Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Erkekçe > Stil & Bakım
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Stil & Bakım Erkekler için stil ve bakım hakkındaki tüm bilgilerin paylaşıldığı forum.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 12 Temmuz 2014, 21:12   #1 (permalink)
Öğüt vermek kolay,
Örnek olmak zordur.


`Danqerous ~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Nisan 2012
Nerden: Mersin
(Mesajlar): 3.389
(Konular): 779
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 71761
Aldığı Beğeni: 302
Beğendikleri: 178
Ruh Halim: Uykucu
Takım :
`Danqerous ~ - MSN üzeri Mesaj gönder `Danqerous ~ isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Vücut Geliştirmede Spor Egzersizleri Soru ve Cevaplar

KARDİYOVASKÜLER EGZERSİZLER
1) Neden yüksek nabız her zaman etkili bir aerobik egzersizinin tek başına geçerli göstergesi değildir?

Aerobik egzersizleri sırasında bir kişinin nabız atışı, o kişinin ne derece kuvvetli çalıştığının göstergesidir. Egzersiz için gereken enerji ihtiyacı arttıkça nabızda aynı oranda yükselir, çünkü çalışan kasların daha fazla oksijene ihtiyaçları vardır. Egzersiz yapan kişinin kalp atışı ve nabzı çalışan kaslara oksijen taşımak için yükselir. Metabolizmanın bu ihtiyacı nefes alıp verme sayesinde gerçekleşir ve yapılan antreman kapasitesi genişler. Güç antremanlarında ise, kalp artışı oksijen alımı ile orantısız yükselir. Oksijen alımı sırasında kalp atışı aerobik kondüsyon egzersizine göre daha yüksektir. Kuvvet egzersizlerinde kalp atışının oransız yükselmesinin nedeni otonom sinir sistemi tarafından yönetilen ‘’Pressor response’’ tur. Bu durum iskelet kaslarının çekilmesi ile refleksel oluşur. Bu kaslarda uygulanan baskıya metabolizmanın tepkisidir. Bu esnada kalp atışı yükselirken, nabız düşer. Sonuç olarak güç egzersizlerinde kalp atışı yükselmesine rağmen, oksijen alımı aerobik egzersizlerde olduğu gibi aynı seviyede yükselmez. Bu faktör kaslara metabolik yüklenmeyi azaltır ve bu nedenle kuvvet antremanının neticesi olarak, aerobik antremanının faydalarını sınırlar. Fizyolojik açıdan bakıldığında ‘’Pressor response’’ bize, güç antremanlarındaki oksijen alımı sırasında kalp atışının orantısız yükselişini açıklar.

2) Aerobik egzersizlerine düzenli katılan bir kişinin kanser riski düşer mi?

Araştırmalar bu tür egzersizlerin kanser riskini düşürdüğünü tam olarak kanıtlayamamakla birlikte, bazı kanser türlerine neden olan risk faktörlerini değiştirdiği saptanmıştır. Örneğin; şişmanlık göğüs kanserine ve kadın üreme sisteminde bozukluklara neden olmaktadır. Düzenli yapılan kardiyovasküler aerobik egzersizleri kilo kaybını sağlayacağından bu tür risk faktörlerini azaltır.

Hareketsiz işlerde çalışan erkeklerin hareketli işlerde çalışan erkeklere göre kolon kanseri riski yüksektir. Harvard Akademisi araştırmaları, aktif ve hareketli kişilerin kolon ve akciğer kanser türlerine yakalanma riskinin, aktif ve hareketli olmayan kişilere göre daha düşük olduğunu kanıtlamıştır. Diğer taraftan yaptığımız egzersizler yediğimiz yağlı yiyeceklerin ve sigaranın vücuttaki etkilerini yok etmez. Bu durum azda olsa kanser riskini beraberinde taşır.

3) Step aerobik egzersizi alt vücut sınırlarını zorlar mı?

Yapılan araştırmalar step egzersizi yaralanmalarının düşük seviyede ve genellikle kas ağrısı şeklinde olduğunu tespit etmiştir.Koşu ve aerobik dans egzersizlerine göre yaralanma riski düşüktür.Bench-stepping den kaynaklanabilecek yaralanmalara karşı aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir ;

• Egzersize başlamadan önce birkaç dakika kol hareketleri ve step board kullanılmadan yapılan bacak hareketleri ile ısınılmalıdır.

• Diz yaralanmasına karşı step board hiçbir zaman çok yüksek olmamalıdır.Step board a çıkarken dizler 90 C den fazla bükülmemelidir.Dizdeki yük, dizdeki esneklikle doğru orantılıdır.Dizdeki 90 C lik bir esnemede vücut ağırlığının 3 katı bir yük; 60 C lik bir esnemede ise, vücut ağırlığı kadar bir yük dizlere baskı yapar.

• Step board dan bir ayak mesafesinden daha uzak durmayın, bu şekilde achille tandonlardaki ve ayak tabanlarındaki baskıyı mümkün olduğu kadar azaltın.

• Step board dan inerken, önce ayak baş parmağınızı yere basın ve daha sonra topuğunuz yere değsin.Bu şekilde ağırlığınız ayaklara eşit şekilde dağılmış olur ve ayaklardaki baskı azalır.

• Lunge hareketlerini sınırlı sayıda yapın.Bu hareketler yapılan egzersizin yoğunluğunu artırmakla birlikte eklem ve bağlarınız üzerindeki baskıyı (stresi) artırır.

• Step egzersizleri yaparken sürekli karşıya bakın.Ayak hareketlerinize bakarsanız, boyun ve sırt ağrısına neden olabilirsiniz.

• Bağlarda ve eklemlerde herhangi bir ağrı hissettiğinizde egzersizi bırakın.Özellikle daha önceden bir diz ağrısı veya yaralanması yaşadıysanız, çok daha fazla dikkatli olmalısınız.

• Egzersiz sonunda mutlaka cool down (soğuma) ve streching (esneme) yapın.

ÖZEL SAĞLIK DURUMLARI İLE BİRLİKTE EGZERSİZLER
1 ) Kalpten kaynaklanan göğüs ağrısı ile kalpten kaynaklanmayan göğüs ağrısını birbirinden nasıl ayırırız?

Genellikle kalp krizinin ana belirtileri ; göğüsün ortasından gelen ağır, sıkıştıran, yakıcı bir ağrı ve bundan kaynaklanan rahatsızlık hissidir.Bu ağrı bazen sol kola, sol omuzdan sırtın üst bölümüne veya boyundan alt çeneye doğru yayılabilir. Çarpıntı, heyecan hissi, aşırı terleme, bulantı, kusma, nefes darlığı ve bayılma da olabilir. Pek çok vakada ağrı ve rahatsızlık hissi şiddetli olduğundan acil tıbbi yardım alınır, ancak ; bazı durumlarda bu ağrı 1 saat veya daha az süre devam eder.Bu durumda kişi yanlışlıkla bu belirtilerin midedeki hazımsızlıktan veya iskelet sistemindeki herhangi bir kas spazmından kaynaklandığını düşünebilir.Aşağıdaki sorular ve cevapları, bir kişinin göğsünden gelen ağrının kalpten kaynaklanıp kaynaklanmadığını ayırmasını sağlar ;

• Vücut pozisyonu değiştirildiğinde ağrı ve rahatsızlık hissi azalıyor mu yoksa artıyor mu ?

Değiştirilen vücut pozisyonu kalpten kaynaklanan ağrıları etkilemez.

• Nefes alıp verirken ağrı ve rahatsızlık hissi daha mı iyiye gidiyor, yoksa kötüleşiyor mu ?

Nefes alıp vermenin kalpten kaynaklanan göğüs ağrısı üzerinde etkisi yoktur.

• Bu ağrı ve rahatsızlık hissi şiddetli, ağır veya bıçak saplanır gibi mi ?

Kalpten kaynaklanan göğüs ağrıları genellikle ağırdır ve ağırlık hissi verir.Çok nadiren keskin bıçak gibi kesen ağrı şeklinde olur.

• Ağrı ve rahatsızlık hissi derinden mi geliyor yoksa göğüs bölgesinde daha yüzeysel bir yerden mi ?

Kalpten kaynaklanan ağrı hissi derinden gelir, yüzeysel olmaz.

Siz veya müşteriniz böyle bir göğüs ağrısı hissettiğinizde yukarıda belirtilen uyarılar olsun veya olmasın acilen tıbbi yardım almalısınız.BU BELİRTİLERİN GEÇMESİNİ VEYA HAFİFLEMESİNİ BEKLEMEDEN TIBBİ DESTEĞE BAŞVURUN. Yanlış alarm dahi olsa acilen hastaneye ulaşmak bir hayat kurtarabilir.

2 ) ‘’Retro cycling’’ geriye pedal çevirme dizlerinde sağlık problemi olan kişiler için uygun egzersizler midir?

Geriye doğru yürüyüş, koşu veya bisiklet gibi egzersizler; dizleri ile ilgili sağlık problemleri olanlar için zaman zaman bacakları da kuvvetlendirici Egzersizler olarak tavsiye edilir.Geriye doğru yapılan bu egzersizlerde, ileriye doğru yapılanlara göre; diz bağlarına daha az yük bindiği gözlemlenmiştir.Pekçok fizyoterapist diz problemi olan hastalarına rehabilitasyon döneminde ‘’retro-cycling’’ yani geriye doğru bisiklet egzersizini verir.Bununla beraber ‘’retro-cycling’’egzersizinde diz bağlarına ne kadar yük bindiğine dair çok az araştırma ve ölçümleme yapılmıştır. Kaliforniya’daki PALO ALTO sağlık merkezinde yapılan araştırmalarda geriye doğru bisiklet egzersizinin belirli diz problemleri olan hastalar için uygun olduğu ancak, diğerleri için uygun olmadığı belirlenmiştir.Geriye pedal çevirmenin ileriye doğru çevirme egzersizine göre, alt tibiofemoral sıkıştırma yükünü oluşturduğu ve patellofe moral sıkıştırma yükünü artırdığı tespit edilmiştir.İncelemelerde bu araştırmaya katılanların dizleri retro-cycling de ne zaman gerilse ve uzasa, dizin iç ve dış bölümündeki yükünde azaldığı gözlemlenmiştir.Bu araştırmanın sonucuna dayanarak; menisküs yaralanması olanlar veya osteoarthritis’i olanlar için ‘’retro-cycling’’faydalı olabilir ancak; diz(patella) ile dizin ön alt bölümü (tibia) arasında ileriye cycling egzersizine göre, kuvvetli sıkıştırma yükü oluşturur. Bu nedenle dizaltı ağrıları olanlar, diz içi bağ ve dokularından yaralanma veya bu bölgede ameliyatla yeniden yapılanma geçirenler için retro-cycling uygun bir aktivite değildir.

GENEL EGZERSİZLER
1 ) Rutin egzersiz programınızdaki değişikliklerin yaraları nelerdir?

Egzersiz programındaki değişiklikler 2 ana nedene bağlı olarak yapılmalıdır.

1. Kişi aynı hareketleri sürekli tekrarlamaktan sıkılmamalıdır.
2. Vücut ve metabolizma belli bir süre sonra yapılan aynı egzersizlere ve tekrar sayılarına adapte olur.Bundan dolayı vücut ve kas gelişimi yavaşlar.

Yapılan araştırmalarda her 2 haftada bir egzersiz programını değiştiren kişiler, egzersize karşı daha bağımlı olmakta ve yaptıkları farklı egzersiz programlarından daha çok zevk almaktadırlar. Rutin egzersiz programınızı birkaç değişiklikle renklendirebilirsiniz.Örneğin yürüyüş ve koşu yapıyorsanız, kendinize hedefler belirleyebilirsiniz.Hızla bir hedefe ulaştığınızda hemen bir sonrakine yönelebilirsiniz veya eğiminizi artırabilirsiniz.Bu şekilde kendinizi yeni bir mücadeleye davet edebilirsiniz. Eğer güç egzersizi programınız varsa, yaptığınız rutin hareketlerde değişiklikler yapabilirsiniz.Örneğin tipik ‘’ barbell bench press’’ egzersizi yerine denge topu üzerinde ‘’dumbbell pectoral fly’’ hareketini yapabilirsiniz. Egzersiz rutininizde değişiklik yapmamakta kötü bir şey değildir.Bazı kişiler en iyi bildikleri egzersiz programını uygulayarak sağlıklı ve fit yaşam seviyelerini korumak isterler.Bazı kişilerde farklı aktiviteleri deneyerek kendilerini, fiziksel olarak yeni ve daha iyi seviyelere taşımaktan zevk alırlar.

2 ) Egzersiz için en uygun zaman nedir ? Yemekten önce mi yoksa yemekten sonra mı yapılmalıdır?

Egzersizle birlikte varolan sağlık ve beslenme gibi faktörlerle ilgili pek çok yanlış bilgi bulunur.Örneğin bazı kişiler uzun yıllar boyunca sabahları yapılan egzersizin kalp hastalıklarını tetiklediğine inandılar.Buna inanmalarının nedeni ise, genelde ölümcül kalp krizlerinin sabah 06:00 ile öğlen saatleri arasında olması idi.Bununda nedeni ise gerçekte vücuttaki kanı pıhtılaştıran paletlerin sabah saatlerinde daha yapışkan olmasından dolayı idi. Oysa günün herhangi bir saatinde düzenli olarak egzersiz yapan kişilerde kalp krizi riski çok daha düşüktür. Egzersiz zamanı ile kilo kontrolü arasında belirli bir bağlantı yoktur.Belirli bir yoğunluk ve kuvvette düzenli olarak egzersiz yapıldığında, günün hangi saati olursa olsun aynı kalori miktarı yakılır.Bununla beraber yemek sonrası egzersiz yapmak kişi için daha zor olabilir.Buda hazmetme sürecinde egzersiz yapan kaslara yeterli miktarda oksijen taşınamamasından kaynaklanır.Bu nedenle genelde uzmanlar tarafından yemek sonrası egzersiz yapılması tavsiye edilmez.

ÇEŞİTLİ SORULAR
1 ) Protein tüketimine bağlı artış ile ilgili riskler nelerdir?

İnsan vücudu fazladan alınan proteini depolayamaz.Vücudun ihtiyacı olandan fazla alınan protein kas yapımında kullanılmaz.Vücuda gerekli kalori ve protein ihtiyacından fazlası alınırsa, bu alınan fazla protein vücutta yağa dönüştürülerek depolanır.Unutulmamalıdırki; bir kişi hem protein tüketiyor hemde protein ve amino asit takviyesi alıyorsa, oluşan protein fazlası vücut sağlığına zarar verir.Protein fazlası aynı zamanda insan vücudunda susuzluğa neden olur.Metabolizmanın fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için çok daha fazla suya ihtiyacı olur.Egzersiz yapan kişilerin vücutlarınında doğal olarak fazladan suya ihtiyacı vardır.Protein fazlası olan bir vücutta susuzluk riski artar.Vücuttaki protein fazlası aynı zamanda üriner kalsiyum kaybınında artmasına neden olur.Bu durumda özellikle kadınlarda osteoporoz riskini artırır.

2 ) Kuvvet antremanları kemiklerdeki gücü ve sağlamlığı nasıl oluşturur?

Yapılan kuvvet antremanlarının kemik gücüne ve oluşumuna olan etkisi halen net olarak belirlenmemiştir.Bu konudaki en popüler teorilerden biri; kas kasıldığında bu kasılmadan kaynaklanan stres aynı kasın bağlı olduğu kemiğe aktarılır ve bu durumda kemikte elektriksel şarja neden olur.Elektriksel şarj kemiği oluşturan hücreleri aktive eder.Uzmanlar yapılan egzersizlerin etkili olması için ağırlık kullanımını içermesi gerektiği görüşündeler.Güç antremanlarında kullanılan ağırlıklarla vücudumuzun kas-kemik sistemine bir stres yüklemesi olur.Bu tür antremanlarda kemiklerin gelişimi ve kuvvetlenmesi 2 ana nedene dayanır.BELİRLİLİK ve YOĞUNLUK.Antreman programında belirlenen ve hedeflenen kas grupları ayrı ayrı çalıştırılır.Böylece önceden belirlenmiş kas gruplarına uygulanan kuvvet sayesinde; bu kaslara bağlı kemiklerde elektriksel etkileşimle kemik hücreleri aktive olur.Bu da kemik grubunun güçlenmesini ve gelişimini sağlar. Kaslarınız kuvvetlendikçe güç antremanlarında kullandığınız ağırlıklarda artar.Bu kuvvetlenme aynı zamanda kemik yoğunluğunuzunda artması demektir.Unutulmamalıdırki kemiklerde kaslar gibi dinamik bir dokuya sahiptir, kemiklerde kırılsalar bile kendilerini yenileyebilmektedir.





And tonight,
I'll fall asleep with
you in my heart.
`Danqerous ~ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
cevaplar, egzersizleri, geliştirmede, soru, spor, ve, vücut


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557