Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Sağlıklı Beslenme Sağlıklı beslenme Nedir? Yeterli ve dengeli nasıl beslenmeliyiz? Besinlerin vücutdaki Etkinlikleri nelerdir?

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30 Ağustos 2012, 23:26   #1 (permalink)
Yαn Odαdαn Gelen Melodiler Gibidir Ses Ayαrı


- Ợuαяαnтinє. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 28 Nisan 2012
Nerden: ♥◊♣♠
(Mesajlar): 15.773
(Konular): 5327
Burç:
Renkli Para : 727928
Aldığı Beğeni: 2553
Beğendikleri: 945
Ruh Halim: Acimasiz
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 5
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart Hangi Üründe Nekadar Kalori Var ?

Kola, bisküvi, süt, yoğurt, dondurma, puding derken light yiyecekler kervanına et ürünleri, pirinç, baklava, çerez, şeker, çikolata, çay ve pizza da katıldı.

40 yıllık pirinç artık daha light, yani hafiflemiş bir pirinç olarak soframıza buyur ediliyor. Ve eski günlere inat, art arda iki tabak pilavı yemekte hiçbir sakınca görmüyoruz. Gönlümüz rahat. Light pizzadan yediğimiz birkaç ekstra dilimin yanında light bir kola yudum yudum su serpiyor içimize. Sonra gelsin light baklava... Eskiden olsa bir porsiyona talim ederdik; ama baklavanın lightına yürek mi dayanır? Besinler şeker ve yağ değerleri azaltılmış olarak paketleniyor. Bu da daha az kalori ve daha az kilo demek. Şişmanlarım diye korkmadan yemek yeme özgürlüğü bahşeden light ürünlerle, yeni bir beslenme kültürü ve trendi kapıda. Çay ve meyve suyunun ardından, �su�yun lightlaşması da kuvvetle muhtemel. Gıda pazarının hatırı sayılır bir bölümünü ele geçirmiş durumda olan light besinler, �hafif yiyelim, hafifleyelim� psikolojisini kitlelere alttan alta vermeye devam ediyor. İlgi arttıkça de yeni ürünler ortaya çıkıyor.

Peki lightlık, rahatlık getirir mi? Lightlaşan gıdalar ne kaybederler, ne kazanırlar? Lightlaşan bir bisküvi, içerdiği şeker ya da yağ miktarının azalmasıyla artık yüzde kaç oranında sahici bir bisküvidir? Lightın ne kadarı karar, ne kadarı zarar? Sağlıklı yaşam kisvesi altında büyüyen bir pazarlama tilkisinin oyununa geliyor olabilir miyiz? Yoksa light ürünlerin psikolojik etkisi tüketici alışkanlıklarını mı yönlendiriyor? Gıda mühendisleri, diyetisyenler, beslenme uzmanları ve doktorlar hayatımızı lightlaştıran ürünler hakkında ortak bir noktada buluşuyorlar: Ürünler light olunca, porsiyonlar büyüyor. Porsiyonlar büyüyünce kilolar artıyor. Kilolar artınca sağlıklı beslenme adına yapılan diyetler ve light ürünler hükmünü kendi kendine yok ediyor.

Dr. Ender Saraç, peynir, süt, yoğurt, kefir gibi doymuş (hayvansal) yağları içeren süt ürünlerinin sağlık açısından risk taşıdığını, bu nedenle bu ürünlerin kalorisinin azaltılabileceğini söylüyor. Ancak kurabiye bisküvi, baklava ve pizza gibi karbonhidrat içeren ürünlerde özellikle de içeceklerde bir kavram kargaşası yaşandığının altını çiziyor. Saraç, �Unlu mamullerin lightı olmaz. Çünkü beyaz un, vücuda girdiği zaman direkt şekere dönüşür. Sun�î tatlandırıcı, tam tahıl unu ve az yağ kullanılarak yapılan bir baklava diğer baklavaya göre daha hafiftir. Tüketiciler, nasıl olsa light diye baklavayı bolca tüketiyor. Psikolojik olarak etkileniyorlar.� diyor. Saraç�a göre pizza da baklava da düşük kalorili yapılabilir. Beyaz un yerine, tam tahıl unu, şeker yerine tatlandırıcı ya da meyve püresi ve az miktarda yağ kullanılarak daha doğal, light ürünler yapmak mümkün. Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta, porsiyon sayısının artmaması. İki adet normal baklava yiyip, üstüne egzersiz yapılırsa belki hiçbir zararı olmayacak; ama light diye çok miktarda baklava tüketilmesi sağlığı olumsuz etkiliyor.

Etiketleme Yasası�na göre düşük enerjili gıda; 100 gramında 40 kaloriden daha az kalori bulunan gıda olarak tanımlanıyor. Dolayısıyla light ürünlerde bu tebliğ maddesine uygunluk esas. İTÜ Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, bu koşulu sağlayan gıda maddesinin düşük kalorili olduğunu, ancak bu noktada denetimin önemine dikkat çekiyor: Beslenme ve diyet uzmanı Aylin Yılmaz, etiket okuma alışkanlığımızın olmadığına dikkat çekiyor; �Beslenme uzmanları, gıda mühendisleri veya gıda sektöründe çalışanlar aldıkları ürünün ortalama kalorisini ve referans değerlerini hesaplayarak doğru tüketim yapsa da, toplumda bu tarz ürünleri alan her birey etiketteki hesaplamayı doğru yapamayabilir. Dolayısı ile öncelikle etiket okuma, yorumlama ve buna göre de doğru bir tüketime gitmek gerekir. Son zamanlarda Türkiye�deki �light� ürün pazarının artması ile piyasada birçok ürünü görmek mümkün. Çeşitlilik arttıkça ne yazık ki toplumun da kafası daha çok karışıyor.� İstanbul Üniversitesi�nin 2003�te yaptığı, üniversite çalışanları ve öğrencilerin katıldığı araştırmanın sonuçlarında; light ürünleri tercih edenlerin bayanlar ağırlıklı olduğu ve yüzde 30 değere ulaştığı tespit edilmiş. erkekler de bu oran ise yüzde 20 civarlarında. En çok tercih edilen light ürünler arasında, başta ekmek olmak üzere, içecekler ve ara öğünlerde atıştırılan bisküviler var.

Hangi ürün, ne kadar light?

Süt, yoğurt gibi yağı azaltılmış, light olan besinleri kolesterolü yüksek kişiler tüketebilirler. Ancak bu ürünlerin yağı azaltılırken protein, kalsiyum ve karbonhidrat miktarları artırılıyor. Dolayısıyla kalori olarak light veya normal süt-yoğurt arasında büyük fark yok.

Diyet ekmek ya da kepek ekmeğin bir dilimi ile beyaz ekmeğin bir dilimi hemen hemen aynı kaloriyi içeriyor. 1 dilim ekmek ortalama 70 kalori.

Diyet bisküvilerin bir paketi 2 dilim ekmeğin kalorisinden biraz fazla. İki dilim ekmek ortalama 140 kalori.

Light margarin-mayonez; doymuş yağ oranı düşürülerek bitkisel yağ ilavesi ile hazırlanıyor. Ama her bir gram yağ 9 kalori. Dolayısı ile bitkisel veya hayvansal olması kalorisini düşürmüyor.

Light kolalı içecekler; içerdikleri kafein nedeniyle sınırsız tüketilmemeli. Kafein yağ metabolizmasında olumsuz etki oluşturuyor ve aşırı tüketimde vücutta yağlanmaya neden oluyor.

Light baklava; şerbeti doğal tatlandırıcı kullanılarak yapılmış olmasına rağmen 100 gramında 366 kalori var. 100 gr. normal baklava 460 kalori.

Light dondurma; yüzde 30-50 daha az kalori içeriyor. Şeker yerine yapay tatlandırıcı kullanılıyor. Yağ yerine lif miktarı yüksek ve düşük kalorili karbonhidratlar var. Ama süt ile yapılmış bir ürün olduğu için fazla tüketilmesi yine fazla kalori alımına neden oluyor.

Light pizzalar; yüzde 35 daha az yağ içeren bu pizzalarda, sebzeleri fazla tutarak lif miktarı artırılıyor ve beyaz un yerine kepekli un kullanılarak hamuru hazırlanıyor. Kepekli pizzanın 100 gramında ortalama 215 kalori varken, normal pizzanın 100 gramında 270 kalori var.

Light reçeller; şeker yerine fruktoz ve aspartam gibi tatlandırıcılar eklenerek yapılıyor. 100 gramı ortalama 140 kalori içerirken, normal reçelin 100 gramı ortalama 300 kalori içeriyor. Enerjisi yarı yarıya düşürülmüş diye aldanmamak gerekiyor.

Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Seçil Kenar: �Günlük kalori miktarına dikkat edilmeli�

Yaz yaklaşırken kışın alınan kiloları vermenin heyecanı da başlıyor. Bu dönem de hızlı kilo vermek için birçok diyet ve zayıflama yöntemi uygulanıyor. Bu diyetlerin içeriğinde ise kişiye özgü sağlıklı besinler yerine, hızlı kilo vermeyi amaçlayan düşük kalorili besinler yer alıyor. Kişiler bu diyetleri yaparken farklı, güzel tatlardan vazgeçmemek için ise diyet ve light ürün tüketimini arttırıyor. Fakat yapılan hata bu diyet ürünlerinin referans ürünlere göre çok düşük kalorili veya �0� kalorili olarak algılanması sonucunda kişi diyet yaparken kilo bile alabiliyor. Bu tür ürünler diyetlerde yer alabilir fakat mutlaka etiketleri çok iyi okunarak ve diyetisyenin belirttiği miktar ve sıklıkta tüketilmesi gerekmektedir. Light ürünlerin etiket bilgileri okunarak tüketilmelidir. Zayıflamak ya da kilosunu korumak isteyen bireylerin piyasadaki light ürünlerin çok düşük kalorili veya kalorisiz olduğunu sanmasından dolayı, günlük tüketilen light ürün miktarında ve çeşidinde büyük bir artış gözlemliyoruz. Bu artış aynı zamanda günlük alınan kalori miktarının da artmasına neden oluyor.

�Ekmeğin, şekerin ve margarinin lightı olmaz�

Şekeri azaltılmış bir ürün hâlâ içerdiği yağ nedeni ile kimi tüketicilerin tercih etmeyeceği bir ürün olmaya devam edebilecektir. Ancak enerjisinde göreceli bir azalma olduğu düşünülmelidir. Buna göre nelerin light ürün olabileceğini biraz daha netleştirmek mümkündür. Çikolata, meşrubat, baklava, dondurma gibi ürünlerde light olma koşulu genellikle şeker yerine tatlandırıcı kullanımı ile sağlanır. Böylece ürünün sağladığı enerji önemli ölçüde azalır. Üretim tekniğinde yoğun yağ kullanımı olan ürünlerde ya da doğal yapısından dolayı yağ içeren gıdalarda, yağ içeriğinin yüzde 25 azaltılması ile de light ürün elde edilir. Diğer yandan esmer şeker, margarin ve light ekmek olarak satılan gıdalarda bu bileşenlerin yüzde 25 oranında düşmesi beklenemez. Özellikle ekmek formulasyonunda herhangi bir şeker ve yağ ilavesi olmadığından ve uygulanan teknolojiler yolu ile enerjisinde yüzde 25�lere varan azalmalar sağlanamayacağından �light� olarak ifade edilmesi çok doğru değildir. Aynı nedenle zaten asıl bileşeni karbonhidrat olan şekerlerin ve asıl bileşeni yağ olan margarinlerin de light olarak tanımlanmaları çok doğru olmaz.





"










"
- Ợuαяαnтinє. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
hangi, kalori, nekadar, var, Üründe


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557