Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Eğitim & Öğretim > Universite & Lise Okul Tanıtımları
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Universite & Lise Okul Tanıtımları Universite ve Lise Okul Tanıtımlarının bulunduğu ve paylaşıldığı bölümdür.

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 23 Ekim 2011, 21:44   #1 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Cool Selçuk Kız Teknik Ve Meslek Lisesi [Sevgili Okulum]



TARİHÇEMİZ

Okulumuz 1879 yılında "Kız Sanayi Mektebi" adı altında Aksaray'da Sinekli Bakkal Sokağı'nda öğretime açılmıştır. Bir süre sonra Şehzadebaşı'ndaki Kırmızı Konak'a nakledilerek öğretime devam etmiştir 1913 yılında Saraçhanebaşı'ndaki Münir Paşa Konağı'na taşınmış ve İstanbul Kız Sanayi Mektebi adını almıştır. 5 yılı ilkokul, 4 yılı orta dereceli okul olmak üzere süresi 9 yıl olmuş, ayrıca Seyyar Sınıf Akşam Sanat Okulu niteliğinde öğretim yapmıştır. 1918 yılında tekrar açıldığı yıllarda, öğretim yaptığı Sinekli Bakkal Sokağında; Selçuk Hatun Sultanisi Binasına taşınmıştır.

Selçuk Hatun Osmanlı Padişahı II. Beyazid'ın Kızı ve Yavuz Sultan Selim'in kardeşidir. Selçuk Hatun Sultanisi binasında Faaliyet gösterdiği sürece, ilave bir sınıfta öğretmen de yetiştiren okulumuz 1919 yılında "Selçuk Hatun Kız Sanayi Mektebi" adını almıştır. 1922 yılında Çapa'daki yanan Derviş Paşa Konağı'nın yerine yapılan şimdiki binasına taşınmıştır. 1928'de Teknik Öğretim Müsteşarı olan Rüştü Uzel'in gayretleriyle Belçika'dan uzmanlar getirmiş ve okul ilkokula dayalı beş yıllık teorik ve sanat dersleri programlarıyla "Selçuk Kız Sanat Mektebi" adını almıştır.

Yurdumuza büyük yararlar sağlayacağı düşünce ve inancıyla yurt dışından getirilen uzmanların katkılarıyla büyük bir özenle yeniden biçimlendirilen okulumuz mezunlarından ileride uzman niteliğinde öğretmen yetiştirmek amacıyla aynı yıl yurt dışına öğrenci gönderilmeye başlanmıştır. Paris'te 4 yıl öğretim görenler öğretmen olarak atanmıştır. Yine aynı yıl okul öğretmenlerinden Adile Onar'ın yönetiminde biri "Selçuk Kız Sanat Okulu" diğeri "Sultanahmet Terzilik Okulu" olmak üzere iki Akşam Kız Sanat Okulu açılmıştır. 1931-1932 ders yılı başında okulun adı Selçuk Kız Sanat Enstitüsü olmuştur.

1934 yılında ortaokul mezunlarının girebileceği bir bölüm açılmış, enstitü mezunları Ankara Meslek Öğretmen Okuluna sınavla alınmaya başlamıştır.
1944 yılında okulda sipariş atölyesi açılmıştır. 1964-1965 yılında okulun, ilkokula dayalı beş yıllık bölümü kaldırılmıştır. Ortaokuldan sonra öğrenci alınarak, eğitimin üç yıl olması kabul edilmiştir. 1974-1975 öğretim yılında Kız Meslek Lisesi haline getirilmiş, adı Selçuk Kız Meslek Lisesi olmuştur. 1981-1982 öğretim yılı başından itibaren ülkemizde ilk kez "Besin Teknolojisi Bölümü" açılarak, okul sanayi işbirliği projesi uygulamaya konmuştur. 1986-1987 öğretim yılında itibaren 3308 sayılı yasa ile son sınıf öğrencileri işletmelerde beceri eğitimi yapmaya başlamıştır.

Artan öğrenci sayı ve kapasitesini karşılayabilmek amacıyla yapılan ek bina 1988-1989 öğretim yılında hizmete girmiştir. 1996-1997 öğretim yılından itibaren METGE (Mesleki Teknik Eğitimi Geliştirme Projesi) kapsamında eğitim ve öğretime devam etmiştir. 1999-2000 öğretim yılında Anadolu Kız Meslek Lisesi, bünyesine ilave edilmiştir. 2000-2001 öğretim yılında Çerçeve Öğretim Programları uygulanmaya başlamıştır ve 17/4 bölge sorumlusu okul olarak belirlenmiştir.

2003-2004 Eğitim Öğretim Yılında okulumuz karma eğitime geçmiş ve ismi SELÇUK ANADOLU MESLEK ve MESLEK LİSESİ olarak değişmiştir.

2008-2009 Eğitim Öğretim Yılında ise okulumuz Selçuk Kız Teknik ve Meslek Lisesi ismini almıştır.








..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 23 Ekim 2011, 21:45   #2 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart

BÖLÜMLER
MEVCUT ALANLARIMIZ


BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI (AND.)
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI (AND.)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI (AND.)
GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI (AND.)
GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
AYAKKABI VE SARACİYE TEKNOLOJİSİ ALANI
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ ALANI
ELSANATLARI TEKNOLOJİSİ ALANI

*Yanında AND. ibaresi yazanlar hem Meslek Lisesi hem de Anadolu Meslek lisesidir.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 23 Ekim 2011, 21:47   #3 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir. Ülkemizde işletmeler kurumsallaşma yolunda hızla ilerledikçe Bilişim Teknolojileri alanına olan ihtiyaç daha da artmaya başlamıştır. Bu sebepten, Bilişim Teknolojileri alanın da yeterlik sahibi insanlara çok ihtiyaç duyulmaktadır.
B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
(Okulumuzda mevcut olanlar)

WEB PROGRAMCISI

Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlayan nitelikli kişidir.

VERİ TABANI PROGRAMCISI

Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya sahip nitelikli kişidir.

C.MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER

1-Sistemli düşünme gücüne sahip.
2-Matematikle ilgili konularda başarılı.
3-Kendini yenileyebilen.
4-Araştırabilme ve geliştirebilme yeteneğine sahip.
5-Sabırlı ve dikkatli,sorumluluk sahibi.
6-Şekiller arasındaki ilişkileri algılayabilen.
7-Ayrıntılara önem veren.
8-Bireysel karar verme yeteneği güçlü olan.
9-Manyığı güçlü, dikkatli vede sabırlı.
10-Tasarım ve görsel yeterliliğe sahip.
11-El ve güç aletlerini kullanma yeteneğine sahip kimseler olması gerekir

D.ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Web programcısı


Büro ortamında çalışır ve genellikle tasarım ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim halindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

Veri Tabanı Programcısı

Büro ortamında çalışır ve genellikle programlama ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim halindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

E.İŞ BULMA İMKANLARI

Web programcıları kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait iş yerleri internet üzerinden ticaret(e-ticaret)yapan firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.

Veri tabanı programcıları, kamu kuruluşları bankalar ile özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.

F.EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

Tüm alanlarda mezun olan öğrencilerimiz;
Meslek yüksek okullarının, Bilgi yönetimi, E-Ticaret ve masaüstü yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler.

SAY-1 puan türünde;
Bilgi teknolojileri,
Bilgisayar öğretmenliği,
Bilgisayar sistemleri öğretmenliği,
Bilgisayar ve kontrol öğretmenliği,
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmenliği,
Bilişim sistemleri ve Teknolojileri,
Elektronik-Bilgisayar öğretmenliği,
Kontrol öğretmenliği bölümlerine,

EA-1 Puan türünde;
Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüne,
Dört yıllık yükseköğrenim programlarına ek puan avantajı ile girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 23 Ekim 2011, 21:50   #4 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI

A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Giyim üretimi, dünyada gerek pamuk ve iplikle başlayan üretim sürecinde yaratılan katma değer, gerekse ihracat gelirleri içindeki yüksek payı nedeniyle ekonomik kalkınma
sürecinde önemli roller üstlenen ülkelerin vazgeçemediği bir alandır.

Giyim üretim teknolojisi alanı, özellikle yeni endüstrileşmekte olan ülkelerde gerçekleştirilen ihracat nedeniyle büyümede gösterilen başarının ana kaynağıdır. Gelişmiş ülkelerin sanayileşmede katettikleri yol incelendiğinde bugün gelinen noktanın başlangıcında giyim üretim teknolojisi alanında elde edilmiş başarıların olduğu görülmektedir.

Giyim üretim teknolojisi alanı, Türkiye'de küçük işletmelerle 1950'lerden beri faaliyet göstermektedir. Bu alanda, son yıllarda büyük gelişmeler kaydedilmiştir. Kaydedilen bu gelişmeler gerek yurt içine, gerekse yurt dışına yapılan satışlarla ülke ekonomisine ve dış ödemeler dengesine önemli katkılar sağlamaktadır.

Günümüzde, tüm ülkelerde genç ve yetişkin bireylerin istihdama geçişlerinde mesleki eğitim etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. İş gücünün ekonomiye daha fazla katkı
sağlaması eğilimi, istihdam amaçlı meslekî eğitimin önemini artırmıştır.

Giyim üretim teknolojisi alanı emek yoğun karakteri nedeniyle, on binlerce iş yerinde yüz binlerce kişiye istihdam sağlamaktadır. Bu alanda yüksek oranda istihdam
sağlayan gelişmelerin toplum refahı üzerindeki olumlu etkisi yadsınamaz. Özellikle, Türk giyim üretim teknolojisi alanının rekabetçi olması için sektörün teknoloji düzeyinin ve eğitimli iş gücü sayısının artması gerekmektedir.

Giyim üretim teknolojisi alanında, yaklaşık 4 milyon kişi istihdam edilmektedir. Vasıflı iş gücü ihtiyacı bu alanda eğitim veren yaygın eğitim, orta öğretim ve yüksek öğretim
kurumlarından önemli ölçüde karşılanmaktadır.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

Kadın Giyim Modelistliği
Tanımı


Kadın giyimine ait elde veya bilgisayarlı sistemde temel ve model uygulamalı kalıp, şablon, seri ve pastal planını hazırlayan, ürüne uygun malzeme tespit ederek numune dikiminin yapılmasını sağlayan nitelikli kişidir.

Görevleri
. Modele uygun malzeme tespiti yapmak.
. Modele ve ölçüye uygun kalıp hazırlamak.
. Kalıpları şablonlamak.
. Kalıpları serilemek.
. Pastal planı hazırlamak.
. Numune dikimi yaptırmak.

Erkek Giyim Modelistliği
Tanımı

Erkek giyimine ait temel ve model uygulamalı kalıp, şablon, seri ve pastal planını hazırlayan, ürüne uygun malzeme tespit ederek numune dikiminin yapılmasını sağlayan nitelikli kişidir.

Görevleri
. Modele uygun malzeme tespiti yapmak.
. Modele ve ölçüye uygun kalıp hazırlamak.
. Kalıpları şablonlamak.
. Kalıpları serilemek.
. Pastal planı hazırlamak.
. Numune dikimi yaptırmak.

Çocuk Giyim Modelistliği
Tanımı

Çocuk giyimine ait temel ve model uygulamalı kalıp, şablon, seri ve pastal planını hazırlayan, ürüne uygun malzeme tespit ederek numune dikiminin yapılmasını sağlayan nitelikli kişidir.

Görevleri
. Modele uygun malzeme tespiti yapmak.
. Modele ve ölçüye uygun kalıp hazırlamak.
. Kalıpları şablonlamak.
. Kalıpları serilemek.
. Pastal planı hazırlamak.
. Numune dikimi yaptırmak.

İç Giyim Modelistliği
Tanımı

İç giyime ait temel ve model uygulamalı kalıp, şablon, seri ve pastal planını hazırlayan, ürüne uygun malzeme tespit ederek numune dikiminin yapılmasını sağlayan nitelikli kişidir.

Görevleri
. Modele uygun malzeme tespiti yapmak.
. Modele ve ölçüye uygun kalıp hazırlamak.
. Kalıpları şablonlamak.
. Kalıpları serilemek.
. Pastal planı hazırlamak.
. Numune dikimi yaptırmak.

Hazır Giyim Model Makineciliği
Tanımı

Modelist tarafından verilen dikim talimatına göre model ve malzeme özelliğine uygun kadın, erkek, çocuk ve iç giyim numune dikimi yapma, iş geliştirmeye yönelik önerilerde bulunma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
. Tekniğe uygun numune kesimi yapmak.
. Tekniğe uygun numune dikimi yapmak.
. Numune kontrolü yapmak.
. Tespit edilen hataları düzeltmek.
. Kullandığı araç-gerecin basit bakım ve onarımını yapmak.

Deri Giyim
Tanımı

Modelist tarafından verilen dikim talimatına göre model ve malzeme özelliğine uygun kadın, erkek ve çocuk deri giyimi numune dikimi yapma, iş geliştirmeye yönelik önerilerde bulunma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
. Tekniğe uygun numune kesimi yapmak.
. Tekniğe uygun numune dikimi yapmak.
. Numune kontrolü yapmak.
. Tespit edilen hataları düzeltmek.
. Kullandığı araç-gerecin basit bakım ve onarımını yapmak.
. Tekniğe uygun ayakçılık işlemlerini yapmak.

Kadın Terziliği
Tanımı

Siparişe göre kadın giysileri dikmek için müşteriyi model ve malzeme seçimi konusunda yönlendiren, provalı giysi dikimi yapan, moda ve güncel akımları takip eden nitelikli kişidir.

Görevleri
. Müşterinin isteği doğrultusunda model belirlemek.
. Modele uygun malzeme tespiti yapmak.
. Giysi kalıplarını hazırlamak.
. Ana ve yardımcı malzeme hesabı yapmak.
. Maliyet hesabı yapmak.
. Tekniğe uygun kesim yapmak.
. Tekniğe uygun prova yapmak.
. Tekniğine uygun giysi dikimi yapmak.
. Müşterinin isteği doğrultusunda giysi üzerinde tadilat yapmak.
. Kullandığı araç-gerecin basit bakım ve onarımını yapmak.



Kesimci
Tanımı

Pastal planı hazırlama, malzeme özelliğine göre serim, kesim ve eşleme yapma, iş geliştirmeye yönelik önerilerde bulunma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
. Modele uygun malzeme tespiti yapmak.
. Modele ve ölçüye uygun kalıp hazırlamak.
. Kalıpları şablonlamak.
. Kalıpları serilemek.
. Pastal planı hazırlamak.
. Numune dikimi yaptırmak.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 23 Ekim 2011, 21:51   #5 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



ÇOCUK GELİŞİMİ ve EĞİTİMİ ALANI

A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların hangi yaş düzeyindeki çocuklara ve gençlere kazandırılacağı hakkında bilgi veren, çocuğun tüm
gelişimlerini destekleyen (fiziksel, psiko-motor, zihinsel, dil, sosyal ve duygusal), plan yapan, uygulayan, insan ilişkileri ve empatiye önem veren, çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olan, özel eğitime muhtaç çocukların gelişimlerine ve uyumlarına yardımcı olan; drama, basit beden eğitimi hareketleri, müzik çalışmaları, sanat ve ana dili etkinlikleri yapan, çocukları tanıma tekniklerini uygulayan bir alandır.

Meslek elemanları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Erken Çocukluk Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezlerinde ve çocuk kulüplerinde çalışabilirler.

Erken çocukluk yılları (okul öncesi eğitim ) çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Kadının çalışma hayatına atılması ve okul öncesi eğitimin öneminin giderek daha da anlaşılması nedeniyle alan hızla gelişmiş, bu da okul öncesi eğitim kurumlarına olan talebi artırmıştır. Bu kurumlarda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş eleman ihtiyacı da gün geçtikçe önem kazanmaktadır.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Erken Çocuklukta Öğretmen Yardımcılığı

Tanımı

Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada
öğretmene yardımcı olma yeterliklerine sahip nitelikli kişidir..

Özel Eğitimde Öğretmen Yardımcılığı
Tanımı

Ayakkabı üretim elemanı, kendi başına ve belirli bir süre içerisinde; elde monta,
saya kesimi ve dikimi, monta, finisaj, kalite kontrol yapma ve hataları düzeltebilme bilgi ve
becerisine sahip nitelikli kişidir.

Erken Çocuklukta ve Özel Eğitimde Öğretmen Yardımcısının Görevleri

1) Plan yapmak, uygulamak .
2) Mesleğiyle ilgili programlama yapma.
3) Fiziksel ortamın güvenliğini sağlamak.
4) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
5) Öz bakım becerilerini geliştirmek.
6) İnsan ilişkileri ve becerilerini geliştirmek.
7) Sosyal gelişimi desteklemek .
8) Bilişsel gelişimi desteklemek.
9) Psiko-motor gelişimi desteklemek.
10) Türkçe dil gelişimine yardımcı olan etkinlikler hazırlamak.
11) Duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak.
12) Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların gelişimine yardımcı olmak.
13) Çocuğun cinsel kimliğini tanımasına destek olmak.
14) Animasyon çalışmalarını yapmak ve rehberlik etmek.
15) Organizasyon yapmak.
16) Yaparak yaşayarak öğrenmeyi desteklemek.
17) Çocukları tanıma tekniklerini uygulamak.
18) Mesleki eğitimle ilgili etkinlikleri takip etmek.
19) Çocukların duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak.

C.MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Erken çocukluk eğitim kurumların da öğretmen yardımcısı olmak isteyenlerin; alan bilgisine sahip görme, işitme problemi olmayan Türkçeyi doğru kullanan, görgü kuralarını
bilen ve uygulayan, fiziksel ve ruhsal yönden sağlıklı olan, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, yaratıcı, araştırıcı, gelişime açık, iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına uygun, hoşgörülü, iş disiplinine sahip, planlı, organizasyon yapabilen, pratik, problem çözme becerisine sahip, sabırlı kimseler olmaları gerekir. Bu elemanların ayrıca çocuğun kişisel özelliklerinin ve yeteneklerinin ortaya çıkmasına yardımcı olması gerekir.

D.ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı çalışmalarını hem kapalı hem de açık alanda yapar. Öğretmen yardımcısı görevini yaparken diğer çalışanlarla iş birliği
ve eş güdüm hâlinde olur. Çocukları seven, sabırlı ve yaratıcı kişiler bu meslekte mutlu olurlar.

E.İŞ BULMA İMKANLARI
Kamu kuruluşlarına bağlı kreşlerin, özel yuva ve anaokullarının, gündüz bakım evlerinin artmasıyla birlikte çalışma alanı genişleyen bir meslektir. Kız meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi mezunları, kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı rehabilitasyon merkezleri ve çocuk kulüplerinde öğretmen yardımcısı olarak görev yapmaktadırlar. Özel kreşlerde çalışan çocuk bakıcılarında kız meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünü bitirmiş olma şartı aranmaktadır.


F.EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI
Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanlar, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği (Açık Öğretim) ,İşitme Engelliler Öğretmenliği, Görme Engelliler Öğretmenliği, Zihinsel Engelliler Öğretmenliği, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu bölümlerini tercih edebilirler. Lisans eğitim süresi 4 yıldır.

Ayrıca, Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanlar, istedikleri takdirde, Çocuk Gelişimi ön lisans programına sınavsız
geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümünden mezun olanların, özel okullar ve devlet okullarında okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuk kulüplerinde, Anadolu kız meslek ve kız
meslek liselerinde çalışma olanağı vardır. Bu bölümden mezun olanlar hastanelerin çocuk oyun odalarında, oyuncak sanayisinde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde fiziki ve ruhsal
gelişimin izlenmesinde danışman, televizyon ve radyo çocuk program yapımcısı, çocuk kitapları hazırlamada danışman olarak çalışabilirler. İsteyen öğrenciler üniversitelerde lisans üstü eğitim alabilirler.

Mesleki Eğitim Merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları
açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır.

Halk Eğitimi Merkezleri yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim
sunmaktadır.

Mesleki Eğitim Merkezlerinde, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 23 Ekim 2011, 21:53   #6 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI
A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ


Gıda teknolojisi alanı, tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri modern teknolojileri uygulayarak işleyen ve güvenli gıda üretimini sağlamak için duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik yönden gıda kontrol hizmetlerini gerçekleştirerek tüketime uygun gıda maddeleri üreten ve insan beslenmesine sunan bir teknoloji dalıdır.

Ülkemizin Avrupa Birliği uyum çalışmaları kapsamında ele alınan en önemli sektörlerden birisi de gıda sektörüdür.

Son yıllarda dünyada gıda sektöründe izlenen modernizasyon yeni teknolojik buluşlar, yeni gıda formülleri, ürünlerin çeşit yönünden giderek artması, tüketici damak zevkinin ve sosyal yaşantının değişmesi, ambalajlamada tüketicinin giderek aradığı üstün "albeni" niteliğinin ya da "arz" biçiminin önem kazanması, gramajda çeşitlenme ihtiyacının doğması gibi faktörler, gıda endüstrisinde ilkel yöntemlerin terk edilmesini, çağdaş teknolojiye ağırlık verilmesini gerektirmektedir.

Gıda sektöründe üretim kalitesinin artırılması iyi bir teknolojiye, ambalajlama, uygun muhafaza, dağıtım ve depolama sistemine bağlıdır.
Tarımda yaşanan gelişmeler, gıda sektörümüze de yansımış, bitkisel ve hayvansal gıdaların üretimini artırmıştır.Tahıl, süt, meyve-sebze fermentasyon çay, yağ, et-balık ve şekerli ürünleri ve işleme tesisleri yurt geneline yaygınlaşmıştır. Buna bağlı olarak da işlenmiş gıda ürünlerinin ihracatının gıda sektörünün gelişmesine büyük katkıları olmuş, gıda ürünlerimizin dış satımından sağlanan döviz girdileri bugün hiç küçümsenmeyecek boyutlara ulaşmıştır.

Türkiye'de gıda sanayinin dış gelişmelere paralel olarak gelişmesi, kaliteli üretimin artması ve dış pazarda rekabet etmesi çok hızlı olan bilimsel ve teknik gelişmelerin yakından izlenmesine, uygun teknoloji transferine, çeşitli ve kaliteli ürünlerin üretimine bağlıdır.

Gıda sektörünün uluslararası standartlarda kaliteli ürün üretme ve pazarlama çabaları işletmelerde oto kontrol laboratuvarlarının artışı dolayısıyla eğitimli, nitelikli, yetişmiş eleman ihtiyacını artırmaktadır.

Ayrıca ülkemizdeki gıda sektörlerinin problemlerini çözmek ve dünya ölçeğinde hak edilen yere gelmek için gıda sektöründe yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla 27.05.2004 yılında gıdaların üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair 5179 sayılı Kanun çıkarılmıştır. Gıda sektöründe ISO (Uluslararası Standart Organizasyon) ve HACCP (Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları Standardı) uygulanmaktadır. Sektörle ilgili Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği, Gıda Işınlama Yönetmeliği, Gıda Maddeleri Tüzüğü, AB Gıda Mevzuatı gibi ulusal ve uluslararası yasalar, tüzükler ve yönetmelikler vardır. TSE (Türk Standartları Enstitüsü), EOQ (Avrupa Kalite Kontrol Örgütü) vb. kuruluşlar da gıda sektörünün gelişmesine olumlu yönde etkileyerek nitelikli gıda kontrol ve üretim elemanlarına olan ihtiyacı daha da artırmıştır.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Gıda Laboratuvar Teknisyeni

Tanımı

Gıda laboratuvar teknisyeni; her türlü gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreç içerisinde alınan numunelerinin duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini laboratuvarda kendi başına veya ekiple belirli bir süre içerisinde yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
. İş organizasyonu yapmak.
. Hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak.
. Analiz öncesi hazırlık yapmak.
. Numuneyi analize hazırlamak.
. Numunenin duyusal, fiziksel, kimyasal, mikrobiyolojik
analizlerini yapmak
. Analiz sonrası işlemleri yapmak.
. Analiz formlarını doldurmak.
. Analiz sonuçlarını mevzuatlara göre değerlendirmek.
. Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.


C.MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Gıda laboratuvar teknisyeni olmak isteyenlerin;
. İş disiplinine sahip,
. Laboratuvara ait araç ve ekipmanların kullanımına özen gösteren,
. El ve parmaklarını ustalıkla kullanan
. Göz ve el koordinasyonunu sağlayan,
. Dikkatli ve sorumluluk sahibi,
. İş güvenliğine dikkat eden,
. Yaşam boyu öğrenme isteği olan,
. Meslekî eğitim almış kimseler olmaları gerekir.

D.ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Gıda laboratuvar teknisyenleri, gıda kontrol laboratuvarlarında görev yaparlar. Laboratuvar ortamı kapalı ve temizdir, ancak üretim yapılan yer sıcak, ıslak, rutubetli ve kokulu olabilir. İş, genel olarak ayakta yapılır. Meslek elemanları gıda, kimya, ziraat mühendisleri, biyologlar, veterinerler ve gıda teknikerleriyle iletişimde bulunurlar. İş başında mesleklerinin gerektirdiği özel kıyafetler giyerler.

Çalışma esnasında dikkatli olmadıkları taktirde yanma, kayma, düşme, kesilme, elektrik çarpma ve havagazı-doğal gaz zehirlenmeleri gibi kazalarla karşılaşabilirler.
Çalışma saatleri gündüz veya gece-gündüz vardiyalı olabilir.


E.İŞ BULMA İMKANLARI
Gıda laboratuvar teknisyenleri, gıda üretimi yapan fabrikalarının laboratuvarlarında, özel gıda kontrol laboratuvarları vb. yerlerde iş imkânı bulabilmektedirler.
Hizmet sektöründe marketler, yemek fabrikaları, pastaneler vb. yerlerde de kalite kontrol elemanı olarak çalışabilirler. İş yerlerinde belli bir süre çalışanlar, laboratuvar sorumlusu olabilmektedirler.
Gıda sektöründe gelişmiş teknolojilerden yararlanarak üretim yapan işletmelerin çoğalması bu alanda nitelikli eleman ihtiyacını sürekli kılacaktır.


F.EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

Gıda laboratuvar teknisyenleri ;
Meslek eğitimi, 2005-2006 eğitim öğretim yılından itibaren meslek liselerinin gıda teknolojisi alanında diploma programında verilecektir.
Lise öğrenimlerini bu alanda tamamlayan öğrenciler, ÖSS'de başarılı oldukları taktirde dört yıllık fakültelerin (lisans) ilgili bölümlerine girebilecekleri gibi, sınavsız geçiş hakkından yararlanarak iki yıllık meslek yüksekokullarına (ön lisans) da devam edebilirler. Meslek yüksekokullarını başarıyla bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, alanları ile ilgili dört yıllık fakültelerde de öğrenim görebilirler.

Bu Alanlarla İlgili Sınavsız Okuyabilecekleri Meslek Yüksekokullarının Bölümleri;
. Aşçılık
. Et Endüstrisi
. Endüstriyel Tavukçuluk
. Ev İdaresi (Açık Öğretim)
. Gastronomi ve Mutfak Sanatları
. Gıda Teknolojisi
. Hazır Yemek ve Aşçılık
. Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği
. Meyve ve Sebze İşleme
. Süt ve Süt Ürünleri
. Tavukçuluk
. Turizm ve Otel İşletmeciliği
. Turizm ve Otel İşletmeciliği (Açık Öğretim)
. Turizm ve Seyahat İşletmeciliği
. Un Üretim Teknolojisi
. Yağ Endüstrisi
. Zeytin Endüstrisi

Bu Alanlarla İlgili ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavından Sonra Okuyabilecekleri Lisans Bölümleri ise şunlardır:
. Aşçılık, Hazır Yemek ve Aşçılık; Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği, Aile ve Tüketici Bilimleri Öğretmenliği, Beslenme ve Diyetetik
. Endüstriyel Tavukçuluk, Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği; Ziraat Mühendisliği
. Et Endüstrisi; Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği, Aile ve Tüketici Bilimleri Öğretmenliği, Gıda Mühendisliği
. Ev İdaresi; Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği, Aile ve Tüketici Bilimleri Öğretmenliği, Ev Ekonomisi
. Gıda Teknolojisi, Yağ Endüstrisi; Beslenme ve Diyetetik, Biyokimya, Gıda Mühendisliği, Kimya
. Meyve ve Sebze İşleme; Gıda Mühendisliği
. Süt ve Süt Ürünleri; Gıda Mühendisliği, Ziraat Mühendisliği
. Tavukçuluk, Un Üretim Teknolojisi; Ziraat Mühendisliği
. Zeytin Endüstrisi; Kültür Bitkileri Üretimi ve Pazarlama, Ziraat Mühendisliği

Bu Alanlardaki Dört Yıllık Fakülteler Şunlardır:
. Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği
. Aile ve Tüketici Bilimleri Öğretmenliği
. Beslenme ve Diyetetik (Sağlık Teknolojisi Yüksekokulu)
. Beslenme ve Diyetetik (Sağlık Y.O.)
. Aile ve Tüketici Bilimleri
. Otelcilik ve Turizm Öğretmenliği
. Konaklama İşletmeciği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O.)
. Aile ve Tüketici Bilimleri Konaklama İşletmeciliği (Turizm ve Otelcilik Y.O.)
. Konaklama İşletmeciği Öğretmenliği
. Seyahat İşletmeciği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O.)
. Seyahat İşletmeciği (Turizm ve Otelcilik Y.O.)
. Seyahat İşletmeciği ve Turizm Rehberliği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O.)
. Turist Rehberliği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu)
. Turist Reh. (Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu)
. Turizm İşletmeciliği (Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu)
. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O.)
. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O.
. Turizm ve Otel İşletmeciliği(Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Y.O.)
. Turizm ve Otel İşletmeciliği Y.O.
. Turizm ve Otel İşletmeciliği (Turizm ve Otelcilik Y.O.)
. Turizm ve Otelcilik (Bilgisayar ve Turizm Yüksekokulu)
. Yiyecek - İçecek İşletmeciliği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O.)





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 23 Ekim 2011, 21:54   #7 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



Grafik ve Fotoğraf Alanı

A.ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ


Günümüzde her alanda yaşanan bilimsel, teknolojik, kültürel ve ekonomik gelişmeler, bütün sektörleri etkilemekte ve bu durum doğal olarak mesleki eğitimi de yakından ilgilendirmektedir. Görsel ve işitsel teknikler ve medya yapımcılığı sektöründe yaşanan hızlı ve teknolojik gelişmeler Grafik ve Fotoğraf alanını doğrudan etkilemektedir. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır.

Günümüzde mesleki eğitim, her yaşta ve her düzeyde bireye yönelik olarak her alanda farklı nitelikte araçlarla etkinliğini sürdürmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan
araçlardan biri olan fotoğraf ve grafik sanatı, bu anlamda kültürel, sanatsal, tanıtım ve reklâm alanlarında önemli bir yere sahiptir. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir
mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır.
Görsel medyada da ve sosyal hayatta grafik ve fotoğraf ürünleri günümüzde ve gelecekte sürekli popüler ve etkin olarak yer alamaya devam edecektir.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

Grafikerlik

Tanımı

Bir mesajı görsel yolla belirli bir hedef kitleye ulaştırmak amacıyla tasarımları elle ve bilgisayarla sanatsal ölçütler içinde hazırlama yeterliklerine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri

İşin süreçlerini planlamak.
İşin konusuna göre tasarım öğelerini belirlemek.
Temel grafik tasarımını elle ve bilgisayarla yapmak.
Masa üstü yayıncılık işlemlerini yapmak.
Ürünü görselleştirmek.
Tasarladığı grafiksel çalışma doğrultusunda stüdyoda ya da uygun mekânda fotoğraf çekimi yapmak veya yaptırmak.
Baskısı yapılacak tasarımları baskıdan önce kontrol etmek.
İş başı mesleki eğitim faaliyetlerine katılmak.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 23 Ekim 2011, 21:56   #8 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



AYAKKABI VE SARACİYE TEKNOLOJİSİ ALANI
A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ


Ayakkabı ve saraciye ürünleri hayatımızın Vazgeçilmezlerindendir. Giyimde en dikkat ettiğimiz giysi ve eşyalarımızdır. Modacılar moda trentlerini belirlerken giysi ile ayakkabı ve saraciye ürünleri bir bütün olarak belirlerler. Bulunacağımız ortam ve şartlara uygun olarak ayakkabı, çanta, kemer ve aksesuarda estetik görünüşe dikkat ederiz. Ayakkabı ve saraciye sektörü geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Türkiye'de ayakkabı ve saraciye sanayi, iç ve dış ticaret hacmi ile pek çok kişiye istihdam
sağlamaktadır. Sektör, bugün mevcut kapasitesi ile ülkemiz ihtiyacını tamamıyla karşılayabilecek ve ihracat yapabilecek düzeydedir. Ayakkabı ve saraciye sektörü gelişen teknoloji ile birlikte her geçen gün kendini yenilemekte ve yelişmektedir. Sektör Ar&Ge yatırımlarını artırmakta, buna bağlı olarak ta dünya pazarında payını her geçen gün artırmaktadır. Alanda eğitim almış nitelikli insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır.

Ayakkabıcılıkta;
1) Terlikler,
2) Botlar,
3) Bebe ayakkabıları,
4) Çocuk ayakkabıları,
5) Kadın ayakkabıları,
6) Erkek ayakkabıları,
7) Spor ayakkabıları
8) Ortopedik ayakkabı,
9) İş ve Güvenlik ayakkabıları,
10) Ayakkabı yan sanayi ürünleri üretilir.

Saraciyede;
1) Seyahat çantaları, spor çantaları ve bavullar; kasalı-kasasız,
2) Kasalı-kasasız okul evrak çantaları,
3) Kadın çantaları, el portföyleri,
4) Para çantaları; cüzdanlar, portmoneler,
5) Askılı, askısız erkek el çantaları,
6) Kasalı- kasasız müzik alet kutuları, mücevher ve kıymetli cihaz kutuları,
7) Bel kemeri, saat kayışları,
8) Koşum ve eğer takımları, tasmalar,
9) Avcılık ve spor malzemeleri,
10) Büro malzemeleri, sumen takımları dosyalıklar, kalemlikler, bloknotlar,
ajanda vs.
11) Hediyelik eşya, süs eşyaları, anahtarlıklar ve diğer benzeri eşyalar üretilir.

Ayakkabı ve saraciye teknolojisi deri, tekstil, metal, plastik gibi birçok diğer alanlarla ilişkilidir.
Ayakkabı ve saraciye üreten işletmeler üretim teknolojileri açısından üç grupta
tanımlanmaktadır.
a) Tamamen makineleşmiş işletmeler,
b) Yarı makineleşmiş işletmeler,
c) El aletleri ile üretim yapan işletmeler.
Yakın tarihe kadar ayakkabı ve saraciye üretimi, babadan kalma bir el sanatı olarak varlığını sürdürmüştür. 1950 yılından itibaren küçük sanayi görünümü kazanmaya başlamıştır. 1970'li yıllarda sanayileşme çabalarına karşın sanayileşme süreci gerçek anlamda tamamlanamamıştır. 1980'li yıllarda, ayakkabı ve saraciye alanında oldukça ciddi sayılabilecek makine parkı yatırımları yapılmıştır. Bu dönemde alanın yaklaşık yüzde 15'i sanayileşme sürecini tamamlamıştır. Türkiye'de günümüzde ayakkabı sektörünün toplam yatırımlar içindeki payı %2 düzeyindedir. Genel olarak üretim girdilerinin % 30'u ithal, % 70'i ise yerlidir. Alan % 90 iç piyasaya, % 10 ihracata yönelik çalışmaktadır. (İspanya, Portekiz gibi Avrupalı üreticilerle rekabet edebilecek büyük bir kapasiteye sahip olan sektörün ihracatı, mevcut üretim potansiyeline göre oldukça yetersizdir.) Ayakkabıcılık alanı İstanbul, İzmir, Konya, Adana, Gaziantep, Bursa, Ankara olmak üzere 7 ilde yoğunlaşmıştır. Saraciye alanı, İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Adana, Gaziantep, Bursa gibi illerde yoğunlaşmıştır.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER(Okulumuzda mevcut olanlar)
Saraciye Üretimi

Tanımı

Saraciye üretim elemanı, belirli bir süre içinde kendi başına saraciye ürünlerini
kesme, dikme, montajlama, kalite kontrol yapma ve hataları düzeltebilme bilgi ve becerisine
sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
1) Kesim yapmak.
2) Besleme ve sertleştirme yapmak.
3) Süsleme yapmak.
4) Astarlama yapmak.
5) Birleştirme yapmak.
6) Montaj yapmak.
7) Kalite kontrol yapmak.

C.MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER

1-El ve gözlerini eş güdümlü kullanabilen,
2-Estetik görüş sahibi ve yenilikçi,
3-Araştırmacı ve yaratıcı
4-Teknolojiyi yakından izleyen,
5-Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,
6-Renk ve şekilleri ayrıntılı algılayabilen,
7-Dikkatli ve sorumluluk sahibi olmalıdır,
8-Makine ve malzeme ile çalışmaktan hoşlanan,
9-Planlı ve organize çalışma özelliğine sahip,
10-Titiz ve özenli olarak çalışabilen,
11-Gördüklerini zihninde canlandırabilen
12-Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
13-Ekip halinde çalışmaya yatkın.
yeteneğine sahip, bedenen ve ruhen sağlıklı ve meslekî eğitim almış kimseler olmaları gerekir.

D.ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Ayakkabı ve saraciye teknolojisi alanında çalışanlar, çalışmalarını kapalı mekanlarda (işletmelerde) yürütürler. Bu alanda çalışanlar görevlerini yaparken bireysel çalışabilecekleri gibi ekip halinde de çalışabilirler. Ayakkabıcılık ve saraciye model geliştirme ve üretimi
makinelerle çalışmayı gerektirmektedir. Çalışma ortamında yapıştırıcı ve katı sentetik mamuller kullanıldığından, çalışanların gerekli iş güvenliği önlemlerini almaları gerekmektedir.

E.İŞ BULMA İMKANLARI
Ayakkabı ve saraciye teknolojisi alanında çalışmak isteyenler, kamu ve özel sektördeki ayakkabı ve saraciye imalatı yapan işletmelerde çalışabilirler. Ayakkabı ve saraciye teknolojisi alanından mezun olan bir kişi özellikle sektörün yoğun olduğu illerde kolaylıkla iş bulabilirler.
Ayakkabı ve saraciye üretim işletmelerinin yanı sıra ürün satış mağazalarında, tamir bakım atölyelerinde çalışabilirler ya da kendi atölyesini de kurabilir.


F.EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

Meslek eğitimi; meslek liselerinin (ML; AML; TL ve ATL) Ayakkabı ve Saraciye Teknolojisi Alanında diploma programları ile Mesleki Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri ve çeşitli yaygın eğitim kurumlarında sertifika programlarıyla verilmektedir. Liseden sonra, yüksek öğrenime geçiş sınavını başaranlar lisan programlarına devam edebilirler ya da meslek yüksek okullarının ilgili bölümüne sınavsız geçiş yapabilirler. Meslek yüksek okulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. Eğitimini tamamlayarak meslekte gerekli yeterlikleri kazanan kişiler ayakkabı ve saraciye ile ilgili işletmelerde kariyer yapabilirler Meslek lisesi öğrenimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler, meslek yüksek okullarının;
1) Ayakkabı Tasarımı,
2) Deri İşleme Teknolojisi,
3) Dericilik,
4) Deri Teknolojisi bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Reklam Alanı
Alt 23 Ekim 2011, 21:58   #9 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı

A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ


Meslek eğitiminde niteliğin artırılmasına ve standartlaşmaya gereksinim duyulmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında kendi branşında nitelikli alan öğretmenlerinden eğitim almış kişiler, mesleğin standartlarını daha ileri götüreceklerdir. Kısa süreli özel kurslarda niteliksiz kişiler tarafından yetiştirilmiş elemanlar, mesleğin standartlarını düşürmektedirler. Sağlık Bakanlığı’nın kuaför ve güzellik salonlarında yapacakları sıkı denetimler olası sağlık sorunlarına çözüm getirecektir. Müşteri ilişkilerinin giderek daha fazla önem kazanması ile beraber, çalışanların mesleğin gerektirdiği teknik bilgilerin yanı sıra, müşteri ilişkilerinde de yeterli olması beklenmektedir.

Meslek teknolojik gelişmelerden etkilenmekte, kullanılan malzeme, ürün ve araçlarda çeşitlilik artmaktadır. Ayrıca, meslek elemanlarının çalışabileceği iş yerlerinin çeşitlendiği ve çoğaldığı da söylenebilir. Güzellik elemanları, cilt doktorları ve fizyoterapistlerle çalışabildikleri gibi rehabilitasyon merkezlerinde de istihdam imkânı bulabilmektedirler. Ayrıca fizik tedavide masaj, plastik cerrahi kliniklerinde ameliyat öncesi ve sonrası cilt bakımı, sahne sanatlarında makyaj da güzellik uzmanlarının yaptıkları işler arasında sayılabilir. İşini benimsemiş, nitelikli elemanlar sayesinde mesleğin toplum içindeki önem ve statüsü olumlu gelişme göstermiştir. Bu olumlu gelişmede, kozmetik ürünlerinde çeşit ve nitelik yönünden gözlenen değişim ve gelişimlerin yanı sıra moda ve medya da oldukça etkili olmuştur. Bu etki ve gelişmelerin sonucu, güzellik uzmanlığı mesleğine talep artmış, meslekte geçmişe nazaran daha profesyonel bir yapı oluşmuştur.

Mesleğin hızla gelişmesi büyük bir istihdam alanı yaratmakta ve nitelikli elemanlara ihtiyaç giderek artmaktadır. Meslek elemanlarının çoğunluğu işbaşı eğitimi ile yetişmiş elemanlardır. Hızla değişen ve gelişen teknolojinin olumlu izlerine kuaförlük mesleğinde de rastlanmaktadır. Kullanılan kozmetik malzemelerine ve elektrikli cihazlara yansıyan bu
gelişme mesleğin verimini artırmaktadır. Gelişen elektrikli cihazlar sayesinde zamandan kazanılırken, kozmetik malzemeler sayesinde yapılan işlemlerden daha olumlu sonuçlar alınmaktadır. Müşteri ilişkilerinin gittikçe önem kazandığı bu meslekte, salon kapasiteleri genişletilmektedir. Meslekte geleceğe yönelik eğilim ise Güzellik ve Saç Bakımı Hizmetleri alanında birçok gelişmiş ülkede olduğu gibi bayan-erkek hizmet ayrımının ortadan kalkması yönündedir.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

Kuaförlük
Güzellik Uzmanı


KUAFÖR

Tanımı

Kuaför; saç ve sakal kesimi, renklendirme, şekillendirme ve bakımına ilişkin işlemleri, kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, estetik yorum katarak yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
İş organizasyonunu yapmak.
Kişisel hijyen yapmak.
Müşteriyi karşılamak ve ön hazırlık yapmak.
Saç yıkamak.
Fön çekmek.
Saç kesimi yapmak.
Saça boya uygulamak.
Saç rengini açmak.
Saça röfle ve meç uygulamak.
Saça permanant ve defrize uygulamak.
Saç bakımı uygulamak.
Saça mizanpli uygulamak.
Saça topuz uygulamak.
Saça örgü uygulamak.
Gelin başı yapmak.
Saça maşa uygulamak.
Vak uygulamak.
Saça zekzel, akroş, papiyot, uygulamak.
Saça rasta uygulamak.
Saç kaynağı yapmak.
Peruk ve postiş, sakal, bıyık uygulamak.
Sakal ve bıyık şekillendirmek.
Saç ve yüz masajı uygulamak.
Ürün satmak.
Mesleki gelişime ilişkin faaliyetlerde bulunmak.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Alt 23 Ekim 2011, 21:59   #10 (permalink)
ol iz vel

..Shalini # - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 09 Ekim 2011
Nerden: Aliyona
Yaş: 94
(Mesajlar): 1.562
(Konular): 289
Renkli Para : 6859
Aldığı Beğeni: 20
Beğendikleri: 9
Ruh Halim: Bulutlarda
Takım :
Standart



EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ ALANI
A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Günümüzde hızla gelişen teknoloji ve kentleşme insan yaşamını birçok yönden etkilemektedir. Dünya üzerinde çeşitli kültürlerin yok olmasıyla beraber insanların eski
kültürel değerleri de hızla yok olmuştur. Dolayısıyla eski kültürel değerlerin saklanarak korunması oldukça önem kazanmaktadır.

Bir ulusun kültür değerlerini en iyi yansıtan öğeler olan el sanatları, asırlar boyu toplumların sanat anlayışlarını ve yaşam tarzlarını aktarmada etkin bir rol oynamıştır. Aynı zamanda eğitim, bilim, teknik ve diğer alanlardaki gelişme düzeyi ile el sanatlarındaki gelişme düzeyi paralellik göstermektedir.

Türk el sanatlarımızın hemen hepsi, halk sanatlarımız içinde önemli bir yerde ve
köklü bir geçmişe sahiptir. El sanatlarımız içinde geniş yer bulan yöresel bebek yapımı, örücülük, değerli ve yarı değerli taş işlemeciliği, ağaç işlemeciliği ve gümüş kazaz örücülüğü, ile yapılan sanat eserleri insanımızın duygu ve düşüncelerini yansıtmıştır.

Anadolu insanı parçaları birleştirmiş üzerine örtü yapmış, doğadaki bitkileri örerek hem günlük yaşamına taşımış hem de kendine bir uğraş bir meslek edinmiştir. Yünü teriyle yoğurarak keçe yapmış, kışın soğuktan kendini korumayı bilmiştir. Anadolu kadını dokuduğu her halının ve kilimin desenlerine mana yükleyerek hüznünü, sevincini dileğini motiflerle anlatmıştır.

Her ne kadar , sanayinin gelişmesiyle beraber, el sanatları yok olmaya yüz tutmuş gibi görünse de teknoloji ile yarışını sürdürmeye devam etmektedir.

Dokumacılık konusunda belirleyici etken olan iklim şartları ve ihtiyaçlar, farklı kültürlerde farklı malzemeyle dokumanın yapılmasına neden olmuştur. Dokuma alanında kullanılan malzemeler önceleri dallar ve kamışlardır. Bunların basit bir biçimde örülmesiyle başlayan süreçte, daha sonraki aşamalarda yün, pamuk, tiftik, ipek, keten ve kenevir gibi bükülebilirliği, yumuşaklığı daha fazla olan malzemeler kullanılmıştır.

Anadolu'da yapılan kirkitli dokumalarda motifleri geometrik desenler, bitki motifleri, stilize edilmiş hayvan figürleri ile kûfi yazılar oluşturur. Bunlar zenginleşerek günümüze kadar gelmiştir.

Nakış, dikişin dekoratif bir şekilde yapılmasından doğmuştur ve insanlık tarihi kadar eskidir.

Türk nakışlarının, halk sanatlarımız içinde önemli bir yeri ve köklü bir geçmişi vardır. Türk işleme sanatı çok eski devirlere Orta Asya'ya dayanır. İlk yapılan işlemeler hakkında fazla bilgi yoktur. Ancak kazılardan çıkan heykellerin üzerindeki elbiselerin işli oluşu İbrani tarihinde Nuh'un kızının ilk nakışlı kemeri kullandığının anlatılışı bu sanatın köklü bir geçmişi olduğunu anlatmaktadır.

Nakış zamanla sadece elbiseler üzerinde kalmayıp iç giyimlere, çeşitli eşyalar üzerine uygulanmıştır.

Kasnağın icat edilmesinden sonra daha ince zarif işlemeler ve değişik motifler ortaya konmuştur. Bu eserlerden örnekler Fransa, İngiltere, İtalya ve Alman müzelerinde teşhir
edilmektedir.

Teknik buluşların hızlandığı 1960 yılından beri çeşitli nakış makineleri ve son yıllarda deseni bilgisayarda hazırlayıp elektrikle çalışan ve bir defada 4 veya daha fazla motifi aynı anda işleyen bilgisayarlı sanayi nakış makineleri yapılmıştır. Tekstil sektörünün birçok değişik alanına (konfeksiyon, ev tekstili, ev aksesuarları, çeyiz,vb) hizmet verdiği için meslek olarak geniş bir alana sahiptir. Teknolojiye bağlı olarak gelişebilen bu meslek dalı
yeniliklere açık olduğu için mevcut durumu ve geleceği güven altındadır.

Bu makinelerle işlenen motifler giyim süslemelerine, ev aksesuarlarına, giyim aksesuarlarına, her türlü kumaş ve deri üzerine uygulanmaktadır.

Günümüzde yaşam öylesine hızlıdır ki oturup ince işlemeler yapmak bir yana, çoğu zaman günlük işleri yetiştirmek için dahi büyük çabalar sarf etmek zorunda kalınmaktadır. Makine nakışları kısa sürede yapıldığı ve ucuz olduğu için rağbet görmektedir.

Bugün makine nakışı sanayi hâline gelmiş durumdadır. Bunun yanı sıra elde işlenen nakışlara da büyük değer verilmekte, bu işi meslek edinenler tarafından da yapılmaktadır.

Dekoratif ev tekstili, evlerde ve çevremizde, bugün kullandığımız biçime yakın kullanımları çok uzun zaman önceye, hatta tarih öncesi dönemlere kadar dayanmaktadır.
İlkel dönemlerde mağaralarda yaşayan insanların, mağaraların kapılarını örtmekte kullandıkları postlardan başlayan ev tekstili öyküsü, yerleşik toplumlarda halı, kilim, daha
sonrasında değerli kumaşları dokumaya başlamasıyla gelişmiştir. Sanayinin gelişmesiyle beraber moda akımlarıyla biçim kazanan önemli sektörler arasına girmiştir.

Bugün sahip olduğu güçlü altyapısıyla Türk tekstil sektörü son on yılda dünyanın bu konudaki dev ülkelerinden biri haline gelmiştir. Sektörün üretiminin ağırlıklı olarak yapıldığı iller Bursa (havlu, nevresim, tül), denizli(havlu,nevresim), İstanbul(kumaş,perde), İzmir, Gaziantep, Kayseri, ve Uşak (battaniye), Kayseri'deki halı tezgahları, Uşak'taki battaniye tezgahları, Denizli'deki havlu tezgahları en güzel örnekleridir. Bu bölgelerde üretim, evlerin alt katlarındaki küçük birer tezgahla başlamış ve dev tesislerin yapımına kadar uzanmıştır.

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
El Ve Makine Nakışçısı

Tanımı

İş talimatı doğrultusunda, desen hazırlayabilen, malzemeleri belirleyen, temin eden, elde ya da makinede, nakış tekniklerini kullanarak çeşitli zemin üzerine işleme yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
1) İş organizasyonu yapmak.
2) El nakışları yapmak.
3) Makine nakışları yapmak.
4) Nakış tasarımları yapmak.
5) Desen tasarımları yapmak

Ayrıca, Çin İğnesi Elemanı (Makine nakışçısı), Beyaz iş Elemanı (Makine nakışçısı), Maraş İşi Elemanı (Makine nakışçısı), Antep İşi Elemanı (El nakışçısı), Oya Elemanı (El nakışçısı), Pul Boncuk Dikim Elemanı (El nakışçısı) meslekleri de alanın altında yer almaktadır

Sanayi Nakışçısı

Tanımı

İş talimatı doğrultusunda desen çizebilen, çizdiği deseni bilgisayarda hazırlayabilen, aplike desenini lazer makinesinde kesen, malzemeleri belirleyen, temin eden, sanayi nakış makinesinde işleyen ve kalite kontrolünü yapıp ürüne dönüştürebilen nitelikli kişidir.

Görevleri
1) İş organizasyonu yapmak.
2) El nakışları yapmak.
3) Makine nakışları yapmak.
4) Nakış tasarımları yapmak.
5) Desen tasarımları yapmak

Ayrıca, Çin İğnesi Elemanı (Makine nakışçısı), Beyaz iş Elemanı (Makine nakışçısı), Maraş İşi Elemanı (Makine nakışçısı), Antep İşi Elemanı (El nakışçısı), Oya Elemanı (El nakışçısı), Pul Boncuk Dikim Elemanı (El nakışçısı) meslekleri de alanın altında yer almaktadır

C.MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER

El ve makine nakış dalında çalışmak isteyenler;
1) Ellerini, gözlerini ve ayaklarını eş güdümle kullanabilmelidir.
2) Yaratıcı ve estetik değerlendirme gücüne sahip olmalıdır.
3) Detaylara özen göstermelidir.
4) Dikkatli ve sabırlı olmalıdır.
5) İş birliği yapabilme, grup çalışmasında bulunabilme özelliğine sahip olmalıdır.
6) Renk bilgisine sahip olmalıdır.
7) Şekiller arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları algılayabilmelidir.
8) Yeniliklere açık olmalıdır.
9) Zamanı iyi kullanmayı bilmelidir.
10) Temiz ve düzenli çalışma alışkanlığına sahip olmalıdır
11) Ahlaki ve etik kurallara uymalıdır.
12) Pratik çözümler üretebilmelidir.
13) Farklılıkları algılayabilmelidir.
14) Mesleğini sevmek ve bu alana gereken ilgi ve özeni göstermelidir.
15) Araştırma yapabilmelidir.
16) Pratik çözümler üretebilmelidir.
17) İş güvenliği konusunda dikkatli olmalıdır.
18) Mesleki hiyerarşi ve işletme hiyerarşisine uyum sağlamalıdır
19) Estetik değerlendirme gücüne sahip olmalıdır.

Sanayi Nakışı dalında çalışmak isteyenler;
1) Ellerini, gözlerini ve ayaklarını eş güdümle kullanabilmelidir.
2) Alanı ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmelidir.
3) Teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilmelidir.
4) Fuar,sergi,sempozyum,basılı ve görsel yayınları yakından takip ederek alanı ile
ilgili gelişmelerden haberdar olmalıdır.
5) Yaratıcı ve estetik değerlendirme gücüne sahip olmalıdır.
6) Detaylara özen göstermelidir.
7) Dikkatli ve sabırlı olmalıdır.
8) İş birliği yapabilme, grup çalışmasında bulunabilme özelliğine sahip olmalıdır.
9) Renk bilgisine sahip olmalıdır.
10) Şekiller arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları algılayabilmelidir.
11) Yeniliklere açık olmalıdır.
12) Zamanı iyi kullanmayı bilmelidir.
13) Temiz ve düzenli çalışma alışkanlığına sahip olmalıdır
14) Ahlaki ve etik kurallara uymalıdır.
15) Pratik çözümler üretebilmelidir.
16) Farklılıkları algılayabilmelidir.
17) Mesleğini sevmek ve bu alana gereken ilgi ve özeni göstermelidir.
18) Araştırma yapabilmelidir.
19) Pratik çözümler üretebilmelidir.
20) İş güvenliği konusunda dikkatli olmalıdır.
21) Mesleki hiyerarşi ve işletme hiyerarşisine uyum sağlamalıdır.

D.ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

El ve makine nakışçısı, meslekte; el veya makine nakışına uygun olarak hazırlamış çalışma ortamında bireysel ya da üretim yapan atölyelerde çalışma imkanına sahiptir.
Çalışılan işletmenin ölçeğine göre iyi ücret, sosyal güvence, yemek, servis imkânları olabilir.
Sanayi nakışçısı, alanı ile ilgili işletmelerde çalışabilmektedir. Büyük ve küçük ölçekli atölyelerde ve fabrikalarda çalışma imkânına sahiptir.

E.İŞ BULMA İMKANLARI

El ve makine nakışçısı, bu alandan mezun olan öğrenciler nakış yapan işletmelerde, moda evlerinde, el nakışı ve makine nakışı üretimi yapan atölyelerde, desen çizimi yapan
firmalarda veya kendi işyerinde çalışma imkânları vardır.
Sanayi nakışçısı, teknolojik gelişmeler paralelinde, nakışçılık mesleğinde verimliliğin arttığı gözlenmektedir. Özellikle elde kullanılan makinelerin yerini elektronik
makinelerin alması, desen çizimlerinde bilgisayardan yararlanılması, aynı anda 20 den fazla motifin yapılması ve bir makinede 15'e kadar iğne kullanılabilmesi, makinelerin işleme alanının genişlemesi vb. teknolojik gelişmeler göze çarpmaktadır. Aplikasyon işlemlerinde lazer teknolojisinin kullanımı üretilen her bir parçanın diğeri ile aynı olması sağlanarak, kalitenin iyileştirilmesi ve el işçiliğinde insan hatasından kaynaklanan sorunların giderilmesi mümkün olmaktadır. Küçük ölçekli atölyelerin kapanması ve işletme boyutlarının büyümesi yönünde bir eğilim olduğu görülmektedir. Bu alanda ülkemizdeki makine parkı, dünya
sıralamasında en önlerde yer almaktadır. Diğer taraftan bu meslekte edinilen temel bilgi ve becerilerin konfeksiyon, mefruşat ve örme alanındaki diğer mesleklerde kullanılabileceği düşünülmektedir. ilgili imalat yapan bütün işletmelerde, desen üretimi yapan firmalarda,lazerle aplike kesim yapan firmalarda, modaevlerinde, Desen çizimi yapan işyerlerinde, iş bulma imkânı vardır.(Desenci, müşteri temsilcisi, numuneci, makineci, kalite kontrol, ütücü,
işletme sorumlusu, vardiya sorumlusu olarak çalışabilirler).


F.EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

El ve makine nakışı, sanayi nakışı dalları meslekî eğitimini tamamlamış olanlar;
Meslek yüksek okullarının (2 yıllık ön lisans);
1) El Sanatları
2) Geleneksel el Sanatları
3) Halıcılık ve Desinatörlüğü
4) Halı ve Kilim
5) Halıcılık
6) Kuyumculuk ve Takı Tasarımı
7) Takı Tasarımı ve Süs Taşları İşlemeciliği
8) Uygulamalı Takı Teknolojisi bölümlerine sınavsız geçiş hakkına sahiptir.

Mesleki Eğitim Fakültelerin (4 yıllık lisans);
1) Nakış Öğretmenliği
2) Çiçek, Örgü, Dokuma Öğretmenliği
3) Dekoratif Sanatlar Öğretmenliği
4) Tekstil, Dokuma ve Örgü Öğretmenliği
bölümlerini okuyarak alan öğretmeni olabilirler.

Mesleki Eğitim Merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır. Halk Eğitimi Merkezleri yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır. Mesleki Eğitim Merkezlerinde, El Sanatları Teknolojisi alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.





..Shalini # isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
kız, lisesi, meslek, okulum, selçuk, sevgili, teknik, ve


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557