Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Resim Dünyası > Sanatsal Resimler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Sanatsal Resimler Sanatsal Resimleri bu bölümde bulabilir ve paylaşabilirsiniz.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08 Ağustos 2011, 19:22   #1 (permalink)
Sonsuzluk şimdi başlıyor..

* נσѕєρнιηє ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 04 Ağustos 2011
Nerden: Cehennet -
Yaş: 24
(Mesajlar): 4.808
(Konular): 800
Renkli Para : 1571
Aldığı Beğeni: 41
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: Depresyonda
Takım :
Cool Anı durduran değil yaşatan fotoğrafçı | Reza Deghati

'Ne zaman fotoğraf çeksem onları hatırlarım'
''Ben 'koş ve vur' stilinde çalışmıyorum. Onlarla çok uzun bir süre geçiriyorum. Onların acısını anlıyorum ondan sonra fotoğraflarımı çekiyorum.'' Türkiye Doğu Türkistan Suudi Arabistan gibi ülkelerde birçok projeye imza atan usta fotoğrafçı Reza Deghati foto muhabirliği unutamadığı 'an'ı insani yardım projelerini ntvmsnbc'ye anlattı.

"Gelecek için bu sosyal medya ve gelişen halk gazeteciliği bilgi paylaşımında en iyi yol."

İçinde bitmeyen öykülerin gizlendiği gözler farklı diyarların kokusuyla bürünen ruhlar ve yüzler… Kimi zaman savaşın en çaresiz anlarında kimi zaman da en kritik noktalarında çıktı karşısına. Kamerasıyla baktığı kaderini paylaştığı her insan derin izler ve soluklar bıraktı onda. Sosyal paylaşımlardan manevi dokunuşlardan uzak duran farklı kültürlerle beraber yaşadı. Gittiği ülkelerde dinlediği hikayelerden adeta ‘anı donduran’ değil her bakıldığında ‘anı yaşatan’ fotoğraflar çekti Reza Deghati.

KAMERASI İLE SOLUKSUZ ZAMANLARIN İZİNDE
1952 Tebriz doğumlu olan Reza Newsweek Time ve Life gibi dünyaca ünlü dergiler için çalıştı. Ve otuz yılı aşkın bir süredir de National Geographic için fotoğraflar çekiyor. Daha küçük yaşlarında tanıştığı ve şu an 59 yaşında olmasına rağmen o heyecanını yitirmeden sarıldığı kamerasını her ana tanıklık etmek ister gibi hep yanında taşıyor. Balkanlar’dan Asya’ya Ortadoğu’dan Afrika’ya uzanan çetrefilli yollarda ateş hattının ortasındaki soluksuz zamanları yakalayan Reza’nın bu arayışları kazandığı ödüllerle de adeta perçinlemiş durumda.

Türkiye Doğu Türkistan Suudi Arabistan gibi gittiği ülkelerde birçok projeye imzasını attı. Özellikle Türkiye'deki 17 Ağustos ve 12 Kasım depremini görüntülediği fotoğraflar National Geographic dergisinin kapağında yer aldı. Şiddetin savaşın mağdur ettiği insanlar açlık deprem gibi felaketleri yakaladığı kareler geniş yankılar buldu. Çoğu zaman ölümün peşinde kol gezmesine aldırmadan yoluna devam eden Reza'nın 25 yaşında rejim değişikliğinden dolayı İran’dan ayrıldıktan sonra gittiği ülkeler arasında en çok etkilendiği yer ise Afganistan.

İNSANİ YARDIM PROJELERİNİ YÖNETİYOR
Dönemin Afgan liderlerinden Ahmet Şah Mesud ile tanışması Rus işgalinin yaşandığı döneme denk geliyor. Ayrıca Afgan halkının kendisini daha iyi anlatması ifade etmesi ve bu konuda bilinçlenmesi için herhangi bir organizasyonun olmadığını -ve olanların yetersizliğini- fark eden Reza AINA (Ayna) adında bir insani yardım projesinin de örgütlenmesini yürütüyor. Özellikle çocukların eğitimi için Irak'ta Ürdün'de projeler üreten Reza'nın bu konudaki duyarlılığı ve çabaları 2005 yılında Fransa Cumhurbaşkanı Jacques Chirac tarafından Fransa'nın en büyük onur madalyası 'Legion Dhonneur'la ödüllendirildi.

Reza gittiği yerlerde bir parçası olduğu yaşamları ve dinlediği hikayeleri davet edildiği etkinliklerde anlatmaya devam ediyor. Zaman Gazetesi'nin 21-28 Haziran tarihleri arasında 6.'sını düzenlediği Gazete Tasarım Günleri'nde konuştuğumuz Reza tüm içtenliğiyle sorularımızı yanıtladı.

Lübnan Afganistan ve İran gibi birçok kritik noktada sıcak gelişmelerin içinde bulundunuz. Bugün Mısır’daki rejim değişikliğini Suriye Libya ve Yemen’de yaşanan olayları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Şimdi olanlar 1990’da Sovyetler Birliği’nde olanlarla aynı benzer çizgide. Bütün Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da İran dahil 30 sene boyunca diktatörler tarafından yönetildi. Şu anda da bölgeye bir değişim geliyor. Bu ülkelerin değişimi bütün bu ülkeler için ekonomik sosyal ve siyasi bir gereklilik. Başka bir etkende nüfus. Çünkü nüfusun yüzde 60’ından fazlası 30 yaşından daha genç. Bu genç nesil dünyada neler oluyor hepsinden haberdarlar. Özellikle internet Facebook Twitter aracılığıyla birbirleriyle irtibat içerisindeler. Bu ülkelerde değişim kaçınılmaz.

Genellikle sorunlu olan bölgelerde fotoğraflar çektiniz. Bu kapalı ve sosyallikten uzak ortamlarda insana ve olaylara dokunan etkili kareleri nasıl yakaladınız?

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki insanlar birbirleriyle iletişim içerisinde ve değişim için birbirlerine yardım ediyorlar. Fotoğrafçılık bu irtibatı iletişimi sağlamak için önemli bir faktör ve birbirleri arasında köprü kurmak için çok önemli bir role sahip. İnsanları birbirine bağlayan en güçlü olan medya. Bundan dolayı ben fotoğrafçılığı seçtim.

'KOŞ VE VUR' STİLİNDE ÇALIŞMIYORUM

Savaşın mağdur ettiği insanları çekerken ya da o an gelişen tanık olduğunuz bir olayın içindeyken neler hissediyorsunuz? Ve hiç unutamadığınız ‘o an’ dersek.

Ben fotoğraf çekerken genelde insanların içinde uzun bir süre geçiririm. O ortam içinde uzun bir süre kalırım. Hemen hemen onların yaşantısına geçerim ve bütün bu fotoğrafların kaynağıda aslında oradan geliyor. Ben 'koş ve vur' stilinde çalışmıyorum. Onlarla çok uzun bir süre geçiriyorum. Onların acısını anlıyorum ondan sonra fotoğraflarımı çekiyorum. Bu benim çalışma yöntemim ve ben ne zaman fotoğraf çekiyorsam o insanları hatırlarım.

Hatırladığım en önemli kare Ahmet Mesud'un portresiydi. Afganistan’da Ruslara karşı direnişin lideriydi. Bu onlardan biri.

50 binin üzerinde fotoğrafın katıldığı World Press Photo'da jüri üyeliği yaptınız. Bugünün ve geleceğin fotoğrafçılarına fotomuhabirlerine kamerasıyla insanı toplumları yansıtmak isteyen gençlere ne gibi tavsiyeleriniz olabilir?

Bence yeni genç nesil de yeni bir geçiş ve değişim yaşanıyor. Biz genelde vatandaş gazeteciliğine doğru gidiyoruz. Ülkelerinde gençler mobil telefonlarıyla aslında muhabir olarak çalışıyorlar. Mesela İran’da 2009 senesinde isyan zamanında Neda adında bir kadın vurulmuştu.
O da bir telefonla çekilmişti ve bütün dünyaya yayılmıştı.

Mesela şu anda Suriye’de de hükümet fotoğrafçıların ülkeye girmesini yasaklamış. Ama vatandaşlar bu fotoğrafları çekip vatandaş gazeteciliği yapıyor ve medyaya yardımcı oluyor.

Bu fotoğrafçılığın geleceği için çok büyük bir değişim.

Çocuklar için birçok proje üretiyor ve AINA (Ayna) adında bir insani yardım organizasyonunun da örgütlenmesini yapıyorsunuz. Tüm bunları güncel işlerinizle beraber nasıl yürütüyorsunuz?

Bunca yıl savaşlar sırasında organizasyonlara danışmanlık yaparak ve onları yöneterek çalıştım. Bu süreç içerisinde insanlara yardım eden ama çok bilinmeyen diğer organizasyonlara da yardım ettim. Çok büyük bir organizasyonun eksikliğini fark ettim. Bu yüzden AINA'yı kurdum. AINA bu organizasyonlar ile insanlık arasında eksikliği hissedilen bir köprü. Ben başladığımda insanlar bu organizasyonun önemini anlamamışlardı. Hala anlamıyorlar. Benim bütün kitaplarım fotoğrafçılığım posterlerim bu organizasyonlar için.

Geniş bir çerçeveden bakarsak sizce geçmişten günümüze fotomuhabirliği nasıl bir gelişme kaydetti?

Medyanın değişimine bakarsanız imajın ne kadar önemli olduğuna bakarsanız o zaman fotoğrafçılığın sinemanın televizyonun internetin imajın ve görüntünün evrimi olduğunu görebilirsiniz. Biz fotomuhabirin işinin ne olduğunu düşünürsek; yaşamda neler olduğunu anlatan biridir fotomuhabiri. Fotoğraf gazeteciliği ne gördüğünü aktarmak anlatmaktır.

MAĞARA DUVARLARINA RESİM YAPANLARLA AYNIYIZ
Bu hayatı anlatmanın yeni değil en eski yollarından biri. Binlerce yıl öncesine bakarsak fotoğraf gazeteciliği ilk o mağaralardaki resimlerle başladı. Piramit içindeki hiyeroglifler de o zaman neler yaşandığını anlatıyordu. Biz mağara duvarlarına piramitlere o resimleri yapan rönesans döneminde o resimleri yapan ressamlarla aynıyız. Bu resimlerle anlatma olayı mağaradan günümüze kadar geldi ve devam edecek. Belki gelecekte başka bir araçla yapılacak ama devam edecek. Her zaman değişik bir araç olacak. Taşların üzerini kazımakla başladı duvarları boyamak ve şimdi de dijital olarak devam ediyor.

Dijital fotoğrafçılık üzerine ne düşünüyorsunuz?

Mürekkepli kalemlerle normal bir kalem arasında ne fark var? Bu benim için sadece bir araç.

Medyanın yaşanan güncel olayları yansıtırken olan duruşuna ve sosyal ağların gelişimine nasıl bakıyorsunuz?

İnsanlara bilgiyi ulaştırmak fotoğrafta olduğu gibi mağara duvarlarından matbaanın icadına her zaman bir şekilde vardı. Yaklaşık 150 yıl önce bilgi vermek amacıyla gazetecilik başladı. Bu arada devletler politik ve endüstriyel gruplar da medyanın önemini kavradı. Böylece 20.yy’ın başlarında bu grupların mensubu insanlar dünyada medyanın yüzde doksanını kontrolleri altına aldılar. İnternetin ve sosyal medyanın gelişimiyle bu kontrolü elinde tutanlara karşı zıt bir gidişat gelişmeye başladı. Gelecek için bu sosyal medya ve gelişen halk gazeteciliği bilgi paylaşımında en iyi yol.

İŞTE O KARELER

Peştun aşiret bölgesi Afganistan


İran ordusu tarafından şehrin bombalanmasının ardından biri 9 yaşında ve diğeri 12 yaşındaki iki çocuğunun öldüğünü öğrenen aile.
İran 1980


Çin Doğu Türkistan Ku Guch Lugh Okulu 1995


Mezar-ı Şerif Afganistan


"Ahmed Şah Mesud halkını sevdi ve insanlar onu sevdi. O her detayı her ismi her isteği hatırlayan muhteşem bir dinleyiciydi." - Reza
Afganistan 1985


2001'de öldürülen Afgan lideri Ahmed Şah Mesud'a verdiği söz üzerine Afgan halkının yaşadıklarını anlatan 2008 yılındaki sergisi. Reza fotoğraflarını Şah Mesud ve askerlerinin ele geçirdiği Rus tanklarının etrafında sergiledi


Afganistan Mezar-ı Şerif 1990


Botkhak köyü


Kadınlar Malalai dergisini okurken.
Reza'nın yönettiği AINA'nın(Ayna)çıkardığı ilk kadın dergisi.
Afganistan 2002


"Lübnan beni büyülüyordu. Çünkü orda Filistinli mülteciler Hıristiyanlar Sünniler Güney Şiiler ve İsrailliler gibi farklı topluluklar vardı. Ve çok fazla hikaye." -Reza


Anneler etnik çatışmalar sırasında kaybolan çocukların fotoğraflarının yer aldığı sergide.
Demokratik Kongo Cumhuriyeti 1995


Takhar Afganistan 2000
Taliban'ın ilerlemesinden kaçan ailelerin sığındığı mülteci kampından bir kadın portresi.


Rus askerlerinden kaçan kadın erkek ve çocuklar.
Afganistan'ın güneydoğusunda Konar nehri 1985






Hiç kimsenin iyi gelmediği yerden sarıyorsun yaralarımı..
Hiç kimsenin dokunamadığı yerden kanatıyorsun sonra..

.
* נσѕєρнιηє ' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
anı, değil, deghati, durduran, fotoğrafçı, reza, yaşatan


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557