Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Sağlıklı Beslenme Sağlıklı beslenme Nedir? Yeterli ve dengeli nasıl beslenmeliyiz? Besinlerin vücutdaki Etkinlikleri nelerdir?

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30 Ağustos 2012, 00:33   #1 (permalink)
Yαn Odαdαn Gelen Melodiler Gibidir Ses Ayαrı


- Ợuαяαnтinє. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 28 Nisan 2012
Nerden: ♥◊♣♠
(Mesajlar): 15.773
(Konular): 5327
Burç:
Renkli Para : 727928
Aldığı Beğeni: 2553
Beğendikleri: 945
Ruh Halim: Acimasiz
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 5
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart Stres Döneminde Nasıl Beslenmeliyiz ?

Stres sıkıntı yaratan olaylar karşısında bir tepki sürecidir. Aynı zamanda vücudun olaylara tepki verme biçimidir.Günlük hayatta çoğu zaman stresli yaşamımız motivasyon kaybına neden olduğu gibi doğru kararlar almamıza engel olmaktadır.Bazı durumlarda da yanlış beslenme alışkanlıkları ile stresle baş etmeye çalışmaktayız.stresli olduğumuzda vücudumuzda nasıl bir süreç oluşur.

Stres anında vücutta oluşan belirtiler
-Kan akımı beyne ve kaslara yönlenir.düşünce ve hafıza keskinleşir.
-Tükürük artarter bezlerinin çalışması artar.
-Solunum sayısı artar.depolanmış yağ ve şeker kana karışır.
-Kalbin atım sayısı artar.
-Sindirim yavaşlar mide asidi artar.
-Konuşmalarda belirsizlik ve kopukluk oluşur.
-Aşırı güven veya güvensizlik oluşur.


Stresin sonuçları
-Sağlığa aşırı ilgi
-Aşırı endişelenme yada kayıtsızlık
-Ölüm ve intihar düşüncesi
-Tansiyon yükselmesi
-Baş ağrısı
-Yorgunluk
-Mide bulantısı
-Gerginlik
-Aşırı yemek yeme sonucunda suçluluk
-Tansiyon yükselmesi
-Terleme
-Nefes darlığı




Stres anında kendinizi telkin etmek için:
-Rahatlamayı deneyebilirsiniz.
-Olumlu mesajlar içeren hayaller kurabilirsiniz.
-Egzersiz ve beden hareketleri ile konudan uzaklaşabilirsiniz.
-Arkadaşlarınızla iletişim kurabilirsiniz.
-Meditasyon ve dua ederek rahatlayabilirsiniz.
-Gıda kontrolün de bulunarak kendinizi telkin edebilirsiniz.
- Yeni hobiler bulup veya olan hobilerinizi hayata geçirebilirsiniz.


STRES DÖNEMİNDE BESLENME
-Stresli durumunda vücuttan C vitamini atımı oldukça artmaktadır. C vitamini aynı zamanda bağışıklık sistemini de güçlendirir. Günlük C vitamini ihtiyacının karşılanması durumunda da kortizol seviyeleri daha çabuk normale dönmektedir. Stresli dönemlerde C vitamini alınması bu sebeplerden ötürü son derece önemlidir. Portakal mandalina limon gibi turunçgiller maydanoz C vitaminin zengin kaynaklarıdır.

-Stres sonucu artan iştah genellikle yağlı karbonhidrat kaynakları şeklindedir. Şekerli yiyecekler ise bize keyif vermektedirler çünkü beyin endorfin seviyesini yükseltmektedirler. Şeker ve şekerli yiyecekler tüketmeden de daha keyifli olabiliriz.

-Serotonin uyku düzenini iştahı ruh halimizi ve enerji düzeyimizi etkileyen bir hormondur. Serotonin triptofan aminoasidinden sentezlenmektedir. Stres altında serotonin miktarı azalır.Bu nedenle daha mutsuzluk hissi oluşur ve önemli kararlar alınmaması gereken bir süreç oluşur.

-Streste basit karbonhidratlı besinlere yönelmek yerine serotonin seviyesini yükselten triptofan adlı aminoasidi içeren besinlerin tüketimi de benzer bir keyif hali oluşturacaktır. Tavuk hindi süt yumurta muz avokado kurubaklagiller kakao sarımsak domates bezelye serotonin düzeyini arttıran besinlerdir.

-Karbonhidratların endorfin sentezini arttırıcı etkilerinden yararlanmak için ise mutlaka kurubaklagiller sebzeler meyveler ve karışık tahıllı yiyecekler gibi kompleks karbonhidratlara yönelmek gerekmektedir. Kompleks karbonhidratlar içerdikleri posa sayesinde de yavaşlamış olan sindirim sisteminin olumsuz etkilerini de azaltacaktır.

-Streste artan kan basıncı için potasyumdan zengin besinleri de tercih edilmesi yarar sağlayacaktır. Potasyumun zengin kaynakları tüm sebzeler olmakla beraber daha ziyade muz patates kayısı avokado gibi yiyeceklerdir.

-Magnezyum da yine kortizol seviyelerinin düzenlenmesinde etkilidir. Magnezyumun iyi kaynakları ise ıspanak roka pazı maydanoz tere gibi yeşil yapraklı sebzelerdir. Aynı zamanda mercimek nohut kuru fasulye gibi kurubaklagiller de iyi magnezyum kaynaklarıdırlar.

-Ceviz badem fındık gibi besinler çinkonun B vitaminlerinin ve E vitaminin çok iyi kaynaklarıdırlar. Çinko ve E vitamini önemli birer antioksidandırlar. Her gün 2-3 ceviz veya 10-15 fındık tüketilmesi fayda sağlayacaktır.A vitamini de yine bağışıklık sistemini olumlu yönde etkilemektedir. Havuç koyu yeşil yapraklı sebzeler sarı ve turuncu meyveler A vitaminin iyi kaynaklarındandır.

-Omega -3 yağ sitlerinin stres hormonlarını azaltıcı etkisi bulunmaktadır. Somon ton gibi derin ve soğuk su balıkları uskumru sardalye balıkları omega – 3 yağ asitlerinin iyi kaynaklarıdır. Stresin olumsuz etkilerinden korunmak için haftada en az 2 kere balık tüketilmesinde fayda vardır.

-Fazla tuz tüketimi stresle yükselen tansiyonun daha da yükselmesine sebep olacaktır. Bu nedenle tuz tüketiminin sınırlandırılması fayda sağlayacaktır.Tüm bunların yanı sıra günde 2 kupadan fazla kahve ve kafein içerikli içeceklerin tüketilmesi stresi arttırmaktadır. Kafein adrenal bezleri uyararak adrenalin ve kortizol hormonlarının salınımına neden olmaktadır. Bu nedenle kola kahve çay enerji içeceklerinden uzak durulmalıdır. Su tüketimi son derece önem kazanmaktadır.

-Yavaşlayan sindirim sisteminin olumsuz etkilerinden korunmak için günde mutlaka 8–10 bardak su içilmelidir. Alkol tüketimi de bırakılmalıdır.
-Beslenme uyarılarının haricinde düzenli fiziksel aktivitenin de stres üzerine olumlu etkileri çok büyüktür ve bu nedenle ihmal edilmemelidir.





"










"
- Ợuαяαnтinє. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
beslenmeliyiz, döneminde, nasıl, stres


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557