Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kadınca > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Sağlıklı Beslenme Sağlıklı beslenme Nedir? Yeterli ve dengeli nasıl beslenmeliyiz? Besinlerin vücutdaki Etkinlikleri nelerdir?

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Like Tree1Kişi Beğendi
  • 1 Post By - Ợuαяαnтinє.
Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 31 Ağustos 2012, 15:12   #1 (permalink)
Yαn Odαdαn Gelen Melodiler Gibidir Ses Ayαrı


- Ợuαяαnтinє. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 28 Nisan 2012
Nerden: ♥◊♣♠
(Mesajlar): 15.773
(Konular): 5327
Burç:
Renkli Para : 727928
Aldığı Beğeni: 2553
Beğendikleri: 945
Ruh Halim: Acimasiz
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 5
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin İpuçları.

Güçlü bir bağışıklık sistemi hastalıklardan korunmak için çok önemlidir. Bağışıklık sisteminin korunması için neler tüketilmeli, nelerden uzak durulmalıdır? Diyetisyen Yasemin Sancak açıklıyor…





Güçlü bir bağışıklık sistemi hastalıklardan korunmak için çok önemlidir. Birbirinden lezzetli meyveler, şifa deposu sebzeler ve yemişler insan sağlığının koruma kalkanı bağışıklık sisteminin en önemli yardımcılarıdır. Peki, bağışıklık sisteminin korunması için neler tüketilmeli, nelerden uzak durulmalıdır?

Memorial Şişli Hastanesi Kilo Kontrolü Merkezi’nden Dyt. E. Yasemin Sancak, “Kilo durumu, sağlıklı beslenme, doğru ve mümkün olduğunca doğal besinlerin seçimi ve bunların uygun şekilde hazırlanması, sigara ve alkolden uzak durmak ve hareketli bir yaşam biçimi edinmek de bağışıklık sisteminin korunması için en önemli noktalardır” diyerek, bağışıklık sisteminin korunması için şu ipuçlarını veriyor:


Hayatınızın her döneminde ideal kilonuzu koruyun. Aşırı zayıflık da obezite gibi önemli bir risktir, unutmayın!

  • Dengeli beslenme ve düzenli egzersizi yaşam şekli haline getirin.
  • Aşırı kilo alma veya vermeden daima kaçının. (Aşırı zayıflarda yapılan araştırmalara göre, aşırı zayıflık durumunda kanser hücresi oluşumu ve çoğalmasi/büyümesinin gerçekleştiği bulunmuştur. (CACS- Anoreksiya-Kaşeksiya Kanseri Sendromu
  • Eğer “Kilo”/ “Boy”un metre cinsinden karesi şeklinde hesaplanan Beden Kitle İndeksiniz 25’in üzerindeyse (hafif şişman) veya 30’un üzerindeyse (obezite) mutlaka kilo verin.


Sağlıklı besinler tüketin. Günde 7-9 porsiyon (en az 5 porsiyon) meyve - sebze tüketin!

  • Sebze ve meyveleri tüm ana ve ara öğünlerde tüketin.
  • Her gün farklı çeşitlerde ve reklerde sebze- meyveler tüketin. Her renkten sebze ve meyvede farklı önemli antioksidanlar olduğunu unutmayın. Sarı-turuncu besinlerden aldığımız A vitamini, koyu turuncu ve kırmızı besinlerden gelen likopen, turunculardan gelen beta-karoten, turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler ve meyvelerden alınan C vitamini, E vitamini, selenyum, yeşil çaydan, elma kabuğundan, beyaz sebzelerden vb. aldığımız flavonoidler, sarımsakla aldığımız allium bileşikleri, fenolik bileşikler bağışıklık sistemi için vazgeçilmezlerdir.
  • Sarımsak, soğan, arpacık soğanı, nane, maydonoz gibi sebzeleri yemek hazırlarken eklemeyi ihmal etmeyin.
  • İşlenmiş, tütsülenmiş gıdaları, kızartmaları, salamura, turşu gibi yiyecekleri ve ağır yağlı kırmızı etleri tüketmeyin.
  • Kızarmış patates, cipsler ve diğer kızarmış sebzeleri mümkünse hiç tüketmeyin. Eğer çok nadiren tüketecekseniz, yanında mutlaka antioksidan C vitaminli bir besin tüketin. (Maydonoz, domates, biber, limonlu bir salata vb.)
  • Ayrıca mevsiminde üretilmiş sebze ve meyveleri tüketmeye özen gösterin.



İdeal kilonuza ulaşmak için, yiyecek ve içecek seçiminde dikkatli olun!

  • Yiyecek porsiyonlarınızı ve tabak ölçülerinizi küçültün. Yiyeceklerinizi azaltın.
  • Yüksek kalorili yiyeceklerden az miktarda tüketin. Bir miktar enerjisi, yağı veya şekeri azaltılmış yiyeceklerin kalorisi çok düşük değildir. Aşırı tüketmemek gereklidir.
  • Kızarmış patates, hamburger, çizburger, dondurmalar, tatlılar, şekerli meşrubatlar yerine, sebze-meyveler, düşük enerjili yiyecek ve içecekler tüketin.
  • Dışarıda yemek yediğinizde, kızarmamış, düşük kalori, yağ ve şeker içeren yiyecekleri tercih edin. Büyük porsiyonlardan kaçının.
  • Yağsız veya yarım yağlı süt ve ürünlerini tüketin. Ayrıca tercihen light kefiri ve prebiyotik yoğurdu hem hücre yenilenmesinde, hem kanser riskinin azaltılmasında, dönüşümlü gün aşırı bir büyük çay bardağı (150 ml.) tüketmenizi öneririm.
  • Tazesi her zaman daha faydalıdır fakat sebze veya meyve suyu tercih ediyorsanız, %100 sebze veya meyve içerikli olanları tercih edin.



Özellikle sıcak suda 2-3 dakika bekleyerek demlenmiş yeşil çay veya açık siyah antioksidan öğeler içerdiği için kansere karşı koruyucudur!

İşlenmemiş ve öğütülmemiş tahıllar ve şekeri tercih edin!


  • Esmer pirinç, kepekli makarna, tam tahıllıekmekler ve tam tahıllı gevrekleri tercih edin. Sebze-meyveler, tam tahıllı besinler ve kurubaklagillerin tüketimini artırarak yeterli posa alımını sağlamak kanser riskini azaltır. Çünkü, posa vücutta çözünerek veya çözünmeden atılırken ve zararlı maddelerin de beraberinde vücuttan atılmasını sağlar.
  • Rafine karbonhidratların (beyaz un, beyaz şeker) yer aldığı, pastaları, gevrekleri ve diğer şekerli besinleri tercih etmeyin.



İşlenmiş ve yağlı etlerin tüketimini sınırlandırın!

  • Balık, tavuk, hindi veya kurubaklagilleri (kurubaklagil, nohut, yeşil mercimek veya barbunyayı), biftek veya kuzu eti gibi etlere tercih edin.
  • Kırmızı eti haftada 2 öğün, mutlaka yağsız kısmından küçük porsiyonlarda (90 gram) tüketin.
  • Etleri, kanserojen maddeler oluşturabilecek olan kızartma veya kavurma yapmak yerine, fırında, ızgarada veya haşlayarak pişirin.



Mümkün olduğunca doğal ve organik beslenin. Katkı maddelerini içeren yiyecekleri tüketmemeye özen gösterin!

Besinlerin (kuruyemişler, baharatlar vb.) saklama koşullarına dikkat edin, kanser oluşumuna neden olabilecek küf (aflatoksin) oluşumuna izin vermeyin!

Fiziksel olarak aktif bir yaşam benimseyin!

  • Yetişkinler: Haftada en az 4-5 gün veya daha fazla, en az 30 dakika orta seviyede egzersiz yapın.
  • Çocuk ve adölesanlar: Haftada en az 4-5 gün veya daha fazla, günde 60 dakika oyun oynayın veya orta seviyede egzersiz yapın.



Düzenli egzersiz yapıldığında;

  • Kolon, meme, endometrium ve prostat başta olmak üzere kanser riski azalır.
  • Düzenli egzersiz yaşam şekli haline getirilebilirse, kanser dışında, kalp hastalıları, yüksek tansiyon, şeker hastalığı ve kemik erimesi riski de azalmaktadır.


Hiçbir şekilde sigara ve benzerlerini kullanmayın!

Eğer alkol kullanıyorsanız, limitli tüketin!




azurel Bunu beğendi.

"










"
- Ợuαяαnтinє. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 31 Ağustos 2012, 15:13   #2 (permalink)

Mihrimah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 29 Ağustos 2012
Nerden: İstanbul
Yaş: 27
(Mesajlar): 5.490
(Konular): 871
İlişki Durumu: Var
Renkli Para : 10138
Aldığı Beğeni: 694
Beğendikleri: 478
Ruh Halim: Uykucu
Takım :
Standart

tesekkurler saglıkcı hanım





"Peki" dersin bazen;
inandığın için değil,tükendiğin için.


Mihrimah isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 31 Ağustos 2012, 15:16   #3 (permalink)
Yαn Odαdαn Gelen Melodiler Gibidir Ses Ayαrı


- Ợuαяαnтinє. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 28 Nisan 2012
Nerden: ♥◊♣♠
(Mesajlar): 15.773
(Konular): 5327
Burç:
Renkli Para : 727928
Aldığı Beğeni: 2553
Beğendikleri: 945
Ruh Halim: Acimasiz
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 5
Oscar Ödülü Teşekkür Plaketi Oscar Ödülü Oscar Ödülü Oscar Ödülü 
Standart

Rica Ederim. (:





"










"
- Ợuαяαnтinє. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 31 Ağustos 2012, 15:24   #4 (permalink)
Acınmaktansa Kıskanılmak Daha İyidir.

azurel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 28 Mayıs 2012
Yaş: 27
(Mesajlar): 3.617
(Konular): 508
Renkli Para : 385348
Aldığı Beğeni: 350
Beğendikleri: 223
Ruh Halim: Acimasiz
Standart

faydalı ve açıkcası meyveye önem veren biriyim ):

























azurel isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
bağışıklık, güçlendirmek, sistemini, İçin, İpuçları


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557