Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Teknoloji > Teknoloji & Bilim Haberleri
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24 Mart 2012, 12:10   #1 (permalink)
RUHSUZ

DaiSy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 22 Mart 2012
Yaş: 31
(Mesajlar): 487
(Konular): 237
Renkli Para : 15672
Aldığı Beğeni: 11
Beğendikleri: 0
Ruh Halim: none
Standart Google + Yeni Bir Yaklaşımın Başlangıcı...

Google +, kullanıcılara sunulduğu yedi ay öncesinden bu yana hala büyük bir algılanma sorunu yaşıyor. İnternet kullanıcıları, Google +’ı Facebook’un rakibi olan bir sosyal medya ağı olarak görse de, Google aynı fikirde değil.


Facebook, kurulduğu günden bu yana neredeyse 900 milyonluk bir üye sayısına ulaşmayı başardı ve birçok internet kullanıcısının alternatifini düşünmediği bir paylaşım ve eğlence platformu haline geldi. Facebook’un bugüne dek yaşadığı sayısız gizlilik skandalı da kullanıcıların sosyal ağa olan güvenini sarsmaya yetmedi.

Akıllı telefon, tablet bilgisayar, işletim sistemi ve uygulamalar derken, arama motoru devi Google, yedi ay önce Google + adı verilen ara yüzü hayata geçirdi. Farklı tasarımı ve kendine özgü hizmetleriyle Facebook’u karşısına alan bir sosyal ağ olarak beliren Google +, internet kullanıcılarını bu tanım altında tatmin etmiş değil.

Yakın dönemde Google + ve Facebook hakkında bazı dikkate değer istatistikler yayımlandı. Güvenilir araştırma şirketi ComScore’un verilerine göre, Ocak 2012’de bir Google + kullanıcısının sayfada harcadığı ortalama süre 3 dakika iken, Facebook için aynı rakam 405 dakika. Bu veri, rekabete dışarıdan bakan bir internet kullanıcısı için çok yüzeysel bir değerlendirme sağlayabilir. Ama Google’a sorarsanız, Google +’ın asıl amacı göz önüne alındığında, 3 dakikanın fazla bir önemi yok.



AMAÇ HİZMETLERİ GELİŞTİRMEK
Google+ İçerik Geliştirme Uzmanı Ade Oshineye, geçtiğimiz gün Google + Hangout uygulamasıyla düzenlenen video konferansta Türkiye’deki teknoloji editörlerine önemli açıklamalarda bulundu ve soruları yanıtladı.


Oshineye, Google +’a yönelik bir algı sorunu olduğunu kabul ederken, çok kısa bir zamanda “Facebook ile yarışacak hale gelmeleri gerektiği” inanışının anlamsız olduğunu ifade etti. Oshineye, amaçlarının “sosyal ağ tanımı” içinde kalan bir hizmet sunmak değil, kullanıcılarına Google’ın sunduğu tüm hizmetleri bir arada kullanabilecekleri ve geri dönüşüm yapabilecekleri bir sistem olduğunu belirtti.



Oshineye, bu bağlamda önemli bilgiler verdi:

“Google +’ı son bir ay içinde kullanan aktif kullanıcı 100 milyon. Bu rakan internetteki platformların 3-4 yılda ulaşabildiği bir rakam... Kullanıcılar, Google +’da 3 dakikadan fazla zaman harcıyor. Sadece masa üstü bilgisayarlardan değil, mobil üzerinden yapılan ölçümlerle bu rakamın bir saatin üzerinde olduğunu gördük ve bu süre giderek artıyor.”

“Son 14 yıldır Google olarak internette oluşturduğumuz tüm hizmetleri organize etmeye yöneldik. İnternette paylaşılan sayfaların 90’lardaki gibi sadece metinlerden oluşmaması ve kimler tarafından görüldüğü, paylaşıldığı önemli... Google + bir sosyal ağ anlayışından öte, insanların neleri önemsediği anlamak ve Google tecrübelerini artırmayı öngörüyor... İstediğiniz her şeyi aileniz, arkadaşlarınızla tek bir tuş kullanarak YouTube ve diğer hizmetler üzerinden paylaşabiliyorsunuz.”

ÇOK DAHA ETKİN BİR İLETİŞİM
“Google, Hangout gibi kendine özgü içeriklere sahip. Hangout ile telefonda mesaj yazmak gibi değil, yüz yüze, çok daha güçlü bir bağlantıyla görüşüyorsunuz. Birçok kişiyle ayrı görüşme değil, tek bir oturumda bir araya geliyorsunuz.”

Hangout’un bazı mesleklere büyük faydalar sağlayabileceğine dikkat çeken Oshineye, “Cep telefonunuzla internet üzerinden nerede olursanız olun Hangout’a katılabiliyorsunuz. Bu şekilde bir gazeteci nerede olursa olsun meslektaşlarıyla bağlantı kurabilir. Ayrıca dosya paylaşım özelliğiyle sunum gerçekleştirebilirsiniz” dedi.

MEDYA PLANLAMASI NASIL GİDİYOR?

“Google + hayata geçtiğinden bu yana toplam 200 özellik geliştirdik. Bir milyondan fazla Google + sayfası oluşturuldu, 3.4 milyar fotoğraf paylaşıldı... Google+, Instant upload özelliğiyle, cep telefonunuzla çekitiğiniz fotografları anında Google+ hesabınıza ekleyebiliyorsunuz. Telefonunuzu kaybetmeniz veya kırmanız halinde bile bu fotoğraflarınız kaybedilmiyor... Ripples özelliğiyle de, paylaştığınız içeriğin nasıl yayıldığını takip edebiliyorsunuz. Bu sayede markalar yarattıkları içeriğin müşterileri tarafından nasıl paylaşıldığını ve onların bağımlılıklarını yakından takip edebiliyor.”

Oshineye, son olarak şu ifadeleri kullandı: “Google + ziyaretçi toplamakla ilgili değil, tecrübeyi artırmakla ilgili. Ziyaretçi sayısı da yavaşça yükselecektir. Yeni pazarlama planları kullanıcıların geri dönüşümüne bağlı. Bize beğenmediğiniz bir şeyi ve nasıl olmasını istediğini söyleyin, biz de düzeltelim. Google + büyük bir paket değil, parça parça, adım adım sunuluyor. Böylece geri dönüşümü daha iyi yapabiliyoruz.”

“GERÇEK SOSYALLEŞME YENİ BAŞLIYOR”


Çarşamba günü düzenlenen Webrazzi Dijital 2012 konferansında sunum yapan Google Türkiye Müdür Bülent Hiçsönmez, Oshineye’nin açıklamalarını farklı bir açıdan yansıtan değerlendirmelerde bulundu. Hiçsönmez, internette sosyalleşmenin başlangıç aşamasında olduğunu belirtti ve Google’ın bu konu üzerinde çalıştığını belirtti.

Hiçsönmez, “Teknolojinin ne kadar hızlı ilerlediğinin farkında değiliz. Başka hiçbir alan bu kadar hızlı gelişmiyor. Bizler de teknolojinin hızına ayak uydurmak zorundayız, durmak mümkün değil” dedi. Tüketicilerin bu ortamda beklentilerinin de hızla değişim gösterdiğine dikkat çeken Hiçsönmez, Macro Myopia kavramına değindi. Buna göre yeni teknolojiler büyük bir beklentiyle karşılanıyor ve abartılıyor. Ardından, büyük talep bir anda hayal kırıklığına dönüşüyor ve beklenti aşağı çekiliyor. Hiçsönmez, zincirleme olarak devam eden bu tepkinin artık değiştirilmesi gerektiğini vurguladı.

İnternette bilgiye erişimde arama motorunun son 15 yıldaki en önemli kıvrım olduğuna dikkat çeken Hiçsönmez, bugün gelinen noktada Google + üzerinden her gün bir milyar yeni öğe paylaşıldığını not düştü.

NEXUS APOLLO GÖREVİNİN BİLGİSAYARINAEŞİT
Hiçsönmez, akıllı telefon ve tabletlerin hayatımızdaki etkisine ilginç örneklerle değindi. Mobil + bulut özelliği olan telefonların cebimizdeki süper bilgisayarlara döndüğünü belirten Hiçsönmez, akıllı telefonları, “kullanıcısını kopya edebilen, ona en yakın olan cihaz” olarak tanımladı.

Hiçsönmez ilginç örnekler de verdi. Buna göre, Google Android işletim sistemi kullanan Samasung Galaxy Nexus S, Ay’a düzenlenen Apollo görevlerinde kullanılan Apollo Guidance Computer’ın (AGC) kapasitesine eşit.

Apple’ın 2011’de tablet bilgisayar piyasasını silip süpüren iPad 2 ürünü ise bir önceki modeli iPad’in tam 10 katı hızlı. Akıllı cihazların gerçek sosyal internetin kapılarını açacağını belirten Hiçsönmez, “Henüz gerçek sosyalleşmenin başındayız” dedi.


GOOGLE + İLE FACEBOOK FARKI
Konferansta sunum yapan bir diğer isim, djital pazarlama iletişimi firmalarından Ping’in yönetici ortağı Sarper Danış, Google ve Facebook’un dijital pazarlama açısından farklarını sıraladı.

Danış, Google’da ziyaret başına geçirilen süre iki dakika iken, aynı rakamın Facebook’ta 13 dakikaya ulaştığını belirtti. Google, ayda yedi milyar sayfa gösterirken, Facebook için bu rakam 26 milyar. Buna rağmen analiz imkanının daha kıstlı olduğu Facebook’a kıyasla, Google daha detaylı analiz imkanı sunuyor.

Google + ile Facebook’ta ziyaretçilerin geçirdiği ortalama süreye değinen Danış, Google +’ın başarısız olarak görülmesinin aslında bir dejavantaj olmadığını ifade etti.

Danış, Google’ın, tüm hesaplarınızı tek bir çatı altında kumanıza olanak veren Google + “connected account” özelliğine değindi. Google + hesabınız açıkken, yani diğer hesaplarınıza erişim olanağı bulunduğunda yaptığınız aramalar, kişisel tercih ve beğenilerinize göre sıralanıyor, spesifik ve normal aramada bulunması zor sonuçlara erişilebiliyor. Kısaca, sosyal ağlardan beslenen aramalar göz önüne alındığında, Google + ayrı bir özelliğie sahip.


Müfit Yılmaz Göknel




DaiSy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
başlangıcı, bir, google, yaklaşımın, yeni


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557