Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kültür & Sanat > Biyografi > Sporcu
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Mart 2013, 23:43   #1 (permalink)
Fasl-ı Kırmızı

DoLaNTiN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05 Mart 2013
Nerden: unrealden
(Mesajlar): 3.058
(Konular): 2015
İlişki Durumu: Evli
Burç:
Renkli Para : 315426
Aldığı Beğeni: 166
Beğendikleri: 22
Ruh Halim: Huzurlu
Takım :
Standart Kimi Matias Räikkönen

Kimi Matias Räikkönen (d. 17 Ekim 1979) 2007 Dünya şampiyonu Formula 1 pilotu. Finlandiya Espoo'da doğmuştur. Şampiyonayı uzun süre lider götüren Lewis Hamilton'ı son yarışta geçmeyi başarmış ve 110 puanla Dünya Şampiyonu olmuştur. 28 yıl 4 günlük iken şampiyon olarak tüm zamanların en genç şampiyon olan 7. ismi olmuştur. 2001 yılında F1 Sauber takımı ile Formula 1 pilotluğuna başlamıştır. 2002 yılında Mika Hakkinen'den boşalan koltuğu devralmış ve McLaren Mercedes takımına geçmiştir. Kendisi 2005 Türkiye Grand Prix'sinin birincisi olarak İstanbul Park'ta gerçekleşen yarışların ilkini kazanan kişi olmuştur. 2003 ve 2005 yıllarında dünya ikinciliğini elde etmiştir. 2003'te Michael Schumacher ile birincilik mücadelesine girmiş 2005'te ise en genç Formula 1 pilotu unvanına sahip Fernando Alonso ile birincilik için yarışmıştır ancak çeşitli sorunlardan dolayı birinci olamamıştır. Kimi'ye taraftarları ve çevresince soğukkanlılığı ve sakinliğinden dolayı "Buz adam" (Iceman) lakabı takılmıştır.

Michael Schumacher'in Formula 1'den ayrılacağını açıklamasının ardından Ferrari Kimi Räikkönen ile 2007-2009 yılları arasında yarışacağını 2007-2008 yıllarında kendisine Felipe Massa'nın eşlik edeceğini açıklamıştır.

Raikkonen 31 Temmuz 2004 tarihinde eski İskandinavya Güzellik Kraliçesi seçilen Jenni Dahlman ile evlenmiştir.

2007 yılı Formula1 sezonunda Ferrari takımıyla tarihi bir şekilde Dünya Şampiyonu olarak adını tarihe yazdırdı. Son yarış olan (21 Ekim 2007)Brezilya Grand Prix'i öncesi pilotlar sıralamasında lider hamiltonun yedi puan arkasında üçüncü olarak ve son yarışa da üçüncü cepten başlayıp yarışı ve akabinde de dünya şampiyonluğunu elde etmiştir.Son yarış öncesinde üç pilot içinde şansı en az olan pilottu fakat yarış sonunda ise şampiyonluğu kutlayan isim olmayı bildi.

Räikkönen on yaşında kartinge başlayarak motorsporlarına girdi. 1998'de Finlandiya Karting şampiyonu oldu. 1999'da European Formula Super A kategorisinde ikinci oldu. Yirmi yaşında Formula Ford Şampiyonası'nda yarışmak için İngiltere'ye gitti. 2000 yılında Britanya Formula Renault Şampiyonası'nda on yarıştan yedisini kazanarak bu seride şampiyon oldu.

2000 yılında Peter Sauber takımında test pilotluğu yapması için Räikkönen ile anlaştı. Jerez ve Barcelona'daki testlerden sonra Sauber 2001 yılında Kimi'nin yarış pilotu olması konusunda anlaşmaya vardı. Ancak sadece 23 yarış tecrübesi ile süperlisans almış olduğu için çeşitli eleştiriler yapıldı. Fakat daha ilk yarışında puan alarak ve sezon boyunca 9 puan toplayarak beğeni kazandı. Ayrıca takım arkadaşı Nick Heidfeld ile toplam 21 puan toplayarak Sauber Takımı'nın Formula Bir'deki en yüksek dereceyi (şampiyona dördüncülüğü) almasını sağladı.

McLaren Mercedes (2002-2006)

Räikkönen'in Scuderia Ferrari ile anlaşacağı düşünülüyordu ancak kendisi ile anlaşan takım McLaren oldu. Kendisi Mika Häkkinen'in ayrılması ile boşalan koltuğa geçti.

2002 sezonu

McLaren'deki ilk yarışında Räikkönen üçüncülük elde etti. Sezon boyunca aracı birçok kez mekanik arıza nedeniyle yarış dışı kaldı. Birçok kez yarış dışı kalmış olmasına rağmen üç defa üçüncü ve bir defa da ikinci oldu. Takım arkadaşı David Coulthard ile 65 puan toplayarak takımın üçüncü olmasına yardımcı oldu.

2003 sezonu

Räikkönen bu sezon son yarışa kadar şampiyonluk için mücadele etti. 2003 sezonunda ilk Grand Prix galibiyetini elde etti: 2003 Malezya. Bir sonraki yarış olan Brezilya Grand Prix'sinde meydana gelen karışıklıklardan dolayı (yarışın durdurulması ve birinciliğin belirlenememesi) birinciliği Giancarlo Fisichella aldı kendisi de ikinci oldu.

2003 Macaristan Grand Prix'si podyumunda Fernando Alonso'nun birinci kendisinin ikinci ve Juan Pablo Montoya'nın üçüncü olmasıyla tarihteki en genç Formula Bir podyumunu oluşturdular.

Sezon boyunca üç defa yarış dışı kalmış olan Räikkönen son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesini sürdürdü. Son yarış olan Japonya Grand Prix'sini Michael Schumacher'in takım arkadaşı Rubens Barrichello'nun yarışı kazanması kendisinin bu yaarışta ikinci olması ve Michael Schumacher'in kendisine gereken bir puanı alarak bu yarıştan ayrılmasıyla sezonu ikinci olarak tamamladı.

2004 sezonu

Sezon boyunca McLaren MP4-19'un şasisinde oluşan problemlerden dolayı Räikkönen sekiz kez yarış dışı kaldı. İlk üç yarıştan hiç puan toplayamadı. Ancak Belçika Grand Prix'sinde birinciliği elde etti.

Sezonu hayalkırıklıkları ile geçiren Räikkönen menajeri Steve Robertson ile Räikkönen - Robertson - Racing (R-R Racing) adı altında bir F3000 takımı kurdu ve bu takım 2005 yılından itibaren F3000 sersinde yarışmaya başladı.

2005 sezonu

Kimi sezon başında MP4-19 şasisinden kalma problemlerin çözülmesi ile beraber sezonun beşinci yarışı olan İspanya Grand Prix'sini kazandı. Sezon boyunca üç kez yarış dışı kalan Kimi bir kez yarış dışı kalan Fernando ile aynı sayıda yarış kazandı (7-7). Ancak sezonu daha çok podyumla kapatmış olan Fernando 2005 yılı şampiyonluğunu sezonun bitiminden üç yarış önce ilan etti.

Kimi Räikkönen 2005 yılında gösterdiği başarılardan dolayı kimi eleştirmenlerce sezonun en iyi sürücüsü ilan edildi. Ayrıca yedi yarış kazanarak sezon şampiyonu olamaması ile Alain Prost gibi rekor kırdı.

2006 sezonu

Fernando Alonso'nun sezon başında McLaren Mercedes ile anlaşma imzladığının açıklanması üzerine Räikkönen'in 2006 sonunda bitecek sözleşmesi de göz önüne alınarak hangi takıma gideceği spekülasyon konusu olmaya başladı.

Kış boyunca yapılan testlerde MP4-21'in yeterli seviyede olup olmadığı bilimiyordu. İlk yarış Bahreyn Grand Prix'si cuma idmanları sırasında araçta sorun çıkması sıralamalarda 22. sıraya düşmesi neden olsa da yarışı üçüncü olarak tamamladı. Ancak sezon boyunca çok kez yarış dışı kalması ve hiç yarış kazanamaması hayal kırıklığı yarattı.

İtalya Grand Prix'sinde Michael Schumacher'in yarışlardan çekileceğini açıklaması sonrasında Scuderia Ferrari seneye Kimi Räikkönen ve Felipe Massa ile yarışacağını açıklamıştır.

Scuderia Ferrari (2007-2009)

Kimi Räikkönen'in Ferrari ile üç yıllık anlaşma imzaladığı Ferrari'nin evinde düzenlenen İtalya Grand Prix'si sonrası açıklandı. Sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix'sinin ardından beş sezon geçirdiği McLaren takımına ve çalışanlarına gelecekte başarılı olmalarını dilemiştir.

2007 sezonu

2007 sezonunun ilk yarışı Avustralya Grand Prix'sine pole pozisyondan başlayıp bu yarışı kazanan Kimi sezonun sonraki yarışlarında aynı performansı yakalayamadı. Malezya Grand Prix'si ve Bahreyn Grand Prix'sinde üçüncü oldu. Ancak bir sonraki yarış olan İspanya Grand Prix'sinde henüz 11. turda aracında elektrik problemi çıkması üzerine yarış dışı kaldı. Monako Grand Prix'sinde ise sıralamalarda Swimming Pool'a girerken aracını duvara sürtmesi üzerine yaşadığı sorunlar sonucu 16. sırayı alabildi yarışta ise sekizinci oldu. Kanada Grand Prix'sine 4. sırada başlayan Kimi yaşanan kazalar ve güvenlik aracının dört kez girmesi sonucu ancak beşinci olabildi. Agresif sürüş stiline uymayan yeni Bridgestone lastiklerine ilerleyen yarışlarda uyum sağlamaya başladı ve mühendisi Chris Dyer'la aracını agresif sürüş stiline uygun olarak geliştirdi. Bunun ilk sonuçlarını Amerika GP'sinde en hızlı tur (fastest lap) kaydederek aldı. Fransa Grand Prix'sine 3. sırada başlayan ve startta Lewis Hamilton'ı geçen Räikkönen in-out lap'ler denen rakibin ve kendinin pite girdiği/çıktığı turlarda attığı kusursuz turlar sonucu takım arkadaşı Felipe Massa'yı geçerek sezonun 2. zaferini kazandı ve 4 yarış sonra da podyuma çıktı. Britanya Grand Prix'sinde ise sıralamalarda son virajı geniş alması sonucu pole pozisyonu kaçırdı ve yarışa 2. sıradan başladı. Harika bir yarış sonrası Fernando Alonso'nun 2.4 saniye önünde bitirdi ve bu sezonki 3. birinciliğini kazandı. Olaylı geçen Nürburgring Avrupa Grand Prix'sine pole pozisyonda başlayan Räikkönen yağan yağmur altında pit yolunu yağmur sonucu kaçırarak gerilere düştü. Yağmur sonrası iyi durumda ve podyuma çıkabilecekken yarışın 37. turunda gerçekleşen bir hidrolik arızası sonucu yarış dışı kaldı. Macaristan Grand Prix'sine 3. sırada başlayan Räikkönen yarışın ilk turunda Nick Heidfeld'i geçerek 2. sıraya yükseldi. Yarışın son turlarında Hamilton'u zorlamasına rağmen yarışı başladığı sırada bitirdi. Bu yarışta GP'lerde nadir rastlanacak şekilde en hızlı turu son turda kaydetti. Türkiye Grand Prix sıralama turlarında 3.lüğü elde eden Kimi yarışın ilk virajında 2.liğe yükseldi ve pole pozisyonda başlayan takım arkadaşı Felipe Massa'yı zorlamasına rağmen yarışı 2. olarak bitirdi. 26 Ağustos 2007 Türkiye Grand Prix'sini takım arkadaşı Ferrari pilotu Felipe Massa kazandı.Aynı zamanda sezonun 5. en hızlı turunu kaydetti. Bu hızlı tur da Macaristan gibi yarışın sondan bir önceki turunda geldi. (1.27.295) Raikkonen ikinciğini elimden geleni yaptım ama yarış sıralama turlarında planlanmıştı ve 1.lik için tek şansım Massa 'nın hata yapmasını beklemekti..şeklinde yorumladı.

İtalya Grand Prix'sinin ilk serbest antrenmanlarında en hızlı tur zamanını kaydettikten sonra Cumartesi antrenman seansının ilk turlarında Ascari şikanına girilirken büyük hızla lastik bariyerlere çarptı. Aracı büyük oranda kullanılmaz hale gelince sıralama turlarında yedek araçla yarıştı ve 5. olabildi. Yarışın startında Nick Heidfeld'i geçerek 4. lüğe yerleşti. Felipe Massa'nın yarış dışı kalmasıyla 3. sıraya yerleşti. Hafta sonu boyunca çok hızlı gözüken McLaren'e karşı alışılmadık biçimde tek pit stop stratejisiyle yarıştı. 2. pit stoplar sonucu Lewis Hamilton'u geçmesine rağmen aşınmış lastikleriyle Hamilton'a karşı koyamadı ve 2 tur sonra ilk virajda rakibine geçildi. Yarış bu şekilde sona erdi ve Räikkönen damalı bayrağı 3. sırada gördü. Yarış sonrası yaptığı açıklamada boyun ağrısı nedeniyle özellikle frenajlarda çok problem yaşadığını söyledi. Bu yarış ayrıca F1 tarihinde yedek araçla podyuma çıkılan ilk yarış ve Räikkönen bunu başaran ilk pilot oldu. Belçika Grand Prix haftasonu boyunca antreman turlarında en hızlı turları atan ve sıralama turları pol pozisyona hak kazanan Räikkönen pazar günü düzenlenen yarışı kazandı. Ferrari pilotları Kimi Räikkönen ve Felipe Massa İstanbul Park'ta yapılan yarıştan sonra podyumda tekrar 1. ve 2. sıraları alarak duble yaptılar. Yağmurun tüm yarış boyunca sürdüğü Japonya Grand Prix'si birçok pilot için sorunlu geçti. Ferrari pilotları sıradışı hava lastikleri kullanımı konusunda haberdar edilmedikleri için yarışın ilk turlarında son sıralara gerilediler. Ancak tüm koşullara rağmen Kimi 3.lüğü elde etmeyi başardı. Çin Grand Prix'sinde pazar günü yağmurun sık sık yağdı fakat koşullar Japonya Grand Prix'si kadar kötü olmadığı için pilotlar intermediate lastikleri tercih ettiler. Yarışın 30. turunda Lewis Hamilton'ın lastikleri yol tutuşu kaybetti ve pit yoluna sapan Hamilton çakıl havuzundan çıkamayınca 2. sırada bulunan Kimi ilk sıraya yerleşti ve yarışı sonuna kadar lider olarak götürdü. Çin Grand Prix'sini Kimi'nin kazanmasıyla 1986'dan bu yana ilk defa pilotlar şampiyonluğu sezonun son yarışına kalmış oldu.

Sezonun son yarışı olan Brezilya'da şampiyona lideri Lewis Hamilton'un 7 puan gerisinden başlayan Kimi yarışı takım taktikleri ve takım arkadaşı Felipe Massa sayesinde kazandı. Aracı 7. turda arızaya uğrayan Hamilton 18. sıraya kadar düştüğü yarışta ancak 7. sıraya yükselebildi ve aldığı iki puan şampiyonluk için yeterli olmadı. Fernando Alonso'nun da 3. olduğu İnterlagos'taki yarışta 1986'dan beri ilk defa 3'lü şampiyonluk yarışı yaşandı ve 9 defa son yarışta şampiyonun belirlendiği bir yarışta Kimi Räikkönen şampiyona liderini geçerek 2007 sezonunun şampiyonu olmayı başardı.




DoLaNTiN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
kimi, matias, räikkönen


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557