Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu  



"Taklitler, Asıllarını yaşatırmış."
Go Back   Forum Renkli - Türkiye`nin En Renkli Eğlence ve Bilgi Paylaşım Platformu > Webmaster Dünyası > Vbullettin Genel Ayarlar ve Eklentiler
Ücretsiz Kayıt ol veya Üye Girişi yapın.
Vbullettin Genel Ayarlar ve Eklentiler Vbullettin Eklentileri, Temaları, Soru ve Sorunlarınız Hepsi Burada !

Forum Renkli - Türkiye'nin En Renkli Eğlence ve Paylaşım Platformuna Hoşgeldiniz.
Forum Renkli'ye Hoşgeldiniz. Forumumuza ücretsiz KAYIT olarak, forumumuzda bilgi alışverişi yapabilir ve aramıza katılıp samimi dostluklar kurabilirsiniz.

Forumumuzda bizimle birlikte paylaşıma katılmak için buradan üye olabilirsiniz.



veya Facebook üyeliğiniz ile sitemize kayıt olabilirsiniz.
Etiketli Üyeler Listesi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04 Aralık 2011, 18:16   #1 (permalink)
BaNuŞ ReiS
Misafir Üye
BaNuŞ ReiS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
(Mesajlar): n/a
(Konular):
Renkli Para :
Aldığı Beğeni:
Beğendikleri:
Ruh Halim:
Standart Adwords İlk Kez Kampanya Nasıl OLuşturulur(Yeni Arayüz) Resimli Anlatım

Merhabalar daha önçeki konumda "Adwords" ile ilgili kullanıcılarımıza "Yeni Kampanya" nasıl oluşturulur diye bir konu veya makalemi paylaşmıştım.

Yalnız sizinde bildiğiniz gibi ve bir çok arkadaşımızın yaşamız olduğu bu sorunu buradan konu açarak belirtmek istedim. Google' "Adwords Yeni Arayüzü" ne geçmesine istinaden sizlere "Adwords"ta nasıl sağlıklı bir Kampanya oluşturulur bunu anlatıcam.


Sizlerden ve bana p.m yolu ile mesaj gönderen arkadaşlarımdan tek istediğim lütfen açmış olduğum bu konuyu dikkatlice okumaları ve yapılan işlemlerin detaylı bir şekilde incelemeleridir.

Bir çok kişi yapmış olduğum makalelerin veya paylaşımların oldukça uzun olduğunu belirtiyor. Yanlız bu makalelerimiz bukadar uzatmamın anlamı sizerin ve veya bu işle uğraşan bir reklam veren kişiler olarak
sizlere işin en ince ayrıntısına kadar anlatmaya çalışıyorum ki, tekrar bu tarz sorunlar yaşadığınızda birine ihtiyaç duymadan, buradan rahatlıkla bilgi edinesiniz diye.


Diğer makale ve bilgilerde yer aldığı gibi bu makaledede sizlere elimden geldiğince güzel ve anlaşılır bir biçimde bilgi sunmaya çalışacağım. Konumuz google'nin yapmış olduğu "Yeni Arayüzü" Adwords programını tanıtmak ve yeni kampanya oluşturmakdır.



Anlatıma başlamadan önce her bir reklam verenin veya bu konuyu okuyanın birer Adwords hesabını var olduğunu sayarak bu konuya başlangıç yapmaktayım.

Eğer hala bir adwords hesabınız yok ise adwords hesabı nasıl alınır konusuna bir göz atınız lüten.

Bknz: Adwords Kurulumu Resimli Anlatım: http://www.r10.net/google-adwords/29...i-anlatim.html

Başlıyoruz:


Resim 1:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 869x561px ve 40KB.



Lütfen resimleri takip edelim.
Resim 1 de yer aldığı gibi adwords hesabımızı oluşturduktan hemen sonra karşımıza resim 1 de yer alan kısım çıkıcaktır. Ve bizim yapmamız gereken şey ise resimde gözüktüğü ve çerçeve içine alınan (İlk kampanyanızı oluşturun) sekmesine tıklamamız olucaktır.




01 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 717x172px ve 5KB.


Karşımıza gelen bölümde (Kampanya ayarlarını seç)
"Kampanya Adı" oluşturacak olduğumuz reklam adını girmemizi istiyor.





02 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 753x236px ve 10KB.



ve daha sonra 2. aşamada (Kullanıcılar) öncelikle kullanıcılar nedir? bunu bir anlıyalım hep beraber.

Kullanıcılar:
Sizin belirleyeceğiniz veya oluşturacak olduğunuz herhangi bir kampanya veya reklam biçimini google kime, kimlere, hangi ülke, ülkelere, göstersin, bunu belirtiğimiz bir kısımdır.

Google diyorki
değerli reklam veren sizler reklamınızı oluştururken bizler size sizin reklamınızı daha verimli olmasını ve işletmenize sağlıklı bir gelir, hit, kazanç etmesi açısından, reklamlarınızın gösterileceği, birimleri seçmenize yardımcı oluyoruz veya olmak istiyoruz der.


Şimdi ben size hemen bir örnek reklam Oluşturmak istiyorum gösterileceği yer konusunda. Ben örneğin Bir mobilya reklamı Türkiye'de ve istanbul'da göstermek istorum lütfen resimleri takip ediniz.

Eğer sizde farklı bir ülkede veya ilde göstermek isterseniz reklamınızı resimde yer alan (Bir veya daha fazla yer seçin) sekmesine tıklayarak istediğiniz ülke veya ili seçebilirsiniz.

Müşterileriniz hangi dilleri konuşuyor? : Bunu zaten söylememe gerek yok. Panelinizi hangi versiyon, dilde kullanıyorsanız müşterileriniz reklamlarınızı o dilde görüntüler isterseniz reklamlarınız dünyanın öbür ucunda (ABD. ve Avrupa Ülkeleri)ndede gösterebilirsiniz fark etmez,





03 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 745x313px ve 15KB.


Ağlar, cihazlar ve uzantılar:
Bu şu demek oluyor. Yeni bir reklam verenlerin bir çoğu hatta hemen hemen hepsi bunu bilmez yani reklamlarını nerede tam olarak yayınlayacağı konusunda bilgisi yoktur.

Kullanıcı reklamını oluşturur ve reklamının sadece google'da gözükeceğini düşünür. Oysa reklamları hem Google aramalarında hem
Google reklam yayıncı sitelerinde gösterilir.



Bazı reklam verenler reklam kampanyaları sadece google aramasından elde edilen bilgi, hit, kazançı, Google reklam yayıncıları sitesinde elde edemez bu nedene bu şıkkı değişmeniz akıllıca olur. Genellikle orası: (tüm mevcut site ve cihazlar (Yeni reklamverenler için önerilir) seçilidir.

Yanlız siz (Ben seçmek istiyorum...) sekmesine tıklayarak kendi reklamınızın nerelerde gösterilmesini istiyorsanız bunu kendiniz sağlıyabilirsiniz.
Ben sadece (Google Arama) seçtim çünkü benim hedef kitlem buradan gelecek reklam yayıncı sitelerden gelmeyecektir.





04 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 742x363px ve 16KB.


Teklif verme ve bütçe: burası çok önemlidir bir çok kullanıcının bu konu ile ilgili p.m atıp reklamlarının tıklama başı maliyetlerini değiştiremediklerini söylemesi üzerine bu kısımda biraz durmak istiyorum.

Aydınlatıcı olması ile ilgili yazının.
Bir kampanya oluşturdunuz ve oldu ki reklamınızın anahtar kelimesi arandığında reklamınızın yüksek bir yerde çıkması ve veya reklamınızın tıklama başı maliyeti düşük olduğundan arada bir gösterilmesi ve bunun değişmesi gerektiğini düşünüyorsunuz. Ozaman yapmanız gereken şey oldukca basittir.

(Teklif verme ve bütçe ) Google tarafından otomatik olarak seçilmiştir ama sizler bunu resimde yer aldığı gibi ayarlarsanız reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra bile istediğiniz an ve zaman (TBM)sini değişebilirsiniz.

Ve burada (Gelişmiş seçenekler) devreye giriyor. (Gelişmiş seçenekler) şıkkını işaretliyoruz ve resimde yer aldığı gibi ayarlamasını yapıyoruz tabi bütçe tamamen size kalmıştır. Nasıl dilerseniz o şekilde reklam bütçesini ayarlayabilirsiniz.





05 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 747x206px ve 11KB.



Konum tercihi, yayınlanma yöntemi (gelişmiş) buraya tıklayarak yine resimde yer aldığı gibi resmi izleyebilirsiniz.




06 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 750x200px ve 7KB.




Gelişmiş ayarlar: Diyelim ki; reklamınızı oluşturuyorsunuz ve reklamınızı oluşturdunuz ama bügün değilde veya bir kampanya yapıyorsunuz ama bu kampanyanın tarihide örneğin reklamı oluşturduğunuz tarihten hemen 3 veya 4 gün sonra, ozaman yapmanız gereken şey
(Zaman Planlaması: Başlangıç tarihi, bitiş tarihi, reklam yayını zaman planlaması) Buraya tıklayarak reklamınızın istediğiniz tarihte gösterilmesini sağlıyabilirsiniz.

Reklam yayını: Reklam rotasyonu, sıklık sınırı: bunu ellemeyin buna hiç ihtiyacınız yok, ama bilmek isteyenler olur diye söylüyorum reklamınızın gösterilmesi ile ilgili gösterim sayısı vs. bu sadece reklamı oluşturduktan sonra düzenleyebileceğiniz veya oluşturabileceğiniz bir bölüm ama gerek yok buna.

Evet buraya kadar herşeyi yaptık artık reklamlarımız burada tamamdır reklam ayarlarıı yaptığımıza göre (Kaydet ve devam et) sekmesine tıklıyoruz ve devam ediyoruz.




Evet devam dedikten hemen sonra karşımıza gelen pencere artık "Reklam Kampanyamızı" oluşturacağız. Yanlız burada size vermek istediğim bazı ip uçları bulunmaktadır. Eğer buraya okuduysanız zaten şanslısınız eğer diğerleri bakıp sadece geçtilerse çok şey kaybetmişlerdir demek.

Öncelikle şunu sakın unutmayınız her ne olursa olsun bir reklam veren olarak asla reklamınıza bakmayınız. Eğer bu şekilde bakarsanız sağlıklı verim alabileceğiniz bir kampanya asla elde demezsiniz. Şöyle düşünün önce; ben kime ? kimlere? hitap edeceğim.

İşletmem veya hitap edeceğim, tanıtımını yapacağım ürün bilgi nedir? bana bu ürün, bilgi lazım olsaydı nasıl bir arama yapardım. Ve nasıl bir reklam metni beni ikna edebilir diye bunu kendinize bir sorun öncelikle
unutmayın kullanıcıya yapamayacak olduğunuz işlerin kesinlikle sözünü ne verin nede reklamınıza o şekilde bir ibare kullanın.


Reklam kampanyanız aranılan kelime ile ilgili ne kadar alakalı bir reklam kampanyası olursa (TBM) Tıklama başı maliyetiniz okadar az olur ve daha çok müşteri daha az nütçe ödemesi yaparsınız demek oluyor.

Eğer reklam kampanyanızı aranılan kelimelerden alakasız bir kampanya oluşturursanız hem çok ödeme yaparsınız ve az bir müşteri, ziyaretçi, potansiyeli yakalamış olursunuz ki, buda sizi zaten hiç memnun etmez.


O nedenle ben size 2 adet örnek birer reklam kampanyası oluşturacağım iki reklam kampanyası aynı sektör ve ayrı kişilere, firmalara ait olduğunu düşünelim. Ve daha sonra birer kullanıcı olarak arama yapalım google'da ve reklamlarımızın görünümlerini sıralamasını kontrol edelim.



1 Reklam Kampanyası oluşturmak:
Oluşturulacak olan sektör mobilya sektörü ve iki ayrı firma istanbul'da

-------------------------------------------


01. reklam kampanya

Orjinal boyutu görmek için tıklayın 748x442px ve 15KB.
[IMG]http://img3.imageshack.us/img3/7663/rekl***ampanya01.png[/IMG]


02. reklam kampanya

Orjinal boyutu görmek için tıklayın 752x321px ve 14KB.
[IMG]http://img141.imageshack.us/img141/9063/rekl***ampanya02.png[/IMG]

Sonuc Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 940x505px ve 47KB.



Sizce hangisi alakalı bir reklam olmuştur? tabi ki, 1.ci reklam metni daha alakalı olmuştur. Nedenmi çünkü reklam 1 deki reklam metninde yazılanlar kullanıcının aramış olduğu (Mobilya) kelimesi ile eşleşmesiyle ayrıca reklamının oldukca sade olmasından, reklamın anlaşlır olmasından, reklamın güvenilir olmasından, reklamın ciddiyet li bir reklam olmasından.

Şimdi gelelim reklam 2'ye. Bu reklam kampanyamızın ciddi olmaması, pek fazla kullanıcıyı sallamaması, kullanıcıyı yanıltması, kullanıcı reklama tıklamaya teşvik etmesi, kullanıcıya yapamayacakların işin vaadini vermesi,



Peki anlıyorumda sonuçta 2 reklamda çıkıyor benim anlamadığım arasındaki fark bu kadarmı? Tabiki de hayır. Bir üst mesajımda ne demiştik. ne kadar alakalı bir reklam okadar çok ziyaretçi, = az bütçe örnek günlük harçama; 20,00 TL Aldığı ziyaretçi 1,000


Ya 2.ci alakasız olan reklam? alakasız reklam yani 2.ci reklam kampanyası kullanıcıyı yanıtması, isteklerini ve veya asılsız vaadlere bulunması aranan kelime ile ilgili hiçbir şekilde az bişi bağdaşsa dahi alakalılı olmayan, reklamlara tıklamaya teşfik edici mesaj olmasından dolayı az ziyaretçi, = çok bütçe örnek günlük harçama; 20,00 TL Aldığı ziyaretçi 400, 500

Başka 1 reklam veren oluşturmuş olduğu reklam kampanyası kullanıcıya tam olarak hitap ettiğinden tıklama başı maliyeti (TBM) olarak kullanıcının aramış olduğu ve tıklamış olduğu kelimeye, kelimelere, 0,01 verirken. diğer uzaktan veya yakından hiçbir şekilde alakalılığı olmayan reklam kampanyası ise tıklama başı maliyeti (TBM) kelime başına tıklandığında 0,10 verir.

Ve böylelikle 1. reklam veren firma hem az tıklama başı maliyeti öder ve hem 1.ci sırada kalır.
2.ci rekalm veren ise yüksek tıklama başı maliyet öder ama 2.ci sırada yer alır.



001 Resim:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 744x389px ve 14KB.


Anahtar kelimeler
Ve daha sonra oluşturmuş olduğumuz reklamımız için anahtar kelime oluşturuyoruz.




002


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 741x245px ve 8KB.



Yerleşimler

Burayı anlatmama hiç gerek yok sanırım. Resimden gayet net bir şekilde anlaşılıyor ne demek istediği.




003


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 740x240px ve 10KB.


Teklifler (Maks. TBM)
kullanıcı reklam kelimenize tıkladığında ne kadar ödemek istiyorsunuz. Bunu yazıyorsunuz buraya resimde yer aldığı gibi siz dilediğiniz
bütceyi yazabilirsiniz tıklama olarak (TBM) Ve daha sonra (Kaydet ve faturalandırma sayfasına geç) sekmesine tıklıyoruz.



Hesap kurulumu:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 776x350px ve 11KB.


Karşımıza (Hesap Kurulumu) geliyor.
Buradan Türkiye'yi seçiyoruz. ve devam sekmesine tıklayarak ödeme seçeneğini seçiyoruz.




Sonradan Ödemeli:


Orjinal boyutu görmek için tıklayın 766x550px ve 23KB.




Ben kredi kartı ile ödeme yapacak olduğumdan ve her bir 50 tl reklam yayınlandığında ödeme yapmak istediğimden (Sonradan Ödemeli) şıkkını işaretliyorum ve fatura bilgilerimi doldurup devam dedikten sonra işlem bitiyor.
sizde dilerseniz banka havalesi veya kuponunuz var ise kuponda kullanabilirsiniz.





Orjinal boyutu görmek için tıklayın 780x141px ve 6KB.



Alinti.




  Alıntı
Yeni Konu Aç Cevap Yaz

Etiketler
adwords, anlatım, arayüz, kampanya, kez, nasıl, oluşturuluryeni, resimli, İlk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Renkli Sosyal Medya
Forumrenkli Facebook Forumrenkli Twitter Forumrenkli RSS
Forum Renkli Desteklediklerimiz

Forum Renkli Yasal Uyarı!

Forum Renkli Türkiye'nin en renkli eğlence ve bilgi paylaşım platformudur. Hukuka, yasalara, telif ve kişilik haklarına bağlıdır. "5651 sayılı yasada" belirtilen "Yer Sağlayıcı" olarak hizmet sunmaktadır. İlgili yasaya göre site yönetiminin tüm içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebep ile sitemiz, uyarıları dikkate alarak yasa dışı paylaşımlar hakkında gerekli işlemleri yapmaktadır. Oluşabilecek yasal sorumluluklar "Üyelerimize" aittir.

Forum Renkli; Arkadaşlık, Dostluk, Eğlence, Paylaşım, Msn Nickleri, Msn Sözleri, Msn Avatarları, Ödüllü Yarışmalar, Msn Sözleri, Şiirler, Şarkılar, Moda, Sağlık, Tv, Dizi, Film, Komik, Komik Resimler, Komik Videolar, Haberler, Spor Haberleri ve Güncel Bilgi Paylaşımı gibi konuların kullanıcıları tarafından önceden onay almadan anında yayınlayabildikleri bir forumdur.

Copyright© 2011 - 2013, ForumRenkli.com® Tüm Hakları Saklıdır.


Forum Renkli Alexa Forum Renkli Sitemap



vBulletin® Version 3.8.7 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd
Inactive Reminders By Realdizayn

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557