi yaptırmış olmasıdır. Durumu stabil olmayan hastalar; bilgi işlem veya vezne aşaması ertelenerek kabul edilir. Acil ve stabil olmayan hastalarda ilk müdahale yapıldıktan sonra, giriş mutlaka yaptırılacaktır.
4.1.6.Girişle ilgili işlemler gerekirse hastane personeli tarafından yapılır.
4.1.7.Triaj gerekli ise Triaj Talimatına göre işlem yapılır.
4.1.8.Sosyal güvencesi ve maddi imkânları olmayan hastaların da acil müdahalesi yapılır.
4.1.9.Değerlendirme ve muayenesi yapılan hastalar gerekirse polikliniğe yönlendirilir. Polikliniğe yönlendirilen hastalar için gerektiği durumlarda Konsültasyon Formu düzenlenir.
4.2.Hasta Muayene ve Takibi:
4.2.1.Acil Servise başvuran ve muayene edilen hastanın durumuna göre tetkik, konsültasyon, tedavi ve/veya gözlem işlemleri yapılır. Bütün bu işlemler otomasyon sistemine göre aşamalı veya topluca yapılır, hastanın yakını veya takip edecek kimsesi yoksa hizmetli personelce yapılır.
4.2.2.Hastaların tetkik numuneleri müşahedede alınır. Bunun için gerekli malzeme müşahede odasında bulundurulur. Muayene işlemlerinde öncelikle tıbbi deontoloji kurallarına uygun davranılır, gerekirse bir hasta yakını hastaya yardım için muayene alanına alınabilir. Hastalara uygulanacak tüm tıbbi müdahalelerde XH OF/ ? Hasta Bilgilendirme Ve Rıza Alma Formu kullanılır.
4.2.3.Konsültasyon işlemlerinde hastayı muayene eden konsültan hekim, gecikmeksizin gelerek konsültasyonunu tamamlayıp tıbbi istem ve/veya kanaatini otomasyon sistemine işler.
4.2.4.Acil serviste ana prensip acil ve bekleyemeyecek durumdaki hastaların muayene ve tedavisidir. Bu nedenle acil endikasyonu olmayan hastaların tedavisini tamamlamaya çalışarak diğer hastaların zamanını almak yerine, anamnez ve muayenesi sonrası ilgili polikliniğe çağırmak ya da yönlendirmek gerekir.
4.2.5.Hekim tarafından müşahede altına alınmasına karar verilen hastalar müşahedeye alınır ve tedavileri burada yapılır. Müşahede altındaki hastaların tedavi ve takiplerini nöbetçi sağlık personeli yapar. Her hekim kendi hastasından sorumlu olmakla beraber, hekimler arası rotasyonda görevi alan hekim müşahededeki hastaların genel takibinden sorumlu olur.
4.2.6.Gözleme alınan ve/veya tedavi verilen hastalarla ilgili bilgiler mutlaka Acil Servis Protokol Defterine kayıt edilir. Acil Servis Protokol Defterinde; hastanın adı ve soyadı doktorun imza ve kaşesi mutlaka bulunur.
4.2.6.Gözlem için en çok 4 saatlik bir süre olmasına rağmen, gerekirse hasta, icapçı ve nöbetçi uzman doktor kararı ile kliniklere yatırılabilir.
4.2.7.Muayenesi biten hastaların kullanması gereken ilaçları Reçete Formuna yazılır. İstirahat gereken durumlarda Rapor Formu doldurulur ve bilgiler hastanın resmi evraklarına da işlenir.

4.3.Sevkler:
4.3.1.Acil serviste muayene edilen hastaların her türlü sağlık sorunu öncelikle hastanemiz bünyesinde çözülür.
4.3.2.Nöbetçi Uzman ya da İcapçı Uzman hekimin sevk kararı verdiği hastalar için bilgisayar veya defterde ilgili alana durum belirtilir, Hasta ayaktan sevk ediliyorsa kendi imkânlarıyla, aksi takdirde Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği'ne uygun olarak gönderileceği kurumla irtibat sağlanarak ambulans ile gönderilir.
4.3.3.Gönderileceği kurumla irtibatı mesai saatlerinde nöbetçi hekim sağlar.
4.3.4.Sevk prosedürü sırasında çıkan sorun ve aksaklıklar mesai saatlerinde ilgili başhekim yardımcısı, mesai saatleri dışında nöbetçi hekim tarafından çözülür.
4.3.5.Ayaktan ya da ambulansla sevk edilen tüm hastalar yeterli bilgi içeren Hasta Sevk Raporu ve Sevk Formu ile gönderilir.
4.3.6.Hastanemizde başka bir kuruma sevk edilecek hastalar kendi istekleriyle ayrılmadıkları sürece ilgili branş uzmanı yada uzmanlarınca değerlendirilmeden sevk edilemeyeceklerdir. Hangi saatte olursa olsun uzman hekimle temas kurularak durum kaydedilir.
4.3.7.Ambulansla sevklerde ambulansta mutlaka bir sağlık memuru, yoksa bir sağlık personeli (Sağlık Memuru, Hemşire. ATT, Paramedik) eşlik eder.
4.3.8.Hastane ambulansı, Sağlık Müdürlüğü Acil sağlık hizmetleri şubesine bağlandıktan sonra ambulansla sevklerde 112 aranacaktır. Dışarıdan gelen ambulans talepleri öncelikle 112 komuta merkezine yönlendirilecek, hasta veya yakını 112’ye ulaşamadığını belirtirse gerekli bilgiler alınarak 112 komuta merkezine ulaşılarak onay alındıktan sonra göreve çıkılacaktır.
4.3.9.Hastanın kendi imkânlarıyla sevk olacağı durumlarda doktor refakatçi olmasını uygun bulduğu durumlarda refakatçi için Refakat Bildirim Formu düzenleyebilir.

4.4.Adli Hizmetler:
4.4.1.Muayene sonrasında adli olduğu saptanan hastalar için hemen adli işlemlere geçilir. Adli vakalar hastanenin kendi otomasyon kayıtları dışında Adli Rapor Formu tutularak takip edilir. Ayrıca hâkim, mahkeme, Cumhuriyet Savcılığı ya da kolluk görevlilerince gönderilen vakalarda bu çerçevede işleme alınır.
4.4.2.Genel adli vakaların giriş, takip ve sonlandırılmasından acil servis hekimleri sorumludur. Bu konudaki işlemler acil servis sorumlusu, sorumlu başhekim yardımcısı kontrol ve denetiminde yürütülür.
4.4.3.Adli hizmetler değişiklik olmadığı sürece T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 22.09.2005 tarih ve 13292 sayılı ‘Adli Tabiplik Hizmetlerin yürütülmesinde uyulacak esaslar’ yönetmeliğine göre yürütülür.

4.5.Acil Serviste Laboratuar ve Radyoloji Hizmetleri:
4.5.1.Acil ibareli tetkikler laboratuar teknisyenleri tarafından bekletilmeden alınıp, hızla sonuçlandırılır ve sonuç çıktığında takip eden birisi (hasta yakını veya acil personeli) yoksa acil servise haber verilir. Bunların dışındaki tetkikler normal poliklinik istemi gibi işlem görür.
4.5.2.Konvansiyonel röntgen cihazlarında çekilebilecek tüm grafiler ACİL ibareli olmak şartıyla hızla sonuçlandırılarak teslim edilecektir. Grafiler çıktığında takip eden birisi yoksa (hasta yakını veya acil personeli) acil servise haber verir.
4.5.3.USG istemleri ACİL ibareli olarak hekimlerce yapılacak, radyoloji uzmanıyla temas kurularak hasta uygun bir şekilde hazırlanmış olarak gönderilir.

4.6.Resüsitasyon: (Yeniden Canlandırma)

4.6.1.Kardiyopulmoner arrest tablosunda gelen hastalar hemen resüsitasyon odasına alınarak süratle resüsitasyon odasına alınır.
4.6.2.Hasta yakınları oda dışına alınıp, hastane güvenlik görevlileri teyakkuz durumuna geçirilir ve tıbbi deontoloji kurallarına uygun olarak resüsitasyon işlemi gerçekleştirilir.
4.6.3.Resüsitasyon odasındaki cihaz ve malzemelerden acil servis sorumlu hemşiresi veya sağlık memuru sorumludur.
4.7.Genel Kurallar:
4.7.1.Tüm personel formalı olarak görev yapar ve görünüme özen gösterir.
4.7.2.Acil servis personelinin vardiya süreleri kesintisiz hizmet verebilecek şekilde belirlenir.
4.7.3.Tüm personel hizmet sırasında nezaket kuralları çerçevesinde ve güler yüzle davranır.
4.7.4.Acil servise başvuran hasta ve yakınlarının sıkıntılı ve gergin oldukları unutulmamalıdır.
4.7.5.Hastalara karşı olumlu ve yapıcı olunmalı, sorunları geçici de olsa çözülmeye çalışılmalıdır.
4.7.6.Kimsesiz hastalara tüm işlemler tamamlanıncaya kadar hizmetli personel eşlik etmelidir.
4.7.7.Muayene odaları, gözlem odası ve yatakların temizliğine dikkat edilmeli gerekirse sık sık örtüler değiştirilmelidir.
4.7.8 Acil servis önündeki araçlar, güvenlik görevlileri tarafından uygun bir dille uyarılarak kaldırılır.
4.7.9.Nöbetçi memurlar nöbet esnasında çıkabilecek idari sorunlarda nöbetçi uzmanı bilgilendirir, gerekli yerlerle temas kurarak çözümünü sağlar.
4.7.10.Hasta ve ex’lere ait eşyalar hasta kabul memuru (mesai saatleri dışında nöbetçi memur), acil hekimi ve sağlık personeli (Sağlık Memuru, Hemşire. ATT, Paramedik) tarafından Hasta Eşya Teslim Formu düzenlenerek hasta kabul memuruna teslim edilir.
4.7.11.Nöbet sırasında çıkabilecek her türlü aksaklık sorun ve olay tutanakla belgelenerek imza altına alınır ve durumun aciliyetine göre hemen ya da takip eden ilk mesai saatinde hastane idaresine bildirilir.
4.7.12.Adli vakalarda (trafik kazası, ölü bulunanlar, yaralananlar, vb.) ex’e hiç dokunulmadan morga kaldırılır. Savcının gelmesi beklenir.
4.7.13.İntihar vakalarında İntihar Girişimleri Kayıt Formu doldurularak gerekli kayıtlar ve bildirimler yapılacaktır.

5.SORUMLULAR:
İlgili başhekim yardımcısı
Acil Sorumlu Hekimi
Acil Sorumlu Hemşiresi

6.İlgili Dokümanlar:
6.1. XH TL/ ? Triaj Talimatı
6.2. XH F /? Bildirimi Zorunlu Hastalıklar Fişi
6.3. XH F/ ? Konsültasyon Formu
6.4. XH F /? Sevk Formu
6.5. XH F/ ? Hasta Eşya Teslim Formu
6.6. XH F /? Adli Rapor Formu
6.7. XH OF/ ? Hasta Bilgilendirme Ve Rıza Alma Formu
6.8. XH F/ ? Acil Servis Ünitesi İntihar Girişimleri Kayıt Formu
6.9.Adli Tabiplik Hizmetlerinin yürütülmesinde uyulacak esaslar yönetmeliği
6.10.Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği
6.11.Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği




WinKyx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
acil, hakkında, herşey, işleyiş, prosedürüacil, servis, İşleyiş


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557