Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kültür & Sanat > Tiyatro & Edebiyat & Sanat > Tiyatro & Sanat
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 12 Ağustos 2011, 13:55   #1 (permalink)
ViperMoon
Misafir Üye
ViperMoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
(Mesajlar): n/a
(Konular):
Renkli Para :
Aldığı Beğeni:
Beğendikleri:
Ruh Halim:
Standart Doğal Oyunculuk Temrinleri

Stanislavski -Doğal Oyunculuk Temrinleri


SOKAK SATICISI NAMI DİĞER KEMERALTI TEMRİNİ:

İki sokak satıcın çıkıp mallarını satmaya başlarlar. Malını satabilen kalır diğeri iner ve yerine başkası geçer. Satıcının malı satıp satamadığı; mekanı kullanımına, yaratıcılığına, sesini kullanımına ve yarattığı satıcı tiplemesine bakılarak belirlenir. İki satıcı direkt olarak değil sadece mallarını satış biçimleriyle iletişim kurabilir.

KARAKTER NEDİR? ÜZERİNE BİR KONUŞMA YAPILMALI

DAĞ KULÜBESİ:
On kişilik bir turist kafilesi dağda tipiye yakalanarak bir kulübeye sığınırlar. Bulundukları yeri bilen tek kişi olan rehber, kulübeye ulaşmaya çalışırken bacağını kırar ve baygın durumdadır. Şimdi buradan nasıl kurtulacaklardır? Oyunculardan mekan tanımlaması, nesne kullanımı, iletişim, sahne kullanımı, ses kullanımı, diksiyon ve karakter yaratımı beklenir.
GÖÇMEN TEMRİNİ:
Ülkelerindeki savaştan kaçan bir göçmen grubu tırın arkasına geçen uzun bir yolculuktan sonra nihayet kaçmayı başarırlar. Tırın şoförü onlar uyurken bırakıp gider. Sabah uyanıp tırdan çıktıklarında kendilerini yemyeşil bir ovada bulurlar. Ama hala kendi ülkelerinde olduklarını anladıklarında bakalım ne yaparlar. Oyunculardan duygu geçişi, mekan tanımlaması, sahne kullanımı, ses kullanımı, karakter yaratımı, nesne kullanımı beklenir.

CAM SİLEN KADIN:
İşlek bir caddedeki apartmanda Temizlikçi kadın 5. Katta çam silmektedir. Aşağıda geçenlerden biri kadının düşmek üzere olduğunu görüp seslenir. Caddedeki diğer insanlarında durum ilgisini çeker kadına seslerini duyurmaya çalışırlar ama kadın onları duyamaz ve pencereden düşer. Aşağıdakilerin durumu ne olur. Oyunculardan sahne kullanımı, kadını fark edişleri, karakter yada tip yaratımları, ses kullanımı, mekan tanımlaması ve nesne kullanımı beklenir.

MEMUR TEMRİNİ:
Bir büroda biri çok fakir üç memur çalışmaktadır. Fakir olan memur, içlerinden birine aşıktır. Aşkını söyleyemediği gibi durumundan da rahatsızlık duymaktadır. Arkadaşları öğle yemeğine çıkarken o hep bir bahane bulup büroda kalır evden getirdiği yemeğini sakladığı yerden çıkarıp yer. Gene böyle bir günde arkadaşlarının gittiğinden emin olunca yemeğini yemeğe başlar. O sırada kapı açılır ve sevdiği insan içeriye girer. Ne yaparlar? Oyuncudan; mekan tanımlaması, karakter yaratması, nesne kullanımı, ses kullanımı, sahnede birbirini izleme, zamanlama, iletişim kurma beklenir.

KAFE TEMRİNİ:
Sahnede bir kafe mekanı yaratılır. Kafenin bir garsonu, sahibi vardır. Temrin sabah kafenin açılp hazırlanmasıyla başlar. Sonra sırasıyla bir çift, üç erkek arkadaş ve üç kız kardeş gelir. Kardeşlerden biri yaşça onlardan büyük ve korumacıdır. Kız kardeşlerden biriyle erkeklerden birinin arasındaki paslaşmayı ablanın fark etmesiyle işler karışır; kafe sahibi ve garson erkekleri kafeden atar, kızlar gider. Bu arada çiftte kavga edip ayrılarak kafeyi terk eder. Tamamen tempoya yönelik bir çalışma olduğu için karakterlerin özellikleri önceden çalıştırıcıyla beraber oyuncularla belirlenir. Ama çalışmanın yerine ulaşması için sahneler duygularıyla tam olarak oynanmalıdır. Özellikle sahnenin teknik kurallarının tam uygulanması gerekir. Sahne tekniğinin üzerine tempo eklenecektir. Kronometreyle saat tutulur zaman belirlenir bu arada çalıştırıcılardan biri replikleri not almalıdır. Temrinin tekrarında değişecek tek şey temponun hızlanmasıdır. Aynı replikler kullanılacaktır.

TAVLAMA TEMRİNİ:
Bir parkta banklarda kızlar oturmaktadır. O sırada bir erkek gelip onlardan birini tavlamaya çalışır. Eğer kızlardan birini tavlarsa tavlanan kız onunla gider ve yerine başkası geçer. Oyuncudan beklenen birer karakter yaratması, nesne kullanımı, mekan tanımlaması, yaratıcılıktır.

TREN TEMRİNİ:
Sıradan bir tren istasyonu. Başka bir şehre giden çocuklarını uğurlamaya giden bir aile. Tren gelir, diğer yolcularla beraber çocukta trene biner vedalaşırlar. Aile tren gardan çıkana kadar ardından bakar sonra onlarda yola koyulurlar. Henüz tren gardan yeni çıkmıştır ki büyük bir patlama duyulur. Ailemiz ve gardakiler şimdi ne yapacaklardır? Trenin patlama zamanı çalıştırıcı tarafından belirlenir. Oyunculardan mekan tanımlaması ve sahne kullanımı, karakter yaratımı ve diğer karakterlerle iletişimi, bir istasyonu yaratan öğelerin gösterimi ve kullanımı, ses kullanımı, sahne üzerinin birbirini izlemesi ve ortak bir yaratıma ulaşma, izlenebilirlik beklenir. Çalıştırıcı, temrine başlanmadan önce oyuncularla ‘bir tren garı’ üzerine konuşması; nasıl olduğu? Neler bulunduğu? Vb şeyler ortak bir yaratım için yardımcı olacaktır.

TREN İSTASYONU TEMRİNİ:
Bir tren istasyonu. Bekleyen insanlar, satıcılar, kalkış görevlileri, gişe memurları vb kişiler. On yada on beş kişilik bir gruptan oluşmalıdır tüm bunlar. Sırayla sahnede yerlerini alırlar bu sırada temrin başlamıştır. İstasyonda olağan bir gün yaşanmaktadır. Derken biri gülmeye başlar diğerleri de birer ikişer ona eklenir. Gülme sonunda bir kahkaha krizine dönüşür. Gülmeye kimin başlayacağı önceden belirlenmemelidir. Oyuculardan bir karakter yaratımının, mekanı tanımlamanın, sahneyi ve sesi kullanmanın dışında özellikle bir birlerini takip etmeleri, zamanlamayı ayarlamaları ve sonunda ortak bir eylemde birleşmeleri beklenir.

DIRDIRCI KADIN:
On yıllık evli bir çift. Kadın, her gece masayı hazırlayıp kocasının eve dönüşünü bekler. Adamsa devlet memurudur ve saat ayarı gibidir. Kadın daha adam eve adımını atar atmaz dırdıra başlar. Masaya otururlar ama kadın susmak bilmez. Tam on yıldır da hiç susmamıştır zaten. Ama adam daha fazla dayanamaz ve kadını masadaki bir şeyle öldürür. Oyunculardan sahne kullanımı, mekan tanımlaması, ses kullanımı, yaratıcılık beklenir.

VEZNEDAR TEMRİNİ:
Bir veznedar, karısı yeni doğmuş çocuğu ve karısının zeka özürlü kardeşiyle aynı evde oturmaktadır. Zeka özürlü kardeş yüzünden evde huzursuzluk yaşanmaktadır. Veznedar, evlendiklerinden beri kendileriyle yaşayan kardeşi sevmemekte onunla aynı evde olmaktan rahatsızlık duymaktadır. Çocuğun doğmasıyla bu iyice artar. Bir gece veznedar eve ilk defa ilk defa iş getirir. Ama aynı gece karısıyla çocuğu yıkamak için anlaşmışlardır. Veznedar yorgun argın eve gelir karısı onu karşılar. Biraz oturup konuştuktan sonra veznedar çantasını açıp işe koyulur. Kadın bebeğin banyosunu hazırlayıp kocasına seslenir. Veznedar birkaç dakika sonra karısının yanına gider. Masanın üzerindeki paralar kardeşin çok ilgisini çekmiştir. Onları alıp oynarken bir kaçını soba –şöminede olabilir. – ya atar. Yanışından çok hoşlanmıştır diğerlerini de atıp eğlenirken veznedar içeri girer. Durumu görür kardeşin üzerine yürür ve ona vurur. Kardeş düşer ve ölür. Gürültüyü duyan kadın içeri koşar ve kardeşini görür. Ne olduğunu anlamaya çalışırken aklına içerde bıraktığı bebeği gelir. İçeri gider ama çocuk ölmüştür. Temrin sahneler halinde düşünülebilir. Kadın-bebek-kardeş, kadın-bebek-kardeş-veznedar, veznedar-kardeş, kardeş ve eş zamanlı olarak veznedar-kadın-bebek, veznedar-kardeş ve sonra kadın, kadın-bebek-veznedar. Oyunculardan beklenen bu sahnelerin sahne kuralları içinde oynamasıdır. Ses kullanımı, mekan tanımlaması, sahne duruşları ve kullanımı, birbirini izleme, karakter yaratımı, zamanlama, tempo gibi o zamana kadar üzerinde durulan her şeyin uygulanması beklenir.

HASTANE TEMRİNİ:
Yıllardır birbirini görmeyen üç kardeş annelerinin hastaneye kaldırılması üzerini hastanede yeniden bir araya gelirler. Kardeşlerden biri bu yıllar boyunca annesine bakmıştır. Annelerinin durumu hakkında bilgi beklerken eski defterler açılır. Hesaplaşmalar başlar. Bu sırada doktor gelir ve annelerinin öldüğü haberini verir. Oyunculardan tüm sahne kurallarına uygulamaları beklenir.




  Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
doğal, oyunculuk, temrinleri


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557