Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Kültür & Sanat > Tiyatro & Edebiyat & Sanat > Tiyatro & Sanat
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Like Tree1Kişi Beğendi
  • 1 Post By คqåтђค
Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05 Aralık 2012, 11:54   #1 (permalink)
<b>Hayat'a fransız kadın`♥<b>


คqåтђค - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 06 Ağustos 2011
Nerden: ★ Ankara ★
Yaş: 27
(Mesajlar): 12.069
(Konular): 3051
İlişki Durumu: Yok
Burç:
Renkli Para : 1005627
Aldığı Beğeni: 1563
Beğendikleri: 1127
Ruh Halim: Meskul
Takım :
ÖdülleriÜye Ödülleri: 1
Teşekkür Plaketi 
คqåтђค - AİM üzeri Mesaj gönder
tick Tiyatro Teorileri

Başka hiçbir yirminci yüzyıl yazarı tiyatroyu hem oyun yazarı hem de teorisyen olarak temel kaygısı tiyatronun toplumsal ve siyasal boyutu olan Bertolt Brecht (1898-1956) kadar derinden etkilememiştir. Brecht'in çoğunlukla 1919-1921 yılları arasında sosyalist gazete Der augsburger Volkswille'ye yazılmış eleştiriler olan ilk yazıları oldukça konvansiyoneldi ama 1920'lerin başından kalma not defterlerindeki çeşitli girdiler onun gerçeğe benzerliği değil olağanüstü ve harika olanı vurgulayarak yeni bir dram fikrine doğru ilerlediğini gösterir. Bu düşünceler Alman tiyatrosunun çoğu kişiye göre aslında can çekiştiği bir tarih olan 1926'da bir teori haline gelmeye başladı. 4 Nisan tarihli Vossische Zeitung "tiyatronun çürümesinin aslında bir başlangıç olduğuna ya da bunun zaten yerleşmiş bir şey olduğuna ilişkin pek çok şey söyleniyor. Tragedyanın artık günümüzde imkânsız olduğu çok eski bir iddia ama bir sanat biçimi olarak dram sanatının kendisinin modasının geçtiğine yönelik şikâyetler yeni" diyordu. Dışavurumculuk açıkça ömrünü doldurmuş; klasikçiliğin hakiki ruhunu yeniden yakalamak imkânsızlaşmış; film radyo ve spor giderek artan bir oranda seyirci çeker olmuştu.

Kısmen bu genel ilgiye bir yanıt olarak kısmen de Amerika'daki ekonomik kaygılarla uğraşan bir oyun projesi için uygun bir dramatik teori ararken Brecht "epik Dram" olarak adlandırdığı şeyi geliştirmeye başladı. Sekreteri Elizabeth Hauptman'a konusunu geleneksel bir tarzla ele almanın imkânsız olduğunu açıklıyordu: "Kişi modern dünyanın dram sanatıyla uzlaştırılamaz olduğunu anlar anlamaz dramın da dünyayla uzlaştırılamaz olduğunu anlar." Bu dönemde Brecht'in modern dünyanın yeni dramına ilişkin fikirlerinden biri de "(jestler ve tutumlar alıntılayarak) hafızasından oynayan" oyuncu fikriydi.


Aynı yıl ileri sürülen diğer düşünceler başka öneriler de barındırıyordu. Brecht bir röportajda yeni "epik tiyatro"sunun empati yerine akla yöneldiğini söylüyordu; zira "duygular kişiye özel ve sınırlıydı. Bunun karşısına aklı yerleştirmek oldukça anlaşılır ve güvenilebilir bir şeydir." Meşhur "Verfremdungs-prizips"in (yabancılaştırma ya da yadırgatma ilkesi*) ilk dönemlere ait bir versiyonu Shaw'ın kişileştirmeye olan yaklaşımının "yedekte tuttuğumuz çağrışımları alt üst ederken aldığı hazzın" özünü içeren "Ovation für Shaw" ["Shaw'a Alkış"] yazısında görülür. Brecht 1926 yılında Marx'ın Kapital'i üzerinde de çalışmaya başladı ve Marx'ı kendisinin hissettiği pek çok kaygıyı sistemleştirme noktasında son derece faydalı buldu. Orada insan çabasına ilişkin bir örüntü ve bir yön arayışı modern toplumdaki çürümenin bir açıklamasını hatta tedavisini ayrıca Hegelci diyalektikte de dramaturjik keşifleri teşvik eden bir araç buldu. "Bu Marx denilen adam" diyordu Schriften zum Theater'de [Tiyatro Üzerine Yazılar] "oyunlarımın bugüne kadar karşılaştığım biricik seyircisi."

Brecht'in dramatik teorisinin ilk kez tam olarak ortaya konulması Aufsteig und Fall der Stadt Mahagonny (Mahagonny Şehrinin Yükselişi ve Düşüşü 1930) adlı operasına yazdığı notlarda gerçekleşti. Notlar "Dramatik Biçim" ile "Epik Biçim"in vurgu farklılıklarına ilişkin çok sık alıntılanan bir tabloyu içerir. Bu tablo dram sanatına verilen duygusal tepkiyle epiğe verilen akılcı tepki arasında zaten yapılmış bir ayrımı değerlendirir. Dramatik biçim seyirciyi olay örgüsünün içine girmeye onu değişmez bir doğrusal deneyim gelişimi olarak kabullenmeye yöneltirken epik biçim seyirciyi uzaklaştırır aksiyonu değiştirilebilir bir şey olarak sunar ve seyirciyi diğer imkânları da göz önünde tutmaya ve yargılamaya zorlar. Olası başka bir ayrım da "estetik" ve "siyasi" tiyatro arasında yapılabilir zira Brecht'in denemesi yeni epik tiyatronun siyasi terimlerle anlaşılması gerektiğinde ısrar eder. Sanatı genelin iyiliği ya da sanatçının arzularına göre değil "ticaretin normal kanunlarına" göre üretilmiş bir mal olarak karakterize eden açılış bölümünde hem Wagner'in hem de Marx'ın mirası çok belirgindir. Yalnızca var olan toplumun aygıtlarına hizmet eden sanata izin vardır ve değişimi tehdit eden sanata karşı durulur. Ama bu çözümleme Wagner'i yankılıyorsa da buna getirilen çözüm radikal bir biçimde ondan ayrılır. Brecht Wagner'in Gesamtkunstwerk'ini [birleşik sanat eseri] seyirciyi sanat eserinin içinde boğan onu büyüleyip düşünmesine yol açabilecek her türlü rahatsız edici öğeyi bastıran var olan sistemin en güçlü aygıtlarından biri olarak görür. Kendisi ise tam tersine söz konusu öğelerin radikal bir biçimde ayrıştırılmasını savunur ve böylelikle her birinin diğerlerine ilişkin bir yorum sağlayabileceğini ve seyirciyi alternatifleri tartıp kararlar vermeye zorlayabileceğini düşünür.

Brecht'in tiyatrosu ileride gerçekleşecek bir sosyalist toplum için değil var olan burjuva toplumu için tasarlanmıştır ve eğitsel bir amaç taşır: toplum içindeki gizli karşıtlıkları açık etmek. Metin müzik ve dekor özgürce "tutum benimseyince"; "yanılsama özgür tartışmaya feda edilince"; seyirci "adeta oyunu vermeye zorlanınca"; işte o zaman "tiyatronun toplumsal işlevi"ni gerçekleştirmeye yönelik ilk adım olan değişim başlatılmış olur. Brecht Mahagonny'nin iki düzeyde işlev taşıdığını düşünür: basitçe zevk veren bir deneyim olarak geleneksel opera düzeyinde ve eğitim düzeyinde. Bir dipnotunda bu ikincisine ulaşmak için her şeyin "gestisch" gestik** olması gerektiğini ileri sürer çünkü "her şeyin içindeki gesti arayan göz ahlaki duyudur." Brecht bu önemli terim üzerine yabancılaştırma terimine göre çok daha belirsiz konuşur; belki de en açık konuştuğu yer Gestus ile geleneksel jest arasında bir ayrım yaptığı "Über gestische Musik" ("Gestus Müziği Üzerine" 1932?) adlı çalışmasıdır. Gestus da jest de saklı bir şeyleri dışsallaştırırlar ama jest öznel kişisel durumları gösterirken Gestus her zaman toplumsaldır; kişiler arasındaki ilişkileri maddileştirir ve görünür kılar. Mesela bir işçinin yaptığı iş toplumsal bir Gestus'tur çünkü "doğaya hâkim olmaya ilişkin tüm faaliyetler toplumsal olan ve insanlar arasında gerçekleşen girişimlerdir." Böylece Gestus epik tiyatronun içerdiği toplumsal boyutları daima seyircinin gözü önünde tutmak gibi bir işlev görür.

Mahagonny yazısı boyunca Brecht yeni epik biçimin geleneksel "aşçılık" tiyatrosunun beklentilerinden kurtulmakta başarılı olamayabileceğine seyircinin alışkın olduğu pasif kabulden daha meşgul bir role geçirilemeyebileceğine dair kaygılarını ifade eder. Kısmen bu kaygıların ve kısmen de Mahagonny gibi ara biçimlerin artık ihtiyaç duyulmayacağı geleceğin hakiki sosyalist tiyatrosunun imkânlarını keşfetme arzusunun bir tezahürü olarak Brecht aynı dönemde başka bir tür dram üzerine Lehrstück ("öğreti oyunları"***) üzerine çalışmaya başladı. "Die Grosse und die kleine Padagogik" ("Küçük ve Büyük Pedagoji" y. 1930) adlı deneme epik tiyatronun "devrim öncesi dönemde tiyatroyu demokratikleştiren . . . daha alt dereceden pedagoji" ile "oynamanın rolünü dönüştüren seyirci ve performansçıdan oluşan sistemi lağveden" ve "tüm şahsi çıkarları devletin çıkarına" dönüştüren "daha büyük pedagoji" arasına bir ayrım koyar. Lehrstücke'nin yapımında bu karşılıklı öğrenme sürecine küçük işçi grupları da katılacaktı. Die Horatier und die Kuratier'in (1934) notlarında Brecht "her kim bir öğreti oyunu sunarsa bunu bir öğrenci gibi icra etmelidir" der ve bu oyunun "görülerek değil oynanarak" öğrettiğini söyler. "Temelde bir öğreti oyunu için seyirciye ihtiyaç yoktur." Kısacası epik dram seyircinin öğreti oyunu da performansçının eğitimi için yaratılmıştır.


"Verfremdungseffekte in der chinesischen Schauspielkunst" ("Çin Oyunculuk Sanatında Yadırgatma Etkisi" 1936?) başlıklı yazı Brecht'in Verfremdung ya da yabancılaştırma kavramı üzerine yaptığı ilk geniş tartışmadır. Geleneksel Çin oyunculuk üslubunu kendi çalışmalarını "yabancı" kılarak seyirciyi onun üzerinde düşündürmeye çalışan epik tiyatronun oyuncuları için bir model olarak gösterir. Burjuva tiyatrosu olayları evrensel zamansız ve değiştirilemez olarak sunar; epik ya da "tarihselleştiren" tiyatro Verfremdung'u günlük olayları bile "dikkat çekici özel ve araştırılması gereken" olaylar olarak betimlemek için kullanır. Sonraları V-Effekt Brecht'in eleştirel lügatinin standart parçası haline geldi. "Über experimentelles Theater" ("Deneysel Tiyatro Üzerine" 1939) adlı yazı Verfremdung'u geleneksel korku ve dehşetin uyandırdığı duygudaşlık anlayışının alternatifi olarak gösterir. "Bir olayı ya da bir karakteri yabancılaştırmak basitçe o olay ya da karakter için açık bilinen aşikâr olanı almak ve ondan bir sürpriz ve merak unsuru üretmektir."

Bu kavram o kadar etkili oldu ve o kadar çok Brecht'le yanyana anılır bir hale geldi ki onu Brecht'in yaratmadığını daha ziyade antik bir soydan gelen bu fikre yeni bir vurgu kattığını söylemek yerinde olacaktır. Aristoteles'in Poetika'sı (22. Bölüm) bile şairin alışıldık bir dili metafor süsleme ve tuhaf ya da sık rastlanmayan kelimelerle alışılmadık kılmasının zorunlu olduğundan bahseder. Brecht'in geleneksel (Aristotelesçi) kuralların sorgulanmadan kabul edilmesi yerine bilimsel deneye duyduğu ilgi nedeniyle beğenerek alıntıladığı Francis Bacon Novum Organum'da "yabancılaştırma"nın [estrangement] kullanılmasını öğütler. "Günlük ve alışılagelmiş izlenimlerle kaçınılmaz olarak çürüyen saptırılan ve çarpıtılan" anlayışın "baştan çıkmış alışkanlığı"na karşı gelmek amacıyla "tekilliği" algılamak ve "hayret" uyandırmak için çeşitli yaklaşımlar önerir.

Alman romantikleri bu sürecin işlerine çok yarayacağını düşündüler; aslında en orijinal romantik şairlerden biri olan Novalis romantik şiiri "zevk verici bir şekilde şaşırtma bir konuyu yabancı kılarken yine de anlaşılabilir ve ilginç olmasını sağlama sanatı" olarak tanımlar. Daha sonraları Rus biçimcilerinin önderi Viktor Şklovski (d. 1893) "Teknik Olarak Sanat" adlı en ünlü makalesinde priyom ostranenije (yabancı kılma tekniği) kavramını Rus biçimci teorisinin köşe taşı olarak tanımlar ve şairlerin metaforla imgeyi geleneksel teorinin iddia ettiği gibi alışıldık olmayanı ifade etmek için değil alışıldık olanı yabancı ve hayret verici kılmak için kullandığını ileri sürer. Brecht'in bu fikri bir süredir geliştirmekte olduğu açık olmakla birlikte Verfremdung denemesinin esin kaynağı olan Çinli Mei Lan-fang'ın topluluğunun performansına Moskova'dayken tanık olduğu için bu kelimenin icadında Şlovski'nin de payının olması mümkündür. Her halükarda Brecht'in bu kelimeyi kullanmasındaki siyasi boyut onu olası diğer öncüllerinden ayırmaktadır.

Sıradan insanın kaygılarına ve çağdaş toplumun sorunlarına ilişkin bir dram sanatı geliştirmeye duyulan ilgi 1930'larda çok yaygındı ama Brecht'in bu konuya olan radikal yaklaşımı onunla aynı kaygıları paylaşan diğer Alman teorisyenleri tarafından bile derhal ve evrensel olarak kabul görmüş değildi. Çok farklı bir yaklaşım teorileri ve oyunları 1960'ların görece belirsizliğinde gün ışığına çıkan ve Brecht'e karşı önemli bir meydan okuma olan Odön Von Horvath (1901-1938) tarafından getirildi. Horvath'ın asıl ilgisi Viyana'daki geleneksel halk tiyatrosundan aldığı Volksstück'e [halk piyesi] yöneliktir ve onun bu biçime ilişkin sarf ettiği belli başlı teorik sözler Willi Cronauer'le yaptığı röportajda ve "Gebrauchsanweisung"da ("Risale" ikisinin de yılı 1932'dir) bulunabilir.

Horvath yeni bir şey insanların endişelerini "insanların gözünden göründüğü" biçimde resmedecek ve "insanların zekasından çok içgüdülerine seslenecek" bir dram yaratmak için eski Volksstück'ün "biçimini ve ethosunu özgürce yok ediyor"olduğunu vurgular. Bunun psikolojiye Brecht'in teorilerinden çok daha fazla dikkat çektiği açıktır; aslında Horvath'ın asıl hedefi Freudyen bir biçimde "bilinçaltının maskesinin düşürülmesi" ve temel motifi de "bilinçle bilinçaltı arasındaki ebedi savaş"tı.

Horvath "ciddiyetin ve ironinin bir sentezi" aracılığıyla karakterlerinin ve dolayısıyla seyircisinin "fazlasıyla özel olan içgüdüsel itkilerini" açığa çıkarmayı önerir. Geleneksel Volksstück dile ve topluma ait diğer gerçekliklerle birlikte psikolojik gerçekliği reddetmişti. Horvath'ın Almanya'sının "halkı" lehçeyle ya da geleneksel Volksstück'ün akıllıca laf çevirmeleriyle konuşan değil klişelerle ve kabul görmüş fikirler üzerine kurulu bir "kültür jargonuyla" konuşan küçük burjuvalardı. Yazarın yeni dramı seyircisine bu boş ve fiyakalı jargon bastırılmış psikolojik itkilerin otantik acıları ve adil olmayan bir ekonomik sistemin aynı bastırılmışlıkla kabul edilmesi arasındaki çatışmayı göstermeye çalışıyordu.

1930'larda Brecht'in teorilerine yönelik çok daha ciddi bir meydan okuma o dönemde belirgin bir Marksist perspektiften yola çıkarak edebiyat incelemelerine yönelmiş olan Georg Lukács'tan geldi. Marx'ın ve Engels'in fikirlerine yaslanarak verili bir toplumun bütünlüklü bir toplumsal ve tarihsel durumunun doğru bir biçimde temsil edilmesine karşılık gelen bir "gerçekçilik" edebiyatı önerdi. Bu edebiyat hiçbir genel uygulanabilirliği olmayacak kadar kendine has karakterlerden ya da birbirinin yerine kullanılabilecek kadar soyut karakterlerden oluşmamalı; toplumun evrensel kanunlarını yansıtan "tipler" biçiminde genel ve özeli birleştirmeliydi. Burjuvazi 1848'den önce ilerici bir sınıf olduğu zamanlarda hâlâ "gerçekçi" eserler üretebiliyordu ama günümüz toplumunda yalnızca proleterler bu berrak vizyona sahiplerdi.

1931-1933 yılları arasında yazılarının yayımlandığı Berlin'deki proleter dergisi Die Linkskurve'de [Sol Dönüş] Lukács en çağdaş proleter edebiyatını "tipik" olanı üretecek genel ve özelin bir harmanını yakalamaya çabalamadığı için suçladı. Bir uçta "kanlı canlı insanlar ve onların sürekli akış halinde olan ilişkilerini" göstermek yerine "aniden Komünizme yönelen saygın kişi" gibi soyut eylem modelleri yaratan propagandacı yazarlar vardı. Diğer tarafta "rapor" yazanlar ya da yalıtık olgular olgu parçacıkları göstererek nesnellik arayışında olan "montajcılar" vardı. Bunlar da toplumsal sürecin bütünselliğini aynı oranda ıskalıyorlardı. Lukács'ın bu yanlışa ilişkin ana örneği romancı Ernst Ottwalt'ın (1901-1936?) eserleriydi ama Brecht'in oyunlarını da örnek olarak gösteriyordu: Ottwalt ve Brecht nesnel olgu üzerine yoğunlaşmak suretiyle burjuva edebiyatının psikolojik öznelci geleneğine tepki vermişler ve bu nedenle "öznelikle biçimsel öğelerin diyalektik etkileşimini" kaybetmişlerdi.

Bu saldırılar Marksist eleştiri içinde 1930'lar boyunca süren ve sonraki on yıllar boyunca da yankılanacak olan büyük bir tartışma başlattı. Brecht buna hemen yanıt vermedi ama Kuhle Wampe'nin (1932) Brecht'le birlikte ortak yazarı olan Ottwalt Linkskurve'ye Brechtyen bir savunma yazdı. Ottwalt bugünkü geçiş dönemine uygun olmayan seyirciyi "halinden memnun" olarak bırakacak tamamlanmış ve uyumlu eserleri savunduğu için Lukács'ı suçlayarak "bizim edebiyatımızın görevi okurun bilincini sabitlemek değil onu değiştirmektir" diye ileri sürer.




KumsαL` Bunu beğendi.




Yinede sen ; son sevdigim
uğruna sevgiler aşklar tükettigim.İLLede sen tek bildigim
คqåтђค isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 05 Aralık 2012, 14:34   #2 (permalink)
Düştüm İbret Aldım
Kalktım Unuttum…”

KumsαL` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 19 Kasım 2012
Yaş: 23
(Mesajlar): 1.761
(Konular): 562
Renkli Para : 74350
Aldığı Beğeni: 485
Beğendikleri: 818
Ruh Halim: Cap Canli
Standart

teşekkürler





KumsαL` isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
teorileri, tiyatro


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557